Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Łosiu

Wentylacja mechaniczna + rekuperacja

Recommended Posts

O wyborze rodzaju GWC powinien w głównej mierze decydować grunt w jakim będzie zakopane.
Inaczej możesz się przykro zdziwić.
Druga sprawa to rozmiar. Piszesz coś o 30m. Policz dokładnie jakiej mocy potrzebujesz to GWC, bo powierzchnia wentylowana wydaje się dojść spora.

A, jeszcze sprawa wentylowania piwnicy. Jeśli piwnica nie będzie cały czas ogrzewana to większe straty będziesz miał na sprawności rekuperacji niż od stropu nieogrzewanej piwnicy, który zresztą można przecież ocieplić.

Rekuperator można przenieś bez problemu do piwnicy, ale będzie się to wiązało z:
- większymi oparami przepływu - dłuższe odcinki sumaryczne rur (koszty)
- być może centrala będzie musiała dysponować większym sprężem (koszty)
- znacznie większy nakład robocizny (koszty)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, w sumie racja z tą długością kanałów. Dzięki. Jednostka zostanie w garażu.

Zdecydowałem że piwnicę odcinam od WM.
Zrobić grawitacyjną czy wywiewną? Nie chciałbym żeby chodziła ciągle, jak często wtedy załącząc?

DSC01446.jpg



Załączam obrazek, czy tak może być?
czerwone to nawiew do pieca i kominka
niebieskie to nawiewy wentylacji
zielone to wywiewy wentylacji


Jeśli chodzi o to duże pomieszczenie, to zastanawiam się czy wywiewu nie zrobić tam gdzie nawiew, a nawiewu przy zasilaniu powietrzem kominka.

Druga sprawa to na 99% zdecydowałem się na kanały typu uniflex/ventiflex, albo czegoś podobnego. W każdym razie kanały o niedużej średnicy schowane w posadzce. Jakie są na rynku rodzaje kanałów do układania w posadzce?

Parter będzie tymi kanałami.
Czy poddasze zrobić tym samym czy można puścić coś tańszego poddaszem nieużytkowym? (coś bez dziurek )



Z tym GWC moze lamerskie pytanie - jak to policzyć? Szukałem ale nie znalazłem... Główne jego zadanie to zabezpiezenie jednostki przed zamarzaniem. Wszystko ponad to to bonus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1- Piwnica oczywiście ocieplona. Inaczej intensywnie wentylowanie może rodzic problemy z wykraplaniem wilgoci na ścianach.
Na schemacie nie masz uwzględnionej wentylacji dwóch pomieszczeń.
Wentylacja pomieszczenia rekreacyjnego będzie nieskuteczna w obu wariantach przez Ciebie proponowanych.
Nawiew daj w miejsce obecnego wywiewu, wywiew realizuj po przejściu powietrza przez całe pomieszczenie przez kanał wywiewny w kuchni/pralni.
Czy kanały wywiewne piwnicy będą wyprowadzone ponad dach? Jeśli nie wspomaganie mechaniczne będzie konieczne.
Czy nawiewne, czy wywiewne będzie w głównej mierze zależeć od odizolowania kotłowni od reszty piwnicy.

2- Do ciągów wentylacyjnych ukrytych w stropie możesz wykorzystać płaskie kanały metalowe stosowane między innymi do dystrybucji DGP (150x50mm) - odpowiednik kanału o przekroju kolistym fi 100,
lub płaskie kanały wentylacyjne z PCV
204x60mm = fi 125
22x90mm = fi 160
Kosztowo musisz sobie przeliczyć co Ci się będzie bardziej opłacać, bo pole manewru masz spore icon_smile.gif

3- Do obliczenia mocy szacunkowej GWC musisz wiedzieć jaki masz grunt do dyspozycji i jaką maksymalna wydajność ma mieć centrala WM potocznie rekuperator, choć to nie to samo, ale nie czepiajmy się szczegółów icon_biggrin.gif
Warto policzyć już z bonusem, żeby w przypadku długotrwałych ekstremalnych warunków zapewnić odpowiednią moc GWC.
A ta może być zmienna na wskutek wychłodzenia gruntu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co sądzicie o kombinacji?

część mieszkalna - MW z reku (bądź bez)
Parter puszczony w posadzce kanałami TERMOKONTROL PE-FLEX
Poddasze górą we flexie po poddaszu nieużytkowym.

piwnica
to się zastanawiam czy dać każde pomieszczenie osobno tak jak narysowałem, czy np puścić kanałami i rozwiązać to systemowo WM wyciągową, np wentylator w tym pomieszczeniu pod przedsionkiem, z 1czerpnią i 1wyrzutnią puszczony (może nawet na wierzchu) zwykłymi płaskimi kanałami wentylacyjnymi z tworzywa. Mimo komplikacji na pierwszy rzut oka, zaleta jest taka że daje jeden komplet dziur dodatkowo + do pochłaniacza w kuchni, a nie jak na rysunku praktycznie w każdym pomieszczeniu (na rysunku nie uwzględniłem wyszstkich pomieszczen, a przeciez wszystkiebędą musiały być wentylowane), jeden wentylator, nie musi być mocny, bo kubatura nie jest duża w tym przypadku a i z krotnością wymiany nie trzeba przesadzać.
Nie trzeba też przejmować się jak pojawi się jakiś słaby szum.

Przy tym układzie szczelne drzwi będą do kotłowni, do piwnicy i między piwnicą a garażem.


Ad 3. Grunt niespoisty w postaci piasku drobnego cyt badanie. Woda na 2,5m +/-0,5 w zależności o pory roku itp. W praktyce jak kopaliśmy to był jasny, wilgotny piasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prosba o odpowiedź.

Można robić instalacje na różnych przewodach?
Pewnie moje pytania sa dla Was trywialne i może nawet można gdzies tu znaleźć odpowiedź. Przeczytałem naprawde sporą wątków o WM (chyba wszystkie z tego działu), ale mam w głowie trochę mętlik.

Robił ktoś piwnice w ten sposób?

pzdr
Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ta piwnica i podział jej pomieszczeń na funkcje użytkowe, to prawdziwy miszmasz wentylacyjny.
W zasadzie każde pomieszczenie wymaga innego wentylowania.
Na specjalne „wyróżnienie” zasługuje „połączenie” kanału garażu, ze spiżarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem że to przejście to jak mawiają młodsi - hardcore z uwagi na wentylacje.
Planuję tutaj szczelne drzwi, co chyba powinno załatwić sprawę.

Wiem że ta piwnica jest ciężka, poza tym do końca budowy sporo czasu i z rozkładem i przeznaczeniem wiele się moze zmienić :(


Stąd właśnie pomyslałem o wywiewnej. Dałbym nawiem do tego małego pomieszczenia pod przedsionkiem, pod schodami, w tym duzym pomieszczeniu, a wywiew do wentylatora z tego dużego pomieszczenia i z kuchni + wywiew z okapu. Powinno to trochę załatwić sprawę. Innym wyjściem jest dziurawienie każdego pomieszczenia zamiast puszczenie wszystkiego systemowo.

Niestety, nie da się pewnych rzeczy zmienić, piwnica już stoi.
Na początku budowy nie przeglądałem niestety tego forum, miałem innych doradców. Nie są źli - że żebym narzekał, bez nich bym na pewno co mam zrobił gorzej i wolniej, ale mają "klasyczne" podejście do budowania domów. Główny problem wyszedł z tego że postanowiłem zrobić WM. Tego nie da się cofnąć i muszę sobie poradzić z tym co mam. Z drugiej strony muszę patrzeć na koszty mocniej niż jak zaczynałem budowę... Edytowano przez Łosiu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
ja mam całą instalację w rurach spiro, tylko końcówki mam flexy
w piwnicy mam tak samo
Ja czytałem ponad rok przed rozpoczęciem budowy różne fora, dużo się dowiedziałem(między innymi dogłębnie zgłebiłem temat WM,PC,podłogówki --> dlatego nawet nie murowałem kominów), ale i tak nie uniknąłem pewnych błędów...ten 3 dom, to pewnie wyjdzie idealnie, tak jak w tym powiedzeniu icon_smile.gif


Cytat

Z drugiej strony muszę patrzeć na koszty mocniej niż jak zaczynałem budowę...


to chyba jak prawie wszyscy budujący...icon_biggrin.gif

ja też miałem doradców - i uwierz mi, mimo ze byłem po lekturze forum, to czasami było mi bardzo ciężko "postawić" się argumentom moich wykonawców(klasycznych oczywiście)...szczególnie w sytuacji jak trzeba było szybko podjąć jakąś ważną decyzję...
do dzisiaj się smieję, jak przyszło do zagęszczana, ekipa pyta ile styropianu pod piwnicę - ja mówię że 10cm - od razu zaczęli , ze nikt tak dużo nie daje, że wszyscy to 5cm dają (a widziałem, że tyle własnie piasku bylo, że miejsca było na 5cm icon_lol.gif ) Gdy dalej protestowali, to powiedziałem, że jak zaraz nie przestaną mnie przekonywać, to zadzwonię do hurtowni w której brałem materiał (2km, czekaliśmy własnie na dostawe) i powiem, żeby zamiast 10 przywieźli 15cm icon_biggrin.gif
od razu się uspokoili....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piwnicę masz podpiętą pod reku?
Jak poprowadziłes i zamaskowałeś te kanały w piwnicy?

NIestety najgorsze jak się człowiek samemu nie zna, a słyszy z różnych stron sprzeczne ze sobą porady.. Tak własnie mam z WM..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
W piwnicy nic nie maskowałem...w końcu to tylko piwnica....idą pod sufitem...
tutaj trochę widać jak idą
11732885.jpg
11732884.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Święta racja - piwnica to pomieszczenie czysto "techniczne" więc szkoda własnego wkładu pracy i pieniędzy w maskowanie czegokolwiek.
Co do rur - najczęściej wykorzystuje się spiro, jednak czy nie gromadzi się w nich osad? Sam przymierzam się do montażu tego typu instalacji i szukam możliwie jak najlepszego rozwiązania - mam w domu 3 alergików icon_confused.gif

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mimo że nie zawsze odpowiadałem na każdy pojedyńczy post, za każdy wpis jestem wdzięczny. Każdy z nich przybliża mnie do celu

Dałem zrobić projekt jednej z firm. Na tą chwile dostałem do zatwierdzenia rozmieszczenie anemostatów. Dla mnie ok, ale ja się nie znam
Co o tym myślicie? (zastanawiam się nad wiatrołapem, czy czegoś tam nie dać..)

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na tą chwile dostałem dwie uwagi dotyczące tego umiejscowienia anemostatow
- w spiżarce jeżeli już to wyłącznie nawiew. Spiżarka jest pomieszczeniem chłodniejszym od kuchni i są tam produkty spożywcze. Wymagają one obniżonej wilgotności względnej. Wywiew powietrza ciepłego i wilgotnego, przez chłodniejszą spiżarkę - to zostawianie tam zapachów i wilgoci - wszystko będzie pięknie gniło.
- w ciągach komunikacyjnych nic się nie robi - powietrze idzie po najmniejszej linii oporu, więc tam umieszczony anemostat "odetnie" jakieś pomieszczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Parter
Nawiew pokoju przesunięty bardziej w przeciwległy narożnik względem wejścia.
Dla zapewnienia własnego mikroklimatu spiżarka powinna być wyłączona w obiegu wentylacyjnego domu (nawiew/wywiew).
Co wiatrołapem?

Piętro
Nawiewy odsunięte bardziej w narożniki pomieszczeń powinny zapewnić lepsze "omywanie" świeżym powietrzem całej kubatury.
Wywiew w łazience sypialnianej jest umieszczony za blisko wejścia.
Przelotka wentylacyjna między garderobą, a łazienką sypialnianą zapewni wentylację garderoby.
Główna sypialnia z łazienką sypialnianą może tworzyć zrównoważony układ wentylacyjny (nawiew=wywiew).
Z wywiewu nad schodami można zrezygnować zwiększając wydatek łazienki i schowka, ale w obecnym kształcie błędu nie ma
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Parter - przesunę anemostat w pokoju max w narożnik.
Czy to znaczy że spiżarka nie mam mieć ŻADNEJ wentylacji?
Wiatrołap - no właśnie, co? Myślałem nad wywiewem, ale niektórzy piszą żeby wogóle nie dawać... Jestem zdecydowany tak 70/30 na korzyść dodanego wywiewu.

Poddasze. Z przesunięciem anemostatów w pokojach moze być problem bo tam sa już skosy (co na ww rysunkach może słabo widać) - po prostu dam je max w rodu poziomej części sufitu czy na skosach tez można?
Czy wyciag z korytarza nie spowoduje że w łazience będzie za słaba wentylacja, czy to kwestia wyliczenia i regulacji? Zastanawiałem się czy nie przesunąć go bardziej w kierunku sypialni, nad schody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Anemostaty lokuj tak około 60-80cm od ściany żeby sobie kiedyś w przyszłości meblami nie zastawić.
Dla funkcji jaką przewidujesz w spiżarce powinna być wentylacja zrównoważona (nawiew/wywiew) dla tego pomieszczenia.
Wygląda że u Ciebie wiatrołap będzie miał znacznie niższą temperaturę niż reszta domu, więc dobrze by było zastosować podobne rozwiązanie jak w przypadku spiżarki.

Skosy w niczym nie przeszkadzają, ale decyzję musisz podjąć sam, bo nie zawsze ładnie wizualnie to wychodzi.

Jeśli obawiasz się zakłócenia wentylacji (choć można to wyliczyć i wyregulować) to zrób tak jak pisałem wcześniej.
Łazienka i schowek połączona trójnikiem na jednym ciągu wywiewnym i regulując anemostatami dobierzesz odpowiednie wydatki dla tych pomieszczeń.
Zjawisko tuby akustycznej między pomieszczeniami nie będzie tu miało znaczenia bo schowek jest przecież pomieszczeniem używanym okazjonalnie.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w przypadku łazienki na poddaszu obawiam sie o tą drugą, nie przy sypialni. Jest tam wywiew i na korytarzu zaraz obok kolejny. czy usunac anemostat z korytarza, zostawic czy przesuniecie nad schody rozwiaze sprawe??

kolejna sprawa to kuchnia i okap. mysle nad dodaniem drugiego wywiewu w okolicy okapu pracujacego jako pochlaniacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Od niedawna (około 7 miesięcy) jestem posiadaczem centrali Optimal 400 z bypass marki Dospel.
Jak na razie jestem zadowolony nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń co do pracy centrali, bardzo
Wygodnym wyjściem jest obejście odzysku ciepła czyli bypass (wykorzystywane latem).
Nie muszę martwić się o to aby przełączać pracę centrali z systemu zima lato bądź odrotnie.
Sterowanie centralą jest bardzo proste i intuicyjne, posiada programator tygodniowy co pozwala na
Ustawienie różnych ustawień na każdy dzień tygodnia i o różnych strefach czasowych.
Jeśli ktoś myśli o centrali wentylacyjnej z odzyskiem ciepła z całą świadomością mogę polecić ten
Wybór również za cenę zakupu urządzenia jak i eksploatację ? filtry. Polecam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sterowanie centralą jest bardzo proste i intuicyjne, posiada programator tygodniowy co pozwala na
Ustawienie różnych ustawień na każdy dzień tygodnia i o różnych strefach czasowych.


Te strefy czasowe szczególnie się przydają podróżując z taką centralą wentylacyjną, nawet jeśli nie opuszczasz Europy icon_biggrin.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem praktycznie cały temat i powiem Wam, że cieszę się, że sam się tym nie zajmuję. Jestem w trakcie budowy domu, także z systemem rekuperacji. Plany już zatwierdzone, monterzy byli już nawet jeden dzień na miejscu. Jestem pod wrażeniem działania wiertnicy diamentowej - chciałbym takie cacko mieć u siebie na własność. Otwory zrobione idealnie - poprosiłem nawet, żeby przy okazji nawiercić kanalizację - nie było z tym problemu. Co prawda do wprowadzenia się jeszcze trochę czasu, ale już teraz jestem ciekawy działania rekuperacji. Czy faktycznie powietrze jest świeże? Czuć to na co dzień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buduję mały 45m2 parter i poddasze około 32. Czy rekuperacja jest ekonomiczna w tak małym domu? Znalazłem np:klimatyzator KANAŁOWY GALANZ 9,2 kW, podoba mi się że ma również funkcję grzania (jakby tania pompa ciepła). Całość ogrzewana zarówno kominkiem jak i gazem. Bo wiadomo obecnie drewno wychodzi dużo taniej:) I druga sprawa obok mnie znajduje się firma ecocomfort, czy ktoś miał z nimi do czynienia? Co o niej sądzicie jeśli wogóle warto inwestować w rekuperator w tak małym domu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co Ci powiedzieli w tej firmie obok?
Większość ludzi by od tego zaczęła mając za płotem profesjonalistów... chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co Ci powiedzieli w tej firmie obok?
Większość ludzi by od tego zaczęła mając za płotem profesjonalistów... chyba.


Wiesz jak to jest sprzedający zawsze będzie chciał zachęcićicon_smile.gif Właśnie dlatego szukam opinii neutralnych i pytam tutaj na forum. Skoro dużo ludzi korzysta z rekuperacji to znaczy że jest to dobre rozwiązanie, natomiast niekoniecznie w każdym przypadku. Ja buduję naprawdę nieduży dom - 45m2 + 32m2 to przecież tyle średniej wielkości mieszkanie w bloku i zastanawiam się czy rzeczywiście na takim małym obszarze to będzie dobre rozwiązanie. najchętniej przeczytałbym opinie osób które mają coś takiego w niewielkich domkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja bym zaczął od zdobycia informacji w tej firmie, a później te informacje weryfikował w necie.

będziesz miał info o wstępnych kosztach i parametrach (nawet tak na "oko") które będziesz mógł porównać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam icon_smile.gif

Odgrzebuję swój stary temat bo potrzebuję pomocy..

Doszedłem do etapu gdzie trzeba całe to ustrojstwo zakupić i zamontować.
ALE
Jest pare spraw które trzeba przemyśleć.
1. "Błędy" projektu
2. Zmiany układu pomieszczeń
3. pewna zmiana koncepcji wentylacji icon_smile.gif

MAM GORĄCĄ PROŚBĘ O POMOC. W kilku kwestiach pisałem do autorów projektu, ale zostałem po prostu olany. (pewnie mail nie doszedł, albo rzucili wszystko i wszyscy nad tym myślą. Na pewno tak jest)
Poniżej oryginalne rysunki z projektu:



Moje uwagi i zmiany:
Na tym rysunku zmieniłem układ pomieszczeń w okolicy kuchni i korytarza. Układ wentylacji może zostać? (czy zostawić anemostat przy znaku zapytania nr 2)
Zmiana koncepcji o której wspominałem to gabinet i jego rola. Mam tam mieć swoj kącik, a że jestem modelarzem to trochę smrodzę (uwielbiam zapach budasia o poranku ;) - zapachy budaprenu i lakierów). Jak wiadomo pokoje, jako pomieszczenia czyste, mają nawiewy. To znaczy, że całe smród idzie na reszte domu. Co zrobić??Wg mnie zrobić nawiew i wywiew w tym pokoju. Jak w spizarce. Problemy:
1 - są przepusty wg projektu i dziobanie w stropie mnie przeraża - rozwiązanie - zostawić tą dziure co jest, zrobić nową bliżej drzwi na wywiew.
2.- jak przeprowadzić rury do nowe otworu? Po stropie z łazienki nie można, bo po drodze jest rura do dystrybucji powietrza z kominka do łazienki - rozwiązanie, zrobić odnogę nad poddaszem i poprowadzić pionowo obok rury doprowadzające powietrze do nawiewów (obok komina kominkowego).

Czy da się to zbilansować?
Czy zrobić na stałe nawiew i wywiem w pokoju, obliczyć nowy bilans i niech zawsze tak działa? Czy na tym nowym wywiewie zrobić przepustnicę sterowaną serwem i odpalać jak tylko będę smrodził godząc się na czasowe zachwianie bilansu?

Poza tym jak widać zmieniłem wyrzutnie i czerpnię. Wg mnie to błąd projektu, przynajmniej niedopatrzenie. Pierwotna wyrzutnia jest zrobiona w rogu między garażem a domem. Powietrze wg mnie zniszczy elewację. Wyrzutnia od tej ścianki była dosłownie 10cm. Dodatkowo dach wystaje za ścianę na tej wysokości tyle, ze ciepłe zuzyte powietrze będzie iść centralnie w podbitkę. Chyba ze zrobię prawie metrową rurę wystającą ze ściany. Mam ja racje? Nową wyrzutnie mogę nawet dać pod balkonem, częściowo chowając w styropian który będzie od dołu przyklejony. CIepłe powietrze idąć do góry nie napotka nic ciekawego do zniszczenia..
Tu miała być wyrzutnia


To rury na stropie doprowadzające i odprowadzające powietrze z pomieszczen na parterze. Dorysowana rura nowego wywiewu w gabinecie.


Tutaj widzimy anemostaty na poddaszu. Zmienił się ukłąd pomieszczeń na półpiętrze. Skasowałem składzik i garderobę.


Tu mamy rury nad poddaszem. Skasowałem rury do garderoby i składziku i dorysowałem odnogę do tego nowego wywiewu.

Przyznam się szczerze że nie mam pojęcia jak to zbilansować, co z tym zrobić. Prośba o pomoc. Okazało się że czas mnie goni i nie mam niestety czasu na naukę projektowania instalacji WM... Help...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mija już rok od kiedy podłączono na naszym osiedlu kanalizacje. Wykopanie starego zbiornika od szamba kosztowało by nas wykopaniem połowy ogrodu. Słyszeliśmy, że takie stare zbiorniki można wykorzystać do odkładania deszczówki a następnie używać to do podlewania ogrodu. Pozwoliło by to na oszczędność wody. Jednak aby móc z owego szamba korzystać na pewno trzeba by je wyczyścić. Czy ktoś może przerabiał stare szambo w ten sposób? Czy czyszczenie musi być mocno chemiczne i czy wtedy nada się to do podlewania ogrodu? Czy w ogóle jest to opłacalne (wezwanie specjalistów od czyszczenia szamba chyba jest drogie)?    Pozdrawiam 
    • Panele będą na pewno trwalsze jeśli zamontuje się je na prostej, wypoziomowanej powierzchni i na odpowiednim podkładzie. A ogółem panel panelowi nie równy. Jedne są bardziej trwałe drugie mniej i przeżyją z 2 lata max. Lepiej zainwestować trochę więcej na podkład i panele wysokiej jakości, żeby dobrze się sprawowały przez dłuższy czas. 
    • 1 ha, to tylko jeden z wymogów bycia rolnikiem ustawowym.   Art. 6.  Ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz.U.2018.0.1405 tekst jednolity).
    • Firma Materiks poszukuje 2 monterów rusztowań zainteresowanych pracą w Belgii Od kandydatów oczekujemy : - Doświadczenia - Sumienności - Dokładności - Chęci do pracy - Znajomości języka angielskiego/niderlandzkiego w stopniu umożliwiającym komunikację z przełożonym - Własnego środka transportu - Własnej działalności gospodarczej Oferujemy : - 20e/h brutto - Zakwaterowanie (płatne 300euro od osoby) Praca od zaraz! Poszukujemy również murarzy, pracowników drogowych oraz spawaczy! Prosimy o kontakt z naszym managerem pod numerem telefonu +48 509 655 553, wysyłając wiadomość poprzez portal OLX lub CV na adres paweL@Materiks.com Prosimy o zawarcie w CV zgody o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych dokumentach dla celów rekrutacji na aplikowane stanowisko." lub/oraz zgody do celów przyszłych rekrutacji „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych dokumentach aplikacyjnych przez spółki z grupy Materiks S.A. dla celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez te spółki."
    • mając 1ha ziemii jestem "rolnikiem". w urzedzie gminy dostalem zapewnienie ze bede mogl sie budowac  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...