Skocz do zawartości

Czy korzystniejsza jest działka płaska czy nierówna?


Recommended Posts

WITAM.Mam duży problem.Kupiliśmy z mężem dużą działkę,ładnie rozmieszczoną tyle że jest duży defekt.Jest mocno zagłebiona w teren,ponieważ aż około 120cm od poziomu drogi.Błagam czy znajdzie sie ktoś kto mi doradzi jak wybudować dom na takiej działce,jakimi metodami,tak żeby jak najbardziej zminimalizować koszty budowy?!!!Pomóżcie...
Link do komentarza
Cytat

WITAM.Mam duży problem.Kupiliśmy z mężem dużą działkę,ładnie rozmieszczoną tyle że jest duży defekt.Jest mocno zagłebiona w teren,ponieważ aż około 120cm od poziomu drogi.Błagam czy znajdzie sie ktoś kto mi doradzi jak wybudować dom na takiej działce,jakimi metodami,tak żeby jak najbardziej zminimalizować koszty budowy?!!!Pomóżcie...


Najprościej byłoby "dosypać"gruntu.

Można też, tak jak ja, zrobić podpiwniczenie. Jedno i drugie łączy się z kosztami i to nie małymi. Chyba, że ktoś bedzie budował i będzie miał nadmiar ziemi to reklama "przyjmę ziemię, NIE GRUZ"
Link do komentarza
Cytat

Najprościej byłoby "dosypać"gruntu.

Można też, tak jak ja, zrobić podpiwniczenie. Jedno i drugie łączy się z kosztami i to nie małymi. Chyba, że ktoś bedzie budował i będzie miał nadmiar ziemi to reklama "przyjmę ziemię, NIE GRUZ"




Witaj.A które rozwiąznie byłoby prostsze?Moja działka ma 24 ary i było by skąd nawieżć trochę ziemi,tylko że nie wiem ile wtedy się czeka żeby ruszyć z budową?!Bo słyszałam że ziemia musi sie dobrze osiąść,a ty nie orientujesz sie jak długo to trwa?bojest też taka opcja że można wylewać fundamenty na takiej jaka jest,zrobić na 2 metry "podmurówkę" i wtedy dosypywać rownać,tylko czy to nie mija się z celem?Naprawdę nie wiem już co robić? icon_cry.gif
Link do komentarza
Cytat

Witaj.A które rozwiąznie byłoby prostsze?Moja działka ma 24 ary i było by skąd nawieżć trochę ziemi,tylko że nie wiem ile wtedy się czeka żeby ruszyć z budową?!Bo słyszałam że ziemia musi sie dobrze osiąść,a ty nie orientujesz sie jak długo to trwa?bojest też taka opcja że można wylewać fundamenty na takiej jaka jest,zrobić na 2 metry "podmurówkę" i wtedy dosypywać rownać,tylko czy to nie mija się z celem?Naprawdę nie wiem już co robić? icon_cry.gif



do sklepu na promocje....
i tam są hostessy
i doradzą na pewno....


Cytat

Najprościej byłoby "dosypać"gruntu.

Można też, tak jak ja, zrobić podpiwniczenie. Jedno i drugie łączy się z kosztami i to nie małymi. Chyba, że ktoś bedzie budował i będzie miał nadmiar ziemi to reklama "przyjmę ziemię, NIE GRUZ"



daj się , daj...
poduścić
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...