Skocz do zawartości

Wentlacja przez drewnianą podbitkę dachową?


Recommended Posts

Mam dach pokryty deskami papą i dachówką ceramiczną do tego o skomplikowanym kształcie dlatego muszę zapewnić
wlot w podbitce dachowej do szczeliny wentylacyjnej nad ociepleniem

Macie jakieś patenty jak to estetycznie zrobić w podbitce wykonanej z drewna.

W podbitkach PCV są gotowe panele wentylacyjne a w drewnianej nie bardzo podoba mi się widok kratki wentylacyjnej
gęsto rozmieszczonej co 10 deska

Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.

Witand ma pewien sposób ale do końca go nie rozumiem i nie wiem jak konkretnie zastosować go u mnie



Wrzucam zdjęcia swojego okapu

Mam trochę inaczej niż zazwyczaj. Ponieważ okap jest szeroki 1m od ocieplenia krokwie są dodatkowe podparte i jednocześnie jest to mocowanie pod łaty do podbitki.

Jak w takiej sytuacji jak u mnie wykonać szczelinę wentylacyjną?


Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Najprostszy sposób to zostawienie szczeliny między podbitką a pasem podrynnowym i przykrycie jej od środka siatką przeciw owadom. Nawiew będzie praktycznie niewidoczny, ewentualnie można go osłonić listwą, kątownikiem odsuniętym od płaszczyzny podbitki (mocowanie na podkładkach dystansowych.



Nie za bardzo wiem gdzie miałby być ten kątownik?

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Wczoraj popracowałem nad kilkoma konstrukcjami wentylacji w podbitce dachowej.

Oto co mi udało się wykombinować. Niestety każda opcja ma jakieś wady no i pozostaje jeszcze kwestia
odbioru estetycznego. Nie patrzcie na różne kolory desek, próbowałem jednocześnie różne lakierobejce.

Opcja 1

Szczelina 2cm przy samym okapie.

Wady: Nie mam pomysłu jak dodatkowo zamaskować szczelinę żeby nie była tak widoczna.
Inaczej podbitka wygląda jak by się nagę skończyła deska alba majster się pomylił i za krótko obciął deski icon_smile.gif


Brak obrazka

Brak obrazka



Opcja 2

Szczelina 1cm przy okapie i taka sama szczelina 1cm przy elewacji.

Wygląda tak jak sufit podwieszany z dylatacją po obu stronach icon_smile.gif

Wady: nie ma jak zamocować siatki w szczelinie przy elewacji

Nie wiem czy na elewacji przy szczelinie nie powstaną jakieś smugi brudu z upływem lat niesione strugą powietrza coś podobnego jak przy kratce wentylacyjnej.




Brak obrazka

Brak obrazka



Opcja 3

Szczelina 2cm przy okapie ale odsunięta od deski czołowej deską ustawioną prostopadle do pozostałych desek podbitki.

Wady: nie stwierdzam poza tym czy od strony estetycznej może się to podobać.

No może jeszcze być ryzyko czy ta deska biegnąć wzdłuż okapu nie powichruje się





Brak obrazka

Brak obrazka



Brak obrazka

Brak obrazka



Brak obrazka

Brak obrazka

Co sądzicie o takich rozwiązaniach?

BTW Przypadkowo znalazłem firmę która ma w ofercie drewnianą podbitkę wentylowaną.
Konstrukcja tej podbitki zapewnia szczelinę 4mm między każdą deską której jest wogóle nie widać.

Jest tylko jeden problem cena za taką podbitkę 110zł za m2 icon_eek.gif

Podobna cenę podbija ją specjalne uchwyty montażowe i profil deski gdzie szczelina jest ale jest jednocześnie przekryta od góry

P.S Do admin wstawiłem omyłko zdjęcia do drugiego wątku ale może niech tak zostanie. Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Tak wygląda zamontowana kratka wentylacyjna.

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka




Druga strona deski





Brak obrazka


Brak obrazka


Jak Wam się podoba proszę o krytykę.

Mam szeroki okap bo 1mb także po bokach kratki mam jeszcze 22cm pełnej szerokości deski.

Wg mnie estetycznie wygląda OK może spróbuje jeszcze aluminium malowane proszkowo wg. palety Ral wtedy nie będzie tak mocno świecić.

A nawet tak jak teraz surowe aluminium też wygląda bardzo ładnie.

Zastanawia mnie tylko jedno czy jak wytnę w desce otwór o wym. 46,5cm x4,5cm to czy taka deska nie będzie się mocno wichrować albo spowoduje jakieś inne nie przewidywalne zjawiska które zepsują cały pomysł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...