Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Deks

Renowacja starych ścian

Recommended Posts

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli to nie jakaś klejowa, to jesli nie szpachlujesz całości, uzupełnij ubytki, wyszlifuj je na na gładko, zagruntuj całość i maluj.

Jesli szpachlujesz całość, to zagruntuj całość, zaszpachluj, wyszlifuj, zagruntuj jeszcze raz i maluj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki.
Ktoś kiedyś położył farbę na surowy tynk. Trzeba całość szpachlować. Mam tylko obawy że jak położę na to gładź to farba zacznie odłazić. Jednak woda szybko wysycha a gładź gipsowa będzie trochę to wilgoć trzymać.
Pozostało mi wiaderko gruntu do elewacji pod tynk strukturalny. Myślisz że to można wykorzystać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Minęło już troche czasu,więc jeżeli wątek w dalszym ciągu jest aktualny to daj znać czy poradziłeś sobie z rozwiązaniem,jeżeli nie to będziemy dalej kombinować. Ale jeśli dostosowałeś się do powyższych rad,to raczej nie powinno być problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.



Trochę zła kolejność, jak zedrzesz ze ściany to ją potem gruntujesz i dopiero później uzupełniasz masami, najlepiej tymi żywicznymi one na pewno będą się trzymać. Dopiero na żywiczną masę nakładasz farbę podkładowo gruntującą PVA a potem farby nawierzchniowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak czy inaczej po uzupełnieniu masami zalecałbym dwukrotne gruntowanie,inaczej podczas nakładania warstwy farby właściwej,możemy być niemile rozczarowani. Daj znać jak prace,czy udało się doprowadzić ściany do ładu i porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.



Jeśli stara powłoka malarska jest w dobrym stanie i nie odspaja się od podłoża, to nie ma potrzeby jej usuwania. Można się wówczas ograniczyć do zagruntowania powierzchni dobrej jakości preparatem gruntującym, np. Gruntem Polimerowym Uniwersalnym ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny Po wykonaniu tego zabiegu można zaszpachlować ścianę. Przed malowaniem proponuję jeszcze pokryć powierzchnię cienką warstwą gruntu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Racja,ale z tego co pisze autor,można wnioskować że stara powłoka malarska jest raczej w złym stanie i jak najbardziej nadaje się do usunięcia. Zresztą jest to zalecane przez wielu fachowców w przypadku gruntownego remontu ścian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.


Obowiązkowo trzeba usunąć farbę,zagruntować i dopiero szpachlować,bo inaczej zemści się jak dostanie wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzisiaj przeczytałem po raz pierwszy informację o możliwości odliczania wydatków na spłatę odsetek kredytu mieszkaniowego i hipotecznego.  Z ulgi odsetkowej mogą korzystać osoby, które w latach 2002-2006 uzyskały kredyt przeznaczony na budowę domu lub zakup mieszkania. Przysługuje takim osobom prawo do odliczania wydatków na spłatę odsetek kredytu mieszkaniowego, kredytu na jego spłatę i do każdego kolejnego kredytu przeznaczonego na spłatę kredytu hipotecznego. Warunkiem z skorzystania z odliczenia jest zawarcie umowy o kredyt przed 1 stycznia 2007 r. Do tej pory nawet nie wiedziałem o takiej możliwości.   Moje pytanie brzmi: jeśli spełnia się wymienione warunki, można wciąż skorzystać? korzystał ktoś z takich odliczeń? jest to jakoś szczególnie skomplikowane?   Podsyłam link do informacji. Może czegoś nie zrozumiałem, albo błądzę? https://www.money.pl/pit/poradniki/ulga-odsetkowa/jakie;dokumenty;potrzebne;sa;do;rozliczenia;ulgi;odsetkowej,153,0,748953.html  
    • Na dole belka powinna być oparta na fundamencie, chyba że masz tam płytę żelbetową - ale wtedy musi przenieść to punktowe obciążenie. U góry bezpośrednie przykręcenie raczej nie wchodzi w grę, chyba że masz tam jakąś belkę żelbetową czy stalową. Też musi to być wzmocnione (przewidziane), żeby przenieść zwiększone obciążenie. Wylewka nie jest elementem konstrukyjnym - więc nie może być podparciem. Nie wiem co rozumiesz przez strop - ale to nie sufit - i powinno się najlepiej taką belkę oprzeć na stropie na odpowiednim kątowniku stalowym i zamocować.   Nie - to jest belka, która ma być oparta u dołu i góry. Prosta konstrukcja - co nie znaczy, że nie można jej spieprzyć i że nie może się zawalić! Tak samo stopnice (stopnie drewniane) - muszą byc wyselekcjonowane i bardzo solidnie przymocowane, bo częściowo wiszą w powietrzu i bedą narażone na dość duże siły. Widzę też balustradę mocowaną do tych stopni desek - dość to mętnie wygląda, słabo - wydaje się że wyłamanie balustrady z takiego stopnia nie jest problemem.  Osobiście szedł bym w stronę dłuższych wsporników stalowych (tych mocowanych do belki stalowej) pod stopnicą drewnianą i do nich bym mocował balustradę. Nie wiem, czy bedzie troszkę mniej ładne, ale za to solidne i bezpieczniejsze, niż to, co na obrazku.   Dlatego: Radzę wziąść konstruktora i z nim ustalić (robić wg nawet skąpej, ale fachowej dokumentacji), co masz zrobić, bo schody, to konstrukcja i odpowiedzialna sprawa -  skutki złego zamocowania tego biegu mogą spowodować katastrofę budowlaną - i to nie jest straszenie, tylko POWAŻNE OSTRZEŻENIE!   Możesz narazić siebie i rodzinę na śmierć i kalectwo przy jakimś błędzie! Tak dodatkowo - skoro pracujesz w branży, to wiesz, ile to waży - na zwykłym stropie (doczytałem że to mieszkanie) raczej bałbym się to oprzeć punktowo w dowolnym miejscu.
    • Gość Ewald
      Pokazane na zdjęciach przykłady wykopów pod fundamenty są tragicznym nieporozumieniem. Pod budynek należy wybrać cały grunt po obrysie i zrobić właściwe szalunki do zbrojenia ław. Folia w wykopie wąsko liniowym zamiast szalunków jest niedopuszczalna. Chudy beton pod ławami to jakiś pomysł, który od wielu lat pokutuje na budowach i jest bzdura budowlaną. Należy wykonać pod ławami podsypkę piaskową grubości 30 cm i ją porządnie zawibrować. Dobrze ubity piasek, polewany wodą i ustabilizowany jest wytrzymalszy od chudego betonu i nie podlega rozpadowi korozyjnemu. Zbrojenie ław fundamentowych tylko pod ścianami to znowu jakiś nowoczesny wynalazek, bo stara, dobra szkoła nakazuje zbrojenie na całej szerokości ławy, co jest logiczne. Proponuje powrót do źródeł budownictwa, czyli do znakomicie opracowanych książek branżowych z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Wujek Google nie zastąpi klasycznej wiedzy, a programy komputerowe, które tworzą informatycy z koszmarnymi błędami, nie zastąpią głowy. Przy dzisiejszej technologii i komputerach nikt nie zaprojektowałby gotyckiej katedry z identycznych materiałów, z jakich została zrobiona. Największym zagrożeniem na rynku budowlanym są firmy budowlane, których właściciele często nie mają wykształcenia budowlanego oraz domorośli projektanci, najczęściej urzędnicy, którzy wiedza kończy się na komputerowym "kopiuj-wklej". Dobrych architektów z solidna wiedzą konstrukcyjną należy poszukiwać w przedziale uprawnień do 1989 r. Potem to już tylko należy się bać...., a po 2004 r najpierw trzeba zamówić mszę...
    • Gość gość
      W artykule brakuje specyfikacji, jakie wylewki samopoziomujące stosować w zalezności od podłoża, chyba że jest tu ograniczenie tylko do betonów, jastrychów.
    • Przygotowanie podłoża, na którym układane będą warstwy wykończeniowe nie jest trudne oraz nie wymaga dużego wysiłku, jeśli tylko stosujemy odpowiednie materiały i robimy to z odpowiednią starannością. Nowoczesnym i specjalnie opracowanym w tym celu podkładem, który ułatwia uzyskanie doskonałego rezultatu jest wylewka samopoziomująca weber.floor POZIOM, oparta na recepturach nowej generacji. Dzięki jej zastosowaniu otrzymujemy podłoże nie tylko równe, ale także odpowiednio gładkie i wytrzymałe, co pozwala na prawidłowe ułożenie warstwy wykończeniowej i znacznie wydłuża okres korzystania z gotowej podłogi. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/chemia-budowlana/17596-poziomowanie-podlogi-w-trzech-krokach
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...