Skocz do zawartości

projekt idywidualny - romiar komina


Recommended Posts

Witam,
Jesteśmy w trakcie tworzenia projektu indywidualnego.
Chcielibyśmy ograniczyć się do budowy tylko jednego komina, który posiadałby :
kanał dymowy do pieca (kondensat z zamkniętą komorą, kanał dymowy do kominka (wkład z zamkniętą komorą), kanał do okapu znad kuchenki gazowej (chyba że nie jest to konieczne przy Wentylacji Mech. , ewentualnie kanał do podpięcia wyrzutni od reku , o ile to zasadne żeby to szło kominem, podobnie z wyrzutnią od odkurzacza centralnego + kanały o których może nie pomyślałem a są tam potrzebne.
Proszę o pomoc ile miejsca przewidzieć w projekcie na taki komin.
W załączniku wstępny rzut parteru.

rzut_parteru_komin.pdf

rzut_parteru_komin.pdf

Link do komentarza
Cytat

Wymiary komina można dobrać na podstawie katalogów producentów systemów kominowych konfigurując odpowiednio układ ciągów spalinowych i wentylacyjnych.


Rozumiem, tym niemniej chciałby uzyskać dodatkowe wparcie na tematy:
1) Czy nie jest korzystniej finansowo wymurować kanału z cegły (w które wpuszczę ewentualnie odpowiednie rury) niż brać gotowe systemy kominowe, a jeśli murować to jakie 14x14, 14x27, 27x27?
2) Czy jest zasadne aby do kanałów w kominie podpinać wyrzutnie od Wentylacji Mech. i Centralnego Odkurzacza
3) Czy przy Went. Mech kuchenka gazowa musi mieć okap wyciągowy podpięty do osobnego kanału wentylacyjnego, czy też sam układ WM może "załatwić sprawę"
Link do komentarza
czyli na chłopski rozum:
to co chcesz kupić ma swoje wymogi dotyczące kalibru i długości "komina", jak i rozwiazań technicznych z tym związanych
bo co innego do kondensata z zamkniętą komorą, a co innego do kominka

do kondensata możesz wywalić przez ścianę, a kominka - rurą kalibru ok 33cm, lub wymurować, lub zastosować gotowca
niemniej na rysunku - wystarczy Ci zapewne to co masz oznaczone kwadratem "komin", nawet jakbyś go murował,
wylotu reku nie musisz wywalać kominem, okapu od biedy też,
im mniej poślesz przez dach tym lepiej (ważna kwestia - w którym miejscu konstrukcji dachu)
Link do komentarza
Cytat

wystarczy Ci zapewne to co masz oznaczone kwadratem "komin", nawet jakbyś go murował,


Chodzi o to, że to jest we wczesnej fazie projektowania i ścianki są póki co "ruchome" więc właśnie chcę ustalić jak dużo muszę zostawić miejsca na ten kwadrat pod tytułem komin żeby potem nie zostać z ręką w nocniku
Cytat

wylotu reku nie musisz wywalać kominem, okapu od biedy też,
im mniej poślesz przez dach tym lepiej


Dlaczego tak jest, sądziłem że będzie "zgrabniej" jak więcej elementów wypuszczę górą niż dziurawić elewację wyrzutniami,
ale jeżeli są przeciwwskazania to przekażcie proszę.
Cytat

(ważna kwestia - w którym miejscu konstrukcji dachu)


Więźba jeszcze nie zaprojektowana, na razie robimy rozkład pomieszczeń więc póki co to miejsce w którym komin przetnie dach można szacować tylko na podstawie niebieskich linii na rysunku.
Link do komentarza
A jak jest z przepisami odnośnie wentylacji w kuchni, planuję kuchenkę mieszaną (palniki gazowe i pola elektryczne) czy w tej sytuacji musi być okap z wyciągiem i osobny kanał czy można sprawę "załatwić" tylko Wentylacją Mech.
Przy WM z reku chciałbym uniknąć kanałów którymi ciepłe pow. będziemy mi zwiewać w niekontrolowany sposób.
To samo się tyczy salonu z kominkiem , czy jeżeli mam doprowadzenie powietrza z zew. i zamkniętą komorę spalania, to czy mogę nie robić kanału wentylacyjnego.
Link do komentarza
Cytat

a jak to jest to poszukaj na forum, nie raz już o tym było


Swego czasu wertowałem tematy o wentylacji i były tu sprzeczne opinie, ale poszukam raz jeszcze.

Cytat

no i fakt, że drzwiczki do kominka będziesz miał, nie oznacza, że zamkniętą komorą można to nazwać laugh.gif


Nie wiem dlaczego zakładasz, że nie wiem co to jest wkład kominkowy z zamkniętą komorą spalania i że nie odróżniam go od "zwyczajnych"
Link do komentarza
Cytat

To że dany producent danego kominka pisze pisze o możliwości doprowadzenia powietrza bezpośrednio do komory spalania wcale jeszcze nie znaczy że jest kominek z naprawdę szczelną komorą spalania


Wiem i w związku z Went. Mech. kominek będzie z "naprawdę szczelną komorą" i czujnikiem otwarcia drzwiczek wyłączającym wentylator wywiewny, co by nie urządzać wędzarni w salonie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...