Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplenie poddasza - problem


Recommended Posts

Witam.
Mam taki problem, jak można przeczytać niżej nie mam właściwej kolejności warstw na dachu. Wynika to z tego że dom budowali jeszcze rodzice, a ja go staram się własnymi środkami wykończyć.

Przekrój przez dach wygląda następująco:
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
Mam taki problem, jak można przeczytać niżej nie mam właściwej kolejności warstw na dachu. Wynika to z tego że dom budowali jeszcze rodzice, a ja go staram się własnymi środkami wykończyć.

Przekrój przez dach wygląda następująco:
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?


Witam,

Najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby zamocowanie membrany wiatroizolacyjnej, na krokwiach, jednak wiązałoby się to ze ściągnięciem pokrycia dachowego. Jeżeli nie ma takiej możliwości a pokrycie dachowe jest szczelne możesz rozważyć sposób zamocowania membrany wiatroizolacyjnej pasami pomiędzy krokwiami z zastosowaniem wywinięcia jej na boki krokwi. Pozwoli to na ochronę materiału termoizolacyjnego przed ewentualnymi nieszczelnościami przekrycia. Należy jednak pamiętać, że wówczas membrana nie ochroni drewnianej konstrukcji dachowej przed przeciekającą wodą.

Jako materiał termoizolacyjny możesz użyć wełny TOPROCK pomiędzy krokwiami oraz SUPERROCK pod krokwie. Współczynnik przewodzenia ciepła obu produktów wynosi 0,035 W/mK.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję bardzo za odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie.
Mam już dom ocieplony z zewnątrz styropianem, z nałożonym tynkiem.
W którym miejscu skończyć membranę przed ścianą?. Tak aby ewentualnie woda wlewała się do środka domu(to jest nie logiczne), czy może membranę trzeba wypuścić na zewnątrz budynku?. Na koniec dodam że będę musiał położyć membranę pasami między krokwiami, tak jak Pan pisał.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wcześniej zrozumiałem - że już masz wieniec gotowy - i teraz na to kladziesz belki. I masz problem z mocowaniem.  To nie wiem, skąd opcja z wieszaniem belek. Może najpierw zdecyduj (albo może masz w projekcie) - czy podwieszasz belki do wieńca (z jego boku), czy kładziesz na nim -  i mocujesz.   Z tymi otworami - to nie wiem skąd ci ilość otworów wychodzi - ale otwory na mocowanie kątownika robisz w części, gdzie raczej nie ma zbrojenia wieńca - tzn w jego środkowej części (wierzchniej lub bocznej). Wieniec wtedy nie powinien pęknąć - przecież średnice tych otworów nie są duże.   "Przy wieszakach wypadało by zrobić to w otworach najdalej od siebie odsuniętych.' - tego nie rozumiem.    
    • Z tego względu warto czasami dołożyć i kupić raz a dobrze coś porządnego. Ja mojemu synowi kupiłem coś takiego: https://mkdesk.pro/produkt/biurko-z-elektryczna-regulacja-wysokosci-standard-mdf/ . Biurko jest stabilne, blat ze strukturą, gwarancja i jakość w cenie. 
    • Kolego, nie twierdzę, że mój pomysł ok, inne be, bo tego nie ANALIZUJĘ i nie zamierzam w uproszczeniu -murłatę zastępujesz wieńcem żelbetowym, czyli kwestia montażu belek do żelbetu, a nie drewna, niemniej robisz "pełnokrwisty" strop drewniany, który chcesz obciążyć w zasadzie jak pełną klasyczną kondygnację, a to moim zdaniem nie strop poddasza, gdzie "coś" ale nie za wiele się dzieje na mój gust usztywnienie końca belek to pełne utwierdzenie, a powinny być swobodnie podparte, stąd moja propozycja; utwierdzenie byłoby konieczne wtedy kiedy te belki miałyby rolę spinającą mury, żeby się nie rozjechały, ale to to jest cały układ, nie można tego traktować oddzielnie od reszty konstrukcji   a tak ogólnie - to projekt masz moim zdaniem bardzo "niefortunny" bo prościej można było wylać płytę żelbetową, pewnie z max 15 cm grubości, a jak tęsknisz za stropem drewnianym to można było wtedy dać łaty drewniane od spodu i byłoby to samo (nawet pomiędzy "belkami" wyklepać boazerią jak fascynacja drewnem graniczy z fiksacją), zyskałbyś na wysokości, nośności, pewnie akustyce i co tam jeszcze
    • a tu akurat pozytywne zakończenie takiej sprawy, więc można
    • Gość Agent
      Gdzie jest zapis o tym że może wezwać policje ? Mój sąsiad ma samowole którą użytkuje i nic mu nadzór nie może zrobić. Nawet jest sądowny nakaz rozbiórki podtrzymany....
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...