Skocz do zawartości

ocieplanie fundamentów


Recommended Posts

Witajcie
Mam pytanie czy procedura proponowana przez mego majstra jest poprawna. Sprawa dotyczy ocieplenia fundamentów. Do poziomu ziemi-żwiru położono styropian EPS 100 przykryty folią budowlaną i zakołkowano, pod tą warstwą oczywiście pionowa hydroizolacja jakimś stosownym mazidłem odpowiednim do stosowania styropianu. Natomiast powyżej nie ma być już chyba mazidła a tylko styropian (zakołkowany i przyklejony) na to klej/ siatka /klej i zewnętrzna elewacja cokołu. Jakoże mój poziom podłóg znajduje sie powyżej izolacji poziomej pomiędzy ścianą funadamntową a ścianą zewnętrzną majster przyciął zewnętrzny pas izolacji poziomej tak by móc tam później zamocować ów styropian. I co na ten temat powiecie? Inwestorka
Link do komentarza
Opisaną procedurę można uznać za względnie poprawną choć zamiast styropianu powinny być użyte płyty z polistyrenu ekstrudowanego XPS. Hydroizolacja fundamentów jest całkowicie zbędna, gdyż przed wnikaniem wody chroni przede wszystkim izolacja pozioma ścian i pod podłogą. Istotne jest to aby zachować ciągłość tej izolacji, zatem papa lub folią umieszczona pod ścianą powinna zachodzić na folię podpodłogową . Zasada ta dotyczy również ścian wewnętrznych.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Zdecydowanie "mazidło" uniemożliwy wyjście wilgoci ze ściany, a styropian położony w tym miejscu miałby szansę spełnić swoją rolę gdy "zimno wchodziło" Niestety izolacja wodna (tu fundamentu) jest po to by przegroda termiczna (tu ściana ) była sucha, więc nie powinna wody wpuszczać ale musi wilgoć z wewnątrz wypuścić i to ponizej strefy przemarzania. Co do izolacji termicznej to powinna zatrzymać maksymalnie dużo ciepła w domu, a w tem sposób położony styropian nie stoi na przeszkodzie by ciepło ze ściany nie było odprowadzane przez fundament do ziemi pod domem. Czyli wszystko jest dobrze, ale tylko z zasadami fizyki budowli. Niezgodnie z zasadami fizyki . Zużycie energii przekroczy znacznie , przy takiej konstrukcji 150 kWh/m2 rocznie.
Link do komentarza
Gość Ciekawski
Panie Brzęczkowski, proszę odpowiedzieć, wkrótce zaczynam budowę i chciałbym popełnić jak najmniej błędów a jestem, przyznaję laikiem w sprawie budownictwa i wszystkie cenne uwagi chłonę jak gąbka. Z góry dziękuję
Link do komentarza
Gość Ciekawski
Cytat

Hydroizolacja zależy od tego z czego ma być fundament i ściana.



Taka odpowiedź nic mi nie daje. Teraz jeszcze mogę o wszystkim zdecydować, więc bardzo proszę o dokłane informację. Będę wdzięczny.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Głównie chodzi mi o to jak ściany będą izolowane cieplnie i jaka będzie hydroizolacja, a nie z czego jest konstrukcja ściany. Izolacje wodne fundamentu powinny wody nie wpuścić, ale ewentualną wilgoć ze ściany odprowadzić do strefy nie zamarzania. Podobną rolę w pełniły kiedys fundamenty kamiemme, wody nie podciągały, ale zimą kondensat ściekał swobodnie.
Link do komentarza
Gość Ciekawski
Cytat

Głównie chodzi mi o to jak ściany będą izolowane cieplnie i jaka będzie hydroizolacja, a nie z czego jest konstrukcja ściany. Izolacje wodne fundamentu powinny wody nie wpuścić, ale ewentualną wilgoć ze ściany odprowadzić do strefy nie zamarzania. Podobną rolę w pełniły kiedys fundamenty kamiemme, wody nie podciągały, ale zimą kondensat ściekał swobodnie.


O tej teorii, to wszyscy wiedzą, ale jak to zrobić, jaką i w którym miejscu dać izolację i z jakich materiałów. Czytam, gdzie pisze Pan, że nie robi się tak lub tak, ale jak się robi prawidłowo? Pisze Pan "Hydroizolacja zależy od tego z czego ma być fundament i ściana. Więc już nie rozumię jakie informacje napisać, aby Pan podpowiedział mi jak prawidłowo wykonać fundament.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Chodzi mi o to jak Pan zamierza izolować, ścianę, jeżeli Pan nie zamierza tego robić to i fundamentem nie potrzeba się zajmować. Inaczej traktuje się fundament w domu izolowanym, inaczej w docieplonym częćciowo, a inaczej w nieizolowanym.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Od 90' o tym piszę, ale udało się to znormalizawać w UE dopiero w tym roku. A ktualne dyrektywy (BBR 2006)na izolację to minimum 30 cm styropiany w podłodze , 30 wełny (od środka !!) w ścianie i 50 cm w dachu. wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła (70%). Rys . www.isover.se/sw.asp www.isover.se/sw6406.asp www.isover.se/sw5669.asp
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
A co do samuch fundamentów. Najlepiej ich nie grzać, są z natury pod ziemią i utrzymywanie wyższej niz otoczenie (grunt) temreratury to ogromne koszty, a skoro ich nie grzejemy to i izolacja cielna jest zbędna. Natomiast gdy uparliśmy się te (fundamenty) grzać to izolacja cieplna musi być dookoła (przód, tył , spód)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...