Skocz do zawartości

Wykonanie balkonu - ważne szczegóły


Recommended Posts

  • 1 rok temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Kolejny tekst z licznymi głędami merytorycznymi.



To proszę opisać to lepiej. Wielu osobom się przyda, bo mam nieodparte wrażenie, że więcej jest balkonów zrobionych źle niż tych dobrych.
Z moich obserwacji odnośnie tarasów i balkonów wynika, że i tak najczęściej problemem są 3 błedy:
- brak spadku;
- niestarannie nałożony klej (puste przestrzenie pod płytkami);
- brak obróbek.
Z kolei, tam gdzie jest to zrobione dobrze balkony są w dobryn stanie nawet bez izolacji pod płytkami. To prawdopodobnie efekt podobny jak w pokryciach dachowych - im większy spadek, tym wymagania odnośnie szczelnosci mniejsze.
Link do komentarza
Gość Maciek
Zgadzam się, że więcej balkonów jest wykonanych błędnie niż poprawnie. Natomiast chodzi mi o coś innego. Jeżeli jest publikowany tekst tego typu, to niech on będzie tekstem merytorycznym, Ktoś, kto skorzysta z błędnie przygotowanego tekstu będzie się póxniej męczył z problemami, i to niekiedy bardzo kosztownymi do usunięcia. Masz przynajmniej kilka problematycznych miejsc: okap i obróbka (proste pytanie - na ile cm obróbka może podchodzić pod płytkę, a jedno z istotniejszych, dylatacja strefowa (potzebna czy nie, jak ją wykonać - to nie to samo co dylatacja strefowa w tarasie), słupek balustardy (pomiędzy słupkiem a płuyka musi być szczelina - ok. 5 mm - bardzo istotna rzecz), wielkośc płytek - z tekstu wynika, że mogę zastosować płytki 60*60 cm byle by tylko klej był upłynniony (ewidentna bzdura, policz sobie odkształcenia płytek na skutek różnic temperatur), o szerokości spoin już nie wspomnę. Dolny lewy rysunek pokazuje taras, i to też w kompletnie błędny sposób (min. mostek termiczny przez płytę konstrukcjną).

Tych zagadnień nie da się od siebie oddzielić, a balkon czy taras jest wyjątkowo "wrednym" elementem.
Link do komentarza
Zawsze powtarzam, że od tarasów to gorsze są już tylko balkony:)
Moim zdaniem podstawowym problemem jest to, że w projektach brakuje opisu detali wykonawczych. Do tego ludzie nie czytają nawet instrukcji użycia produktów, które sami kupili. Na wszystkich płytkach masz wyraźnie napisane gdzie można je stosować i jakiej szerokości maja być spoiny.
A co do braku dylatacji wokół słupków skutki tego doskonale widać na zdjęciu.
Link do komentarza
Gość Maciek
Tarasy i balkony są siebie warte (przy czym taras jest gorszy.
Szerokości spoin na balkonie rządzą się swoimi prawami. Co do zastosowania płytek to nie polegał bym tylko na zaleceniach producenta. Jest parę detali (parametrów) które nie zawsze są podane, a mogą mieć zasadnicze znaczenie.
Karty techniczne materiałów typu klej czy fuga nie obejmują bardzo wielu istotnych informacji. I jest to zrozumiałe, w przeciwnym razie mielibyśmy do każdego materiału książkę obsługi a nie kartę techniczną.

Natomiast od poważnego portalu można i należy wymagać informacji poprawnych merytorycznie, a nie zlepku usłyszanych gdzieś informacji. Do tego pomieszanych lub nie do końca prawdziwych.

"Najczęściej stosuje się masy do spoinowania na bazie cementu, bo mają dobre właściwości i są stosunkowo tanie. Ostatnio upowszechniają się także fugi chemoutwardzalne, głównie na bazie żywic syntetycznych. Ich zaletą jest bardzo dobra wodoszczelność i większa elastyczność niż zwykłych mas. Jednak trzeba przede wszystkim sprawdzić, jakie zastosowanie przewiduje dla danego wyrobu producent.
Niektóre masy chemoutwardzalne z żywicami epoksydowymi wykazują np. bardzo dobrą odporność na środki chemiczne (i stosuje się je w zakładach przemysłowych), ale są równocześnie podatne na zarastanie glonami i innymi mikroorganizmami, co dyskwalifikuje je w domu jednorodzinnym."

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci? I jaki może być skutek stosowania fug epoksydowych? A co z odkształceniami termicznymi? Fugi epoksydowe są bardzo rzadko stosowane na tarasach, i to nie z powodów podanych przez autora tekstu.
Link do komentarza
Cytat

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci?


A skąd ta woda niby się ma wykraplać?
Taras to nie źródełko skalne.

Para wodna to co innego... ta to się może "wykropić" w określonych warunkach.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Ja akurat nie daję płytek na balkon bo nie ma nic gorszego tylko system przeciw wodny. Nurtuje mnie inna rzecz. Jak zrobić dolny okapnik na łukowatym balkonie? Kupić to nie bardzo można wygięty lub gnący się do kształtu łuku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...