Skocz do zawartości

Zmiana podłogi 'na legarach' na betonową.


Recommended Posts

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. :icon_smile:

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. icon_smile.gif


Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.
Link do komentarza
Cytat

Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.



Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?


Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.
Link do komentarza
Cytat

Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.



Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?


Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.
Link do komentarza
Cytat

Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.



To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?


Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.
Link do komentarza
Cytat

Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.



Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif
Link do komentarza
Rozumiem, że nie masz możliwości połączyć izolacji poziomej ściany fundamentowej z izolacją poziomą posadzki?
Ja w takim przypadku wywinąłbym folię (2 razy folia) na ścianę powyżej dylatacji. Po wylaniu posadzki można dylatację (styro) i folię obciąć równo z posadzką. Zamiast masy samopoziomującej odczekaj aż wylewka stężeje odrobinę i zatrzyj powierzchnię rajbetką (packą z twardego styropianu) skrapiając w razie potrzeby wodą. Powodzenia Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...