Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

LPG w samochodzie a wentylacja garażu

Recommended Posts

Mam samochód zasilany LPG (gazem z butli) i w związku z tym moja wątpliwość, jak powinna być rozwiązana wentylacja w garażu? Typowa, grawitacyjna jest przecież bez sensu, bo ten gaz jako cięższy od powietrza i tak zostanie przy podłodze. Czy są jakieś specjalne wymogi i co zrobić np. z wpustem kanalizacyjnym w podłodze, który mam w projekcie?


Pełna treść artykułu pod adresem:
http://www.budujemydom.pl/garaz/14359-lpg-w-samochodzie-a-wentylacja-garazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość serwisant
W tym przypadku, zabronione jest instalowanie kratek ściekowych w podłodze garażu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Oczywiście to wszystko dotyczy garażu umiejscowionego powyżej poziomu zerowego!!!
Nie powinno się parkować samochodu z LPG w garażach w podpiwniczeniu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oj coś ekspert dał ciała i to strasznie. icon_evil.gif

A przecież odpowiedź na postawione pytanie, dotyczące wentylacji, znajduje się w obowiązujących przepisach – w tym przypadku w Rozporządzeniu w sprawie WT .………
Można garażować samochód z LPG tylko i wyłącznie w przypadku wyposażenia tego garażu w wentylacje mechaniczną, sterowana czujnikami wykrywającymi gaz propan-butan.

Wszelkie inne rozwiązania, w tym proponowane przez eksperta, wentylacja naturalna (przewietrzanie), jest nie tylko niezgodna z obowiązującymi przepisami, ale wręcz niebezpieczna. icon_evil.gif

Cytat

§ 108 .1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:

4). mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu
propan-butan – w garażach, w których dopuszcza sie parkowanie samochodów
zasilanych gazem propan-butan, i w których poziom podłogi znajduje sie poniżej
poziomu terenu.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie koniecznie dał ciała. Jak dla mnie ostatni podpunkt oznacza dwie cechy występujące równocześnie – "w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu." Użyto spójnika, gdyby dotyczyło to wszystkich garaży, w których parkują samochody z instalacją LPG, to dodawanie warunku o poziomie podłogi byłoby bez sensu.
A tu pełna treść tego paragrafu o wentylacji garaży. Nie widzę przeciwwskazań, by wentylację zgodnie z punktem 1 lub 2 zastosować w garażu niezagłębionym poniżej poziomu terenu, także wówczas gdy mamy samochód z LPG.

§ 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:
1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki,
2) co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych,
3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia tlenku węgla - w innych garażach, niewymienionych w pkt 1 i 2, oraz w kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z zastrzeżeniem § 150 ust. 5.
4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan – w garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uwaga i łącznym warunku – słuszna (zakładałem, ze jest poniżej). icon_biggrin.gif

Gdybym miał samochód pędzony LPG, to zastosowałbym się do pkt.4 – bez względu na to czy posadzka jest poniżej terenu, czy też nie jest.
Nie liczyłbym na to, że gaz sam wydostanie się z garażu, a na pewno nie za sprawą „sposobów” punktu 1 i 2 – jak słusznie zauważył pytający.
Tylko wyciąg mechaniczny (sterowany czujnikiem) z najniższego poziomu posadzki zapewni odpowiednie bezpieczeństwo - a dla mnie jest to najwazniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie dlatego, że LPG ma gęstość większą od powietrza, to by gaz mógł być usunięty robi się otwory wentylacyjne tuż nad podłogą. Tak samo postępuje się też w kotłowniach z kotłami na gaz płynny.
Nie sądzę by była to metoda bardziej zawodna niż wyciąg mechaniczny. Dla gazu płynnego kratka wentylacyjna tuż nad podłogą pełni rolę otworu wywiewnego. Jedyne co może uniemożliwić usunięcie gazu, to zatkanie tego otworu.
Wentylatorowy wyciąg wbrew pozorom wcale nie jest pewny, przynajmniej w tych sytuacjach:
- brak prądu;
- uszkodzenie wentylatora;
- uszkodzenie czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Heniu, nie kop pana, bo się zmęczysz, Redakcję zadręczysz, a pana i tak nie rozmiększysz.
    • Może jak tak uparcie Redakcja kasuje moje posty domagające się odpowiedzi KTO W TYM TEMACIE CHCIAŁ ROBIĆ DODATKOWY WIENIEC, to może Redakcja sama mi odpowie na nurtujące mnie pytanie bo GŁÓWNY TECHNOLOG BUDOWLANY nie raczy mi odpowiedzieć.   Tak na moje widzimisie to kierownik nie powinien otwierać buzi w kwestii tego/tych nadproży, w końcu sam namieszał. Jeżeli wieniec jest zrobiony tak jak zakłada projekt i kierownik to widział a jeżeli nie to jego rażące niedociągnięcie obowiązków to tym bardziej powinien być "człowiekiem" dla drugiego człowieka.  
    • Nie zawsze ( a prawie za każdym razem) ceny z gazet nie maja pokrycia w praktyce. S to tylko wyceny orientacyjne. prawdziwy obraz uzyskasz tylko wtedy gdy będziesz miła projekt i na jego podstawie fachowcy obliczą co i jak. Dla przykładu gdy szukałem cieśli  do wykonania więźby dachowej miałem wycenę za ten sam dach  wg projektu od 3,5 tys do 5 tys. i robiły mi te wyceny firmy a nie jakiś pan Józek złota rączka. Cena zależy tylko i wyłącznie od fachowca. Dla przykładu, jeżeli weźmiesz firmę murarską która wymuruje Ci ściany i je otynkuje wezmą zapewne mniej niż biorąc osobno murarzy do ścian i do tynków. przy większym froncie robót zawsze można zbić cenę. To samo można powiedzieć o zakupie materiałów budowlanych, warto dokonywać  zakupów w jak największym asortymencie na budowę domu w jednej hurtowni aniżeli w kilku. Dach czterospadowy wychodzi drożej ze względu, że jest przy nim więcej roboty jak również i jest tez więcej odpadów. Co do deskowania a membrany to stanowczo lepszym rozwiązaniem jest deskowanie. Dobry cieśla da rade z każdym rodzajem więźby. Nawiązując jeszcze do stropu to musisz pamiętać czy to będzie drewniany czy betonowy będzie musiał być ocieplony. W Twoim przypadku strop z płyt kanałowych tzw żerański mógłby wyjść taniej gdyby niedaleko Ciebie była betoniarnia które takie stropy robi i dodatkowo je jeszcze montuje na budowie, wtedy mogłabyś zapłacić za strop kanałowy 8% Vatu bo zamówiłabyś towar wraz z usługą.   Normalnie mamy nienormalne zjawisko budowlany bełkot urojony, zadaszenie/przekrycie to strop na autonomicznej konstrukcji opartej poza budynkiem.   Czy to coś zmieni? wątpię, tak samo zostanie wykasowany Twój post jak i mój poprzedni. A przecież mamy taki ładny i wcale nie skomplikowany Regulamin gdzie mówi o to że Redakcja jest bardzo pobłażliwa i powściągliwa w wyciąganiu konsekwencji po jednorazowym wybryku forumowicza to chwała za to, ale traktować recydywistę pobłażliwie to już chyba nie jest ok.
    • Nie mogę obniżyć wykończenia z osb na tyle nisko żeby ułożyć na nim wełnę i jeszcze zostawić miejsce na wentylację pod krokwiami bo brama garażowa mi na to nie pozwala. Dlatego pytam czy ma sens mój pomysł? Chyba że zrobić tylko podbitkę z osb i zrezygnować z tego ocieplenia? Ale wypowiedzcie się na temat tego pierwszego pomysłu bo jest mi chyba bliższy.
    • Gość jurek95
      Ja się na tym nie zastanawiałem, firma która dostarczała mi rury do kanalizacji sama mi je wybrała, oni się na tym znają. A kupiłem w Wiplast z Twardogóry i byłem zadowolony z szybkości realizacji i ceny zamówienia. Więc polecam.
  • Popularne tematy

×