Skocz do zawartości

strop - płyta kanałowa - bruzdy


Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie do speców odnośnie robienia bruzd w stropie z płyty kanałowej.

W nowo budowanym domku mam strop z płyty kanałowej. Mam już położone instalacje (poza ogrzewaniem podł.). Rura od wentylacji mech. ma 7.5 cm średnicy i leży na stropie z płyty. Problem jest taki, że mam na całym poddaszu zaplanowane ogrzewanie podłogowe i muszę mieć co najmniej 6 cm wylewki, a na całą posadzkę jest zaplanowane max. 12.5 cm (nie bardzo jest to zwiększyć bo są już okna wstawione). I chodzi o to, żeby zrobić bruzdę w stropie na 1.5 - 2 cm, żeby tą rurę lekko obniżyć (tak, żeby wystawała ok. 5.5 cm ponad płytę).

Pytanie czy mogę taką bruzdę zrobić w płycie ? Czy nie osłabi to konstrukcji na tyle mocno, żeby działo się coś niepokojącego ? itd. itp.
Dodam, że w przyszłym tyg. mam spotkanie z kier. bud. i zamierzam z nim o tym pogadać, ale dobrze by też było poznać opinie ekspertów z forum icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie jestem konstruktorem, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę powiedzieć - Zapomnij



Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.
Link do komentarza
Cytat

Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.




Zapytaj swojego kierbuda, czy jego uprawnienia dotyczą specjalności konstrukcyjnej, czy tylko ogólnobudowlanej. Bez posiadania tych pierwszych, nie ma prawa wprowadzania i akceptacji takich poprawek.
Link do komentarza
Cytat

Właśnie miałem spotkanie z kierbudem.
Wzdłuż nie ma problemu - nie ma większego znaczenia dla wytrzymałości taka mała bruzda.
W poprzek oczywiście problem, ale do zrobienia. Trzeba dodatkowo wzmocnić te miejsca gdzie będzie bruzda i powinno być git.


Coś mi się wydaje ,że Twój kierbut nie wie o czym mówi. Ja mam strop z płyty kanałowej. Tam gdzie jest otwór ścianka ma około 2 cm grubości a wzdłuż jak zrobi bruzdy to jak to chce wzmocnić bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić,co rzuci siatkę zbrojona i zaleje betonem? Przecież płyta jest gładka i do czego niby to zbrojenie by się przykleić aby wzmocnić całość.
bajbaga i Jani bardzo dobrze radą ,płaskie kanały i po sprawie będzie.
Link do komentarza
Cytat

Coś mi się wydaje ,że Twój kierbut nie wie o czym mówi. Ja mam strop z płyty kanałowej. Tam gdzie jest otwór ścianka ma około 2 cm grubości




Kierbud raczej wie o czym mówi. Ale mniejsza o to.
O kanałach płaskich słyszeli i widzieli, ale nie chcą dawać. Też mniejsza o to.
Nie każdy strop z płyty żerańskiej jest taki sam... u mnie nad kanałem w najcieńszym miejscu jest ok. 3.5 cm. Bruzda będzie mieć 1.5.

Co do bruzd w poprzek...jednak nie będziemy kombinować i pociągniemy rury tak, że nie będzie trzeba tego robić.
Będą dwie bruzdy 1.3 m wzdłuż płyty.
Aaaa...no i wylewka będzie anhydrytowa zamiast betonowej.

Ale spoko..dzięki za rady
Link do komentarza
Cytat

Tobie podpowiadają wykonawcy, fachowcy od WM, czy to Twoje przemyślenia od początku do końca?



Nie, nie moje rzecz jasna. Nie odważyłbym się. Zwłaszcza na mieszaniu w konstrukcji, itd. itp. Nie znam się na tym za bardzo..nie moja branża icon_smile.gif
Podpowiadają wszyscy po troche. Wykonawca, kierbud, spece od posadzek i inni fachowcy (też od WM) w stałym kontakcie są.
Link do komentarza
Cytat

A czemu nie dali, no czemu?
Bo im się lepiej kalkuluje sprzedać Ci kanały typu TuboFlex i mniej się narobić.
Swoją wygodę przerzucają na zmiany konstrukcyjne i Twoją kieszeń.
Powiedzieli Ci o ile więcej będzie kosztować anhydryt w stosunku do jastrychu cementowego?
Szczerze wątpię.



Być może lepiej się kalkuluje...nie wiem.
aczkolwiek miałem pare ofert od innych instalatorów WM, którzy proponowali inne systemy i niestety nie było jakichś znaczących różnic w kosztach. Czy mniej się narobili to też nie wiem, bo nie wiem ile trwa zrobienie wentylacji w innym systemie. Wiem jedynie ile czasu robili u mnie.

Co do wylewek..to nie jest rada speców od WM absolutnie, tylko posadzkarzy.
I tak wiem ile drożej...15 zł więcej za m2. (40 zł/m2 za 5 cm wylewki). Podobno przy podłogówce anhydryt lepiej się sprawdza. Mniejsza bezwładność, lepsze sterowanie, i takie tam.

Być może kanały płaskie są równie dobre, ale teraz troche za późno na poważne zmiany niestety.
No nic, człowiek się uczy na błędach...może jak bede budował drugi dom, to się zdecyduje ;)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...