kukiz18 Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 21 sierpnia 2012 (edytowany) Witajcie, zabieram się za układanie płytek w łazience, robiłem to już kilka razy w swoim domu i muszę przyznać że szło mi to dobrze, robię spokojnie i starannie i efekt widać. Niestety, przyszła pora na położenie płytek w nowej łazience na piętrze. Jestem załamany, na jednej ścianie po przyłożeniu wagi okazuję się na dole brakuje 3cm do pionu.Dodatkowo ściana pomalowana jest emulsją. Jest to pierwsza warstwa farby na nowy tynk, jest on dość porowaty więc myślę że nie trzeba by było zdzierać farby. Wydaje mi się że zagruntowanie ściany uni-gruntem powinno wystarczyć.Co o tym myślicie? Zagruntowanie wystarczy? No i co ze ścianą, czym wyrównać różnice w pionie na ścianie? Mogę dać tyle kleju do płytek? Jeśli nie to czym to wyrównać aby się dobrze i długo trzymało? Bardzo proszę o pomoc.Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us Edytowano 21 sierpnia 2012 przez kukiz18 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
AgregatyElem Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 21 sierpnia 2012 Jeżeli chodzi o wyrównanie,to proponuję dać samopoziom i powinno wystarczyć,klej nie będzie tutaj dobrym i solidnym materiałem do wyrównania poziomu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #3 Napisano 21 sierpnia 2012 To jeszcze podaj instrukcję, jak tym samopoziomem wyrównać pion.Mnie wychodzi, że samopoziom należy wylać pod strop, a potem wykuć, do wyrównania pionu.No ale może jest inna bardziej rewelacyjna metoda.Ps. Ja równałem tynkiem, bo taniej mnie wyniosło niż klejem. 1 Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 21 sierpnia 2012 Istniejącą farbę można potraktować jako gruntownik, ale dla pewności warto sprawdzić jak przylega do tynku. W najbardziej podejrzanym miejscu przyklejamy płytkę i po 3 - 4 dniach spróbujmy ją oderwać. Jeśli na całejpowierzchni (po oderwaniu) będzie farba bez śladów po tynku to istnieje ryzyko, że płytki nie będą dostatecznie zamocowane. Co do wyrównania ściany, są specjalne zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #5 Napisano 21 sierpnia 2012 Można by listwy przykleić takie wiesz, na jakich się zaciąga gips. Potem tynkiem cw obrzucić i do tego kleić płytki. Albo przyklej płytę gipskartonową. Albo... jedź na żywioł i po prostu daj grubo kleju. I pamiętaj: w przyrodzie nie istnieją linie proste, wymyślili je specjaliści od marketingu. 1 Link do komentarza
kukiz18 Napisano 23 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #6 Napisano 23 sierpnia 2012 Możecie podać przykład sprawdzonej zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 sierpnia 2012 Udostępnij #7 Napisano 23 sierpnia 2012 Cytat Możecie podać przykład sprawdzonej zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża? Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa. Link do komentarza
kukiz18 Napisano 24 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #8 Napisano 24 sierpnia 2012 Cytat Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa. Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 sierpnia 2012 Udostępnij #9 Napisano 24 sierpnia 2012 Cytat Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm Tylko o która zaprawę masz na myśli bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb. Link do komentarza
kukiz18 Napisano 5 grudnia 2012 Autor Udostępnij #10 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat Tylko o która zaprawę masz na myśli bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb. Ok więc zrobię tak, kupię listwy do tynkowania, u samej góry wpuszczę ile się da, na 0. A na dole podkleję. Powiercę może dziury w tynku co jakiś czas i obrzucę zaprawą wyrównującą (nie wiem jeszcze jaką mają ale chyba mi coś doradzą). Na początku rzadszym szprycem potem coraz gęstszym. Myślę że będzie ok. Link do komentarza
vip42 Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #11 Napisano 10 grudnia 2012 w blokach z PRLu nie takie odchyły równali też dasz radę Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się