Skocz do zawartości

Zakup dzialki / budowa domu


bsq

Recommended Posts

Witam
stoje pod bardzo ciezkim zyciowym dylematem. Chcialbym jakos skalowac sobie czy bedzie mnie stac na budowe i utrzymanie domu. Czy ktos jest mi w stanie pomoc w wyliczeniach?

Co mnie interesuje - dzialka w odleglosci do 30km od Poznania
wielkosc dzialki - max 1000m, wystarczy nawet 600
dom - ze spokojem powinien wystarczyc 100m2

Jaki kredyt potrzebuje, jak najlepiej/najtaniej postawic dom...
Moge zrobic wklad wlasny ~40000zl
Dajmy na to ze miesieczne zarobki "na czysto" to ~4000zl

Chcialbym teoretycznie postawic dom sam/z rodzina. Szwagier postawil juz jeden dom, tesc rowniez. Problem ze kazdy pracuje w innym miejscu. I w tygodniu czasem pewnie bedziemy dysponowac dopiero kolo 18:00

Wszystko co moglbym chcialbym zrobic samodzielnie, jak najmniej zlecac podwykonawcom. Mam w rodzinie geodetow wiec te koszta rowniez odchodza.

Ile kosztuje miesiecznie utrzymanie takiego domu... oczywiscie mowie tu o wartosciach mocno przyblizonych.

Stac mnie czy nie?
Przepraszam jezeli nei ten dzial, ale nie wiedzialem gdzie napisac.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam
...
Stac mnie czy nie?
Przepraszam jezeli nei ten dzial, ale nie wiedzialem gdzie napisac.


Za 250tys.zł wybudujesz nie duży dom,100m2 spokojnie,chociaż zależy od tego czy parter czy poddasze,przy tak małym domku taniej wyjdzie dom parterowy.Rata kredytu 250tys.zł w PLN na 30lat to ok.1,5tys.zł miesięcznie.Cena działek zalezy od regionu,w moim są to ceny od 300zł/m2 w centrum do 150zł/m2 na obrzeżach miasta (10-15km).
Ja mam 670m2,mała ale wystarczająca,żeby wyrwać się z blokowiska icon_smile.gif
Od momentu zakupu projektu do momentu wbicia pierwszej łopaty musisz liczyć 10-20tys.zł(zeleżnie jak z mediami)
Utrzymanie domu zależy od Ciebie jak wybudujesz,jaka rodzina,za ogrzewanie w sezonie możesz płacić od 1-3tys.zł.
Ja płacę za mieszkanie w bloku za czysz+media 9tys.zł rocznie a w domu wg mnie wyjdzie znacznie mniej.
Jesli masz mieszkanie to możesz wynająć co jest równoznaczne ze zmniejszeniem raty kredytowej icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Za 250tys.zł wybudujesz nie duży dom,100m2 spokojnie,chociaż zależy od tego czy parter czy poddasze,przy tak małym domku taniej wyjdzie dom parterowy.Rata kredytu 250tys.zł w PLN na 30lat to ok.1,5tys.zł miesięcznie.Cena działek zalezy od regionu,w moim są to ceny od 300zł/m2 w centrum do 150zł/m2 na obrzeżach miasta (10-15km).
Ja mam 670m2,mała ale wystarczająca,żeby wyrwać się z blokowiska icon_smile.gif
Od momentu zakupu projektu do momentu wbicia pierwszej łopaty musisz liczyć 10-20tys.zł(zeleżnie jak z mediami)
Utrzymanie domu zależy od Ciebie jak wybudujesz,jaka rodzina,za ogrzewanie w sezonie możesz płacić od 1-3tys.zł.
Ja płacę za mieszkanie w bloku za czysz+media 9tys.zł rocznie a w domu wg mnie wyjdzie znacznie mniej.
Jesli masz mieszkanie to możesz wynająć co jest równoznaczne ze zmniejszeniem raty kredytowej icon_smile.gif




250 tys mowisz sam dom tak? czy razem z dzialka...
budujac sie sam nie dam rady postawic domu za 150tysiecy?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

250 tys mowisz sam dom tak? czy razem z dzialka...
budujac sie sam nie dam rady postawic domu za 150tysiecy?


250tys.zł sam dom,no może 200tys.zł przy dużym udziale sił własnych,za 150tys.zł do wprowadzenia się wg mnie nie możliwe.
Policz sam materiał ile będzie kosztował.
Wykończenie:wanny,kable,panele,meble,włączniki,lampy,farby,kafle,c.o. i wiele innych icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

250tys.zł sam dom,no może 200tys.zł przy dużym udziale sił własnych,za 150tys.zł do wprowadzenia się wg mnie nie możliwe.
Policz sam materiał ile będzie kosztował.
Wykończenie:wanny,kable,panele,meble,włączniki,lampy,farby,kafle,c.o. i wiele innych icon_smile.gif



dzieki za info, tak teraz patrze ze oboje alfaholikami jestesmy icon_smile.gif na forum tam tez mam ten nick icon_smile.gif

150k myslalem o stanie surowym z oknami. Samo wykonczenie to juz inna para kaloszy.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

150k myslalem o stanie surowym z oknami. Samo wykonczenie to juz inna para kaloszy.


No to FBD alfaholikami stoi ;) Jest nas już trzech icon_smile.gif
Za 150tys.zł SSZ powinieneś dać radę. Ja przy robociźnie 38tys.zł i stanie "0" na teraz i kupionym materiałem zmieszczę się w SSZ 140-145tys.zł icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...