Skocz do zawartości

jaki kominek wybrać


Recommended Posts

Cytat

Jest jeszcze jedna funkcja kominka, ważna a pomijana.
Kominek działa na psychikę, bo stanowi źródło awaryjnego ogrzewania. Nawet jak zabraknie prądu, gazu itp, to i tak w zimie będziemy mieli źródło ciepła, być może ułomne, ale będzie się gdzie i przy czym ogrzać.


głównie z DGP, a nie z PW

no chyba że ma się tak skonstruowaną instalację że działa bez prądu z sieci
Link do komentarza
Witam. W załączeniu wstawiam zdjęcie salonu w którym ma stać kominek. Zaznaczyłem komin przed którym ma stać kominek, w związku z tym , iż będzie wtedy zajmował sporo miejsca pomyślałem nad kominkiem trzy szybowym dzięki któremu będzie tak jakby więcej widocznej przestrzeni po bokach kominka.
Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale wydaje mi sie zę powinno byc wtedy dobrze.
Co myślicie o takim rozwiązaniu.

DSC01446.jpg


Poydrawiam
Link do komentarza
Do tego "przerób" powietrza jest wielokrotnie większy, a którędyś musi ono dostać do środka.

Cytat

Witam. To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale niestety z boku komina idą rury od co, solarów i dlatego muszę go postawić od czoła. Razem z kominem będzie dużo wchodził na salon, ale musi tak zostać, nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam


A na tych rurach są jakieś zawory że musisz mieć do nich dostęp?
Nie możesz ich zaizolować (odizolować) i zapomnieć że są wewnątrz zabudowy kominka?
Link do komentarza
Cytat

A na tych rurach są jakieś zawory że musisz mieć do nich dostęp?
Nie możesz ich zaizolować (odizolować) i zapomnieć że są wewnątrz zabudowy kominka?



Witam. Na rurach nie ma zaworów, nie potrzebuję do nich dostępu, ale czy mogę je zabudować i jak odizolować od temperatury icon_question.gif .
Ponadto dochodzi drugi problem - należy przerobić komin, a wiadomo jak to z przeróbkami.
No i rozprowadzenie ciepłego powietrza jest po drugiej stronie kominka, ale z tym to można sobie spokojnie poradzić np. podwieszając sufit i tam umieszczając kanały do rozprowadzenia powietrza.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Zaizolowanie rur to jak mi się wydaje najmniejszy problem.
Obłóż je wełną kominkową i obuduj płytami np. krzemianowo wapniowymi lub czymś o podobnych parametrach, kładąc większy nacisk na rury od solarów, bo te w okresie pracy kominka będą wyłączone z obiegu.
Co do reszty, to Ty to widzisz i jak piszesz jest możliwość (trochę się gimnastykując) rozwiązać inne zagadnienia.
Link do komentarza
Cytat

Zaizolowanie rur to jak mi się wydaje najmniejszy problem.
Obłóż je wełną kominkową i obuduj płytami np. krzemianowo wapniowymi lub czymś o podobnych parametrach, kładąc większy nacisk na rury od solarów, bo te w okresie pracy kominka będą wyłączone z obiegu.
Co do reszty, to Ty to widzisz i jak piszesz jest możliwość (trochę się gimnastykując) rozwiązać inne zagadnienia.



Witam. Widzę Jani , że się zainteresowałeś moim problemem i Wielkie Ci dzięki. Ja jednak cały czas nad tym rozmyślam. Już nawet wymyśliłem, że kominek postawię z boku komina lekko go wysuwając aby podłączyć rurę do odprowadzania spali, a rurki biegnące po kominie zaizoluję jak mi poleciłeś. Jednak , jak to na budowie, pokazał się kolejny problem, otóż stawiając kominwek z boku komina pod wylewką betonową mam styropian /przed kominem sam beton/ a ciężar kominka jednak jest spory, rozwalać posadzkę trochę mi się nie widzi. Pozostaje jeszcze problem doprowadzenia powietrza do kominka, ale to można jakoś rurą spiro wykręcić i jakość podejść w to miejsce, no ale tego styropianu chyba nie obejdę /chyba że rozwałka i nowa wylewka/.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Widzę Jani , że się zainteresowałeś moim problemem i Wielkie Ci dzięki. Ja jednak cały czas nad tym rozmyślam. Już nawet wymyśliłem, że kominek postawię z boku komina lekko go wysuwając aby podłączyć rurę do odprowadzania spali, a rurki biegnące po kominie zaizoluję jak mi poleciłeś. Jednak , jak to na budowie, pokazał się kolejny problem, otóż stawiając kominwek z boku komina pod wylewką betonową mam styropian /przed kominem sam beton/ a ciężar kominka jednak jest spory, rozwalać posadzkę trochę mi się nie widzi. Pozostaje jeszcze problem doprowadzenia powietrza do kominka, ale to można jakoś rurą spiro wykręcić i jakość podejść w to miejsce, no ale tego styropianu chyba nie obejdę /chyba że rozwałka i nowa wylewka/.
Pozdrawiam



U ciebie przez ten wystający komin to jakbyś miał już kominek wstawiony w salonie .Może zastanów się nad kominkiem elektrycznym jest węższy nie odstawał by już tak od tej ściany i wygodniejszy w użyciu -pilot.
Link do komentarza
Cytat

U ciebie przez ten wystający komin to jakbyś miał już kominek wstawiony w salonie .Może zastanów się nad kominkiem elektrycznym jest węższy nie odstawał by już tak od tej ściany i wygodniejszy w użyciu -pilot.



No niestety tak to wygląda i muszę jakoś to rozwiązać, kominek elektryczny nie wchodzi w grę.
Cytat

Witam,
Miałem ten sam problem i rozwiązałem.
Trzeba było obrócić wlot spalin o 90*. Po lewej jest komin



Myślałem także nad takim rozwiązaniem, nawet wcześniej o tym pisąłem, ale stawiając kominek z boku muszę zerwać posadzkę, aby wybrać styropian i wylać sam beton /na posadzce pod którą jest styro chyba nie zabradzo można postawić kominek - on w końcu trochę waży/, no i przerobieniu wlotu komina muszę przerobić rury które biegną po kominie, ale to mniejszy problem.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Myślałem także nad takim rozwiązaniem, nawet wcześniej o tym pisąłem, ale stawiając kominek z boku muszę zerwać posadzkę, aby wybrać styropian i wylać sam beton /na posadzce pod którą jest styro chyba nie zabradzo można postawić kominek - on w końcu trochę waży/, no i przerobieniu wlotu komina muszę przerobić rury które biegną po kominie, ale to mniejszy problem.
Pozdrawiam


Można to rozwiązać na kilka sposobów:
1.Siatka zbrojeniowa z fi 4,5 - fi 8 / o większej 2 x powierzchni niż podstawa pieca/ w szlichtę
i kilka otworów /po obwodzie i w środku/ wywierconych w styropianie i zalanych razem ze szlichtą.
2. Wybrać styro w czterech miejscach i położyć bloczki fundamentowe. Wykonać zbrojenie, które zostanie zalane posadzką (ja tak wykonałem - zdjęcie jeszcze bez zbrojenia).
3.W chudziaku, w rejonie kominka można zatopić arkusz siatki zbrojeniowej.
Położyć styropian w całym pomieszczeniu i następnie wykonać kilka otworów
w tym styropianie, w miejscu kominka (n.p. fi=8cm). Otwory wypełnić zaprawą ciepłą.
[attachment=15097:Miejsce_..._kominek.jpg] Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Można to rozwiązać na kilka sposobów:
1.Siatka zbrojeniowa z fi 4,5 - fi 8 / o większej 2 x powierzchni niż podstawa pieca/ w szlichtę
i kilka otworów /po obwodzie i w środku/ wywierconych w styropianie i zalanych razem ze szlichtą.
2. Wybrać styro w czterech miejscach i położyć bloczki fundamentowe. Wykonać zbrojenie, które zostanie zalane posadzką (ja tak wykonałem - zdjęcie jeszcze bez zbrojenia).
3.W chudziaku, w rejonie kominka można zatopić arkusz siatki zbrojeniowej.
Położyć styropian w całym pomieszczeniu i następnie wykonać kilka otworów
w tym styropianie, w miejscu kominka (n.p. fi=8cm). Otwory wypełnić zaprawą ciepłą.



U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ?


Też odnoszę wrażenie że problemem (i to poważnym) mógłby być dopiero kominek kumulacyjny (hypokaustum), którego masa wynosi 500-1000kg, a czasami i więcej.
W przypadku wkładu powietrznego rozwiązanie zaproponowane przez Barbossa lub cokół na siatce zbrojeniowej powinno w zupełności wystarczyć.
W głównej mierze chodzi o rozłożenie nacisku punktowego z czterech nóg na większej powierzchni, a jeszcze lepiej równej rzutowi pionowemu samego wkładu.
Link do komentarza
Witam. Tak skłaniam się ku postawieniu kominka jednak z boku komina tylko zastanawiam się czy muszę przerabiać komin, a dokładnie wlot do komina z kominaka, czy mogę kominek zamontować z boku i rurami spalinowymi za pomocą kolanek podejść od czoła komina. Czy nie będzie problemów z odprowadzaniem spalin. Wtedy zamiast 60 cm od czoła /w przypadku montażu kominak od czoła komina/ robię zabudowę na około 25 cm /rura 200mm/.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ?


4 miesiące to niewiele. Napisz za 4 lata, w jakim stanie jest Twój gres wokół kotła.

Ja mam piec akumulacyjny, który razem z kaflami waży ponad 1300 kg. Z tym, że codziennie wsypuję jedynie 10 kg drewna. Może tu tkwi haczyk? icon_confused.gif
Szanujące się firmy kominkowe nie dają gwarancji w przypadku posadowienia wkładu kominkowego wraz zabudową na posadzce o grubości 6 cm, pod którą znajduje się styropian. Przerabiałem już ten temat i proponuję dmuchać na zimne, nawet jeżeli wkład kominkowy waży 160 kg, a jego zabudowa będzie z wełny i płyt g-k.
Nawet zazbrojenie samej posadzki spowoduje, że nie będzie ona reagować dużymi skurczami na zmiany temperatur.

Cytat

Witam. Tak skłaniam się ku postawieniu kominka jednak z boku komina tylko zastanawiam się czy muszę przerabiać komin, a dokładnie wlot do komina z kominaka, czy mogę kominek zamontować z boku i rurami spalinowymi za pomocą kolanek podejść od czoła komina. Czy nie będzie problemów z odprowadzaniem spalin. Wtedy zamiast 60 cm od czoła /w przypadku montażu kominak od czoła komina/ robię zabudowę na około 25 cm /rura 200mm/.
Pozdrawiam


Bez problemu zdun, czy firma kominkowa wykona w kominie "wejście" z boku. Te od czoła zostanie "zamknięte".
Należy unikać kolanek w rurach spalinowych, aby nie osłabiać ciągu kominowego.
Link do komentarza
Cytat

4 miesiące to niewiele. Napisz za 4 lata, w jakim stanie jest Twój gres wokół kotła.
Ja mam piec akumulacyjny, który razem z kaflami waży ponad 1300 kg. Z tym, że codziennie wsypuję jedynie 10 kg drewna. Może tu tkwi haczyk?

Tak tylko że wcześniej w tym miejscu stał kocioł śmieciuch 38KW który ważył prawie 500 kg z komorą zasypową na 70 kg węgla i niestety po 10 latach dostał kataru .Był niższy i trochę szerszy stał na większej powierzchni 90 x 70 cm.
Nie chciałem rezygnować z izolacji w kotłowni mam pod całą posadzką ,zdarza się że z drugiej strony tej posadzki leżą wory z wunglem i jest tego 2 tony .Wiem zamęczę kiedyś tą posadzkę albo już zagęścił się styropian . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak tylko że wcześniej w tym miejscu stał kocioł śmieciuch 38KW który ważył prawie 500 kg z komorą zasypową na 70 kg węgla i niestety po 10 latach dostał kataru .Był niższy i trochę szerszy stał na większej powierzchni 90 x 70 cm.
Nie chciałem rezygnować z izolacji w kotłowni mam pod całą posadzką ,zdarza się że z drugiej strony tej posadzki leżą wory z wunglem i jest tego 2 tony .Wiem zamęczę kiedyś tą posadzkę albo już zagęścił się styropian . icon_lol.gif


Pewnie w kotłowni również bym postawił kocioł na styropianie, szybciej styrodurze, oczywiście zbrojąc posadzkę. Jednak w salonie nie chciałem podejmować ryzyka. Choć na tę chwilę to więcej czasu w kotłowni spędzam icon_smile.gif.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Jestem zwolennikiem kominka akumulacyjnego. Jest to dość obszerny temat, ale proponuję wpisać w google hasło i poczytać. Poniżej również kilka dyskusji:
https://forum.budujemydom.pl/budowa-kominka...782#entry287782
https://forum.budujemydom.pl/Kominek-do-CO-...835#entry264835



Przyłączam się do tej opinii, osobiście nabyłem taki piec w Leroy Merlin i jestem zadowolony, nawet moja teściowa zastanawia się nad taką zmianą icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

lepsze są płyty (od kilku lat tylko z płyt składam obudowy) wygodniejsze, bardziej odporne na temperaturę.
Tylko uważaj z przeznaczeniem w zależności od rodzaju płyt.


Witam. Płyty są lepsze, ale dużo droższe i chyba jednak bedą to płyty z wełny.
Czy ktś może mi powiedzieć jak montuje się takie płyty z wełny do ściany.
Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Płyty są lepsze, ale dużo droższe i chyba jednak bedą to płyty z wełny.
Czy ktś może mi powiedzieć jak montuje się takie płyty z wełny do ściany.
Pozdrawiam


Przy wełnie z folią musisz zrobić duuuuuuuuuuży przepływ powietrza miń 0,5 m2 otworów na dole i u góry.
Przykleić nawet na gips można icon_confused.gif
Link do komentarza
Witam. Dzięi, jednak mimo wszystko oraz bardziej przemawiają za mną płyty, muszę teraz dokładnie policzyć koszty.
Jak możesz powiedz mi czy płyty należy kleić do ściny i przykręcać śrubami, czy wystarczy sam klej.
Na necie widziałem, że jeszcze dokręcają śrubami i zastanawiam się jak przykręcić płyty do komina.
Jaki płyty możesz polcić.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Dzięi, jednak mimo wszystko oraz bardziej przemawiają za mną płyty, muszę teraz dokładnie policzyć koszty.
Jak możesz powiedz mi czy płyty należy kleić do ściny i przykręcać śrubami, czy wystarczy sam klej.
Na necie widziałem, że jeszcze dokręcają śrubami i zastanawiam się jak przykręcić płyty do komina.
Jaki płyty możesz polcić.
Pozdrawiam


Może być klejone jak płyty z wełny + przykręcane płyta z płytą. Na istniejącą ścianę można dać najtańszą płytę promasil (zwykła o wymiarach 50x100cm), ale na obudowę minimum silka.

edit.gruntowane płyty tylko od strony klejonej, nigdy od wewnętrznej strony obudowy! Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Niestety, ale w okolicy znalazłem tylko płyty SUPER ISOL.
Czy będą dobre i mogą być na ścianę i na obudowę, czy szukać dalej innych.
Pozdrawiam




Alternatywa - płyty szamotowe i perlitowe

http://www.kominki-unico.pl/kominki-szamot-perlit-kleje.html
i tu link bezpośredni

http://www.owo.pl/120,pl_termo-plyty-szamotowe-tps.html

jest też sprzedaż wysyłkowa - płyty krzemianowo-wapniowe

http://www.owo.pl/pl_plyty-izolacyjne,80.html
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Już to przerabiałem, ale żona nie jest zainteresowana.
Kominek już zakupiony, szukam płyt do obudowy i trochę czasu aby go zacząć robić. /no i muszę trochę poczytać co by nie poprawiać/.
Pozdrawiam



Zalecam lekturę - chociaż w Internecie jest wiele sprzecznych informacji...

Bardziej wskazany byłby telefon do firmy kominkowej, mającej rozeznanie w budowie kominków w różnych technologiach.
- kominki zimne (z zimnymi ścianami)
- kominki ciepłe (z ciepłymi ścianami) grzejącymi całą swoją obudową przez promieniowanie.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Zalecam lekturę - chociaż w Internecie jest wiele sprzecznych informacji...

Bardziej wskazany byłby telefon do firmy kominkowej, mającej rozeznanie w budowie kominków w różnych technologiach.
- kominki zimne (z zimnymi ścianami)
- kominki ciepłe (z ciepłymi ścianami) grzejącymi całą swoją obudową przez promieniowanie.

Pozdrawiam



Kogo me oczy widzą .... icon_biggrin.gif cześć
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:        
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...