Skocz do zawartości

Różnica miedzy piecem wolno stojącym z płaszczem wodnym a kominkiem z płaszczem wodnym


Recommended Posts

mam dylemat natury finansowej proszę o radę chodzi mi o koszty czy mógłby ktoś mi doradzić czy wybrać piec wolno stojący z płaszczem wodnym czy kominek z płaszczem wodnym co będzie tańsze mam do ogrzania mieszkanie 64m2 , wiem że łatwiej jest doradzać komuś kto ma duże nakłady finansowe no a jak ktoś ma ich ograniczoną ilość którą z opcji wybrać?
Jest to jeden domków dla powodzian w których wstawiano ogrzewanie elektryczne w moim przypadku przy największych oszczędnościach ( ogrzewanie zimą jednego pomieszczenia ) rachunek za prąd wynosi 1000 zł
Proszę o radę
Link do komentarza
Cytat

mam dylemat natury finansowej proszę o radę chodzi mi o koszty czy mógłby ktoś mi doradzić czy wybrać piec wolno stojący z płaszczem wodnym czy kominek z płaszczem wodnym co będzie tańsze mam do ogrzania mieszkanie 64m2 , wiem że łatwiej jest doradzać komuś kto ma duże nakłady finansowe no a jak ktoś ma ich ograniczoną ilość którą z opcji wybrać?
Jest to jeden domków dla powodzian w których wstawiano ogrzewanie elektryczne w moim przypadku przy największych oszczędnościach ( ogrzewanie zimą jednego pomieszczenia ) rachunek za prąd wynosi 1000 zł
Proszę o radę


Trzeba pomóc człowiekowi jest przecież moderator forum.
Piec wolno stojący z płaszczem wodnym jest gotowym urządzeniem jak kocioł CO , kominek z płaszczem wodnym musisz jeszcze obudować to są dodatkowe koszt materiału i robocizny .Wszystko zależy za jaką kwotę kupisz jedno lub drugie . Potrafisz sam obudować kominek ? ,za kominek z płaszczem wodnym możesz pochować np. instalację -przyłącza .

Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

mam dylemat natury finansowej proszę o radę chodzi mi o koszty czy mógłby ktoś mi doradzić czy wybrać piec wolno stojący z płaszczem wodnym czy kominek z płaszczem wodnym co będzie tańsze mam do ogrzania mieszkanie 64m2 , wiem że łatwiej jest doradzać komuś kto ma duże nakłady finansowe no a jak ktoś ma ich ograniczoną ilość którą z opcji wybrać?
Jest to jeden domków dla powodzian w których wstawiano ogrzewanie elektryczne w moim przypadku przy największych oszczędnościach ( ogrzewanie zimą jednego pomieszczenia ) rachunek za prąd wynosi 1000 zł
Proszę o radę


Jeżeli chodzi o sprawy finansowe to wydaje mi się,że piec wyjdzie taniej. Co masz na myśli pisząc piec z płaszczem wodnym? bo każdy piec ma płaszcz wodny,czy masz na myśli piec z tzw podkową?
Druga sprawa to pomieszczenie - kotłownia. Przy kominku sprawa kotłowni nie wchodzi w rachubę ale za to ze salonu będziesz miał kotłownię , przy piecu c.o. jakiś zakamarek musisz wygospodarować na urządzenie kotłowni.
Najtaniej miałbyś gdybyś zamontował zwykły kominek i rozprowadzenie ciepła zrobił poprzez rury albo wcale ,przy takim metrażu w zupełności wystarczy ale znowu gorzej z ciepłą wodą bo przy piecu c.o. lub kominku z płaszczem wodnym miałbyś od razu cwu "za darmo".
Link do komentarza
No stronka z nazwy adekwatna do ceny "szalonymax" icon_mrgreen.gif
Mogłby w jego przypadku sprawdzić się piec "angielka" z podkową ,przy okazji palenia w piecu ma się ciepło w grzejnikach, ma się cwu oraz można ugotować obiadek i to wszystko na jednym ogniu icon_biggrin.gif
Tylko pytanie czy neron ma miejsce na to.
Link do komentarza
Cytat

No stronka z nazwy adekwatna do ceny "szalonymax"
Mogłby w jego przypadku sprawdzić się piec "angielka" z podkową ,przy okazji palenia w piecu ma się ciepło w grzejnikach, ma się cwu oraz można ugotować obiadek i to wszystko na jednym ogniu
Tylko pytanie czy neron ma miejsce na to.


To ani wyglądu ani sprawności .
Może taki:
Brak obrazka


http://allegro.pl/piec-torino-z-plaszczem-...2387067005.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

na innym forum ktoś mnie zrugał że zadaje za dużo pytań na raz a ja po prostu nie mam doświadczenia na forach


Przestałem nadążać za Twoimi pytaniami. icon_smile.gif

To Tobie będzie później łatwiej odnaleźć wszystkie odpowiedzi dot. kotłów, kominów, czy piecy, jeżeli umieścisz je w jednym wątku. Już to kiedyś na sobie przerabiałem.

Poczytaj trochę o kominkach akumulacyjnych, bądź pieco-kominkach. Może ten temat Ciebie zainteresuje. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat



mam takie pytanie znalazłem taki oto piec czy ewentualnie by się nadał http://www.dobrykominek.com/components/com...40&fileout=


Cytat

mam takie pytanie znalazłem taki oto piec czy ewentualnie by się nadał http://www.dobrykominek.com/components/com...40&fileout=


Moc: 9 kW

Wysokość: 1000 mm
Szerokość: 510 mm
Głębokość: 380 mm


Nowoczesna estetyka
Regulacja nawiewu powietrza na szybę i do paleniska
Pojemna półka pod paleniskiem
Żeliwny ruszt
Palenisko wyłożone szamotem
Funkcjonalny popielnik

Cytat

mam takie pytanie znalazłem taki oto piec czy ewentualnie by się nadał http://www.dobrykominek.com/components/com...40&fileout=



drugi to KOMFORT 21 WT z płaszczem wodnym
Moc: 9 kW

Wysokość: 970 mm
Szerokość: 590 mm
Głębokość: 550 mm


Długie palenie
Duża wizja ognia
Regulacja nawiewu powietrza na szybę
Żeliwny, ruchomy ruszt
Funkcjonalny, duży popielnik
Regulacja nawiewu powietrza na szybę i do paleniska
Boczne panele ceramiczne
Link do komentarza
Tak się zastanawiam. Wkład (kominek) potrzebuje powietrza z zewnątrz tak około 10m3/h na każdy 1kW mocy. Mieszkanie ma około 150m3 kubatury.
Nie bardzo wiadomo, czy istnieje możliwość zainstalowania doprowadzenia powietrza pod kominek, nie wspominając już, czy instalacja kominka jest możliwa.
Kominek + komin + robocizna, to koszty znacznie przekraczające 10.000zł.

A może powietrzna pompa ciepła?
Załatwia także grzanie CWU poza okresem grzewczym, co powinno zrównoważyć (eksploatacyjnie) koszty podgrzewania przez grzałkę elektryczną przy mocno minusowych temperaturach w zimie.

A może powietrzna pompa ciepła i inwerter ?

A może rekuperator z pompą ciepła?

Wszystkie te rozwiązania są droższe od kominka z PW, ale komfort użytkowania i prostota instalacyjna, są warte tej różnicy w cenie.




Ps. A może po prostu ocieplić to mieszkanie ? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Animus bardzo poważnie rozważam propozycję pieca TORINO moc 14 KW .W opisie jest napisane ,że ten piec może działać bez pompki w systemie grawitacyjnym.Czy jest to możliwe,czy jednak lepiej dokupić pompkę?


zaproponowałeś mi kiedyś żebym na razie zostawił sobie bojler elektryczny na ciepłą wodę w związku z tym mam pytanie czy w przyszłości mogę go łatwo zamienić na taki dwu systemowy z wężownicą wykorzystywany zimą i elektrycznym wykorzystywany latem czy łatwo go będzie wpiąć w system co ? czy może teraz przy montażu wstawić już teraz jakąś końcówkę i ją zaślepić a potem do niej podpiąć bojler ?

Edytowano przez neron (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Animus bardzo poważnie rozważam propozycję pieca TORINO moc 14 KW .W opisie jest napisane ,że ten piec może działać bez pompki w systemie grawitacyjnym.Czy jest to możliwe,czy jednak lepiej dokupić pompkę?

zaproponowałeś mi kiedyś żebym na razie zostawił sobie bojler elektryczny na ciepłą wodę w związku z tym mam pytanie czy w przyszłości mogę go łatwo zamienić na taki dwu systemowy z wężownicą wykorzystywany zimą i elektrycznym wykorzystywany latem czy łatwo go będzie wpiąć w system co ? czy może teraz przy montażu wstawić już teraz jakąś końcówkę i ją zaślepić a potem do niej podpiąć bojler ?


W tych czasach instalacja C.O. bez pompki to raczej odradzam w dodatku rura zasilająca musiała by iść górą a powrotna dołem po ścianach ,to ani estetyki ,ani ekonomi.

A żeby zwiększyć komfort cieplny do kominka przydała by się akumulacja.Czyli ogrzewanie podłogowe i bufor.
rap2_paz_m_sch_1_str91.jpg
Do instalacji ogrzewania podłogowego pompka jest niezbędna .
Zostawić na razie bojler elektryczny na ciepłą wodę poza sezonem grzewczym .
Żeby korzystać z jednego bojlera -zasobnika na lato - zima potrzebny będzie taki zasobnik z wężownicą w środku oraz grzałką ogrzewającą wodę poza sezonem letnim.
A najlepiej z dwoma wężownicami i grzałką :
Brak obrazka
żeby w przyszłości w okresach przejściowych i letnich zamiast używać samej grzałki zamontować pompę ciepła powietrze -woda ,która obniży dodatkowo rachunki za ogrzewanie i ciepłą wodę ,w przerwach opalania w kominku . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W tych czasach instalacja C.O. bez pompki to raczej odradzam w dodatku rura zasilająca musiała by iść górą a powrotna dołem po ścianach ,to ani estetyki ,ani ekonomi.

A żeby zwiększyć komfort cieplny do kominka przydała by się akumulacja.Czyli ogrzewanie podłogowe i bufor.
rap2_paz_m_sch_1_str91.jpg
Do instalacji ogrzewania podłogowego pompka jest niezbędna .
Zostawić na razie bojler elektryczny na ciepłą wodę poza sezonem grzewczym .
Żeby korzystać z jednego bojlera -zasobnika na lato - zima potrzebny będzie taki zasobnik z wężownicą w środku oraz grzałką ogrzewającą wodę poza sezonem letnim.
A najlepiej z dwoma wężownicami i grzałką :
Brak obrazka
żeby w przyszłości w okresach przejściowych i letnich zamiast używać samej grzałki zamontować pompę ciepła powietrze -woda ,która obniży dodatkowo rachunki za ogrzewanie i ciepłą wodę ,w przerwach opalania w kominku .




niestety ani na ogrzewanie podłogowe ani na bufor po prostu mnie nie stać jedynie grzejniki na razie wchodzą w rachubę
Link do komentarza
Cytat

niestety ani na ogrzewanie podłogowe ani na bufor po prostu mnie nie stać jedynie grzejniki na razie wchodzą w rachubę


A szkoda bo to mniejsze zużycie opału w sezonie grzewczym.W takim razie kup grzejniki płytowe nawet używane ,ale powieś przewymiarowane -większe niż powinny być .

http://allegro.pl/listing.php/search?strin...w=1&order=p

Cytat

Animus bardzo poważnie rozważam propozycję pieca TORINO moc 14 KW .



Przed zakupem upewnij się czy piec posiada wewnątrz wężownicę na ciepłą wodę ,w przeciwnym wypadku trzeba dokupić oddzielny zasobnik z wężownicą do kąpania .

Można jeszcze dołożyć płytowy wymiennik ciepła do ciepłej wody połączony z twoim bojlerem jako zasobnikiem z 2 pompą i naczyniem przeponowym lub grawitacyjnie przepływowo do ujęcia . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A szkoda bo to mniejsze zużycie opału w sezonie grzewczym.W takim razie kup grzejniki płytowe nawet używane ,ale powieś przewymiarowane -większe niż powinny być .

http://allegro.pl/listing.php/search?strin...w=1&order=p



Przed zakupem upewnij się czy piec posiada wewnątrz wężownicę na ciepłą wodę ,w przeciwnym wypadku trzeba dokupić oddzielny zasobnik z wężownicą do kąpania .

Można jeszcze dołożyć płytowy wymiennik ciepła do ciepłej wody połączony z twoim bojlerem jako zasobnikiem z 2 pompą i naczyniem przeponowym lub grawitacyjnie przepływowo do ujęcia .



Co myślisz o tym piecu TORINO ?


Myślisz ,że dobrym rozwiązaniem będzie dla mnie piec TORINO ,komin systemowy z wentylacją ,grzejniki ,pompka,a w przyszłości wymiana bojlera?
To chyba jedyne rozwiązanie na jakie mnie będzie stać.
Link do komentarza
Cytat

Co myślisz o tym piecu TORINO ?


Myślisz ,że dobrym rozwiązaniem będzie dla mnie piec TORINO ,komin systemowy z wentylacją ,grzejniki ,pompka,a w przyszłości wymiana bojlera?
To chyba jedyne rozwiązanie na jakie mnie będzie stać.


A ten jeszcze obejrzyj jest cięższy o 20 kg z szamotem ,3 lata gwarancji:
250_12291146694eca6126db952.jpeg

http://allegro.pl/diplomat-14kw-plaszcz-wo...2393242860.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
w pierwszym poście Neron pisze " mam dylemat natury finansowej proszę o radę chodzi mi o koszty czy mógłby ktoś mi doradzić czy wybrać piec wolno stojący z płaszczem wodnym czy kominek z płaszczem wodnym co będzie tańsze mam do ogrzania mieszkanie 64m2 , wiem że łatwiej jest doradzać komuś kto ma duże nakłady finansowe no a jak ktoś ma ich ograniczoną ilość którą z opcji wybrać?
Jest to jeden domków dla powodzian w których wstawiano ogrzewanie elektryczne w moim przypadku przy największych oszczędnościach ( ogrzewanie zimą jednego pomieszczenia ) rachunek za prąd wynosi 1000 zł
Proszę o radę"

Uważam, że należałoby rozpocząć od obliczenia OZC dla tego domku.Być może ta cała instalacja kominkowa,płaszcz wodny i budowa komina nie będzie miała sensu.Może jak ktoś już wspomniał najlepszym rozwiązaniem będzie mała pompa ciepła powietrze- woda z podgrzewem Cw lub osobny bojler na CW.
Nie wiemy nic o materiałach użytych do budowy tego domku ,jego ociepleniu i położeniu.Np popowodziowe domki w woj.opolskim budowano w różnych technologiach od szkieletu do kontenerów.Może dołożyć warstwę ocieplenia zamiast budować od podstaw układ grzewczy. a jeszcze zamiast kominka są piece na pellet z płaszczem wodnym z wylotem spalin przez ścianę i dużą autonomicznością grzania pow 24 godz co w przypadku kominka z PW i pieców kominkowych jest niemożliwe do uzyskania. Edytowano przez Staszk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Co myślisz o tym piecu TORINO ?


Myślisz ,że dobrym rozwiązaniem będzie dla mnie piec TORINO ,komin systemowy z wentylacją ,grzejniki ,pompka,a w przyszłości wymiana bojlera?
To chyba jedyne rozwiązanie na jakie mnie będzie stać.



Witam


[quote name='neron' post='293646' date='16.06.2012, 16:38 ']Witam
zdecydowałem się oto na taki http://allegro.pl/kominek-pl-wodny-15kw-wk...2404866019.html

mam pytanie średnica wylotu spalin z tego pieca to 130mm jaka będzie odpowiednia średnica komina systemowego?


wysokość pieca to 123 cm więc na jakiej wysokości zamontować trójnik czy wysokość 175 cm będzie ok

DSC01446.jpg

Edytowano przez neron (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam
zdecydowałem się oto na taki http://allegro.pl/kominek-pl-wodny-15kw-wk...2404866019.html[/url]
mam pytanie średnica wylotu spalin z tego pieca to 130mm jaka będzie odpowiednia średnica komina systemowego?
wysokość pieca to 123 cm więc na jakiej wysokości zamontować trójnik czy wysokość 175 cm będzie ok



Niezbyt mi się podoba popielnika nie ma na zewnątrz, pod paleniskiem powinien być popielnik otwierany osobno od zewnątrz . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Niezbyt mi się podoba popielnika nie ma na zewnątrz, pod paleniskiem powinien być popielnik otwierany osobno od zewnątrz .




Rozumiem to może trochę utrudni jego obsługę ale proszę mi doradzić jaką średnicę komina systemowego dobrać do niego
wylot spalin ma 130mm komin będzie wysoki 5m tylko jaką średnicę?
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem to może trochę utrudni jego obsługę ale proszę mi doradzić jaką średnicę komina systemowego dobrać do niego
wylot spalin ma 130mm komin będzie wysoki 5m tylko jaką średnicę?


Trochę za niski ten komin tak żeby miał chociaż 6-7m od podłączenia kominka

średnica komina to min .180mm przy tak niskim kominie ,skontaktuj się jeszcze z miejscowym kominiarzem,duże znaczenie ma jeszcze nachylenie dachu.


Do kominka zalecany jest zawsze komin fi 200 mm.

Link do komentarza
@ neron:
Proszę o pełny link do piecyka czy może do kominka z płaszcze wodnym (czyli nie pieca a kotła), link wyżej jest skrócony w środku i nie prowadzi do żadnej informacji o tym produkcie. Proszę o podanie producenta i typu tego urządzenia lub o podanie pełnego linku do aukcji, może tą droga dojdę do produktu. Kontakt z jego producentem powinien mi pozwolić na podanie optymalnej średnicy komina.
Link do komentarza
Cytat

@ neron:
Proszę o pełny link do piecyka czy może do kominka z płaszcze wodnym (czyli nie pieca a kotła), link wyżej jest skrócony w środku i nie prowadzi do żadnej informacji o tym produkcie. Proszę o podanie producenta i typu tego urządzenia lub o podanie pełnego linku do aukcji, może tą droga dojdę do produktu. Kontakt z jego producentem powinien mi pozwolić na podanie optymalnej średnicy komina.


Importer to :

http://www.amelja.pl/_file/oferta.pdf Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mam parametry od producenta (lub dystrybutora). Przyznam, że mnie niepokoją, ale wrzuciłem je do zmielenia przez program do doboru średnic kominów.

Odnośnie wysokości podłączenia, padło wcześniej pytanie: "na jakiej wysokości zamontować trójnik czy wysokość 175 cm będzie ok"
Odpowiedź: tak, będzie w porządku (dystrybutor zaleca co najmniej 40 cm nad poziomem wylotu produktów spalania z kominka).

Ufając parametrom podanym przez dystrybutora mamy tak:
komin o przekroju okrągłym, gładkim (ceramika "techniczna"), izolowany termicznie fi 18 cm przy wysokości efektywnej MINIMUM 3,7 mb (wysokość całkowita komina w takim razie: 1,75 m + 3,70 m = 5,45 m) i UWAGA: rura podłączeniowa między kominkiem a kominem OD RAZU musi mieć średnicę 18 cm, w przypadku węższej opory przepływu spalin strasznie rosną i komin musi być dużo wyższy. Zresztą zalecenia (nie przepisy) wskazują na konieczność stosowania kominów o wysokości efektywnej co najmniej 4 m (a często jest potrzeba kominów wyższych). Tu nie ma nawet tych 4 m.

Niepokoją mnie dwie sprawy:
1. króciec wylotu spalin zaledwie 130 mm średnicy.
To dziwne w połączeniu z kominem który musi mieć średnicę co najmniej 180 mm. Przy tej mocy kominków inni producenci (większość producentów) mają wylot spalin o średnicy 200 mm.

2. średnia temperatura spalin jaką otrzymałem od dystrybutora: 318 st C.
po pierwsze, jeśli prawdziwa temperatura spalin jest niższa to moje obliczenia biorą w łeb i potrzebny jest komin wyższy i prawdopodobnie szerszy (nie fi 18 a 20 cm)
po drugie: skoro to jest kominek z płaszczem wodnym to dlaczego, u licha, energię ładuje w komin a nie w grzejniki???? tzn dlaczego tak dużo, bo oczywiście część energii pójdzie do instalacji grzewczej...ale czemu tak mało.

Moja sugestia: albo efektywność kominka jest o.k. ale podana temperatura jest nieprawdziwa; albo temperatura spalin jest podana prawidłowo, ale efektywność kominka sugeruje potrzebę ponownego przemyślenia inwestycji w to konkretnie urządzenie grzewcze.


---- edycja ok 9:17:
zapomniałem dopisać, że przy tak mizernej wysokości komina zalecałbym zastosowanie trójnika w kominie pod kątem 45 stopni (potencjalne problemy z wydymianiem, szczególnie przy otwarciu drzwiczek, np podczas dokładania drewienek)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...