Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

malowanie scian


Recommended Posts

Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obmieć scianę z resztek pozostałych po skrobaniu, zagruntuj, np. Unigruntem, po dokładnym wyschnięciu wyrównaj powierzchnię ścian gładzią gipsową, np. gotową - ATLAS GIPS RAPID http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...d.html?sef=hcfp , albo rozrabianą z proszku (ściśle wg zaleceń wydrukowanych na worku, chodzi przede wszystkim o ilość wody w stosunku do suchej masy) GIPSAR PLUS http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...o.html?sef=hcfp , po wyschnięciu zeszlifuj na gładko, pouzupełniaj ewentualne niedoróbki i niedokładności gładzią, wysusz, wyszlifuj, zagruntuj gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar wykańczać ostatecznie ściany, a potem maluj wałkiem na wybrany przez Ciebie, najpiękniejszy kolor icon_lol.gif
Nie ukrywam, że równanie gładzią wymaga trochę wprawy i cierliwości icon_confused.gif trochę narzędzi, niekoniecznie znajdujących się w posiadaniu przeciętnego domownika, podpowiedzi jak szpachlować znajdziesz w Youtube, albo na stronach producenta gładzi, np. NIDA.
Albo zleć gipsowanie komuś, kto się tym zajmuje...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...



Szanowna Pani,

Najpierw należy usunąć ze ściany pozostałości po skrobaniu – najlepiej zrobić to mechanicznie, za pomocą szpachelki. Tak przygotowaną powierzchnie trzeba zagruntować. Gruntowanie zmniejszy chłonność podłoża, zwiększy przyczepność gładzi i zredukuje możliwość powstawania przebarwień przy malowaniu. Najlepiej zastosować tutaj grunt głęboko penetrujący, np. Grunt Polimerowy Głęboko Penetrujący ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/75/grunt-polimerow...oko-penetrujacy który głęboko wnika w podłoże i wzmacnia jego strukturę. Po zagruntowaniu, ubytki i nierówności w ścianie należy uzupełnić gładzią szpachlową – może tu Pani wykorzystać np. śnieżnobiałą masę szpachlową ACRYL-PUTZ® START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-start Po wyschnięciu gładzi, należy ją przeszlifować i dokładnie odpylić. Na odpylone ściany należy jeszcze raz zaaplikować cienką warstwę preparatu gruntującego. Gdy sufit dobrze wyschnie, może go Pani pomalować farbą nawierzchniową.

Praktyczne wskazówki odnośnie szpachlowania i szlifowania gładzi znajdzie Pani na stronie internetowej http://www.acrylputz.pl w zakładce „Instrukcje”. Należy również pamiętać o stosowaniu się do zaleceń producenta umieszczonych na opakowaniu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i bardzo ważne:
im dokładniej położysz gładź tym mniej musisz szlifować.
A powierzchnie wygładzone dobrze oświetl (najlepiej z każdej strony) aby zauważyć wszystkie niedoróbki bo po malowaniu będzie je widać .
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?


Trochę pordzewiałe rury możesz pomalować farbą - najpierw podkładową, po oskrobaniu odstających popękanych kawałków starej farby, zeszlifowaniu rdzy, odtłuszczeniu - bezpośrednio, ALE uzyskasz paskudną, nierówną powierzchnię ze strupami różnymi icon_confused.gif
Dlatego lepiej jest najpierw dokładnie oczyścić rury ze starej farby, wyrównać jej powierzchnię, odtłuścić, pomalować farbą podkładową, a potem emalią docelową. Oczyścić rury ze starej farby można na różne sposoby, od skrobania szpachelką, oszlifowania papierem, właściwie płótnem ściernym ( od 40 począwszy, potem doczyścić 80, dogładzić np. 150), poprzez wypalenie farby (palnikiem albo opalarką), albo chemiczne rozmiękczenie farby, zeskrobanie i potem doczyszczenie papierem ściernym.
Widziałem rurkę w łazience u tak cierpliwego gospodarza, że wyglądała jak nowa, chromowana, meblowa rurka icon_rolleyes.gif
Czyścił ją kilka dni, szlifował, nieomal wypolerował, gruntował, polerował i pomalował piękną farbą srebeną z areozola, a potem jeszcze lakierował icon_eek.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?



Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.



Najpierw zalecam użyć FARBY PODKŁADOWEJ ANTYKOROZYJNEJ a dopiero potem farba nawierzchniowa.

Śnieżka zarówno produkty jak i porady na najwyższym poziomie marketu

Sensowne porady na przygotowanie ściany http://www.majic.pl/2012/06/jak-prawidlowo...rudne/#more-747 Edytowano przez Adam123 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istotą długoletniego efektu podczas malowania ścian i rur jest to, zeby dokładnie przygotowac sobie powieszchnię. Warto zwrócic tutaj uwagę, ze przygotowanie powierzchni pod malowanie zarówno farbami emulsyjnymi jak i ftalowymi nie polega tutaj na przetarciu ich szmatką, ale pozbyciu się wszelkich luźnych i zardzewiałych elementów. Przy malowaniu ściany prawidłowym jest odpowiednie zmoczenie ściany, tak aby sprawdzić, czy farba nie dostaje pęcherzy. Nieprawidłowym jest równiez skrobanie szpachelką po gładzi - robienie w niej dziur poprzez zbyt mozne skropbanie spowoduje również ściągniecie farby - jednak ta farba nie zawsze okazuje się słabą powierzchnia. Warto jest też zagruntować ścianę preparatem gruntującym. Podczas remontu dużo ludzi nie przywiązuje do tego uwagi. Co do malowania rur i rdzy... rdza jest efektem działania wilgotnego powietrza... dlatego też często właśnie w łazienkach obserwowany jest ten efekt... Warto przy tym zwrocic uwagę na wentylację gdyż ona jest niejednokrotnie przyczyną powstawania rdzy lub pecznienia farby właśnie w tych miejscach.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oglądałem fachowców w akcji przez kilka miesięcy. A potem spróbowałem zrobić sam w domu...

Wygoniłem dzieci czym prędzej, żeby nie słyszały moich komentarzy. Mniej więcej po tygodniu zrozumiałem o co chodzi. Zrozumiałem - nie znaczy, że już mi się udawało. Tylko czasami. Teraz, po latach i tak potrzebuję kilku godzin, żeby wejść w te "ruchy rąk", które pozwalają pozostawiać warstwę nie za cienką i nie za gruba, nie ściągają poprzedniej i w ogóle, żeby to miało przyzwoity wygląd.
Bo jak polowa szpachli jest potem do zeszlifowania to o kant d... można potłuc takie szpachlowanie. Po specjalistach nawet odkurzacz nie jest potrzebny. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodnie temu...
Witamy,

Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNT

Pozdrawiamy,

Farby z Motylkiem
www.farbyzmotylkiem.pl
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Witam.Kiedy malujemy ściany i sufity przed położeniem płytek i paneli czy lepiej zrobić to po?


Ściany i sufity lepiej pomalować przed położeniem paneli. Natomiast w łazience to lepiej pomalować po położeniu płytek bo i tak jest nieuniknione pewne błędy które trzeba potem jakoś zamaskować.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Edyta
      Też radzę uważać na firmę Oleander Plus z Warszawy. Pan Krzysztof bardzo miły na początku, a potem zaczynają się kłopoty.
    • Tynk TERMONIUM to obok styropianu o tej samej nazwie, najbardziej zaawansowany technologicznie tynk silikonowy na elewację w ofercie firmy Termo Organika.. Optymalny skład wyselekcjonowanych frakcji kruszywa, mikrowłókna zwiększające wytrzymałość i trwałość tynku oraz zmodyfikowana mieszanka nowoczesnych spoiw, w tym żywicy silikonowej, zapewnia najlepsze właściwości użytkowe elewacji. Hydrofobowa powierzchnia pozwala dłużej utrzymać czystość i odporność na zabrudzenia. Parametry robocze tynku, szczególnie ważne dla ekip wykonawczych podczas aplikacji, zostały starannie dopracowane. Ważne, by przy zakupie materiałów na ocieplenie domu, wszystkie składniki  były jednym kompletnym systemem ociepleń: styropian, kleje, grunty, siatka, tynk.
    • Dlaczego akurat warto zastosować tynk Termonium? 
    • Jeżeli zapewnisz sobie w pomieszczeniach dostateczną temperaturę, czemu nie? Co zmieni, że zalejesz teraz? Masz podłogówkę i rozprowadzone centralne i źródło ciepła? Jeśli nie i się boisz o "przymrozki" nocne, poczekaj do wiosny.
    • Cytuję ze źródła https://www.okpol.pl/wylaz-dachowy-kiedy-jest-wymagany-i-jak-poprawnie-go-zamontowac/: " Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Jak stanowi przepis § 308 wejścia na dach: 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. 2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej. 3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 × 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101. 4. Na dachu o spadku ponad 25% oraz na dachu pokrytym materiałami łamliwymi (tłukącymi) należy wykonać stałe dojścia do kominów, urządzeń technicznych oraz anten radiowych i telewizyjnych. 5. Dojścia, o których mowa w ust. 4, na odcinkach o nachyleniu ponad 25% powinny mieć zabezpieczenia przed poślizgiem. 6. Na dachu o spadku ponad 100% powinny być zamocowane stałe uchwyty dla lin bezpieczeństwa lub bariery ochronne nad dolną krawędzią dachu."
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...