Skocz do zawartości

Szukam pomocy przy budowie inkubatora


jan_wozny

Recommended Posts

Witam!
Szukam pomocy przy budowie inkubatora do wylęgu jaj. Być może temat inkubatora na forum budowlanym wydaje się śmieszny ale wiem, że jest tutaj wielu dobrych fachowców od izolacji, wentylacji, ogrzewania itd. a moje pytania dotyczą takich właśnie dziedzin. Inkubator który chce zbudować przedstawiam poniżej wraz z opisem. Bardzo proszę o zapoznanie się ze schematem i ocenę czy taki inkubator ma prawdo funkcjonować, Co i w jaki sposób powinienem zmienić a co dodać?
Wylęgarkę chce zbudować ponieważ sklepowe na taką ilość jajek jaka mnie interesuje są bardzo drogie. Poniżej podaje także pytania, które według mnie są bardzo ważne.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
pozdrawiam.


1. Jak obliczyć jakiej mocy powinien być element grzewczy? (załóżmy, że izolacją jest płyta poliuretanowa 50 mm o współczynniku przenikania ciepła 0,53 W/m2K, w komorze inkubacyjnej ma panować 38 stopni, a wewnętrzne wymiary inkubatora niech mają 1x1x2m Czy grzałka powinna być na całej szerokości komory mieszania powietrza?

2. Jaka moc/ średnica wentylatora? . Czy wentylator umieszczony jest w dobrym miejscu? Lepszym pomysłem będzie umieszczenie dwóch mniejszych wentylatorów przy wylotach powietrza 5 które będą wypychać ogrzane powietrze do komory? Wystarczą dwa kanały na równoległych ścianach?? Wylot powietrza powinien być na całej szerokości ściany?

3. Gdzie powinien być wylot pary wodnej? Nie wiem czy nie lepszym pomysłem będzie ustawienie obok wentylatora otwartego pojemnika z cieczą – czy po prostu ustawić go pod tacami z jajkami? Jakiej mocy powinna być grzałka wody (wilgotność powietrza jaka powinna panowac w inkubatorze to 40-50%),? W ogole nie wiem czy taki nawilżacz powietrza zda egzamin.

4. Jak widać w moim inkubatorze brakuje jednego z najważniejszych czynników - nie ma wymiany powietrza a jest to bardzo ważne aby zarodki prawidłowo mogły się rozwijać. W KTÓRYCH MIEJSCACH POWINNY BYĆ ZAMONTOWANE OTWORY WENTYLACYJNE? Kiedys widziałem schemat inkubatora w ktorym otwory wylotowe znajdowały się obok wentylatora a wlotowe obok wylotów kanałów powietrza ale nie wiem czy takie rozwiązanie będzie dobre bo wtedy do komory inkubatora będzie wpadać powietrze z zewnątrz, które będzie mieć niższą temperature. JAKIEJ WIELKOŚCI POWINNY BYĆ OTWORY WENTYLACYJNE. Czy w otworach wentylacyjnych powinny być zamontowane małe wentylatorki?


schemat inkubatora:
http://images49.fotosik.pl/1445/52971dacbc28bcb6.jpg

opis budowy:
1. element grzejny
2. wentylator
3. komora mieszania
4. kanał powietrzny
5. wyloty powietrza
6. komora klujnika / tace lęgowe
7. izolacja
8. grzałka wody
9. naczynie do wody
10. przewód pary wodnej
11. wylot pary wodnej
12. przewód wody
13. naczynie zbiorcze
14. silnik krokowy

opis działania:
TEMPERATURA:
W całym inkubatorze nagrzewać będzie grzałka elektryczna 1 ( najprawdopodobniej spirala grzewcza z drutu oporowego ponieważ szybko się nagrzewa i szybko traci ciepło). Obieg powietrza w inkubatorze będzie wymuszać wentylator 2. Wentylator będzie wtłaczał powietrze do komory mieszania 3, dalej powietrze które przejdzie przez grzałkę trafi do komory inkubatora 6 przez kanał powietrza4, 5. Cały inkubator będzie szczelnie zaizolowany 7 (najprawdopodobniej bedzie to poliuretan).

WILGOTNOŚĆ:
Wilgotność w inkubatorze będzie regulowana dzięki grzałce 8 przystosowanej do pracy w cieczy umieszczonej w bardzo małym naczyniu z woda 9. Naczynie celowo bedzie małych gabarytów, aby grzałka szybko nagrzała wode. Para wodna popłynie specjalnym przewodem 10 i zostanie wypuszczona gdzieś w okolicy wentylatora 11. Woda w noczyniu będzie bardzo szybko się kończyć dlatego zostanie wyprowadzony specjalny przewod do naczynia zbiorczego 13, albo też naczynie z wodą zostanie bezpośrednio połączone z zaworem czerpalnym. Gdy tylko obnizy sie poziom wody otworzy się zaworek pływakowy umieszczony w naczyniu z grzałką i uzupełni sie poziom wody.

W inkubatorze zostanie zamontowany silnik krokowy, Silnik obracając osiowo w poziomie jedna tace lęgową obróci wszystkie ponieważ tace będą ze sobą połączone.

Oczywiście wszystkim będzie kierować specjalny sterownik.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...