Skocz do zawartości

HELP - Nowy budynek - zacieki na suficie (FOTO)


Recommended Posts

Witam wszystkich.
Nie jestem pewien że dobrze wybrałem dział dla tematu, ale...

Planujemy zakup mieszkania we Wrocławiu, po wielu oględzinach, znaleźliśmy mieszkanie które najbardziej pasuje.
Po bardziej dokładnych oględzinach tego mieszkania, okazało się, że na suficie, praktycznie w każdym pomieszczeniu są plamy (zacieki) - ewidentnie od wody z dachu.

Zdjęcia:

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Więc, pytanie, do osób które cokolwiek wiedzą na temat budownictwa.
Czy warto planować zakup takiego mieszkania, czy lepiej od razu zrezygnować?
Czy ewentualnie jest możliwość naprawy takiego dachu (płaski).
Budynek ma 2-3 lata, mieszkanie zupełnie nowe, nikt tam nie mieszkał wcześniej.

Bardzo proszę o doradztwo.
Link do komentarza
Rozumiem, że mieszkanie jest prawdopodobnie w bloku (szeregówka, domek?)

Jeśli na górze jest dach to jak kupowanie kota w worku. Może być wszystko ok. (stare zalanie, które już nie będzie miało miejsca) lub nie

Moze być problem z izolacją termiczną ( w zimę chłodno) i szczelnością dachu (bedzie przeciekał), mogą pojawić się grzyby/plesnie, trzeba będzie przeprowadzic kosztowny remont. Proponuję albo sobie dać spokój albo wząć inżyniera, żeby wydał ekspertyzę (uwaga są bardzo duże różnice w jakości i cenie usług, czasem tani jest bardzo dobry) i jesli wyda pozytywną opinię podpisać umowę z zastrzeżeniem, że jak wyjdą wady w okresie X czasu to sprzedawca usunie je na własny koszt (prawnik doradzi jak to zapisać). Edytowano przez tornado17 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam.

Dziękuje za porady.

Więc tak. Doczekałem się deszczu (lało przez kilka dni), po czym sprawdziłem te plamy - brak zmian. Plamy są dalej suche.
Deweloper twierdzi że to miało miejsce podczas budowy i plamy są bardzo stare.

Po czym znalazłem u znajomych pewien miernik wilgoci. (rosyjski producent icon_smile.gif) zalecany przez rosyjski nadzór budowlany.
Niby pokazuje zawartość wilgoci w betonie.

I mam takie wyniki:
Wszystkie ściany - 0%
Sufity (we wszystkich pokojach) w granicach 0,2-2,1%.

Mierzyłem przed deszczem i po. Wyniki są identyczne.
Czy da się jakoś zinterpretować te wyniki?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...