Skocz do zawartości

izolacja termiczna podłogi na gruncie


Recommended Posts

XPS (Polistyren ekstrudowany) wydaje się tu idealnym materiałem. Ma lambdę 0,029–0,034 W/mK, jest znacznie bardziej odporny na ściskanie i hydrofobowy.

Jeszcze lepszym materiałem są płyty izolacyjne z piany fenolowej. Ich lambda to 0,021–0,023 W/mK.

Lepszym izolatorem jest już tylko Aerożel, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś go stosował na większą skalę (uniósł koszty) w budownictwie indywidualnym. icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Piszesz piasek i styropian a gdzie ślepa posadzka?
Nie ma co się w to bawić bo jak dobrze pamiętam to grubość keramzytu 50 cm odpowiada styropianowi chyba 5 cm (czy coś koło tego) tak więc gra nie warta świeczki. Uważam ,że lepiej dać piasek,ślepą i styro ,przy czym jeżeli chcesz dać więcej aniżeli jest w projekcie to musisz uwzględnić wysokość pomieszczeń już na etapie wylewania ślepej i musiałbyś ją wylać niżej o wysokość dodatkowego styropianu.
Link do komentarza
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Teoretycznie podsypka keramzytowa zastępuje podkład stabilizujący na gruncie i izolację przeciwwilgociową, jednak ze względu na koszty takie rozwiązanie nie jest opłacalne a na dodatek pojawia się problem z oparciem podpór podtrzymujących strop w trakcie zalewania. Izolacyjność cieplna keramzytu jest około trzykrotnie gorsza niż zwykłego styropianu.
Link do komentarza
Cytat

XPS (Polistyren ekstrudowany) wydaje się tu idealnym materiałem. Ma lambdę 0,029–0,034 W/mK, jest znacznie bardziej odporny na ściskanie i hydrofobowy.

Jeszcze lepszym materiałem są płyty izolacyjne z piany fenolowej. Ich lambda to 0,021–0,023 W/mK.

Lepszym izolatorem jest już tylko Aerożel, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś go stosował na większą skalę (uniósł koszty) w budownictwie indywidualnym. icon_wink.gif




Jani dzięki Ci wielkie, że jesteś. icon_smile.gif Mamy bardzo podobny problem. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Lambda keramzytu to 0,08 - 0,1W/mK, więc szału nie ma.
Możesz oczywiście taki układ warstw zastosować, ale czy to będzie korzystne cenowo... musisz sobie policzyć, o czym wspomina przedmówca.
Plusem takiego rozwiązania może być w przypadku silnego zawilgocenia gruntu stworzenie warstwy izolującej i jednocześnie odpornej na wilgoć - brak kapilarnego podciągania.
Podobny efekt uzyskasz stosując XPS lub hydrofobowy styropian na podsypce żwirowej.

Cytat

Piszesz piasek i styropian a gdzie ślepa posadzka?


Są dwie możliwości ułożenia warstw na gruncie.
Pierwsza taka jaka podałeś, ale można i inaczej.

8a5ebbd203773a59_620x0_rozmiar-niestandardowy.gif

Grubość styropianu (XPS) może być oczywiście inna niż na przykładzie i zależy od tego jaki standard ocieplenia chcemy uzyskać. icon_smile.gif

z9378948Q,Jaka-powinna-byc-grubosc-ocieplenia.jpg

Przy czym dla zapewnienia ciągłości izolacji należałoby dodatkowo ocieplić ściany fundamentowe od wewnątrz i (lub) zastosować bloczki Isomur lub ze szkła piankowego jako pierwszą warstwę stawianych ścian, likwidując tym sposobem całkowicie mostek cieplny.
Ale jak pisałem - wszystko zależy od standardu jaki chcemy uzyskać.

No i sprawa o której pisał mhtyl. Przy tak rozbudowanej izolacji należy jej grubość uwzględnić przed zasypywaniem fundamentów.
Link do komentarza
Moim zdaniem, nie potrzeba aż 30cm.
Przeliczając ilość cm styropianu na kWh w ciągu roku, przy ogrzewaniu podłogowym (upraszczając);
- 10cm styropianu, to zużycie 25kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 15cm styropianu, to zużycie 17kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 20cm styropianu, to zużycie 12kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 25cm styropianu, to zużycie 10kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 30cm styropianu, to zużycie 9kWh/m2 dla podłogi na gruncie.

Moim zdaniem, z tego zestawienia wynika, że minimum to 15cm, a maksimum 20cm styropianu.
Usprawnienie wentylacji (rekuperacji) o 10% da większe (roczne) oszczędności, niż dodatkowe (powyżej 20cm) 10cm styropianu w posadzce.
Link do komentarza
Cytat

Moje niedopatrzenie niestety. Choć nikt nas nie pytał o izolację, projektant sam sobie zaprojektował, ja nie zwróciłam uwagi, tym bardziej, że czekając na projekt 6 miesięcy, nie chciałam czekać ani dnia dłużej. icon_confused.gif Później poszło do urzędu i tak oto zostało te 10.




Póki nie zalejesz betonem to zawsze możesz dokonać zmiany. Wyjdzie taniej niż XPS lub późniejsze straty ciepła. Zastąp 10-20 cm piasku styropianem.
Link do komentarza
Wczoraj jeszcze raz dzwoniłam do wykonawcy (szczerze mu współczuję, naprawdę icon_lol.gif ) i chodź już raz mi tłumaczył jak to zrobi to poprosiłam go żeby mnie jeszcze raz upewnił, że to się da zrobić. Także jestem chyba trochę uspokojona, jeśli oczywiście można być spokojnym kiedy buduje się swój własny dom.
Link do komentarza
Cytat

Moje niedopatrzenie niestety. Choć nikt nas nie pytał o izolację, projektant sam sobie zaprojektował, ja nie zwróciłam uwagi, tym bardziej, że czekając na projekt 6 miesięcy, nie chciałam czekać ani dnia dłużej. icon_confused.gif Później poszło do urzędu i tak oto zostało te 10.


Zastąpienie 10cm styropianu materiałem o lepszej lambdzie np. XPS-em jeszcze cudów nie uczyni.
Płyty fenolowe w przypadku całej podłogi na gruncie zrujnują Cię finansowo.
Męcz projektanta o zmianę, bo jak pisze bajbaga zmieni się charakterystyka energetyczna budynku, a i na przyszłość może się to przydać, bo parcie na energooszczędność jest ogólnoświatowym trendem

Pośpiech w budowaniu nie jest wskazany, a tym bardziej że budujesz dla siebie wymarzony domek.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Ludzie piszecie fajne rzeczy, a mój znajomy sprzedaje domy w Rzeszowie i daje 5 cm styropianu lambda0,040, ogrzewanie podłogowe i klienci kupują taKIE DOMYZA 500 TYS ZŁ.



Jeśli warstwa konstrukcyjna nie posiada odpowiednio niskiego współczynnika przewodzenia ciepła (lambda), to cała przegroda o tak małej grubości warstwy termoizolacyjnej, nie będzie w stanie spełnić wymagań dotyczących współczynnika przenikania ciepła U dla nowo budowanych domów.
e-rzecznik Knauf Therm
Link do komentarza
Cytat

Jeśli warstwa konstrukcyjna nie posiada odpowiednio niskiego współczynnika przewodzenia ciepła (lambda), to cała przegroda o tak małej grubości warstwy termoizolacyjnej, nie będzie w stanie spełnić wymagań dotyczących współczynnika przenikania ciepła U dla nowo budowanych domów.
e-rzecznik Knauf Therm


Ale o tym wszyscy wiedzą icon_biggrin.gif
Problem jest taki jak to sprawdzić? Ile faktycznie jest tej izolacji. Może jakimś urządzeniem coś na wzór echosondy czy jakiegoś rengena.
Link do komentarza
Cytat

Ale o tym wszyscy wiedzą icon_biggrin.gif
Problem jest taki jak to sprawdzić? Ile faktycznie jest tej izolacji. Może jakimś urządzeniem coś na wzór echosondy czy jakiegoś rengena.


Mając stałą temperaturę w pomieszczeniu, wyższą od podłogi, której temperaturę też znamy i zakładając temperaturę gruntu pod podłogą, możemy się pobawić w obliczenie przenikalności czy oporności cieplnej całej konstrukcji podłogi.
Z lambdą będzie gorzej, - zresztą i po co.

Przyrząd też jest: http://www.administrator24.info/artykul/id...yjnym-testo-435

Sposób TB o czym pisze Jani_63 jest w miarę skuteczny, przy czym TB na pewno miał długie wiertła bo lubi grube izolacje.
Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mając stałą temperaturę w pomieszczeniu, wyższą od podłogi, której temperaturę też znamy i zakładając temperaturę gruntu pod podłogą, możemy się pobawić w obliczenie przenikalności czy oporności cieplnej całej konstrukcji podłogi.
Z lambdą będzie gorzej, - zresztą i po co.

Przyrząd też jest: http://www.administrator24.info/artykul/id...yjnym-testo-435

Sposób TB o czym pisze Jani_63 jest w miarę skuteczny, przy czym TB na pewno miał długie wiertła bo lubi grube izolacje.
Pozdrawiam.


Mi bardziej chodziło o to jak to sprawdzić przed kupnem domu czy deweloper nie odchudził izolacji termo tak jak to napisał wojek bo w taki sposób to można się pobawić jak piszesz po zamieszkaniu.
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Póki nie zalejesz betonem to zawsze możesz dokonać zmiany. Wyjdzie taniej niż XPS lub późniejsze straty ciepła. Zastąp 10-20 cm piasku styropianem.



Odkopię trochę temat.

Jeśli styropian/XPS leży na piasku to czy zmiana tego i wpisanie w dziennik budowy nie wystarczy ? Damy mniej piasku jak sugeruje przedmówca a więcej izolacji cieplnej i już.
Przyznam się, że nie myślałem o tym podczas adaptacji i nie zmieniałem izolacji na gruncie. Mam standardowe 10 cm styropianu.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...