Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
morelen1

strop - płyta kanałowa - bruzdy

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie do speców odnośnie robienia bruzd w stropie z płyty kanałowej.

W nowo budowanym domku mam strop z płyty kanałowej. Mam już położone instalacje (poza ogrzewaniem podł.). Rura od wentylacji mech. ma 7.5 cm średnicy i leży na stropie z płyty. Problem jest taki, że mam na całym poddaszu zaplanowane ogrzewanie podłogowe i muszę mieć co najmniej 6 cm wylewki, a na całą posadzkę jest zaplanowane max. 12.5 cm (nie bardzo jest to zwiększyć bo są już okna wstawione). I chodzi o to, żeby zrobić bruzdę w stropie na 1.5 - 2 cm, żeby tą rurę lekko obniżyć (tak, żeby wystawała ok. 5.5 cm ponad płytę).

Pytanie czy mogę taką bruzdę zrobić w płycie ? Czy nie osłabi to konstrukcji na tyle mocno, żeby działo się coś niepokojącego ? itd. itp.
Dodam, że w przyszłym tyg. mam spotkanie z kier. bud. i zamierzam z nim o tym pogadać, ale dobrze by też było poznać opinie ekspertów z forum icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jak ta rura idzie po stropie i w jakim miejscu. To znaczy idzie wzdłuż płyt czy w poprzek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bruzd by musiało być 7. 4 wzdłuż, i niestety 3 w poprzek.
Długości różne, od 2 metrów. do nawet 6 metrów. Te 6. metrowe w poprzek. Przechodzą przez kilka płyt nawet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie jestem konstruktorem, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę powiedzieć - Zapomnij



Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.




Zapytaj swojego kierbuda, czy jego uprawnienia dotyczą specjalności konstrukcyjnej, czy tylko ogólnobudowlanej. Bez posiadania tych pierwszych, nie ma prawa wprowadzania i akceptacji takich poprawek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A po jakie ..... robić te "bruzdy ? icon_eek.gif

Nie słyszeli, łącznie z kierbudem, o płaskich kanałach (przewodach) wentylacyjnych ? Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I chodzi o to, żeby zrobić bruzdę w stropie na 1.5 - 2 cm, żeby tą rurę lekko obniżyć (tak, żeby wystawała ok. 5.5 cm ponad płytę).


Jak bajbaga pisze, kanał płaski ma w przekroju 5x15cm, i swobodnie się zmieści w izolacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.


Coś mi się wydaje ,że Twój kierbut nie wie o czym mówi. Ja mam strop z płyty kanałowej. Tam gdzie jest otwór ścianka ma około 2 cm grubości a wzdłuż jak zrobi bruzdy to jak to chce wzmocnić bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić,co rzuci siatkę zbrojona i zaleje betonem? Przecież płyta jest gładka i do czego niby to zbrojenie by się przykleić aby wzmocnić całość.
bajbaga i Jani bardzo dobrze radą ,płaskie kanały i po sprawie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Coś mi się wydaje ,że Twój kierbut nie wie o czym mówi. Ja mam strop z płyty kanałowej. Tam gdzie jest otwór ścianka ma około 2 cm grubości




Kierbud raczej wie o czym mówi. Ale mniejsza o to.
O kanałach płaskich słyszeli i widzieli, ale nie chcą dawać. Też mniejsza o to.
Nie każdy strop z płyty żerańskiej jest taki sam... u mnie nad kanałem w najcieńszym miejscu jest ok. 3.5 cm. Bruzda będzie mieć 1.5.

Co do bruzd w poprzek...jednak nie będziemy kombinować i pociągniemy rury tak, że nie będzie trzeba tego robić.
Będą dwie bruzdy 1.3 m wzdłuż płyty.
Aaaa...no i wylewka będzie anhydrytowa zamiast betonowej.

Ale spoko..dzięki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tobie podpowiadają wykonawcy, fachowcy od WM, czy to Twoje przemyślenia od początku do końca?



Nie, nie moje rzecz jasna. Nie odważyłbym się. Zwłaszcza na mieszaniu w konstrukcji, itd. itp. Nie znam się na tym za bardzo..nie moja branża icon_smile.gif
Podpowiadają wszyscy po troche. Wykonawca, kierbud, spece od posadzek i inni fachowcy (też od WM) w stałym kontakcie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A czemu nie dali, no czemu?
Bo im się lepiej kalkuluje sprzedać Ci kanały typu TuboFlex i mniej się narobić.
Swoją wygodę przerzucają na zmiany konstrukcyjne i Twoją kieszeń.
Powiedzieli Ci o ile więcej będzie kosztować anhydryt w stosunku do jastrychu cementowego?
Szczerze wątpię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czemu nie dali, no czemu?
Bo im się lepiej kalkuluje sprzedać Ci kanały typu TuboFlex i mniej się narobić.
Swoją wygodę przerzucają na zmiany konstrukcyjne i Twoją kieszeń.
Powiedzieli Ci o ile więcej będzie kosztować anhydryt w stosunku do jastrychu cementowego?
Szczerze wątpię.



Być może lepiej się kalkuluje...nie wiem.
aczkolwiek miałem pare ofert od innych instalatorów WM, którzy proponowali inne systemy i niestety nie było jakichś znaczących różnic w kosztach. Czy mniej się narobili to też nie wiem, bo nie wiem ile trwa zrobienie wentylacji w innym systemie. Wiem jedynie ile czasu robili u mnie.

Co do wylewek..to nie jest rada speców od WM absolutnie, tylko posadzkarzy.
I tak wiem ile drożej...15 zł więcej za m2. (40 zł/m2 za 5 cm wylewki). Podobno przy podłogówce anhydryt lepiej się sprawdza. Mniejsza bezwładność, lepsze sterowanie, i takie tam.

Być może kanały płaskie są równie dobre, ale teraz troche za późno na poważne zmiany niestety.
No nic, człowiek się uczy na błędach...może jak bede budował drugi dom, to się zdecyduje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Anhydryt o coś lepiej się sprawdza przy cenie o 2/3 wyższej - OK.
To Twój wybór i nikt Ci nie zabroni... wszak anhydryt też jest rozwiązaniem dla ludzi icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Biały to typowy kolor rur z polipropylenu (PP). Stosowanych w kanalizacji wewnętrznej. To tworzywo ma nieco inne właściwości niż najpopularniejsze w kanalizacji PVC, ale ostatecznie nie przekłada się to na jakieś odczuwalne różnice w praktycznie występujących warunkach eksploatacji. Rury z obu rodzajów materiału mają zgodne średnice zewnętrzne, łączy się je tak samo na kielich z uszczelką. Można je ze sobą łączyć. PS. Rury kanalizacyjne szare wykonane są właśnie z PVC. Ten materiał nie został bynajmniej wycofany z użytku wewnątrz budynków. Robi się z niego także rury wodociągowe (sztywne, klejone). A przede wszystkim okna. Polipropylen (PP) zaś także jest palny. Chociaż produkty jego spalania są mniej toksyczne. Dodatki zmniejszające palność stosuje się zaś chyba tylko w przypadku rur z PP używanych w systemach powietrzno-spalinowych do kotłów kondensacyjnych.  
    • Czołem, Nie wiem czy to dobry dział, ale zwracam się do Was z pytaniem, czy słyszeliście kiedykolwiek o kanadyjskich farbach PARA? widziałem na polskiej stronie, że są niby wodoodporne itd. Ktoś z Was stosował te farby?
    • Białe, szare i brązowe/pomarańczowe. To jakaś rewia mody? A tak całkiem serio. Białe i szare do środka a pomarańczowe na zewnątrz.
    • Gość Elektryk
      Sam jesteś kretynem! Nie powinno się stosować przewodów o innej kolorystyce do innych celów! To że powszechnie "elektrycy" to robią np. przy różnego rodzaju łącznikach, nie oznacza, że to jest poprawne! Przepis wyraźnie określa jaki kolor ma mieć izolacja danej żyły. To, że robisz to przewodem wielożyłowym np YDYpżo nie oznacza, że upoważnia cię to do zmiany kolorów! Gdybyś łączył to samo przewodami jednożyłowymi np LY w rurach, to wtedy tez byś brał kolor żółto-zielony, czy niebieski jako fazowy? Jeżeli już koniecznie chcesz zmienić te kolory, bo kupiłeś 3-żyłowy o takiej kolorystyce, a sknerstwo nie pozwala ci kupić przewodów o innej kolorystyce, to na końcówkach przewodów powinieneś założyć taśmy o odpowiedniej kolorystyce lub oznaczyć funkcje przewodu. Najgorsi są właśnie tacy mądrusie "fachowcy"!
    • Witam, na początku witam wszystkich serdecznie - na forum jestem nowy.   Przejrzałem tematy związane z tym zagadnieniem, ale każdemu brakuje czegoś z mojego tematu...   Zamierzam kupić działkę rolną (nie mam statusu rolnika) - klasoużytki  ŁV i W, powierzchnia działki 1,6ha - ma dostęp do drogi publicznej - front działki przylegający do drogi ma 56m (nie ma natomiast żadnych przyłączy). W odległości 500m zabudowa jednorodzinna (działki po 12a - 14a z domami jednorodzinnymi), niestety nie przylegają do tej samej drogi co działka, którą zamierzam kupić. Dla tej działki nie ma wydanych warunków zabudowy, nie jest również objęta aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego, w bezpośrednim sąsiedztwie nie ma żadnej zabudowy. Jedynie na przeciwko "mojej" działki (po drugiej stronie drogi) jest zabudowa zagrodowa, natomiast wjazd na tą nieruchomość jest od drugiej strony (graniczy "plecami" z drogą do której przylega "moja" działka), mam nadzieje że na razie wszystko jest czytelnie opisane - pomimo pewnych zawiłości  ... wniosek o zgodę na nabycie nieruchomości mieli już się w KOWR. Pytanie czy po nabyciu takiej nieruchomości rolnej nie będę miał problemów z wybudowaniem dwóch budynków - pierwszy dom jednorodzinny (około 200mkw) drugi garaż (3 stanowiska) ... dodam że jestem zameldowany w tej samej gminie już 5 lat, mam działkę rolną 11a (z której część jest odrolniona pod dom jednorodzinny) - o ile ma to znaczenie...   Podpowiecie co można zrobić i jakie mogą wystąpić problemy przy wydaniu decyzji o warunkach zabudowy...   będę wdzięczny - sprawa bardzo mnie dręczy... Dziękuję.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...