Skocz do zawartości

Czy jest sens ocieplać wewnętrzną ścianę styropianem ?


Recommended Posts

Pewnie też ściana na której chcesz kłaść to ogrzewanie jest zimną ścianą zewnętrzną. 

Ja bym w takim przypadku ją docieplił przyklejając np. multipor przynajmniej 5cm lub styropian, a jeszcze lepiej xps. Dopiero potem na to ten Kermi x-net22.

Jest taki filmik na YT gdzie pokazują ten system i w 1,30 sec widać jak wklejają te płyty na pełną spoinę.

Myślę że to jest podstawa by wkleić to tak żeby nie było żadnych szczelin i przedtem dołożyć ocieplenia jeśli to ściana zewnętrzna, bo Ci będzie ciepło uciekać do atmosfery.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jeżeli już stosować jakąś folię to paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną. Wtedy praktycznie wyeliminuje wnikanie pary wodnej w ściany. Wtedy nie będzie miało się co skraplać i to gdziekolwiek w jej przekroju. Ale zanim zadecyduje się o ułożeniu takiej folii najpierw trzeba znać wszystkie warstwy ściany, jaki jest ich opór dyfuzyjny i grubość.

Nie bardzo rozumiem po co stosować akurat styrobeton? Izolacyjność cieplną będzie miał znacznie gorsza niż styropian, a nakładać go trudno. W systemie Kermi prawdopodobnie chodzi o zmniejszenie ucieczki ciepła przez ścianę z ogrzewaniem, szybkość i łatwość wykonania. O ile ściana ma dobrą izolację po zewnętrznej stronie to układanie materiału izolacyjnego od strony pomieszczenia w ogóle nie jest potrzebne. Zaś dobre zaizolowanie ścian od środka wcale nie jest łatwe. przy słabej izolacji zewnętrznej mogą być narażone na przemarzanie i pozostaje problem połączeń ze stropami i ścianami wewnętrznymi (liniowe mostki cieplne).

Link do komentarza
23 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 W systemie Kermi prawdopodobnie chodzi o zmniejszenie ucieczki ciepła przez ścianę z ogrzewaniem, szybkość i łatwość wykonania. 

Tu jest ich strona:

https://www.kermi.pl/ogrzewanie-pomieszczen/produkty/ogrzewanie-i-chlodzenie-plaszczyznowe/ogrzewanie-scienne-system-suchy-x-net-c22/

To najzwyczajniejsze ogrzewanie ścienne. A nazywa się x-net22 a nie 13, jak pisze Genesis72.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ściana jest jednolita, sorry chodziło mi o folie  paroszczelną

Nie mam ocieplenia zewnetrznego

W tym systemie widze, że rurki sa układane na styropiania (twardym) tylko, że ma wyciete rowku na rurki

Chce wylac panele ze styrotobetonu który juz bdzie mial rowki na rurki

Panele bedą układane na ściane. Rurki fi 16 (nie spotkałem si z mniejszym rozmiarem) pomiedzy panelami połącze złączkami

Chodzi mi tu głownie o zredukowanie kosztów

Czy  folie paroszczelną można zastąpić folia w płynie?

Wychodzi mi, abym uzyskał U=ok 0,35 przy ścianie lambda = ok 0,77 to bym musiał dać przynajmniej 15 cm styropianu lambda = 0,04

Styrobeton ma lambde od 0,06 do 0,24 (w zależności ile da sie cementu)

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Robisz eksperyment więc skutki tego mogą być różne. Pewnie też nikt Ci tu nie odpowie odpowiedzialnie jakie one będą.

Jakie widzę problemy ?. Zwróć uwagę na to że w systemie Kermi, rurki stykają się z ta blachą która pełni rolę radiatorów rozprowadzających ciepło po całej powierzchni tych płyt.

Ty stosując tylko ten styrobeton dość dobrze zaizolujesz te rurki i będziesz miał bardzo małą efektywność grzania.

Więc chyba musisz wziąć dużą poprawkę i odpowiednio powiększyć powierzchnię grzewczą, lub zagęścić system ułożenia rurek.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Czy  folie paroszczelną można zastąpić folia w płynie?

Jasne że można. ale uważam że nie ma takiej potrzeby, bo sam styrobeton jest odporny na wodę i wilgoć.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, Genesis72 napisał:

W tym systemie widze, że rurki sa układane na styropiania (twardym) tylko, że ma wyciete rowku na rurki

Chce wylac panele ze styrotobetonu który juz bdzie mial rowki na rurki

Ty sobie sprawdź ile ten wynalazek kosztuje to raz i po drugie kto to stosuje i ile osób się na to skusiło to odejdzie Ci ochota aby się w to bawić.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

 Ale on pisze że chce wykonać coś na wzór tego Kermi a nie kupować cały system. Tak to zrozumiałem, może źle, ale też on piszę trochę skacząco więc o pomyłkę nietrudno.

 

Natomiast co do samej idei ogrzewania ściennego to wbrew pozorom coraz więcej ludzi korzysta z takich systemów, bo to nic innego jak zwykłe alternatywne grzejniki ścienne których nie widać.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tak, on chce zrobić mix, że tak to powiem a tak sie nie da. Jeżeli chce zrobić wg tej firmy ogrzewanie ścienne to uważam że takie chodzenie na skróty  nie poprawi działania sytemu. Ktoś wymyślił dany system, sprawdził go  i daje gwarancję na poprawność jego działania ale pod warunkiem że jest zrobiony tak jak producent zaleca.

Co do stosowania ogrzewania  ściennego to zwykli, szarzy inwestorzy mało kiedy to stosują. Może nie są świadomi istnienia takie czegoś albo cena ich odpycha.

Link do komentarza

Jeżeli już o Niemczech mówimy to wiele lat zanim do Polski zawitał Ytong na klej tam był znany. To samo co z ogrzewaniem podłogowym no i teraz być może rozpowszechni się ogrzewanie ścienne.

Link do komentarza

A co stoi na przeszkodzie żeby ściany tego domu pokryć izolacją od zewnątrz? Wtedy wystarczy na ścianach ułożyć rurki i pokryć je jedynie nieco pogrubioną warstwą tynku. Wystarczy 2,5 cm dla typowych rurek 16 mm.

Drugie zasadnicze pytanie to jakie ma być źródło ciepła? Bo jeżeli ma to być kocioł na węgiel pelety lub drewno to znacznie prostsze będzie zrobienie ogrzewania tylko na części ściany, zasilanego wodą o temperaturze typowej dla grzejników.

Ogrzewanie na całej powierzchni ściany będzie uzasadnione w przypadku pompy ciepła lub kondensacyjnego kotła gazowego.

Link do komentarza
7 godzin temu, demo napisał:

Natomiast co do samej idei ogrzewania ściennego to wbrew pozorom coraz więcej ludzi korzysta z takich systemów, bo to nic innego jak zwykłe alternatywne grzejniki ścienne których nie widać.

Mnie sie wydaje, że to nie to samo, bo inna jest cyrkulacja powietrza, trudniejsze jest usuniecie awarii, jest też droższe od tradycyjnej instalacji. Wydaje mi się też, że grzanie najpierw ściany, a potem wnętrza -to większe straty ciepła. Jedyne co - to chyba komfort może być większy (ale nie wiem na ile odzuwalny)  i chyba brak możliwości skraplania pary w ścianie (to ważne).

Ale to dotyczy tylko tego fragmentu ścian w kórych jest instalacja.

 

Wydaje mi się, że elektryczna wersja tego ogrzewania by była tańsza w zakładaniu, wygodniejsza i mniej awaryjna - ale droższa w eksploatacji.

 

Ale - siię nie upieram - nie wybrałbym tej opcji - ale nie krytykuję całkowicie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tak tez można o podłogowym ogrzewaniu powiedzieć, że najpierw podłoga musi się "nagrzać"  a potem pomieszczenie

 

Ogrzewanie ścienne głównie polega na ogrzewaniu przez promieniowanie

Ogrzewanie będzie gazowe - piec kondensacyjny

Zależy mi na obniżeniu temp spalin i temp wody i dlatego muszę mieć duże powierzchnię od oddawania ciepła

Chodziło mi, że rurki w ogrzewaniu ściennym nie będą "wtopione" w styrobeton/styrobian, tylko będą rowki zrobione.

W tym systemie rurki są na labelach (blachach) (sztucznie sie zwiększa powierzchnię do przekazywania ciepła- coś w rodzajiu radiatorów) tez che zastosowac blachy

Czy im grubsza jest blacha tym lepiej?

Albo jak jak tu

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, Genesis72 napisał:

Tak tez można o podłogowym ogrzewaniu powiedzieć, że najpierw podłoga musi się "nagrzać"  a potem pomieszczenie

Ale cyrkulacja jest inna, ciepło naturalnie idziee w górę - poza tym ogrzewasz wewnętrzne stropy, a nie zewnętrzne ściany.

Le się nie upieram, choc kiedyś dużo na temat promienników itp, sposobów czytałem pod kątem swoich potrzeb.

Link do komentarza
1 godzinę temu, zenek napisał:

 - poza tym ogrzewasz wewnętrzne stropy, a nie zewnętrzne ściany.

Nie ma takiej zasady, możesz to montować na wewnętrznych ścianach, a tym bardziej gdy zewnętrzne nie są dobrze docieplone.

12 godzin temu, zenek napisał:

Mnie sie wydaje, 

  Wydaje mi się też, że grzanie najpierw ściany

 

Wydaje mi się, 

 

Ale - siię nie upieram - nie wybrałbym tej opcji - ale nie krytykuję całkowicie.

"Wydaje mi się", nie może zastępować rzetelnej wiedzy, a to w Twoim przypadku jest już  regułą. Nie wiem, ale wydaje mi się więc sobie napiszę, trochę pokrytykuję.....a co tam. Więc może naucz się a potem zastanów czy coś napisać.:icon_wink:

https://www.instalator.pl/2015/10/grzanie-w-scianie-czyli-wodne-ogrzewanie-plaszczyznowe/ 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

W sklepie widziałem rure PE-RT/AL/PE-RT 16 mm za 2.58

rury do ogrzewania muszą mieć barierę antydyfuzyjną zabezpieczającą przed przenikaniem tlenu do ich wnętrza. Mogą być wykonane:

z polietylenu sieciowanego (PE-X);

z polipropylenu (PP);

z polibutylenu (PB);

wielowarstwowe

z wkładką z aluminium (na przykład PE-X/Al/ PE-X).

 

Czy może byc rura 16 mm zamiast 14mm ?

Z tego co czytałem, zaleca się rurę 14 mm. Dlaczego lepsza jest rura 14 mm (oprócz mniejszej bezwładności, mniej wody w układzie)? 

Czy mogą być jakies kłopoty z odpowietrzaniem?

Jeżeli zastosuje 16 mm to będę miał większą bezwładność ogrzewania (więcej wody w układzie)

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 minuty temu, Genesis72 napisał:

Czyli swobodnie można stosować rurki 16 mm?

 

Ja zastosowałbym bez obaw.

Rurka 16mm będzie miała odrobinę mniejsze opory niż 14mm

2 godziny temu, Genesis72 napisał:

Z tego co czytałem, zaleca się rurę 14 mm

Podaj jakieś źródło 

Może chodzi o samo wyginanie, że łatwiej będzie zrobić ugięcie.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

Może chodzi o samo wyginanie, że łatwiej będzie zrobić ugięcie.

 

Łatwiej i po mniejszym promieniu co da większe zagęszczenie tych meandrów.

Czyli większa ilość rurki na metrze kwadratowym.

Przy rurce 16 z kolei masz większą ilość czynnika grzewczego na metrze, w sumie być może na jedno wychodzi.:icon_biggrin:

Link do komentarza

Witam

Najprawdopodobniej zdecyduje sie wtopić rurki, jaki tynk zastosować,

Czy tylnk cementowo - wapienny (duza ilość wapna), czy gipsowo wapienny?

Czy duzo lepszym rozwiązaniem będzie tynk Knauf MP 75 G/F Therm (niestety droższy)?

Z tego co czytałem on nie pęka i ma dobre właściwosci przewodzenia ciepła

Co ma lepszą przewodność cieplną?

"Tynk" i tak bedzie przykryty karto gipsem, aby wyrównać wszystko

 

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
8 minut temu, Genesis72 napisał:

"Tynk" i tak bedzie przykryty karto gipsem, aby wyrównać wszystko

Nie uważasz, że wystarczy dobrze położyć sam tynk, a nie dodawać izolatora? A jeszcze pewnie płyty klejone na placki :zalamka:...

 

Albo może na stelażu i wypełnienie wełną mineralną :icon_mrgreen:

 

No nie, żartuję...

Link do komentarza

Chcę "wtopić" rurki, aby iniknąć pustych przestrzeni w ścianie

Z tego co czytałem to tynk cementowo-wapienny ma wększy współczynnik

 https://domenergooszczedny.eu/pl/content/16-wspolczynniki-lambda 

niż tyk gipsowo wapienny

Czy można tez takie "wypełnienie" traktować jako radiator, aby sie po całej powierzchni ściany rozeszło ciepło

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
53 minuty temu, uroboros napisał:

Albo może na stelażu i wypełnienie wełną mineralną :icon_mrgreen:

 

No nie, żartuję...

Jak to dobrze że mam najzwyczajniejsze w świecie kaloryfery i nie muszę kombinować jak koń pod górę.:yahoo:

Dodam też że nie czuję zimna w stopy, ale chodzę po domu w kapciach.

Podobno chodzenie na boso po twardym, sprzyja powstawaniu platfusa.xD

Link do komentarza
2 godziny temu, demo napisał:

Podobno chodzenie na boso po twardym, sprzyja powstawaniu platfusa.xD

Ostatnie badania mówią, że powinno się uczyć chodzić i potem jak najwięcej chodzić właśnie na bosaka...

 

3 godziny temu, Genesis72 napisał:

Chcę "wtopić" rurki

I tak zostaw! Żeby już gipsu tam nie pakować, można atlasową gładzią REKORD wyrównać.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-rekord-530-515/

Link do komentarza
51 minut temu, uroboros napisał:

Ostatnie badania mówią, 

Ostatnie badania chamerykańskich uczonych dowodzą, że gdyby tak do rurki o średnicy jednego centymetra wlać cały Bałtyk, to by potrzebna była do tego ... długa rurka.!!:icon_razz:

 

A tak na serio, to dotyczy raczej małych dzieci i po piasku lub trawie.:plotki:

 

A merytorycznie, też bym to zatynkował, tynkiem takim jakim polecają firmy specjalizujące się w tego rodzaju instalacjach, lub każdym innym.

Link do komentarza

Witam

zalecają tynkowanie na siatkę z otworami min 7x7mm.

Zalecają aby rurki nie "leżały" bezpośrednio za izolacji

https://www.purmo.com/pl/produkty/ogrzewanie-podlogowe/railjet.htm

Rurki maja być ciepłe 

   

Mam pytanie, czy pozostawiając pustą-ciepłą przestrzeń z ścianie - czy nie tworzy się dobrego środowiska dla insektów?

Czy taka przestrzeń  nie powinna byc czymś trwałym wypełniona?

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Witam

Sorry może sie źle wyraziłem

"Pusta przestrzen" to np wypełnienie styropianem lub wełną mineralna przestrzeni

 

Wczoraj rozmawiałem z Wujkiem, ma ocieplenie zrobione w środku wewnętrzne

Wełna mineralna jest lepsza, gdyż jest "agresywna" dla myszy, styropian z łatwością mysz sobie przegryzie.

 

Mam pytanie odnośnie odpowietrznika i separatora

Czy wystarczy mięć w układzie dobry odpowietrznik automatyczny na powrocie do pieca?

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

Czy wystarczy mięć w układzie dobry odpowietrznik automatyczny na powrocie do pieca?

Na powrocie?

A co ma tam odpowietrzać?

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

"Pusta przestrzen" to np wypełnienie styropianem lub wełną mineralna przestrzeni

Ale gdzie? Jaka wełna? Chcesz izolować rurki wełną?

Wydawało mi się, że chciałeś rurki przykryć tynkiem.

 

Link do komentarza

sorry

za kotłem w najwyższym punkcie

separator montuje się również za kotłem

z tym że separator jest przepływowy

 

18 minut temu, MrTomo napisał:

Na powrocie?

A co ma tam odpowietrzać?

Ale gdzie? Jaka wełna? Chcesz izolować rurki wełną?

Wydawało mi się, że chciałeś rurki przykryć tynkiem.

 

Między ściana na rurkami

Czyli

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

18 minut temu, MrTomo napisał:

 

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
25 minut temu, Genesis72 napisał:

 

Czyli

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

 

Acha - teraz rozumiem.

Tylko to raczej tak:

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna>folia paroizolacyjna (refleksyjna?)> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...