Skocz do zawartości

Płytki w łazience, układanie


Recommended Posts

Witajcie, zabieram się za układanie płytek w łazience, robiłem to już kilka razy w swoim domu i muszę przyznać że szło mi to dobrze, robię spokojnie i starannie i efekt widać. Niestety, przyszła pora na położenie płytek w nowej łazience na piętrze. Jestem załamany, na jednej ścianie po przyłożeniu wagi okazuję się na dole brakuje 3cm do pionu.

Dodatkowo ściana pomalowana jest emulsją. Jest to pierwsza warstwa farby na nowy tynk, jest on dość porowaty więc myślę że nie trzeba by było zdzierać farby. Wydaje mi się że zagruntowanie ściany uni-gruntem powinno wystarczyć.

Co o tym myślicie? Zagruntowanie wystarczy? No i co ze ścianą, czym wyrównać różnice w pionie na ścianie? Mogę dać tyle kleju do płytek? Jeśli nie to czym to wyrównać aby się dobrze i długo trzymało? Bardzo proszę o pomoc.

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Istniejącą farbę można potraktować jako gruntownik, ale dla pewności warto sprawdzić jak przylega do tynku. W najbardziej podejrzanym miejscu przyklejamy płytkę i po 3 - 4 dniach spróbujmy ją oderwać. Jeśli na całej
powierzchni (po oderwaniu) będzie farba bez śladów po tynku to istnieje ryzyko, że płytki nie będą dostatecznie zamocowane.

Co do wyrównania ściany, są specjalne zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża.
Link do komentarza
Można by listwy przykleić takie wiesz, na jakich się zaciąga gips. Potem tynkiem cw obrzucić i do tego kleić płytki. Albo przyklej płytę gipskartonową. Albo... jedź na żywioł i po prostu daj grubo kleju.

I pamiętaj: w przyrodzie nie istnieją linie proste, wymyślili je specjaliści od marketingu.
Link do komentarza
Cytat

Możecie podać przykład sprawdzonej zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża?


Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa.
Link do komentarza
Cytat

Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa.



Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm
Link do komentarza
Cytat

Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm


Tylko o która zaprawę masz na myśli icon_biggrin.gif bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Tylko o która zaprawę masz na myśli icon_biggrin.gif bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb.



Ok więc zrobię tak, kupię listwy do tynkowania, u samej góry wpuszczę ile się da, na 0. A na dole podkleję. Powiercę może dziury w tynku co jakiś czas i obrzucę zaprawą wyrównującą (nie wiem jeszcze jaką mają ale chyba mi coś doradzą). Na początku rzadszym szprycem potem coraz gęstszym. Myślę że będzie ok.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...