Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jakie drzwi najlepiej zainstalować na poddaszu (chodzi mi o wejście na poddasze wiec zamknięte będą znajdowały się w poziomie).
Czy istnieją jakieś systemy które ułatwią ich otwieranie (pneumatyka/sprężyny)?
Można w takim miejscu zastosować drzwi przesuwane jeśli tak to jakie?
Czym generalnie się kierować i co spełnia swoje zadanie najlepiej w takim miejscu.
Dodam że poddasze będzie używane jako normalny pokój wiec, chciałbym aby drzwi działały sprawnie i otwierały się przy nie zbyt dużym nakładzie energii.
Dopiero tu dołączyłem wiec jeśli w poście jest coś nie tak lub nie ten dział to przepraszam icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jakie drzwi najlepiej zainstalować na poddaszu (chodzi mi o wejście na poddasze wiec zamknięte będą znajdowały się w poziomie).
Czy istnieją jakieś systemy które ułatwią ich otwieranie (pneumatyka/sprężyny)?


Czy dobrze napisałeś,że drzwi w poziomie a nie w pionie.Jak w poziomie to po czym będziesz tam wchodził?Możesz spróbować drzwi rozsuwanych chowanych w ścianie tylko czy to zda egzamin? może po małej przeróbce po dołożeniu dodatkowych rolek by się udało.
Link do komentarza
Cytat

Czy dobrze napisałeś,że drzwi w poziomie a nie w pionie.Jak w poziomie to po czym będziesz tam wchodził?Możesz spróbować drzwi rozsuwanych chowanych w ścianie tylko czy to zda egzamin? może po małej przeróbce po dołożeniu dodatkowych rolek by się udało.



Wchodził będę po schodach z poziomu niżej icon_smile.gif
Hmm nie wiem czy się zrozumieliśmy w sumie...
Generalnie to będą drzwi w podłodze : )
Mam nadzieje że teraz to jasne icon_smile.gif Edytowano przez revisfux (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wchodził będę po schodach z poziomu niżej icon_smile.gif
Hmm nie wiem czy się zrozumieliśmy w sumie...
Generalnie to będą drzwi w podłodze : )
Mam nadzieje że teraz to jasne icon_smile.gif


Takie rozwiązanie będzie nie funkcjonalne i mało praktyczne.Nie lepiej już wstawić normalne drzwi na początku schodów a schody obudować po bokach tak aby oddzielić ten pokój .Oczywiście jeżeli jest taka możliwość .
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...