Skocz do zawartości

Połączenie papy z folią - jak i czym?


Recommended Posts

Witam, biorę się za wykończenie posadzki wiatrołapu. W tej chwili jest tam nierówna wylewka oraz spod ściany wystaje izolacja pozioma z podwójnej papy, w niektórych miejscach wystaje od 1cm do 5cm. Posadzka wiatrołapu jest 100cm nad gruntem, od dołu ocieplona 2x10cm styropianu. Podejrzewam że zanim wyleję wylewkę samopoziomującą będę musiał połączyć wystającą izolację z papy na całej powierzchni posadzki. Czy są kleje do łączenia papy z folią czy może zrobić to w inny sposób?
Link do komentarza
Cytat

W takim miejscu trzeba zapewnić jedynie ochronę przed przenikaniem wilgoci podciąganej kapilarnie. Wystarczy połączyć papę z folią na zakład ewentualnie uszczelnić dowolnym lepikiem.



Rozumiem że wystające paski papy mogę skleić klejem lub taśmą bitumiczną z folią budowlaną grubszą np. 0,3mm. A czy na taką folię lub papę można wylać wylewkę samopoziomującą grubości 0,8mm? Czy taka cienka warstwa nie odparzy się lub nie popęka pod typowym obciążeniem?
Link do komentarza
Trochę dziwny masz układ podłgi?
rozumiem , że od spodu jest styro, podbeton a teraz chcesz daż folię i cienką warstwę wylewki, a ponadto izolacją poziomą ścian masz teraz na podbetonie.
Ja małem tak podbeton 10 cm(na tym samym poziomie była izolacja pozioma ścian -papa), na podbeton dałem 2xfolia 0,5 wywinięta na ściany (folia i papa połączona na zakład), na to 10 cm styko w 2 warswach (2x5) potem folia i posadzka od5-7cm. jak dasz za cienko to popęka.
Link do komentarza
Cytat

Czytaj dobrze pytanie a potem odpowiadaj bo w stosunku do zadanego pytania przez jarovnik-a Twoja odpowiedź mija się.



nie rozumiem o co tobie chodzi?

moja wypowiedź odpowiada przynajmniej na kilka zasanych pytań przez javornik.
1. folię z papą wystarczy połączyć na zakład
2.cienka wylewka na podkładzie z foli popęka

;))))))))))))))))))

poza tym nie wiem po co TY się wypowiadasz skoro prócz krytyki nic nowego nie wnosisz do tematu, ja przynajmniej staram się pomóc przedstawiając rozwiązania jakie u siebie stosowałem. Widocznie siee nudzisz;)
Link do komentarza
To jest wiatrołap którego posadzka jest 1 metr nad gruntem na którym też jest wylewka. Wyszła z tego piwniczka\schowek nad którym jest 2x10 cm styropianu, deskowanie, wylewka i dopiero na tym poziomie jest izolacja pozioma z papy. Nie wiem czy to jest dodatkowa izolacja. Generalnie chciałbym wylać wylewkę samopoziomującą bo jest nierówno. Mam nie przejmować się tą wystającą papą i wylać czy też połączyć tą izolację na całą powierzchnię wiatrołapu?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

nie rozumiem o co tobie chodzi?

moja wypowiedź odpowiada przynajmniej na kilka zasanych pytań przez javornik.
1. folię z papą wystarczy połączyć na zakład
2.cienka wylewka na podkładzie z foli popęka

;))))))))))))))))))

poza tym nie wiem po co TY się wypowiadasz skoro prócz krytyki nic nowego nie wnosisz do tematu, ja przynajmniej staram się pomóc przedstawiając rozwiązania jakie u siebie stosowałem. Widocznie siee nudzisz;)


Na pierwsza Twoja odpowiedź , odpowiedź już padła
A co do drugiej to co ma popękać,przecież wyleje ją na beton (a nie na styropian )oddzielony izolacją i na samopoziomująca na pewno położy płytki.
Nie wypowiadam się jeżeli uważam,że prawidłowa rada już została udzielona.
A tak ogólnie to na przyszłość postaraj pisać poprawnie.

Cytat

To jest wiatrołap którego posadzka jest 1 metr nad gruntem na którym też jest wylewka. Wyszła z tego piwniczka\schowek nad którym jest 2x10 cm styropianu, deskowanie, wylewka i dopiero na tym poziomie jest izolacja pozioma z papy. Nie wiem czy to jest dodatkowa izolacja. Generalnie chciałbym wylać wylewkę samopoziomującą bo jest nierówno. Mam nie przejmować się tą wystającą papą i wylać czy też połączyć tą izolację na całą powierzchnię wiatrołapu?


Musisz zwrócić uwagę na wysokość jaka zostanie po wykonanej posadce. Zamiast samopoziomującej która jest droższa od cementowej poleciłbym bym Ci cementową. Nanieś sobie poziom a potem do niego wylej cementowa (półsuchą) ,na tak małej powierzchni problemu z równością nie powinieneś mieć.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem że wystające paski papy mogę skleić klejem lub taśmą bitumiczną z folią budowlaną grubszą np. 0,3mm. A czy na taką folię lub papę można wylać wylewkę samopoziomującą grubości 0,8mm? Czy taka cienka warstwa nie odparzy się lub nie popęka pod typowym obciążeniem?


żeby się nie wdawać w różne dziwaczne dywagacje, to wylewka 0,8mm nie musi dostać typowego obciążenia żeby pie...

wystarczy zwykły bąk w przysiadzie
Link do komentarza
Cytat

To jest wiatrołap którego posadzka jest 1 metr nad gruntem na którym też jest wylewka. Wyszła z tego piwniczka\schowek nad którym jest 2x10 cm styropianu, deskowanie, wylewka i dopiero na tym poziomie jest izolacja pozioma z papy. Nie wiem czy to jest dodatkowa izolacja. Generalnie chciałbym wylać wylewkę samopoziomującą bo jest nierówno. Mam nie przejmować się tą wystającą papą i wylać czy też połączyć tą izolację na całą powierzchnię wiatrołapu?



Zmniejsz grubość styropianu pod tą posadzką tak żeby grubość posadzki miała z 5 cm.Papę zagnij przyklej do ściany w dół a folię wywiń do góry i przyklej do papy . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Sprawa połączenia izolacji już została wyjaśniona, dowiedziałem się również że minimalna grubość podkładu na izolacji która leży na wylewce (nie styropianie) wynosi 3cm. Samopoziomująca wyjdzie trochę drogo a wyżej jak 1,5 cm nie mogę bo są drzwi zewnętrzne. Chyba że odpuszczę sobie tą folię z papą i pod płytki dam płynną?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Sprawa połączenia izolacji już została wyjaśniona, dowiedziałem się również że minimalna grubość podkładu na izolacji która leży na wylewce (nie styropianie) wynosi 3cm. Samopoziomująca wyjdzie trochę drogo a wyżej jak 1,5 cm nie mogę bo są drzwi zewnętrzne. Chyba że odpuszczę sobie tą folię z papą i pod płytki dam płynną?


Czyli z grubsza można powiedzieć uprzedziłem fakty co do grubości posadzki jak i ceny wylewki samopoziomującej icon_biggrin.gif
Jeżeli obawiasz się ,że może popękać to daj siatkę zbrojoną i dodaj włókien PP i problem z głowy.
Link do komentarza
Cytat

Czyli z grubsza można powiedzieć uprzedziłem fakty co do grubości posadzki jak i ceny wylewki samopoziomującej icon_biggrin.gif
Jeżeli obawiasz się ,że może popękać to daj siatkę zbrojoną i dodaj włókien PP i problem z głowy.



No tak, nie podałem wszystkich szczegółów. Założenie miałem takie że wyleję 1 cm samopoziomującej i zmieszczę się w kosztach, sugerowałem się tym co piszą na opakowaniach ww wylewki ( minimalna warstwa 5mm ). Nie wiem jak jest w praktyce. Wychodzi na to że na posadzkę można wylać tak cienką warstwę samopoziomującej a na izolację która jest na posadzce już nie. Minimalna warstwa to 3cm i w tym momencie ekonomiczniej będzie wyrównać wylewką betonową tak jak kolega zasugerował. Widziałem w marketach budowlanych posadzkową zaprawę wyrównującą, dość tanią - 1/3 ceny samopoziomującej, można ją kłaść warstwą do 3cm minusem jest to że można wejść na nią po 48 godzinach. Hm temat jest nadal do przemyślenia a wszystko przez tą izolację.
Link do komentarza
Cytat

tak czytam czytam i się pogubiłem
bo mnie wychodzi że
od gruntu jest wylewka betonowa
metr wyżej jest wspomniany wiatrołap
a w między przestrzeni jest piwniczka z odzysku
od dołu strop ocieplony styropianem
czyli w czym problem ???



Zanim postawiono ściany i dach wiatrołapu, były same schody i wylewka przed drzwiami wejściowymi, póżniej zostały postawione ściany i przykrycie, tak powstał ten wiatrołap. pod ścianami jest izolacja z papy której brzegi wystają do środka. Ocieplenie zostało przyklejone od spodu. W wiatrołapie była wykładzina PCV. Zerwałem ją i ukazała się wspomniana papa. Wydaje mi się że ściany wiatrołapu są zabezpieczone przed wilgocią ale posadzka nie, ponieważ zespolona jest z konstrukcją ścian poniżej izolacji poziomej.
Link do komentarza
wiesz w zasadzie
każdą kondygnację zaczyna się od papy pod murem
skoro pod posadzką tego wiatrołapu masz izolację termiczną i metr powietrza
to folia jest zbytkiem łaski
możesz dać klej wodoodporny lub mapelastic (mocno na wyrost)
względnie grunt do zwiększenia przyczepności betonu też mapei - cosik takiego posiada w linii pro = też ma właściwości izolacyjne
na to kafle i pikuś
a papę przytnij przy ścianie i sobie gitary nie zawracaj icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

wiesz w zasadzie
każdą kondygnację zaczyna się od papy pod murem
skoro pod posadzką tego wiatrołapu masz izolację termiczną i metr powietrza
to folia jest zbytkiem łaski
możesz dać klej wodoodporny lub mapelastic (mocno na wyrost)
względnie grunt do zwiększenia przyczepności betonu też mapei - cosik takiego posiada w linii pro = też ma właściwości izolacyjne
na to kafle i pikuś
a papę przytnij przy ścianie i sobie gitary nie zawracaj icon_smile.gif



Wiesz kolego, czasami człowiek nie chce być na siłę nadgorliwy. Poprawiam wszystko po fachowcach którzy wybudowali ten dom 25 lat temu i tak wychodzi że się wszystkim przejmuję. Zapewne gdyby ta papa była zabetonowana to pewnie bym się nie zastanawiał a tak to wyszedł orzeszek do zgryzienia. Dzięki za podpowiedzi bo można z nich wyciągnąć wnioski mając podparcie argumentami. Ściany oraz posadzka po tylu latach nie wykazują oznak pociągania wilgoci może więc sobie odpuszczę tą folię i odpadnie mi problem z grubością wylewki. Dam na wszelki wypadek płynną, dobry klej i jak powiedział Ferdek - no i gitara icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...