Skocz do zawartości

Jak wykończyć łączenie ściany z membraną dachową?


Recommended Posts

Jestem przed ocieplaniem ścian zewnętrznych. Proszę napiszcie czy styropian na ścianie powinien być kładziony bezpośrednio do membrany dachowej czy też może powinienem zostawić jakąś przestrzeń pomiędzy styropianem a membraną aby wata mogła oddychać? Jakiej wielkości powinna to być przestrzeń?

Jeżeli zostawię takową przestrzeń jakich zabezpieczeń powinienem użyć aby nie przedostały się przez nią myszy, szczury czy ptaki czy inne tego typu stworzenia?

Na co kleić styropian do murłaty? Czy może zainstalować go w inny sposób?
Link do komentarza
Cytat

Jestem przed ocieplaniem ścian zewnętrznych. Proszę napiszcie czy styropian na ścianie powinien być kładziony bezpośrednio do membrany dachowej czy też może powinienem zostawić jakąś przestrzeń pomiędzy styropianem a membraną aby wata mogła oddychać? Jakiej wielkości powinna to być przestrzeń?

Jeżeli zostawię takową przestrzeń jakich zabezpieczeń powinienem użyć aby nie przedostały się przez nią myszy, szczury czy ptaki czy inne tego typu stworzenia?

Na co kleić styropian do murłaty? Czy może zainstalować go w inny sposób?


Styro dajesz na styk z membraną, żadnej dziury do wentylacji nie musi być.
A czemu masz kleić do murłaty,wystarczy jak przykleisz styro do muru i złapiesz go kołkami.Jaką będziesz miał przestrzeń pomiędzy styro który dasz na ocieplenie a murłatą?
Link do komentarza
Jeśli membrana wysoko paroprzepuszczalna to nie musi.
Warunek - dobra izolacja paroizolacyjna aby nie dochodziło do kondensacji pary wodnej w izolacji.
Małe ewentualne zawilgocenia pochodzące z mikro przecieków, zawiewania sporadycznego śniegu czy deszczu w przy bardzo niekorzystnych warunkach zewnętrznych, czy też wilgoć związana z naturalną dyfuzja pary wodnej będą usuwane w cyklu rocznym na wskutek różnicy temperatur.
Link do komentarza
Cytat

Przestrzeń pomiędzy styropianem a murłatą to około 4cm.

Wata przy poddaszu nie musi mieć dostępu do powietrza ?


To w ta przestrzeń daj 4 cm styropianu tak aby wszystko się ładnie z licowało a tym samym docieplisz murłatę.

Zapewne dawałeś membranę wysoko-paroprzepuszczalną więc nie masz co się martwić, zresztą te nisko przepuszczalne to nadają się na garaż ewentualnie budynek gospodarczy a i też bym osobiście u siebie ich nie założył.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...