Skocz do zawartości

Jaki piec i jakie koszty - pomocy :-)


BS89

Recommended Posts

Bardzo bym prosił o radę bo już sam nie wiem z żoną się kłucę , dzieci podenerwowane itd icon_confused.gif??: Mam problem z wyborem rodzaju pieca do ogrzewania domu ktory zamieżamy kupić - dom z roku 1998 wybudowany z belitu plus styropian ( grubość coś koło 10 cmm ) powierzchnia 220 m2, okna plastiki nawet nawet icon_smile.gif. Barzo proszę o radę jestem laikiem w tych sprawach a i tez nie dysponuję jakimiś fachowcami bo albo jeden mówi co innego a drugi jeszcze zupełnie co innego. Wyczytałem chyba wszystko na temat ogrzewania i już o niczym nawet nie śnię tylko o tym jaki piec icon_smile.gif . Kominek odpada z wielu przyczyn pozostałem tylko przy gazie ziemnym piec kondensacyjny lub eko-groszku. Problemem jest też aby było tanio i jak najmniej obsługi. Proszę o jakieś rady może z własnego doświadczenia - bardzo byłbym wdzięczny icon_smile.gif jak przewidzieć koszt ogrzewania tego domu bo to też dla mnie problem różne wzory różne cyfry.
Link do komentarza
No ja tak do konca to nie jestem przekonany ze da sie tanio i wygodnie icon_sad.gif
Sam zamontowalem piec gazowy i juz po pierwszym sezonie migusiem postawilem kominek a gaz zostal tylko do podgrzewania wody.
Dodatkowo juz planuje nawet podgrzewanie wody ominac i wykorzystac do tego kominek montujac spirale w czopuchu oraz bojler 350 l na strychu.
jesli piec weglowy to tylko taki z duzymi drzwiczkami aby mozna bylo zaladowac wszelaki wegiel lub nawet drewno ale taki niestety wymaga biegania z popiolem.
jesli chodzi o koszty to wspinaja sie od najtanszego czyli
drzewo
wegiel
gaz
olej opalowy
elektryczne
Sa jeszcze inne np sloma ale to juz opal specyficzny
Co do dokladnych obliczen zapotrzebowania na ogrzanie to nie pomoge bo sie nie znam na tym.
Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat