Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu betonowego poddasza nieużytkowego.


Recommended Posts

Witajcie.
Poniżej rysunek prezentujący sposób, w jaki chciałbym wykonać ocieplenie stropu betonowego poddasza nieużytkowego. Będę dźwięczny za wszelkie sugestie i odpowiedzi, które rozwieją moje wątpliwości w poniższych kwestiach:
1. Czy w mojej sytuacji nie skrócić pustaków wentylacyjnych do poziomu stropu, rury wentylacyjne ocielone poprowadzić już w warstwie styropianu? Na rysunku jest stan obecny, jednak w moim odczuciu pustaki będą stanowić mostek termiczny, ograniczam też funkcjonalność tej części poddasza i utrudniam wykonanie posadzki w jednej płaszczyźnie.
Pustaki wentylacyjne (silikatowe) stanowią ścianę w łazience, więc bardzo zależy mi, aby nie była to zimna ściana.
2. Czy styropian o grubości 2 cm do ocieplenia ścianki kolankowej od góry i od wewnątrz nie będzie zbyt skromny?
3. Folia budowlana 0,2 mm moim zdaniem powinna być na styropianie, choć w kilku poradnikach radzono, aby położyć ją bezpośrednio na strop (?). Co o tym sądzicie?
4. Dwa kominki wentylacyjne nieocieplone fi 110, kanały zgodnie z przepisami fi 160 ? garaż dwustanowiskowy. Wiem, że zmniejszanie przekroju kanału wentylacyjnego jest niedopuszczalna przepisami, ale nie będę już teraz wyciągał pustaków ponad połać dachu. Kominek wentylacyjny nieocieplony zgodnie z deklaracją producenta przeznaczony jest również do wentylacji garażu. Do mojej dachówki celtyckiej to jedyny kominek, jaki znalazłem na rynku, nie ma większych średnic.
Czy to przewężenie z fi 160 do fi110 znacznie ograniczy mi wentylację garażu?
A może z praktycznego punktu widzenia wystarczy jeden kanał fi160 (kratka 0,04m2 w garażu), aby wentylacja w garażu była wystarczająca? Nie ma potrzeby wykonywać dwóch kanałów (jestem jeszcze przed wykonaniem otworów w pustakach)?

[attachment=14009:Strych.jpg]
Link do komentarza
Cytat

Witajcie.
Poniżej rysunek prezentujący sposób, w jaki chciałbym wykonać ocieplenie stropu betonowego poddasza nieużytkowego. Będę dźwięczny za wszelkie sugestie i odpowiedzi, które rozwieją moje wątpliwości w poniższych kwestiach:
1. Czy w mojej sytuacji nie skrócić pustaków wentylacyjnych do poziomu stropu, rury wentylacyjne ocielone poprowadzić już w warstwie styropianu? Na rysunku jest stan obecny, jednak w moim odczuciu pustaki będą stanowić mostek termiczny, ograniczam też funkcjonalność tej części poddasza i utrudniam wykonanie posadzki w jednej płaszczyźnie.
Pustaki wentylacyjne (silikatowe) stanowią ścianę w łazience, więc bardzo zależy mi, aby nie była to zimna ściana.
2. Czy styropian o grubości 2 cm do ocieplenia ścianki kolankowej od góry i od wewnątrz nie będzie zbyt skromny?
3. Folia budowlana 0,2 mm moim zdaniem powinna być na styropianie, choć w kilku poradnikach radzono, aby położyć ją bezpośrednio na strop (?). Co o tym sądzicie?
4. Dwa kominki wentylacyjne nieocieplone fi 110, kanały zgodnie z przepisami fi 160 – garaż dwustanowiskowy. Wiem, że zmniejszanie przekroju kanału wentylacyjnego jest niedopuszczalna przepisami, ale nie będę już teraz wyciągał pustaków ponad połać dachu. Kominek wentylacyjny nieocieplony zgodnie z deklaracją producenta przeznaczony jest również do wentylacji garażu. Do mojej dachówki celtyckiej to jedyny kominek, jaki znalazłem na rynku, nie ma większych średnic.
Czy to przewężenie z fi 160 do fi110 znacznie ograniczy mi wentylację garażu?
A może z praktycznego punktu widzenia wystarczy jeden kanał fi160 (kratka 0,04m2 w garażu), aby wentylacja w garażu była wystarczająca? Nie ma potrzeby wykonywać dwóch kanałów (jestem jeszcze przed wykonaniem otworów w pustakach)?

[attachment=14009:Strych.jpg]



A jak wygląda w projekcie przekrój?
Link do komentarza
Cytat

Jak już pisałem, w projekcie jest tylko styropian na płycie stropowej. Posadzka jest moim pomysłem, aby zabezpieczyć styro i zwiększyć funkcjonalność poddasza nieużytkowego. Rozważałem jeszcze płyty osb, ale z uwagi na potrzebę wykonania oparcia pomysł jest chybiony.



Jeżeli ma być styro zalany posadzką a dalej nieogrzewana przestrzeń to na posadzkę kładziesz styro i tylko łączenia płyt (szczeliny) zaklejasz taśmą potem zalewasz betonem 5 cm.
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli ma być styro zalany posadzką a dalej nieogrzewana przestrzeń to na posadzkę kładziesz styro i tylko łączenia płyt (szczeliny) zaklejasz taśmą potem zalewasz betonem 5 cm.



Zamiast folii taśma - pewnie finansowo będzie korzystniej. A co z ewentualną wilgocią? To będzie przestrzeń wentylowana, podatna na zawiewania. Dach pokryty dachówką cementową i folia paroprzepuszczalna.

Animus, zerknij proszę na pierwszy post. Mam więcej wątpliwości.
Link do komentarza
Miło Ciebie widzieć icon_smile.gif.
1. 5 cm czy 10 cm będzie OK? Ile będzie racjonalnie - tego za pomocą swego OZC nie potrafię wyliczyć.
2. Kominki służą do wentylacji garażu dwustanowiskowego. Nie wychodzić z nimi poza połać dachu? Zostawić je na poddaszu? Zimą zapachy po wjeździe go garażu zostaną na poddaszu.
3. Pytałem (1 post) jak poprawnie wywinąć folię, nie zamierzam na niej oszczędzać.

Barbossa - skoro już to wpadłeś, zerknij proszę do pierwszego postu.
Link do komentarza
Cytat

Zamiast folii taśma - pewnie finansowo będzie korzystniej. A co z ewentualną wilgocią? To będzie przestrzeń wentylowana, podatna na zawiewania. Dach pokryty dachówką cementową i folia paroprzepuszczalna.

Animus, zerknij proszę na pierwszy post. Mam więcej wątpliwości.



Pustaki wentylacyjne wyprowadź do góry pod samą polać dachową na dachu daj trzy wywiewy i zepnij to wszystko razem z 2 kanałami . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
a nie prościej:
Cytat

§ 108. 1.

W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:



1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki,

Link do komentarza
Do mojej dachówki nie ma kominków wentylacyjnych fi 160. Są tylko fi 110, dlatego chcę dać dwa na dwa kanały. Wentylację garaży będę regulował żaluzjami w kratkach. Nie mam innego wyboru, chyba, że wyciągnięcie pustaków wentylacyjnych ponad połać dachu, ocieplenie pustaków ..... Jestem za kominkami.

Drodzy koledzy - proszę spójrzcie na rysunek z pierwszego postu. Czy nie skrócić pustaków wentylacyjnych do poziomu stropu, rury wentylacyjne ocielone poprowadzić do kominków w warstwie styropianu?
Folia budowlana 0,2 mm moim zdaniem powinna być na styropianie, choć w kilku poradnikach radzono, aby położyć ją bezpośrednio na strop, pod styropian. Gdzie będzie bardziej potrzebna?
Link do komentarza
Cytat

Do mojej dachówki nie ma kominków wentylacyjnych fi 160. Są tylko fi 110, dlatego chcę dać dwa na dwa kanały. Wentylację garaży będę regulował żaluzjami w kratkach. Nie mam innego wyboru, chyba, że wyciągnięcie pustaków wentylacyjnych ponad połać dachu, ocieplenie pustaków ..... Jestem za kominkami.

Drodzy koledzy - proszę spójrzcie na rysunek z pierwszego postu. Czy nie skrócić pustaków wentylacyjnych do poziomu stropu, rury wentylacyjne ocielone poprowadzić do kominków w warstwie styropianu?
Folia budowlana 0,2 mm moim zdaniem powinna być na styropianie, choć w kilku poradnikach radzono, aby położyć ją bezpośrednio na strop, pod styropian. Gdzie będzie bardziej potrzebna?



Pustaki dać -wymurować aż pod dach bez tych karbowanych rur podłączyć pod kominki ,folii wcale tylko taśma na łączeniach płyt przed zalaniem betonem .Zresztą pisałem już .
Link do komentarza
pomijając bezsensowność takiego wykonania jak i wielce prawdopodobną ograniczoną (lub żadną)skuteczność późniejszego działania takiej wentylacji, to skoro jest to garaż i to nieogrzewany, to ilości pary wodnej (egro ciepła) tam produkowane są niewielkie i moim zdaniem nie wymaga folii

Cytat

Pustaki dać -wymurować aż pod dach bez tych karbowanych rur podłączyć pod kominki ....


jaki w tym sens huh.gif
Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

.... to skoro jest to garaż i to nieogrzewany, to ilości pary wodnej (egro ciepła) tam produkowane są niewielkie i moim zdaniem nie wymaga folii....


Jaki związek ma wilgotność w garażu z folią na strychu?

Cytat

rury są ocielone i nieokreślone (z czego)



Opisane są na rysunku w poście nr 1. Są to wentylacyjne flexy, aluflexy, czy jak kto woli spiroflexy, a zamierzam je ocieplić wełną i folią aluminiową.

Wybaczcie mi kolejne pytania, może jestem zmęczony tygodniem pracy, może bez zrozumienia czytam Wasze sugestie.
Link do komentarza
Cytat

Folia budowlana jako izolacja przeciwwilgociowa. Nie mam pojęcia, czy na strychu nieogrzewanym może być wilgoć, więc profilaktycznie .... Ja chowany w wielkiej płycie jestem
Kanały, aby wentylować garaż dwustanowiskowy i kotłownię (piec kondensacyjny), która graniczy z garażem.



A jak ocieplasz ściany zewnętrzne dajesz folie tam dopiero jest wilgoć . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

rozumiem, że przy kanałach obstajesz, prostsze, tańsze, pewniejsze rozwiązanie Cię nie interesuje huh.gif

przeczytaj zacytowany przeze mnie fragment
garaż możesz zwentylować nie robiąc WCALE tych kanałów


Uwielbiam proste rozwiązania, ale w moim przypadku te nie ma zastosowania. Wklejam rzut garażu i kotłowni. Garaż stoi po granicy działki, za garażem jest kotłownia. Ten trzeci kanał wentylacyjny miał być pod rekuperator, ale będzie wyrzutnia ścienna.
[attachment=14050:Gara__i_kot_ownia.JPG]

Cytat

Jeśli gdzieś jest część wspólna z wentylacją kotłowni, to oj ja pierdziu …………….

Jeśli chodzi o potrzeby kotła kondensacyjnego, to wystarczy „komin” systemowy samego kotła, a ten wcale nie musi mieć wylotu na dachu.


Jakiś czas temu naświetliłeś mi przepisy i zrobiłem dokładnie z Twoimi sugestiami. Piec kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania podłączony do komina koncentrycznego. Natomiast wywiew w kotłowni muszę uczynić, więc wolę to zrobić poprzez ścianę w garażu, aniżeli ścianę zewnętrzną. Równie dobrze mogę wykorzystać trzeci kanał wentylacyjny w garaży, aby podłączyć do niego bezpośrednio spirofleksem kotłownię.
Link do komentarza
Cytat

Uwielbiam proste rozwiązania, ale w moim przypadku te nie ma zastosowania. Wklejam rzut garażu i kotłowni. Garaż stoi po granicy działki, za garażem jest kotłownia. Ten trzeci kanał wentylacyjny miał być pod rekuperator, ale będzie wyrzutnia ścienna.
[attachment=14050:Gara__i_kot_ownia.JPG]



Wrzucasz trzy rury fi 100 przechodzące przez całą posadzkę kotłowni i wychodzące przez ścianę kotłowni na zewnątrz z drugiej strony wprowadzasz końce do garażu przy posadzce montujesz kratki i masz nawiew w garażu wywiew robisz przy drzwiach garażowych u góry z obydwu stron . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Przeczytaj co napisał Barbossa. Po cholerę komplikujesz sprawę wentylacji garażu?

Już pomijam, że odchyłka od pionu przewodu (kanału) wentylacyjnego, wentylacji grawitacyjnej nie może przekraczać 30 stopni i że nie można zmniejszać prześwitu kanału wentylacyjnego na całej jego długości.

Wykuj jedną kratkę w prawym dolnym rogu sciany garażu (przy drzwiach) i drugą w lewym górnym rogu (ściana zewnątrzna, to od granicy) i finito.
Link do komentarza
Cytat

Przeczytaj co napisał Barbossa. Po cholerę komplikujesz sprawę wentylacji garażu?

Już pomijam, że odchyłka od pionu przewodu (kanału) wentylacyjnego, wentylacji grawitacyjnej nie może przekraczać 30 stopni i że nie można zmniejszać prześwitu kanału wentylacyjnego na całej jego długości.

Wykuj jedną kratkę w prawym dolnym rogu sciany garażu (przy drzwiach) i drugą w lewym górnym rogu (ściana zewnątrzna, to od granicy) i finito.



Chodzi o szybkość i skuteczność ,obmywanie świeżym powietrzem całej przestrzeni garażu.Samo zrobienie tylko do odbioru można zrobić byle jak.
Link do komentarza
Zlikwiduj kanały do poziomu strop. Postaw deski 32mm o wys 20 cm w rozstawie co 83,3 cm . Daj wełnę i płytę. Folia niepotrzebna. W garażu daj kratki , jak Bajbaga radzi . W górnej kratce wentylatorek , może z czujnikiem ? np ruchu i czasowy. Wentylacja wyciągnięta na dach nie będzie działała przez te kominki. One są dobre do kanalizacji lub wentylacji pod dachówką. Jan.
Link do komentarza
Cytat

Wykuj jedną kratkę w prawym dolnym rogu sciany garażu (przy drzwiach) i drugą w lewym górnym rogu (ściana zewnątrzna, to od granicy) i finito.



Tak kratka w ścianie po granicy będzie działała jak "wyrzutnia", a sąsiedzi mają domek z oknami w odległości 4 m od granicy. Czy tu nie będzie naruszenia przepisów?

Trudno mi zdecydować się na wentylację "przez przewietrzanie", ponieważ garaż po części jest w bryle domu, nad garażem jest łazienka z pralnio-suszarnią. Mam obawy o nadmierne wychładzanie garażu. Praktyka mego kolegi, który garaż ma pod blokiem wskazuje na dwa okresy - zimowy z arkuszem styropianu w kratce i letni z otwartą kratkę. Ten styropian, ażeby uzyskać dodatnią temperaturę w garażu.

Tak na marginesie, w kwestii kondensacji i zaciekania przez kominy, mój dekarz, który w dniu dzisiejszym "obrabiał" komin do pieca zaproponował, aby łącząc kominek wentylacyjny z kanałem wentylacyjnym rurę wywinąć w kształcie syfonu, unikniemy wtedy zacieków. Zaraz Bajbaga mnie artykułami sponiewiera icon_smile.gif, ale powyższe publikuję, jako nieograniczoną pomysłowość w rozwiązywaniu problemów. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

... Przez przewietrzanie otworami umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych...

Posadzka już jest. Dwa tygodnie temu rozprawialiśmy o utopieniu w posadzce bloczków .



Ale rury są w posadzce w kotłowni i powietrze przechodząc nieco mogło by się ogrzać.

Cytat

Dopiero teraz dostrzegłem Twoją artystyczną duszę.



icon_biggrin.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

3 metry. Uprzedzę śmiech - błąd konstruktora, który zaprojektował taras nad garażem i kotłownią na tej samej wysokości co strop piętra.
Garaż, jakby się uprzeć to czterostanowiskowy - auta piętrowo można parkować.



To możesz zrobić sufit podwieszany w garażu i kotłowni i w nim ukryć rury wszelkiej maści ,wentylacyjne .

Ostatecznie kupić sobie kombajn . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Dobrze, że są tu mądrzejsi ode mnie.
Przedstawiam do dyskusji wersję bez pustaków wentylacyjnych. Jedna kratka nawiewna 14x14 lub fi 160 w dolnym prawym rogu (obok drzwi garażowych), wywiew w górnym lewym rogu przez kotłownię w suficie podwieszanym. W tej wersji wypada również wykonać kratkę wywiewną (odseparowaną) kotłowni w tym samym suficie podwieszanym (podwieszenie nie na całej płaszczyźnie sufitu).
[attachment=14055:Gara__i_...ownia_II.JPG]

[attachment=14056:Gara____II_wersja.JPG]

Moje wątpliwości:
1. Przepis mówi, że "... o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe...". Mam garaż dwustanowiskowy, bez wydzielonych przegród. Można zastosować jedną kratkę 0,04 m2?

2. Bajbaga - napisz proszę, czy proponowana przez Ciebie kratka wywiewna na ścianie po granicy, gdzie w odległości 4 m stoi sąsiadów dom z oknami będzie mieścić się w ramach przepisów? Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dobrze, że są tu mądrzejsi ode mnie.
Przedstawiam do dyskusji wersję bez pustaków wentylacyjnych. Jedna kratka nawiewna 14x14 lub fi 160 w dolnym prawym rogu (obok drzwi garażowych), wywiew w górnym lewym rogu przez kotłownię w suficie podwieszanym. W tej wersji wypada również wykonać kratkę wywiewną (odseparowaną) kotłowni w tym samym suficie podwieszanym (podwieszenie nie na całej płaszczyźnie sufitu).
Moje wątpliwości:
1. Przepis mówi, że "... o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe...". Mam garaż dwustanowiskowy, bez wydzielonych przegród. Można zastosować jedną kratkę 0,04 m2?



Brak obrazka

Dospel D/P 220x55 kanał płaski x 4 szt

http://www.ceneo.pl/7115440s Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Rekuperator wiszący 30 - 100 cm od sufitu w kotłowni komplikuje powyższe rozwiązanie, a w zasadzie umiejscowienie czerpni.
Graficznie rozwiązanie proponowane przez Bajbagę, dokleiłem wywiew z kotłowni i czerpnię powietrza do kominka, więc proszę o opinię.

[attachment=14057:Gara__i_...ownia_IV.JPG] Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie bardzo rozumiem tego co proponujecie.
1. Skoro ma to być przewietrzanie przez kratki, to dlaczego przyjmujecie, że powierzchnia jednej kratki ma mieć 0,04m2 ?
2. Te kanały w suficie, to element czego, jakiej wentylacji ?
3. Jak dla mnie i moim zdaniem, rozwiązanie z tymi kanałami nie są zgodne z wymogami wentylacji grawitacyjnej, ani nie wypełniają wymogów zawartych w przytoczonym paragrafie 108.
4. Jeśli z jakiś przyczyn nie pasi kratka w ścianie w granicy, to zawsze można:
- umieścić kratkę w dole ściany przy drzwiach wejściowych do budynku, a wylot we wrotach,
- umieścić obie kratki, lub jedną dużą we wrotach.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...