Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Dominik O.

ściana trójwarstwowa 19cm + 20styr + 8cm elew?

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem na etapie wyboru technologii budowy ściany w domu:
Dom parterowy 10x20m z zagospodarowanym strychem. Strop płyta żerańska (na razie tak planuję). Dach dwuspadowy 35st.

Czy wg was ściana zewnętrzna nośna z pustaka ceramicznego U 250x188x220 o grubości 188mm będzie wystarczająco mocna?
czy raczej powinienem zrobić ją grubą 250mm?

Jak do tego dojdą tynki to będzie 1,5+19+20+18+1,5=50cm grubości ściany. To już dosyś sporo więc dodatkowe 6 cm robi różnicę. No i mam dylemat.
Z drugiej strony planuje dosyć duże przeszklenia. Wszyskie okna są od południa i zachodu i chcę je zrobić duże (>2x2m z małymi lufcikami na górzej). Nieotwierana większość oprócz jednego tarasowego.

Więc może ściana grubości 56cm nie będzie się tak źle prezentować przy tak dużych otworach?
Mam dylemat.
co o tym sądzicie?
Pzdr.
Dominik
Edytowano przez Dominik O. (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem na etapie wyboru technologii budowy ściany w domu:
Dom parterowy 10x20m z zagospodarowanym strychem. Strop płyta żerańska (na razie tak planuję). Dach dwuspadowy 35st.

Pzdr.
Dominik


No co mogę zwrócić uwagę to na strop i grubość ściany, otóż płyta kanałowa potrzebuje jak dobrze pamiętam coś około 10 cm podparcia a gdzie zmieścisz wieniec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem na etapie wyboru technologii budowy ściany w domu:
Dom parterowy 10x20m z zagospodarowanym strychem. Strop płyta żerańska (na razie tak planuję). Dach dwuspadowy 35st.

Czy wg was ściana zewnętrzna nośna z pustaka ceramicznego U 250x188x220 o grubości 188mm będzie wystarczająco mocna?
czy raczej powinienem zrobić ją grubą 250mm?

Jak do tego dojdą tynki to będzie 1,5+19+20+18+1,5=50cm grubości ściany. To już dosyś sporo więc dodatkowe 6 cm robi różnicę. No i mam dylemat.
Z drugiej strony planuje dosyć duże przeszklenia. Wszyskie okna są od południa i zachodu i chcę je zrobić duże (>2x2m z małymi lufcikami na górzej). Nieotwierana większość oprócz jednego tarasowego.

Więc może ściana grubości 56cm nie będzie się tak źle prezentować przy tak dużych otworach?
Mam dylemat.
co o tym sądzicie?
Pzdr.
Dominik


A co masz w projekcie?


Cytat

No co mogę zwrócić uwagę to na strop i grubość ściany, otóż płyta kanałowa potrzebuje jak dobrze pamiętam coś około 10 cm podparcia a gdzie zmieścisz wieniec?



6-7 cm . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no to i ja dołożę swoje przemyślenia
co do oparcia to chyba 8cm na ścianach murowanych (kwestia czy nie przypadkiem muru z cegły pełnej), bodajże przy prefabrykacie można ogranicznyć do 6cm
ALE:
nie jestem pewien, ale U220 w kierunku 188mm nie może być uznawany za ścianę kontrukcyjną, konstrukcyjnie to tylko 250, o ile pamiętam to tylko silikaty mogą być tej grubości ścianą konstrukcyjną, to raz
dwa: mocno bym się zastanawiał, czy tyle oparcia tak czy siak styknie, biorąc pod uwagę niedokładności wykonawstwa na budowach kurnika
trzy: nie mówiąc już o samej wytrzymałości pustaka U obciązanego żerańskimi
cztery: skoro ma tam być strych to po co taki ciężki strop? zagospodarujesz go na drukarnię, czy tłocznię monet?
pięć: skoro duże przeszklenia, to oznacza solidne belki nad nimi- czy sam U220 sprosta takim obciążeniom? problematyczne
sześć: zamiast tak, dosyć nieprofesjonalnie, podchodzić do wyboru technologii samemu, moze warto poradzić się jakiegoś budowlańca, niekoniecznie architekta i wtedy to omówić?

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Polecam okno slide teraz przenoszą się do bielska przy bystrzynskiej na przeciwko Orlenu. Okna z porządnej fabryki i sam montaż mega profesjonalnie. Jestem zadowolony ! 
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...