Skocz do zawartości

jaki tynk do piwnicy?


Recommended Posts

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!
Link do komentarza
Cytat

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!



Tynk cem-wapienny trójwarstwowy zatarty na gładko .

Przed robieniem tynku najpierw trzeba poprawić izolacje przeciwwilgociowe ścian piwnicy (odkopać na zewnątrz) ,może jeszcze dołożyć drenaż -opaskę .


Link do komentarza
Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy materiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość stach
Cytat

[...] wykop do poziomu ław, [...]


Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy mateczy wystarczy warstwa styrodururiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?


czy wystarczy warstwa styroduru i folia ?
Zdecydowanie nie , jeszcze musi być jakaś hydroizolacja na ścianie.
Nawet wykonanie izolacji ciężkiej nie daje Ci 100% gwarancji sukcesu bo jeszcze jest podciąganie od dołu.
Aby budynek był rzeczywiście suchy to zabezpieczenie musi być kompleksowe i eliminować wszelkie możliwości nasiąkania
Link do komentarza
Cytat

Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif




masz coś więcej?
wklej
wszyscy poczytamy..................
Link do komentarza
Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować
Link do komentarza
Cytat

Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować



Napisz jeszcze późną wiosną w przyszłym roku jak to zdało egzamin .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...