Krzysztofuks Napisano 11 lutego 2012 Udostępnij #1 Napisano 11 lutego 2012 Witam,Mój problem polega na mokrym przewodzie kominowym (kominie wentylacyjnym) w bloku. Mieszkam na 4 ostatnim piętrze. Ściana gdzie znajduje się wspomniany komin jest cała mokra, od strony kuchni komin jest pokryty do połowy kafelkami na których skrapla się woda, natomiast od połowy do sufitu pierw była gładź, jednak nie zdała swojego egzaminu zaczął pojawiać się grzyb przy samej górze, a farba zaczęła odpadać płatami. Następnie wpadłem na pomysł zamontowania folii paroprzepuszczalnej (taka żółta) i przykręcenie płyty kartonowo gipsowej na wierzch i pomalowanie jej farbą. To także nie był najlepszy pomysł. Na płycie zaczęły pojawiać się wilgotne plamy a przez śruby, którymi była przymocowana płyta zaczęła ciec woda.Podczas obecnego remontu m.in. przedpokoju i kuchni, została zerwana tapeta w korytarzu, która także jest styczna z kominem. Pod nią ściana jest mokra, wilgotna na szerokość 30 cm, a długości całej wysokości mieszkania. W kuchni natomiast zerwana płyta kartonowo gipsowa cała była mokra od strony zewnętrznej i na folii było pewno kropel wody, które ociekały.Drodzy forumowicze bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu powyższego problemu. Borykam się z nim już od kilkunastu lat jednak bez większego efektu.Pozdrawiam. Link do komentarza
animus Napisano 11 lutego 2012 Udostępnij #2 Napisano 11 lutego 2012 (edytowany) Cytat Witam,Mój problem polega na mokrym przewodzie kominowym (kominie wentylacyjnym) w bloku. Mieszkam na 4 ostatnim piętrze. Ściana gdzie znajduje się wspomniany komin jest cała mokra, od strony kuchni komin jest pokryty do połowy kafelkami na których skrapla się woda, natomiast od połowy do sufitu pierw była gładź, jednak nie zdała swojego egzaminu zaczął pojawiać się grzyb przy samej górze, a farba zaczęła odpadać płatami. Następnie wpadłem na pomysł zamontowania folii paroprzepuszczalnej (taka żółta) i przykręcenie płyty kartonowo gipsowej na wierzch i pomalowanie jej farbą. To także nie był najlepszy pomysł. Na płycie zaczęły pojawiać się wilgotne plamy a przez śruby, którymi była przymocowana płyta zaczęła ciec woda.Podczas obecnego remontu m.in. przedpokoju i kuchni, została zerwana tapeta w korytarzu, która także jest styczna z kominem. Pod nią ściana jest mokra, wilgotna na szerokość 30 cm, a długości całej wysokości mieszkania. W kuchni natomiast zerwana płyta kartonowo gipsowa cała była mokra od strony zewnętrznej i na folii było pewno kropel wody, które ociekały.Drodzy forumowicze bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu powyższego problemu. Borykam się z nim już od kilkunastu lat jednak bez większego efektu.Pozdrawiam. A przypadkiem ten kanał wentylacyjny nie jest wykorzystywany do "dzikiego" nawiewu (to cofka) zamiast do wywiewu. Edytowano 11 lutego 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 11 lutego 2012 Udostępnij #3 Napisano 11 lutego 2012 Wszystko na to wskazuje.Kominem jest zasysane zimne powietrze , a ponieważ jest pozbawiony jakiejkolwiek izolacji dochodzi do wykraplania pary wodnej na całej jego wysokości.Myślę że kominiarz potwierdzi ta diagnozę i znajdzie przyczynę odwrócenia ciągu.Choć gdybym miał zgadywać na odległość to postawiłbym na wymianę okien na szczelne bez nawietrzników, co spowodowało odwrócenie obiegu wentylacyjnego. 1 Link do komentarza
animus Napisano 11 lutego 2012 Udostępnij #4 Napisano 11 lutego 2012 Cytat Wszystko na to wskazuje.Kominem jest zasysane zimne powietrze , a ponieważ jest pozbawiony jakiejkolwiek izolacji dochodzi do wykraplania pary wodnej na całej jego wysokości.Myślę że kominiarz potwierdzi ta diagnozę i znajdzie przyczynę odwrócenia ciągu.Choć gdybym miał zgadywać na odległość to postawiłbym na wymianę okien na szczelne bez nawietrzników, co spowodowało odwrócenie obiegu wentylacyjnego. Może to jeszcze kanał wspólny z sąsiadem. Link do komentarza
Krzysztofuks Napisano 12 lutego 2012 Autor Udostępnij #5 Napisano 12 lutego 2012 Nad nami nikt nie mieszka. Komin sięga od dachu do samego parteru i jest poziomy.Chyba nie myślicie, że będę wymieniał okna co 5 lat Czy okna są zamknięte, czy rozszczelnione czy otwarte podczas gotowania lub też nie reakcja jest jednakowa.Co ciekawe kafelki w kuchni są mokre nie na całą szerokość ściany lecz tylko do połowy co widać na zdjęciach, to samo dzieje się w przedpokoju ściana jest tylko w połowie mokra. Jak dotykam ścianę od drzwi zewnętrznych przesuwając ją w kierunku drzwi kuchennych ściana w dotyku jest co raz bardziej zimna i mokra. Przy samym końcu mam wrażenie, że jest wręcz zamarznięta.Nie mogę załadować wszystkich zdjęć bo wyskakuje jakiś limit dlatego daję linki.Zdjęcia:http://i42.tinypic.com/1z6givt.jpghttp://i41.tinypic.com/2qdtnbl.jpghttp://i44.tinypic.com/14myikm.jpghttp://i39.tinypic.com/sv0sxs.jpghttp://i41.tinypic.com/25ew4sp.jpghttp://i43.tinypic.com/v4a0l2.jpghttp://i40.tinypic.com/1sy0pk.jpghttp://i42.tinypic.com/165fud.jpghttp://i43.tinypic.com/20uqt5y.jpghttp://i40.tinypic.com/33xgg49.jpghttp://i41.tinypic.com/sl3f9k.jpgW poniedziałek wybiorę się do spółdzielni. Jednak staram się omijać takie miejsca szerokim łukiem. Miałem z nimi do czynienia, kiedy zalewało mnie w pokoju nad oknem i woda lała się podczas deszczu strumieniem po wewnętrznej szybie. Interwencja spółdzielni polegała na wejściu na dach i zaklejenie miejsca dokładnie nad przeciekiem, nie wpadli na pomysł, że woda może podchodzić między papą, pod płytami w zupełnie innym miejscu. Dopiero moje wskazanie robotnikom palcem miejsca przecieku przyniosło skutek.Pójdę jeszcze do PZU, żeby zgłosić szkodę i dostać odszkodowanie.Załóżmy, że interwencja spółdzielni nie będzie natychmiastowa. W jaki sposób mogę wykończyć póki co kuchnie w tym miejscu? Nie zostawię przecież tej ścianki z odpadającą farbą.Jakie mogą być przyczyny tej "cofki"? W jaki sposób rozwiązać problem? Może podsunąć jakiś pomysł spółdzielni, aby szybciej rozwiązali ten problem.Pozdrawiam. Link do komentarza
Schiedel - systemy kominowe Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #6 Napisano 13 lutego 2012 Ja miałbym dodatkowe pytania....Czy podobne problemy zgłaszają inni lokatorzy? Jeśli tak, to czy są to lokatorzy z niższych pięter w Pana pionie, czy lokatorzy z 4 piętra przy innych pionach wentylacyjnych?Jak rozwiązany jest nawiew dla prawidłowej cyrkulacji układu wentylacyjnego?Na który kierunek świata wskazuje Pana mieszkanie na planie budynku?Jaka jest zwykle temperatura w Pana mieszkaniu...tzn jaką Pan na co dzień utrzymuje?Jaka jest wysokość efektywna kanałów wentylacyjnych (od kratki w Pana pomieszczeniach do wylotu ponad dachem)?Do bardziej doświadczonych praktyków z forum mam dodatkowe pytanie: czy ta ilość wilgoci, która sugerują zdjęcia może pochodzić TYLKO z powietrza wewnątrz lokalu mieszkalnego (wykraplanie pary wodnej na styku z zimną powierzchnią przegrody) ? Zdjęcia są może dobre dla pokazania w PZU, ale do istoty problemu wolałbym widzieć zdjęcie okien, nawietrzaków, kanału wentylacyjnego nad dachem (w szczególe oraz w planie z pewnej odległości dla pokazania położenia na większej powierzchni dachu)Próbowałem sprawdzić gdzie Pan mieszka, ale ma Pan nie wypełniony profil. Czy może Pan podać miasto ,w którym jest ten budynek? Link do komentarza
animus Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #7 Napisano 13 lutego 2012 (edytowany) Cytat Nad nami nikt nie mieszka. Komin sięga od dachu do samego parteru i jest poziomy.Chyba nie myślicie, że będę wymieniał okna co 5 lat Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif"> Czy okna są zamknięte, czy rozszczelnione czy otwarte podczas gotowania lub też nie reakcja jest jednakowa.Co ciekawe kafelki w kuchni są mokre nie na całą szerokość ściany lecz tylko do połowy co widać na zdjęciach, to samo dzieje się w przedpokoju ściana jest tylko w połowie mokra. Jak dotykam ścianę od drzwi zewnętrznych przesuwając ją w kierunku drzwi kuchennych ściana w dotyku jest co raz bardziej zimna i mokra. Przy samym końcu mam wrażenie, że jest wręcz zamarznięta.Nie mogę załadować wszystkich zdjęć bo wyskakuje jakiś limit dlatego daję linki.Zdjęcia:http://i42.tinypic.com/1z6givt.jpghttp://i41.tinypic.com/2qdtnbl.jpghttp://i44.tinypic.com/14myikm.jpghttp://i39.tinypic.com/sv0sxs.jpghttp://i41.tinypic.com/25ew4sp.jpghttp://i43.tinypic.com/v4a0l2.jpghttp://i40.tinypic.com/1sy0pk.jpghttp://i42.tinypic.com/165fud.jpghttp://i43.tinypic.com/20uqt5y.jpghttp://i40.tinypic.com/33xgg49.jpghttp://i41.tinypic.com/sl3f9k.jpgW poniedziałek wybiorę się do spółdzielni. Jednak staram się omijać takie miejsca szerokim łukiem. Miałem z nimi do czynienia, kiedy zalewało mnie w pokoju nad oknem i woda lała się podczas deszczu strumieniem po wewnętrznej szybie. Interwencja spółdzielni polegała na wejściu na dach i zaklejenie miejsca dokładnie nad przeciekiem, nie wpadli na pomysł, że woda może podchodzić między papą, pod płytami w zupełnie innym miejscu. Dopiero moje wskazanie robotnikom palcem miejsca przecieku przyniosło skutek.Pójdę jeszcze do PZU, żeby zgłosić szkodę i dostać odszkodowanie.Załóżmy, że interwencja spółdzielni nie będzie natychmiastowa. W jaki sposób mogę wykończyć póki co kuchnie w tym miejscu? Nie zostawię przecież tej ścianki z odpadającą farbą.Jakie mogą być przyczyny tej "cofki"? W jaki sposób rozwiązać problem? Może podsunąć jakiś pomysł spółdzielni, aby szybciej rozwiązali ten problem.Pozdrawiam. Mam pewne przypuszczenia ,patrząc na te zdjęcia najprawdopodobniejszą przyczyną Pana utrapienia jest sąsiad lub 2 sąsiadów wykorzystujących 1-2 kanał od drzwi .W tym(ch) mieszkaniu(ach) dzieje się coś złego z wentylowaniem mieszkań(a) brak jest nawiewu więc powstał(y) "dziki(e)" kanał(y) nawiewu .Kanały wentylacyjne przebiegają w ścianie pana mieszkania (zimne powietrze przechodzi w ścianie do sąsiada(ów) przez to powstaje punkt rosy z, którym Pan walczy.Proszę sprawdzić zapaloną świeczką (płomień odchyla się do środka pomieszczenia) czy powietrze w tych 2 pierwszych kanałach od drzwi włazi do mieszkania. Edytowano 13 lutego 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #8 Napisano 13 lutego 2012 typowy objaw dla cofkiproponowałbym zakupić higrometr, wtedy dowiesz się kolego dlaczego Cytat Czy okna są zamknięte, czy rozszczelnione czy otwarte podczas gotowania lub też nie reakcja jest jednakowa. no i sprawdzić własną wentylacjęa cofka to sąsiedzi, szczelnie zamknięci bo piździ z okien, spod drzwi, a wtedy zapewne jeszcze po plecach w kiblu lub kuchni wprost z kratki,być może kanały na dachu jednostronne i wiatr wtłacza powietrze do kanałówpóki nie odwróci się ciągu w kanałach - nic nie poradzisz, przynajmniej zimą Cytat ....Do bardziej doświadczonych praktyków z forum mam dodatkowe pytanie: czy ta ilość wilgoci, która sugerują zdjęcia może pochodzić TYLKO z powietrza wewnątrz lokalu mieszkalnego (wykraplanie pary wodnej na styku z zimną powierzchnią przegrody) ? ...... nie wiem czy to do mnie też, ale z pewnością taka ilość pary wodnej może pochodzić z lokalu, jak również wykrapla się w samych kanałach i przecieka/wychładza dodatkowo - takie perpetum mobile Link do komentarza
Krzysztofuks Napisano 13 lutego 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 13 lutego 2012 (edytowany) Schiedel - systemy kominowe, w odpowiedzi na pytania.Ja mieszkam na ostatnim 4 piętrze pod numerem 9. Pamiętam jak z rok/ 2 lata temu chodziła sąsiadka z pionu z pod nr 5 (czyli 2 piętra niżej) i pytała się, czy nam czasem rura z wody nie pękła bo ma mokrą ścianę u siebie w kuchni. Ciężko mi powiedzieć, czy podobny problem występuje w innych pionach wentylacyjnych, ale wydaje mi się, że nie, ponieważ kiedy dzisiaj zgłaszałem problem w administracji byli lekko zdziwieni. Nie za bardzo rozumiem pytanie dotyczące prawidłowej cyrkulacji układu wentylacyjnego. Na dachu znajdują się takie kominy podzielone na kilka otworów. Mieszkam w Zabrzu os. Kopernika.Okna w kuchni są skierowanie na wschód. Temperatura to 18-19 stopni. Podczas gotowania oczywiście jest wyższa. Wysokości efektywnej kanału wentylacyjnego nie określę, ponieważ klapa na dach jest na kłódkę.animus, sprawdziłem zapaloną świeczką. Tam gdzie jest ściana mokra zarówno w kuchni jak i przedpokoju płomień szaleje na wszystkie strony, natomiast w miejscu gdzie jest sucho płomień jest spokojny.Barbossa, co wykaże higrometr? Czego mogę się dowiedzieć na jego podstawie? Co masz na myśli, że mam sprawdzić własną wentylację? Kiedy włożyłem kartkę do mojego komina wentylacyjnego to kartka unosiła się w górę, nie opadała.Co radzicie poradzić? Problem nadal nie został rozwiązany choć jest już znana jako taka przyczyna. Co mogę zrobić z poziomu swojego mieszkania?Jutro mają wejść robotnicy ze spółdzielni na dach i zobaczyć. Edytowano 15 lutego 2012 przez Krzysztofuks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #10 Napisano 13 lutego 2012 (edytowany) Cytat animus, sprawdziłem zapaloną świeczką. Tam gdzie jest ściana mokra zarówno w kuchni jak i przedpokoju płomień szaleje na wszystkie strony, natomiast w miejscu gdzie jest sucho płomień jest spokojny. Pełne niezrozumienie!!Masz sprawdzić w kratkach u sąsiadów (a nie przykładasz swieczkę do ściany u siebie w domu )czyli w tych 2 kanałach od drzwi .Przykładasz zapaloną świeczkę do kratki wentylacyjnej i widzisz czy powietrze z niej wylatuje czy wlatuje płomień pokazuje kierunek ruchu powietrza.Dopisze żebyś się wciągnął w temat,Ta czarna ściana to jeden wielki komin z kanałami wentylacyjnymi lub innymi od strony kuchni masz ich z 5 sztuk od korytarza może być jeszcze więcej te kanały są pootwierane na każdej kondygnacji aż do samego dołu hula w nich powietrze zwłaszcza zimą ,normalnie powinno to odbywać się tak że zużyte powietrze z mieszkania (kuchni) jest wyciągane kanałem i wyrzucone na zewnątrz ale wystarczy że w jednym z tych mieszkań jest zaburzony system wentylacji (cofka) i powietrze z zewnątrz (b.zimne) będzie wpływać tym kanałem do mieszkania sąsiada piętro niżej to u ciebie najbardziej będzie to zjawisko widoczne na ścianie -ściana się poci -punkt rosy (ostatnie piętro).Jest pewien sposób żeby na pewien czas pozbyć się tego zjawiska musisz w tym kominie wentylacyjnym na dachu we wszystkich otworach zamontować (uszczelnić silikonem do ściany) takie kratki :Kratka wentylacyjna wywiewna z zaworem zwrotnym i okapem, wykonana z "PS", na wyloty kanałów: 100, 125 lub 150 mm, kolor biały lub brązowy.cena: 16,00 złhttp://www.aruba-went.pl/akcesoria-wentyla...ie-scienne/6902 Edytowano 13 lutego 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #11 Napisano 13 lutego 2012 z poziomu swojego mieszkania to możesz szmatą wycierać wilgoć i wqwiać się sytuacjąlatem - ocieplić pion wentylacyjny przy pewności, że ściana wyschła (również w części stropodachu)a robotnicy? potupią potupią i i se pójdą, nic mądrego nie wymyśląpatrząc na foty - nie zdziwiłbym się, że u Ciebie wentylacja nie działa, pewnie deczko krótkie kanały wentylują Twój lokalwiek wskazuje, że wentylacja raczej co druga kondygnacja wpięta do tego samego pionujeżeli da radę wyczuć który wychładza, można dojść w którym mieszkaniu jest problem z cofkąbyć może ktoś zgłosił SM, że wali mu po plecach podczas porannej medytacjia co wykaże higrometr? pewnie to co mierzy i w jakiej ilości to występujemasz termometr? przytul go do ściany z pionem wentylacyjnym i zmierz temp Link do komentarza
Jani_63 Napisano 13 lutego 2012 Udostępnij #12 Napisano 13 lutego 2012 Cytat patrząc na foty - nie zdziwiłbym się, że u Ciebie wentylacja nie działa, pewnie deczko krótkie kanały wentylują Twój lokalwiek wskazuje, że wentylacja raczej co druga kondygnacja wpięta do tego samego pionu Od kratki wentylacyjnej 4 piętra do wylotu komina jest w tych blokach około 2m.Osiedle jest z przed około 30 lat, a w tamtym okresie jak piszesz szczelność poszczególnych pionów względem siebie była raczej względna. 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #13 Napisano 15 lutego 2012 właśnieczyli układ kanałów inny niż na animusa rysunkuzamontowanie zaproponowanych kratek raczej dokumentnie zatka kulawą wentylację grawitacyjną w takim blokuprędzej nasady kominowe, a dla Autora tematu polecałbym turbowent Link do komentarza
Krzysztofuks Napisano 15 lutego 2012 Autor Udostępnij #14 Napisano 15 lutego 2012 Witam ponownie,Dzisiaj przyszedł kierownik i powiedział, że są dziury przy kominie na szerokość centymetra, co jest główną przyczyną przeciekania. Jeżeli zrobi się cieplej zabiorą się za łatanie. Podobne problemy występują w 4 klatkach. Podpisał się pod wnioskiem o odszkodowanie z PZU.Ja póki co położę na mokrą ścianę w kuchni chyba tapetę do malowania farbą, wtedy jest łatwo ją wymieniać przy ewentualnych kolejnych zalaniach i czerpać odszkodowanie. Co o tym myślicie ? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #15 Napisano 15 lutego 2012 Patrz pan, nikt w sumie nie pomyślał że to "tylko" dach dziurawy Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #16 Napisano 15 lutego 2012 pożyjom, uwidim Cytat ....Ja póki co położę na mokrą ścianę w kuchni chyba tapetę do malowania farbą, wtedy jest łatwo ją wymieniać przy ewentualnych kolejnych zalaniach i czerpać odszkodowanie. Co o tym myślicie ? czerp pełnymi garściami Link do komentarza
Schiedel - systemy kominowe Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #17 Napisano 15 lutego 2012 Takie pełne te garście nie będą. Za malowanie tapet płacą chyba kilkadziesiąt złotych...no może stokilkadziesiąt. Nerwów gospodyni to nie spłaci, trzeba za każdym razem faktycznie malować. Link do komentarza
Krzysztofuks Napisano 15 lutego 2012 Autor Udostępnij #18 Napisano 15 lutego 2012 (edytowany) Jani_63, tak jak pisze Barbossa pożyjemy i zobaczymy. Kierownik powiedział, że gdyby nie dzisiejsze opady śniegu to jeszcze kilka dni i mogliby czynić swoją powinność, ponieważ posiadają "coś" na robienie na zimno. Schiedel, Barbossa, jakie proponujecie rozwiązanie od strony kuchni na tej ścianie? Przecież nie opłaca się robić "czegoś" porządnego, płacić za materiał oraz wykonawcę, po czym znów zgłosić do PZU i na nowo robić. Lepiej pomalować obecną gładź? Położyć tapetę do malowania? Czy inny materiał? Nawiasem mówiąc za tapetę i farbę dostanę więcej a niżeli za samą farbę. Edytowano 15 lutego 2012 przez Krzysztofuks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #19 Napisano 15 lutego 2012 Za gładź, dostaniesz jeszcze więcej . Zanim cokolwiek zaczniesz robić, trzeba będzie osuszyć tą ścianę - oczywiście po załataniu tych dziur. Być może konieczne będzie zbicie tynku. Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #20 Napisano 15 lutego 2012 ja to tak trochę sarkastycznie psałem, bo:- ubezpieczyciel raczej za to samo wiele razy nie zapłaci - gdyby to działo się latem/wiosną/jesienią to mozna zwalać na dziury- cokolwiek teraz zrobisz - wylezie i robota pójdzie tak jak lądowanie Moralesa w kilerze 2 Link do komentarza
animus Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #21 Napisano 15 lutego 2012 Cytat właśnieczyli układ kanałów inny niż na animusa rysunku To był rysunek poglądowy dla niego żeby nie latał ze świeczką przy ścianie . Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #22 Napisano 15 lutego 2012 swojej ścianie Link do komentarza
animus Napisano 15 lutego 2012 Udostępnij #23 Napisano 15 lutego 2012 (edytowany) Cytat Patrz pan, nikt w sumie nie pomyślał że to "tylko" dach dziurawy Jeżeli to tylko przeciek to gratuluję . Cytat bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu powyższego problemu. Borykam się z nim już od kilkunastu lat Zapraszamy za rok. Cytat pożyjom, uwidim Cytat swojej ścianie Cytat animus, sprawdziłem zapaloną świeczką. Tam gdzie jest ściana mokra zarówno w kuchni jak i przedpokoju płomień szaleje na wszystkie strony, natomiast w miejscu gdzie jest sucho płomień jest spokojny. Edytowano 15 lutego 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Krzysztofuks Napisano 16 lutego 2012 Autor Udostępnij #24 Napisano 16 lutego 2012 Czekam z Waszej strony na konkretny pomysł w rozwiązaniu problemu z poziomu mojego mieszkania.Czyli co pomalować gładź, a potem mają wychodzić plamy na niej? Albo lepiej. Może skuć do zera i tynk mineralny? Link do komentarza
animus Napisano 16 lutego 2012 Udostępnij #25 Napisano 16 lutego 2012 (edytowany) Cytat Czekam z Waszej strony na konkretny pomysł w rozwiązaniu problemu z poziomu mojego mieszkania.Czyli co pomalować gładź, a potem mają wychodzić plamy na niej? Albo lepiej. Może skuć do zera i tynk mineralny? Ja mogę zaproponować tylko to . Zastosować membranę kubełkową na, istniejących już ścianach. Po zamocowaniu membrany do muru za pomocą podkładek mocujących lub gwoździ murarskich, wykłada się ją laminowanymi listwami drewnianymi, na które można nałożyć płyty g/k suchy tynk a na to cokolwiek zechcesz. Szczelina powietrzna umożliwia kontrolowany rozkład ciśnienia wilgoci na całej ścianie. Szczeliny wentylacyjne znajdujące się na poziomie listew przypodłogowych i faset, umożliwiają osuszanie ścian i znacznie redukują ryzyko skraplania wody na nowych ścianach wewnętrznych.W dodatku wewnątrz tej ściany są kanały więc jest dostęp powietrza latem ściana będzie się osuszać a zimą gnoić . Edytowano 16 lutego 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
KAROI Napisano 11 marca 2012 Udostępnij #26 Napisano 11 marca 2012 Cytat Ja mogę zaproponować tylko to . Zastosować membranę kubełkową na, istniejących już ścianach. Po zamocowaniu membrany do muru za pomocą podkładek mocujących lub gwoździ murarskich, wykłada się ją laminowanymi listwami drewnianymi, na które można nałożyć płyty g/k suchy tynk a na to cokolwiek zechcesz. Szczelina powietrzna umożliwia kontrolowany rozkład ciśnienia wilgoci na całej ścianie. Szczeliny wentylacyjne znajdujące się na poziomie listew przypodłogowych i faset, umożliwiają osuszanie ścian i znacznie redukują ryzyko skraplania wody na nowych ścianach wewnętrznych.W dodatku wewnątrz tej ściany są kanały więc jest dostęp powietrza latem ściana będzie się osuszać a zimą gnoić . Ciekawe. Musze poszukać więcej na ten temat. Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 marca 2012 Udostępnij #27 Napisano 12 marca 2012 Oj, a co z wodą (ze skraplania) między ścianą (cegłą) a tą folią jajeczną ? 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #28 Napisano 13 marca 2012 dokładnie -i moim zdaniem też to będzie problem, skoro wpuszcza się tam powietrze z pomieszczenia to tak jakby tego wszystkiego nie było, ba, osłonięcie spowoduje tylko większe wychłodzenie ściany czyli jeszcze intensywniejsze wykraplanie się pary z powietrza znajdujacego się pomiędzy cegłą a folią, które przecież będzie miało takie same parametry jak te wewnątrz pomieszczenia Link do komentarza
animus Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #29 Napisano 13 marca 2012 (edytowany) Cytat Oj, a co z wodą (ze skraplania) między ścianą (cegłą) a tą folią jajeczną ? Jeżeli to do mnie to wszystko jest napisane. Cytat Ja mogę zaproponować tylko to .Zastosować membranę kubełkową na, istniejących już ścianach.Po zamocowaniu membrany do muru za pomocą podkładek mocujących lub gwoździ murarskich, wykłada się ją laminowanymi listwami drewnianymi, na które można nałożyć płyty g/k suchy tynk a na to cokolwiek zechcesz.Szczelina powietrzna umożliwia kontrolowany rozkład ciśnienia wilgoci na całej ścianie. Szczeliny wentylacyjne znajdujące się na poziomie listew przypodłogowych i faset, umożliwiają osuszanie ścian i znacznie redukują ryzyko skraplania wody na nowych ścianach wewnętrznych.W dodatku wewnątrz tej ściany są kanały więc jest dostęp powietrza latem ściana będzie się osuszać a zimą gnoić . Edytowano 13 marca 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #30 Napisano 13 marca 2012 to po co taka rada? Link do komentarza
animus Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #31 Napisano 13 marca 2012 Cytat to po co taka rada? Jeżeli nie chce się lub nie można usuwać z jakiegoś powodu przyczyny tylko skutek . Link do komentarza
jozin Napisano 9 kwietnia 2012 Udostępnij #32 Napisano 9 kwietnia 2012 witam Panów mam pytanie nie mam wcale wentylacji w domu tylko z kuchni wentylator wyciągowy ,radzono mi zrobić wentylacje nawiewna ,chciałem spytać znających się w temacie czy -są możliwości zrobienia w takim domu wentylacji grawitacyjnej np; zrobienie dodatkowego komina z róry np;150 mm i wyprowadzenia jej na dach ,oraz założenie nasady kominowej http://www.nasadykominowe.pl/hybrydowe-nasady-kominowe/, takiej bez silniczka tylko napędzanej wiatrem , oraz wycięcie uszczelek w oknach od góry poradzcie czy takie cos bedzie dzialac Link do komentarza
JOHAN Napisano 16 kwietnia 2012 Udostępnij #33 Napisano 16 kwietnia 2012 Cytat witam Panów mam pytanie nie mam wcale wentylacji w domu tylko z kuchni wentylator wyciągowy ,radzono mi zrobić wentylacje nawiewna ,chciałem spytać znających się w temacie czy -są możliwości zrobienia w takim domu wentylacji grawitacyjnej np; zrobienie dodatkowego komina z róry np;150 mm i wyprowadzenia jej na dach ,oraz założenie nasady kominowej http://www.nasadykominowe.pl/hybrydowe-nasady-kominowe/, takiej bez silniczka tylko napędzanej wiatrem , oraz wycięcie uszczelek w oknach od góry poradzcie czy takie cos bedzie dzialac Chcesz wycinać uszczelki w oknach Kto Ci doradził takie głupstwo. Przecież możesz zamontować na okno nawiewnik automatyczny. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 17 kwietnia 2012 Udostępnij #34 Napisano 17 kwietnia 2012 Cytat Chcesz wycinać uszczelki w oknach Kto Ci doradził takie głupstwo. Przecież możesz zamontować na okno nawiewnik automatyczny. Otóż to - nawiewnik higrosterowany (w funkcji wilgotności w pomieszczeniu) lub ciśnieniowy. Obecenie pionier w dziedzinie nawiewników higrosterowanych ma tez w ofercie nawiewniki działające w oparciu o te dwie wielkosci fizyczne.Wycinanie uszczelek - cóż za wymysł????Dodam jeszcze, że w kuchni i wc można zamontować kratki wywiewne higrosterowane od tego samego producenta.De facto na rynku jest kilka firm z nawiewnikami. Montaż w górnej częsci ramy okna lub w nadprożu. Pierwsza opcja jest lepsza - jeśli chodzi o modernizację systemu wentyalcji - prawie bezinwazyjna. 1 Link do komentarza
jozin Napisano 19 kwietnia 2012 Udostępnij #35 Napisano 19 kwietnia 2012 dziękuje Panom za odpowiedzi,ale jak zrobić by wypuszcac powietrze z domu ,mam okap nad piecem troszkę za slaby chce założyć mocniejszy, i może zmienić rurę 100mm od starego okapu (taka obecnie jest ), na rurę 150mm czy jak będzie okap włączony to raczej będzie zasysać powietrza z całego domu poprzez kuchnie ??a jeżeli bym założył dodatkowy pion wentylacji grawitacyjnej w kuchni to czy-- nie bedzie włączony okap zasysał powietrza z dachu poprzez ten pion dodatkowy ?? ,mogą panowie podesłać jakieś linki do tych kratek które są godne uwagi - te na okna,oraz te wywiewne, dziękuje bardzo za rady Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 kwietnia 2012 Udostępnij #36 Napisano 20 kwietnia 2012 Kolego, nawet uczestnicy uniwersytetu 3-go wieku wiedzą co to woojek gugle, wypróbuj wujaszka on Ci wskaze to i owoswoją drogą strasznie miotasz się po wątkach i ciężko jednoznacznie zrozumieć o co Ci chodzibiorąc pod uwagę niektóre Twe wpisy, każda rada w tym temacie może zakończyć się zejsciem śmiertelnym mieszkańców domu, który opisujeszskoro jednak jest to chałupa na wsi, to rurę od okapu możesz wywalić nawet przez ścianę w kuchni, niekoniecznie na strych i wyżejwentylację możesz, a raczej powienieneś zrobić, jeżeli zamierzasz cokoliwek modernizować w chałupie,ale jak to zrobić, to może Ci tak naprawdę poradzić tylko ten, kto się na tym zna i OBEJRZY tę chałupę Link do komentarza
jozin Napisano 3 maja 2012 Udostępnij #37 Napisano 3 maja 2012 Dzieki Barbarossa za rady ,ale jeżeli miałeś na myśli- Gogle to szukam cały czas --a możesz doradzić to---....1okap kuchenny mechaniczny mam--a jak będzie nie załączony ,chce by mi działała wentylacja grawitacyjna ,czy są może jakieś zawory zwrotne które da rade otwzorzyc kanal wen-grawitacyjnej...2--cz mając 1 kanał ( grawitacyjny )np 150 mm w pionie będzie można , do tego kanału podpiąć 2 odnogi o średnicy 100mm, i długości- np- 50 cm pod katem np-45% -pod ten pionowy (150mm ) kanal na 2 pomieszczenia ??MAM JEDNORODZINNY SWÓJ DOM...3 CZY MOŻNA KOMIN WENTYLACYJNY Z RURY DAĆ WYŻEJ NAD KALENICE DACHU ---,NIŻ KOMIN SPALINOWY ?? Link do komentarza
edwl Napisano 20 czerwca 2012 Udostępnij #38 Napisano 20 czerwca 2012 Najwyraźniej nie mógł doradzić :( Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 czerwca 2012 Udostępnij #39 Napisano 21 czerwca 2012 Cytat Dzieki Barbarossa za rady ,ale jeżeli miałeś na myśli- Gogle to szukam cały czas --a możesz doradzić to---....1okap kuchenny mechaniczny mam--a jak będzie nie załączony ,chce by mi działała wentylacja grawitacyjna ,czy są może jakieś zawory zwrotne które da rade otwzorzyc kanal wen-grawitacyjnej...2--cz mając 1 kanał ( grawitacyjny )np 150 mm w pionie będzie można , do tego kanału podpiąć 2 odnogi o średnicy 100mm, i długości- np- 50 cm pod katem np-45% -pod ten pionowy (150mm ) kanal na 2 pomieszczenia ??MAM JEDNORODZINNY SWÓJ DOM...3 CZY MOŻNA KOMIN WENTYLACYJNY Z RURY DAĆ WYŻEJ NAD KALENICE DACHU ---,NIŻ KOMIN SPALINOWY ?? Żaden zawór zwrotny (klapa) nie jest potrzebny. Odpowiednie ukształtowanie wlotu z okapu do kanału zapobiegnie wmuchiwaniu oparów do kuchni przy pracujacym okapie. Podłączenie dwóch pomieszczeń do jednego kanału wentylacyjnego może powodować przenoszenie zapachów między pomieszczeniami. Co do wysokości wylotu - istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo zasysania spalin prze wentylację, ale wszystko zależy od ukształtowania nasadek, odległosci między wylotami i ciagów: wentylacyjnego i kominowwego. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 czerwca 2012 Udostępnij #40 Napisano 21 czerwca 2012 1. Zabronione jest stosowanie zbiorczych przewodów wentylacji grawitacyjnej.2. Zabronione jest stosowanie w jednym pomieszczeniu wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej – a okap wentylacją mechaniczną wyciągową niewątpliwie jest.3. Dopuszczalna odchyłka od pionu, dla przewodu (kanału) wentylacyjnego, wynosi do 30 stopni. Link do komentarza
Schiedel - systemy kominowe Napisano 21 czerwca 2012 Udostępnij #41 Napisano 21 czerwca 2012 Cytat 1. Zabronione jest stosowanie zbiorczych przewodów wentylacji grawitacyjnej.2. Zabronione jest stosowanie w jednym pomieszczeniu wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej – a okap wentylacją mechaniczną wyciągową niewątpliwie jest.3. Dopuszczalna odchyłka od pionu, dla przewodu (kanału) wentylacyjnego, wynosi do 30 stopni. Niewątpliwie jest tu racja, ale....co do punktu drugiego: zastosowanie w jednej kuchni okapu, podłączonego do jednego kanału wentylacyjnego oraz drugiego kanału wentylacyjnego (otwartego poprzez kratkę wentylacyjną) na kuchnię jest już niemal standardem. Myślę, że mamy tu do czynienia z niedoprecyzowaniem przepisów, ale choć z jednej strony nic mi do tego bo nie jestem Sejmem R.P. z Senatem i Prezydentem włącznie, to muszę przyznać, że wolę takie nieprzepisowe rozwiązanie niż sam tylko jeden kanał wentylacji grawitacyjnej przy którym opary "nadkuchenne" będą się kotłowały nierzadko w pomieszczeniu. Oczywiście jestem za taką "nieprzepisowością" tylko przy założeniu, ze jest sprawna i wydajna wentylacja nawiewna, ponieważ siła wentylatorka w typowym okapie jest śmiesznie mała (w porównaniu do wymagań odprowadzenia z kuchni 50 m3 / h powietrza zużytego - okapy nie radzą sobie z taką ilością). Okap działa tylko wtedy gdy jest taka potrzeba i jest najczęściej (tak zakładam) wyłączany gdy nie musi pracować. A jeśli pracując zassie powietrze z kanału wentylacji wywiewnej, to będzie to tylko oznaczać potrzebę poprawienia wentylacji nawiewnej do warunków normowych. Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 czerwca 2012 Udostępnij #42 Napisano 21 czerwca 2012 Doprecyzuję, bo istotne. Klapa zwrotna, ale dobrze dobrana i zamontowana, „zadośćuczynia” temu przepisowi.Są też rozwiązania systemowe, podłączenia pod jeden kanał, ale naprzemiennie. Klapa zwrotna „zatyka wentylację grawitacyjną” na czas pracy okapu.Ps. 50m3/h to dla kuchenki elektrycznej, a dla gazowej to 70m3/h (minimum). Cytat ....... ,mam okap nad piecem troszkę za slaby chce założyć mocniejszy, ........ Niepokoi mnie trochę ten "piec" – nie wiem co się pod tym określeniem kryje. Jeśli jednak jest to trzon kuchenny na paliwo stałe, to, to wszystko co napisano wyżej, jest nieaktualne, bo w takiej sytuacji wyciągu mechanicznego, w takim pomieszczeniu, stosować nie wolno. Link do komentarza
Schiedel - systemy kominowe Napisano 22 czerwca 2012 Udostępnij #43 Napisano 22 czerwca 2012 Cytat Doprecyzuję, bo istotne. Klapa zwrotna, ale dobrze dobrana i zamontowana, „zadośćuczynia” temu przepisowi.Są też rozwiązania systemowe, podłączenia pod jeden kanał, ale naprzemiennie. Klapa zwrotna „zatyka wentylację grawitacyjną” na czas pracy okapu.Ps. 50m3/h to dla kuchenki elektrycznej, a dla gazowej to 70m3/h (minimum).Niepokoi mnie trochę ten "piec" – nie wiem co się pod tym określeniem kryje. Jeśli jednak jest to trzon kuchenny na paliwo stałe, to, to wszystko co napisano wyżej, jest nieaktualne, bo w takiej sytuacji wyciągu mechanicznego, w takim pomieszczeniu, stosować nie wolno. Racja!!! Poprawiam: 70 m3/h !!! kuchnie elektryczne to nadal raczej rzadkość (a w każdym razie < 50% kuchni jest wyposażone w kuchenkę "niegazową"). Okapy kuchenne pozwalają prawdopodobnie (nie widziałem dowodów) przepływ ok 35-40 m3/h, więc i tak za mały."piec" to bardzo często potoczne określenie kotła :-), choć obawiam się, że nie w tym przypadku (bo mówimy o kuchni)...pewnie masz rację, że chodzi o trzon kuchenny na stałe paliwo. I oczywiście taki piec kłóci się MOCNO z wyciągową wentylacją wspomaganą mechanicznie. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się