Skocz do zawartości

Garaż


Recommended Posts

Cytat

Taki garaż, w tym projekcie będzie wyglądał, mniej więcej tak:

[attachment=14585:full.jpg]


Sugerowałem się raczej rysunkiem a nie doczytałem icon_redface.gif ,że chodzi o spadek daszku nad wejściem.
Ale wg tego rysunku to szczyt daszku garażu wychodzi tak jakby miał ze 40 % spadku, zresztą jest też tam okno dachowe na pewno ze względu niemożności wciśnięcia fasadowego.

Cytat

[attachment=14585:full.jpg]

Przy czym:
- należy zachować spadek połaci, dokładnie taki sam jak okapu nad wejściem,
- konstrukcja oparta na kratownicach (dźwigarach).




Cytat

Pomyśl dalczego napisałem:


icon_biggrin.gif

Jeśli spadek połaci będzie taki sam jak daszku nad wejściem (na projekcie Przemka),to gdzie wypadnie szczyt garażu ?


Teraz to już wygląda całkiem, całkiem icon_biggrin.gif

A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw.
Dlaczego tak? Po pierwsze robisz jedna więźbę,na pewno koszt wykonania będzie tańszy aniżeli dodatkowo jeszcze na garaż, dachówek krańcowych pójdzie mniej bo tylko na szczyt dachu a nie jeszcze dodatkowo na garaż oraz orynnowanie.A za dodatkowe materiały na ściany za dużo więcej nie wyjdzie w stosunku to kosztów które już wymieniłem wyżej.
Link do komentarza
Cytat

A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw.



Pomijając koszty, które będą znacznie wyższe, pokoje 3 i 4 na poddaszu wyjdą bardzo kiszkowate coś 3 x 8m. I chyba najważniejsza sprawa – odległość ściany z oknem od granicy.
Tam jest dostatecznie wysoko (od poziomu terenu, około 4,5m), aby wyszły połacie o nachyleniu 25 do 30 stopni, zachowując górną ościeżnicę bramy garażowej na wys. trochę ponad 2m (od terenu).

Oczywiście – moim zdaniem. icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

przeliczyłeś czy te okna się nie zmieszczą przy takim spadku?
nie wychodzą idealnie nad skosem? ?
może da się je przesunąć na boki bardziej......

mnie jak Mhtylowi - wydaje się że spadek jest ogromny...


Dlatego pisałem
Cytat

Na moje oko jest około 30 st, ale zaczekajmy co przemty napisze.
W razie czego można się pobawić spadkiem dachu na ganku żeby to dopasować.


Zmieniając kąt daszku nad gankiem można go dopasować do odpowiedniego kąta dachu nad garażem żeby to wszystko pogodzić.
A w przypadku krycia dachówką może zejść do 20 st.
Zmieniają kąt na mniejszy automatycznie okap nad garażem powędruje mu do góry (zasada dźwigni dwuramiennej), a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego.
Link do komentarza
Cytat

Pomyśl dalczego napisałem:


icon_biggrin.gif

Jeśli spadek połaci będzie taki sam jak daszku nad wejściem (na projekcie Przemka),to gdzie wypadnie szczyt garażu ?



i właśnie o takie coś chodzi icon_smile.gif

Cytat

A ja bym zaproponował aby garaż całkowicie wpisać w bryłę domu ,znaczy się zrobić go na całą szerokość domu i szczyt przesunąć na skraj ściany szczytowej garażu, zyskasz przede wszystkim więcej miejsca na poddaszu a w garażu w drugiej części możesz urządzić sobie kotłownię albo warsztacik do bieżących napraw.
Dlaczego tak? Po pierwsze robisz jedna więźbę,na pewno koszt wykonania będzie tańszy aniżeli dodatkowo jeszcze na garaż, dachówek krańcowych pójdzie mniej bo tylko na szczyt dachu a nie jeszcze dodatkowo na garaż oraz orynnowanie.A za dodatkowe materiały na ściany za dużo więcej nie wyjdzie w stosunku to kosztów które już wymieniłem wyżej.




możesz to jakoś zobrazować, bo choć na wyobraźnię przestrzenną nie narzekam to jakoś tego rozwiązania - przynajmniej z opisu- nie potrafię sobie wyobrazić

Cytat

a dodatkowo może go lekko cofnąć w stosunku do krawędzi dachu głównego.



chodzi co o to aby skrócić okap nad garażem? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

możesz to jakoś zobrazować, bo choć na wyobraźnię przestrzenną nie narzekam to jakoś tego rozwiązania - przynajmniej z opisu- nie potrafię sobie uzmysłowić


A pewnie,że mogę icon_lol.gif
http://cdn8.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_pg...standardowy.jpg
Ten to trochę podobny do Twojego
http://cdn11.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpg
http://cdn24.pgotowe.smcloud.net/t/pliki_p...standardowy.jpg
Chyba teraz załapiesz o co mi chodziło icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat



tak podejrzewałem, że o to chodzi ale trochę mnie ten opis zwiódł
Czyli po prostu proponujesz mi znalezienie projektu z garażem wbudowanym bo zmiana w tym projekcie bedzie raczej nieopłacalna. Nie potrzeba mi większego metrażu jak max 120 m2 - opcję z garażem wbudowanym też mam już w wybraną tylko trochę kotłownie ma małą (6,5 m2) jak na paliwo stałe, które planuję jako źródło ciepła.
Wersja z garażem doczepianym była wg. mnie najlepsza bo pomiędzy garażem a wnętrzem domu był bufor w postaci kotłowni a opcja, którą proponujesz wszystko odwraca o 180 stopni i garaz staje sie buforem dla kotłowni
Czyli wracamy do wyboru czy wolę wąchać smród spalin z auta czy smród dymu z pieca icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

tak podejrzewałem, że o to chodzi ale trochę mnie ten opis zwiódł
Czyli po prostu proponujesz mi znalezienie projektu z garażem wbudowanym bo zmiana w tym projekcie bedzie raczej nieopłacalna.


Podejrzewam,ze za zmiany trochę zapłacisz,ale nie o to mi chodzi.
podsuwając ten pomysł mam na myśli ekonomię.Tak jak napisałem więźba prościejsza do roboty,krycie dachu (szczególnie dachówki krańcowe bo ich musisz dać więcej) rynny, no i zyskujesz więcej miejsca za niewiele więcej wydanych pieniążków.
Link do komentarza
Cytat

chodzi co o to aby skrócić okap nad garażem?


To właśnie miałem na myśli.
Umknęło mi że czoło ściany garażu już jest cofnięte względem lica domu.
Skrócenie okapu (ale tu dużo zależy jaki on w ogóle wyjdzie) optycznie z poziomu drogi podniesie jego wysokość i zbliży do linii okapu dachu.

Pisząc wcześniej o cofnięciu miałem na myśli uzyskanie takiego efektu, jak w tym projekcie względem ganku.

http://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/wizu01.jpg

Ale Ciebie to nie dotyczy, chyba że rozciągniesz garaż na długość.
Link do komentarza
To nawet ładnie może wyglądać.

http://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/elew01.jpg
http://www.horyzont.com/files/baza_plikow/...liki/wizu01.jpg

Nie wiem tylko czy takie zabawy z asymetrycznością dachu w przypadku małego domku będą korzystne wizualnie.
Tym bardziej że to nie będzie dach główny, tylko na dobudówce, jaką jest garaż.
Dodatkowo, przestrzeń między oknami na elewacji jest punktem, gdzie szczyt dachu może sięgnąć poziomu parapetów, więc w tym miejscu dach może iść maksymalnie do góry jeśli wyniknie taka potrzeba.

Jak piszesz, rozwiązań jest kilka, ale to dom przemty i od jego gustu będzie zależało które wybierze.
Link do komentarza
Cytat

Czyli wracamy do wyboru czy wolę wąchać smród spalin z auta czy smród dymu z pieca icon_biggrin.gif



dlaczego sądzisz, że będziesz wąchać smród spalin z auta? u mnie co prawda z garażu wchodzi się na klatkę schodową, czyli jest dodatkowy bufor, ale to chyba nie ma znaczenia - podstawa to szczelne drzwi. Pamiętaj, że wjeżdzasz do garażu i od razu wyłączasz silnik, poza tym w garażu też masz wentylację.....
Link do komentarza
Cytat

Jak piszesz, rozwiązań jest kilka, ale to dom przemty i od jego gustu będzie zależało które wybierze.



powiedziałbym, że będzie to zależeć od gustu żony

jak narazie to udaje mi się ją przekonywać do rozwiązań energooszczędnych a nie estetycznych

ale z garażem z jednospadowym dachem to chyba jej nie przekonam dlatego szukam rozwiązania dwuspadowego

a jeżeli chodzi o mój gust to dom ma być przede wszystkim funkcjonalny wewnątrz a na zewnątrz to drugorzędna sprawa choć też nie twierdzę, że nie jest ważna

Cytat

Bo i czuć – jak ktoś „zapomniał” o „ustawowej” wentylacji, lub ją "zapchał", bo mu pizgało z garażu zimnem.



zazwyczaj pewnie tak jest jak piszesz

a drzwi pomiędzy garażem a domem to trzeba jakieś specjalne, bardziej szczelne czy wystarcza zwykłe wewnętrzne?
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem to takie drzwi powinny być solidniejsze od wejściowych – z uwagi, że ewentualny złodziej będzie miał więcej czasu aby je pokonać, bo wejście do garażu zazwyczaj prościutkie.

Współczesne drzwi wejściowe są na tyle szczelne, że nie ma potrzeby ich „przerabiać” – oczywiście prawidłowo osadzone.



czyli poprostu wsadzic tam drzwi wejsciowe ale z mocniejszymi zabezpieczeniami icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem to takie drzwi powinny być solidniejsze od wejściowych – z uwagi, że ewentualny złodziej będzie miał więcej czasu aby je pokonać, bo wejście do garażu zazwyczaj prościutkie.

Współczesne drzwi wejściowe są na tyle szczelne, że nie ma potrzeby ich „przerabiać” – oczywiście prawidłowo osadzone.



ja mam drzwi zewnętrzne - metalowe - dokładnie takie
Brak obrazka
są szczelne i ciepłe
kosztowały około 1000zł +montaż, ale kupiłem te drzwi świadomie...
Link do komentarza
Cytat

ja mam drzwi zewnętrzne - metalowe - dokładnie takie
Brak obrazka
są szczelne i ciepłe
kosztowały około 1000zł +montaż, ale kupiłem te drzwi świadomie...




hehe, takie same drzwi w tamtym roku kupowałem z ojcem do starego domu wiejskiego, tylko niestety w tym roku w dolnym rogu (od strony zamka) widać delikatnie w słoneczny dzień promienie słońca - tak jakby trochę sie wypaczyły drzwi icon_confused.gif

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem może źle cię zrozumiałem - pytasz się o ocieplenie ścian garażu ?? Bo jeśli tak to tak samo jak domu icon_smile.gif



może źle się wyraziłem,
to jak ocieplić garaz to wiem ale co w przypadku gdy garaż nie bedzie ogrzewany, wowczas wg mnie ważniejsze jest ocieplenie ściany domu niż garażu...

dlatego chciałem dowiedzieć się jak zachować ciągłość ocieplenia na takiej ścianie Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

może źle się wyraziłem,
to jak ocieplić garaz to wiem ale co w przypadku gdy garaż nie bedzie ogrzewany, wowczas wg mnie ważniejsze jest ocieplenie ściany domu niż garażu...

dlatego chciałem dowiedzieć się jak zachować ciągłość ocieplenia na takiej ścianie


prosto, garaż ocieplasz tak samo jak dom, dodatkowo możesz ścianę łączącą dom/garaż od strony garażem docieplić.
Ale najlepszym wyjściem (jeśli chodzi o oszczędność energii) jest wymurowanie osobnej ściany, a pomiędzy nimi jest ocieplenie, o grubości takiej samej jak domu - no ale tak mało kto robi...

ja mam tak, ściany 20cm,nad garażem ma taras, tam mam 8cm grafitowego, ściany garażu 15cm, dodatkowo w garażu od strony domu 5cm. Garaż jest tylko dogrzewany, w największe mrozy w garażu była temperatura dodatnia - i o to chodzi.
Gdyby robił jeszcze raz, to pod garaż nie dałbym styropianu - darmowy grzejnik zimą icon_smile.gif Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

prosto, garaż ocieplasz tak samo jak dom, dodatkowo możesz ścianę łączącą dom/garaż od strony garażem docieplić.



a jak wykonać ocieplenie w punkcie połączenia dachu ze ścianą?
bo nad garażem ocieplamy normalnie ścianę, wewnątrz też można powiedzieć, że normalnie ocieplamy ale pozostaje jeszcze miejsce połączenia dachu garażu ze ścianą...
Link do komentarza
Ocieplając fundamenty odcinasz grunt pod budynkiem od warunków zewnętrznych (nie ma strefy przemarzania).
Jako że grunt ma poniżej strefy przemarzania (a ta w garażu nie będzie występować) zawsze temperaturę dodatnią uzyskujesz poprzez podłogę garażu grzejnik płaszczyznowy o w miarę stałym strumieniu ciepła.
Takie rozwiązanie pozwala praktycznie na utrzymanie w garażu w ciągu całego sezonu temperatury dodatniej.
Jeden warunek... garaż musi być ocieplony żeby nie następowała zbyt duża utrata ciepła poprzez przegrody zewnętrzne.
Link do komentarza
Na to pytanie niech odpowie sam sam zainteresowany. icon_wink.gif
Ale ogólnie przyczyn może być kilka, w tym chyba najbardziej prozaiczna... nie wszystko jesteś wstanie ogarnąć i przewidzieć przed rozpoczęciem budowy.
Dopiero w trakcie Twoje doświadczenie rośnie.

Popatrz ilu ludzi montuje WM po wcześniejszym wybudowaniu kominów wentylacyjnych.
A przecież nie robią tego bo mieli za dużo gotówki i koniecznie trzeba było ją jakoś zagospodarować... tą gotówkę icon_lol.gif
Link do komentarza
czyli dwie wersje, tak?
-ocieplenie budy garażu(koszt ocieplenia garażu, ciepła brama, ocieplone fundamenty, ściana pomiędzy garażem a chałupą), przy braku ocieplenia posadzki, aby uzyskać wątpliwy strumień cepła geotermalnego, konstrukcja może być wspólna
lub
-nieocieplanie budy garażu, oddzielna konstrukcja, być może izolacja przecwiwysadzinowa pionowa ścian f. /pozioma w pasie posadzki po obwodzie, mamy pełno strumieni, w każdym kierunku, tyle, że to garaż

skłaniam się ku temu drugiemu, mniej trza się nap..., a i pewnie taniej wyjdzie bez jakiejś znaczącej szkody dla sprzętu znajdującego się w garażu, ciąglość izolacji zachowana bezporblemowo, konstrukcja banalna (najlepiej kanadyjczyk?)


Link do komentarza
Cytat

Zwłaszcza jeśli garaż nieogrzewany.


Hmm, że tak powiem w tym temacie.

Cytat

Cytat


Nie mogę zgodzić się z kwestiami powyżej. Garaż może być w bryle budynku i również ocieplony od zewnątrz, jak reszta budynku. Jest wówczas ciągłość ocieplenia.


icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Jaka ciągłość ocieplenia ?

To tak, jakby powierzchnię ściany sąsiadującej z garażem ocieplić tylko wrotami garażowymi ! icon_evil.gif


Czyżby dwa różne spojrzenia na ta samą kwestię?
Link do komentarza
Jedno -zważywszy że:

Cytat

-nieocieplanie budy garażu, oddzielna konstrukcja, być może izolacja przecwiwysadzinowa pionowa ścian f. /pozioma w pasie posadzki po obwodzie, mamy pełno strumieni, w każdym kierunku, tyle, że to garaż



Oraz:

Cytat

skłaniam się ku temu drugiemu, mniej trza się nap..., a i pewnie taniej wyjdzie bez jakiejś znaczącej szkody dla sprzętu znajdującego się w garażu, ciąglość izolacji zachowana bezporblemowo, konstrukcja banalna (najlepiej kanadyjczyk?)


Zachowana, bo ściana między garażem ocieplona, tak jak pozostała część tej ściany.
Link do komentarza
icon_biggrin.gif
Ja to rozumiem.
Tylko że ja pisałem właśnie o garażu w bryle budynku, który przy zachowaniu wszystkich elementów aby nie być utrapieniem właściciela domu energooszczędnego jest pozbawiony izolacji cieplnej na podłodze.
Czyli praktycznie trzeba się mniej nap... narobić icon_biggrin.gif

Garaż stanowiący samodzielną konstrukcję tez można potraktować dwojako:
- jako doklejka do budynku przykryta tym samym dachem
- jako doklejka do budynku przykryta oddzielnym dachem
- jako konstrukcja całkowicie samodzielna postawiona w pewnej odległości od domu.

Trzeba sobie odpowiedzieć, które z tych rozwiązań jest powszechniej stosowane, a jeśli już się wybiera któryś z tych wariantów, to co zrobić żeby wykorzystać potencjał jaki niesie takie a nie inne rozwiązanie.

Gniota zawsze łatwo spłodzić.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Tak teraz wpadłem na pomysł który może będzie realizowany ale tu pytanie do Was. Czy na wiatę potrzebne mi specjalne pozwolenie? Znaczy wiatę zrobioną w taki sposób: do ściany budynku wkręcam haki myślę że około 1 na metr. W odległości 4 metrów od budynku (jeden od sąsiada) wbijam pale w ziemię. Pale mogą być betonowe, takie jak się stosuje do takich brzydkich ogrodzeń. Pale byłyby na wysokość 1,5metra. Haki w ścianie na wysokości około 3metrów. Pomiędzy rozciągam plandekę. Pod tym parkuję auto. Czy to jest legalne? Co do obskurności proszę nic nie mówić bo plandeki są całkiem przyzwoite to raz a dwa, że i tak z tej strony budynku będę miał teren pod nic nie wykorzystany.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...