Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza - problem


Recommended Posts

Witam.
Mam taki problem, jak można przeczytać niżej nie mam właściwej kolejności warstw na dachu. Wynika to z tego że dom budowali jeszcze rodzice, a ja go staram się własnymi środkami wykończyć.

Przekrój przez dach wygląda następująco:
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Mam taki problem, jak można przeczytać niżej nie mam właściwej kolejności warstw na dachu. Wynika to z tego że dom budowali jeszcze rodzice, a ja go staram się własnymi środkami wykończyć.

Przekrój przez dach wygląda następująco:
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?


Witam,

Najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby zamocowanie membrany wiatroizolacyjnej, na krokwiach, jednak wiązałoby się to ze ściągnięciem pokrycia dachowego. Jeżeli nie ma takiej możliwości a pokrycie dachowe jest szczelne możesz rozważyć sposób zamocowania membrany wiatroizolacyjnej pasami pomiędzy krokwiami z zastosowaniem wywinięcia jej na boki krokwi. Pozwoli to na ochronę materiału termoizolacyjnego przed ewentualnymi nieszczelnościami przekrycia. Należy jednak pamiętać, że wówczas membrana nie ochroni drewnianej konstrukcji dachowej przed przeciekającą wodą.

Jako materiał termoizolacyjny możesz użyć wełny TOPROCK pomiędzy krokwiami oraz SUPERROCK pod krokwie. Współczynnik przewodzenia ciepła obu produktów wynosi 0,035 W/mK.
Link do komentarza
Dziękuję bardzo za odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie.
Mam już dom ocieplony z zewnątrz styropianem, z nałożonym tynkiem.
W którym miejscu skończyć membranę przed ścianą?. Tak aby ewentualnie woda wlewała się do środka domu(to jest nie logiczne), czy może membranę trzeba wypuścić na zewnątrz budynku?. Na koniec dodam że będę musiał położyć membranę pasami między krokwiami, tak jak Pan pisał.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...