Skocz do zawartości

Przyblizona wycena domu


Chrisdot

Recommended Posts

Hej, bardzo mi sie podoba ten dom:
http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-pier...oszyno,84774369
http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-bana...oszyno,84698455

jednak cena jest dosc zaporowa (dodatkowo nie wykonczony w srodku).

Jestescie w stanie okreslic w sposob bardzo przyblizony w jakiej cenie moglbym postawic taki dom samemu? Mam w rodzinie jednego architekta + jednego znajomego architekta, wiec z projektem nie powinno byc problemu.
Mam tez mozliwosc dobrego i taniego zalatwienia calej elektryki do domu (osprzet Moeller/Eaton).

Jesli zabieralbym sie za budowe, to chcialbym to zrobic uzywajac dobrych materialow, nowych technologii (np. pompa ciepla).

Przewidziany budzet to okolo 700tys PLN na cala zabawe. Na dzialke w okolicach 3-miasta przewiduje wydac 150-200tys PLN, wiec 500-550tys PLN zostaje na dom pod klucz. Czy to jest realne?

Budowe chcialbym zaczac na poczatku 2014 roku. Edytowano przez Chrisdot (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
jestem na etapie planowania budowy tzn. mam najaważniejsze chyba czyli ziemię Józefów pod Warszawą i teraz zastanawiam się jakie koszty będą związane z budową domu aby zobaczyć jak wygląda budżetowanie? Jak najlepiej zacząć to wyceniać? Iść do architekta czy szukać projektów domów w internecie jak radzicie?


Cytat

Raz w systemie zleconym,dwa metraż i trzecia sprawa to sama lokalizacja. Podczas wyceny pamiętaj,że jest to w zasadzie bardzo ważna sprawa na którą każdy kupujący i sprzedajacy zwraca uwage.


Link do komentarza
Cytat

jestem na etapie planowania budowy tzn. mam najaważniejsze chyba czyli ziemię Józefów pod Warszawą i teraz zastanawiam się jakie koszty będą związane z budową domu aby zobaczyć jak wygląda budżetowanie? Jak najlepiej zacząć to wyceniać? Iść do architekta czy szukać projektów domów w internecie jak radzicie?



Wiele dobrych projektów domów ma zestawienie materiałów, dodając do tego koszty robocizny jesteś w stanie oszacować z dużym przybliżeniem koszt budowy konkretnego domu w odpowiednim standardzie.
Poczytaj sobie
http://poradnikibudowlane.pl/kosztorys-budowy-domu/
http://poradnikibudowlane.pl/kosztorys-bud...esc-praktyczna/

Zapewniam że nie trzeba być budowlańcem, ale jako takie pojęcie o materiałach i technologiach będzie wskazane. Troszkę pracy i dasz radę.
Link do komentarza
Cytat

Zapewniam że nie trzeba być budowlańcem, ale jako takie pojęcie o materiałach i technologiach będzie wskazane. Troszkę pracy i dasz radę.



też tak myślę.... czytać, czytać , czytać.... chłonąć teorie , wtedy przy praktyce wie się przynajmniej na co zwracać uwagę żeby nie popłynąć na finansach i bublach budowlańców....
Link do komentarza
Jeszcze z literatury polecam:

Budownictwo ogólne dla architektów - Przemysław Markiewicz (całkiem przystępnie napisane, zdecydowanie ciekawiej niż Poradnik majstra budowlanego)

ABC izolacji ze styropianu - Stowarzyszenie Producentów Styropianu (co prawda wydana przez producentów ale opisuje po prostu rodzaje, zalety i aspekty techniczne ociepleń ze styropianu)

Dom energooszczędny z pompą ciepła - Budujemy Dom - ciekawa pozycja o pompie ciepła - warto poczytać jeśli chce się poznać wady i zalety urządzenia i zorientować się czy nam będzie pasowało w nowym domu

Warto też nauczyć się OZC (ja mam wersję Immergas - jej zaleta to, to że jest darmowa) i sprawdzić izolacyjność poszczególnych przegród. Czasami zaskakujące jest w co warto a w co nie inwestować.

Przykład moich przemyśleń >>> tutaj.
Link do komentarza

Średnio 3094 zł za m kw. bez VAT - podało wydawnictwo Sekocenbud, które monitoruje zmiany cen na rynku budowlanym


To koszt zaledwie 0,6 proc. mniejszy niż przed rokiem. Sekocenbud uściśla, że w Warszawie koszt budowy takiego domu jest wyższy o ok. 11 proc. Co ważne, podana cena nie zawiera kosztów zakupu działki, projektu, przyłączy oraz nadzoru. Obliczenie dotyczy domu wolno stojącego bez podpiwniczenia (powierzchnia zabudowy - 237 m kw.). Dom wykonano z pustaków ceramicznych, a pokryto dachówką ceramiczną. Całkowite wykończenie (standard podstawowy) wykonała firma budowlana. Porównując koszt tego samego domu w tzw. standardzie deweloperskim (2578 zł za m kw. bez VAT) wynika, że za wykończenie "pod klucz" trzeba zapłacić o jedną piątą więcej. W przypadku domu o wyższym standardzie wydatki są odpowiednio większe.


Read more: http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,13042...t#ixzz2G4XzkP3P

z13042461Q.jpg

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Hej, bardzo mi sie podoba ten dom:
http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-pier...oszyno,84774369
http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-bana...oszyno,84698455

jednak cena jest dosc zaporowa (dodatkowo nie wykonczony w srodku).

Jestescie w stanie okreslic w sposob bardzo przyblizony w jakiej cenie moglbym postawic taki dom samemu? Mam w rodzinie jednego architekta + jednego znajomego architekta, wiec z projektem nie powinno byc problemu.
Mam tez mozliwosc dobrego i taniego zalatwienia calej elektryki do domu (osprzet Moeller/Eaton).

Jesli zabieralbym sie za budowe, to chcialbym to zrobic uzywajac dobrych materialow, nowych technologii (np. pompa ciepla).

Przewidziany budzet to okolo 700tys PLN na cala zabawe. Na dzialke w okolicach 3-miasta przewiduje wydac 150-200tys PLN, wiec 500-550tys PLN zostaje na dom pod klucz. Czy to jest realne?

Budowe chcialbym zaczac na poczatku 2014 roku.


cena bardzo realna
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
    • Ano jest problem, bo żeby to właściwie ocenić trzeba by mieć te panele w rękach.    Ależ owszem, ale nie przesadzajmy, że takie wielkie ilości. Można kupić pięć innych paneli, pociąć je w poprzek i juz mamy sto pasków na przekładki. Idealnie wyrównanych na grubości. Sposobów jest wiele, trzeba tylko ruszyć głową.
    • Tak, pamiętając, że pierwszy i ostatni panel kładziemy na końcach paneli ułożonych w przeciwnym kierunku,  środkowy z przesunięciem w osi powstałej bryły o szerokość panela, z lewej.    Ważne jest, żeby w pierwszej fazie suszenia paneli wszystkie końce były podparte, przecież nie chcemy  deformacji paneli.        Nie, wszystko tak samo, ale panele dotykają się w miejscach niepodpartych wcześniej.   Układamy pierwszy panel 20 cm od brzegu ostatni tak samo a środkowy z drugiej strony osi budowanej bryły, czyli teraz od prawej. Powstała bryla ma wystające końce z kazdej strony   Zdemontować w pierwszym dniu same panele, podkłady niech lekko jeszcze przeschną,  demontować je na drugi dzień układając gdzieś dołem do góry, w pomieszczeniu dobrze wentylowanym.    ń    Jeżeli jest to rozdzielacz obsługujący wyłącznie piętro, to tak wystarczy te dwa zawory zamknąć. Widzę, że  już są zamknięte, przed zamknięciem zaworów najlepiej wyłączyć pompę rozdzielacza.      Nie widzę całej instalacji, ale jak jest jeszcze taka skrzynka na parterze to tak, kocioł, jego pompa będzie podawać czynnik grzewczy tylko na parter.     Tam powinien być sprawny bypass i pompa wtedy miesza tylko wodę w obiegu zamkniętym piętra.       Pompa w rozdzielaczu na parterze, jeżeli jest  takowa, to ona może pracować, jak nie ma, to pompa kotła powinna spokojnie to ogarnąć.     Wiem, że chcesz dobrze, ale obawiam się, że byt szybkie suszenie może spowodować deformację paneli, przekładki są  za wąskie, w dodatku musiałyby być równane na strugarce, inaczej potem będą problemy z łączeniem paneli.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...