Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu wełną minerlną z wykończeniem drewnianą podbitką


Recommended Posts

Witam !

Jestem na etapie końcowym ocieplania domku !
Po długim czasie radzenia się na wielu forach chciałem podzielić się
z innymi swoimi doświadczeniami icon_smile.gif

No więc zaczęło się od konieczności podbicia krokwi z 16cm do 20cm.
Z początku izolacja miała być dwuwarstwowa (20cm między belki i 10cm pod belkami)

Brak obrazka

Później podjęliśmy jednak decyzję o dociepleniu jedynie jedną warstwą
między belkami. Po wielu dniach zastanawiania się analizowania i radzenia
się znajomych i na forach użyliśmy wełny ekologicznej Knauf Classic z rolki
o grubości 20cm. Chwalą ją sobie fachowcy ze względy na komfort montażu
(Wełna ekologiczna daje brak efektu pylenia przy wykładaniu)
można poczytać na http://knaufinsulation.pl/ więc nie będę się rozpisywać icon_rolleyes.gif


Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

Teraz fachowcy są w około 1/3 części nabijania drewnianej podbitki.

Jak kto by miał jakieś pytania i dylematy to chętnie podzielę się
wiedzą nabytą przez ostatnie 2 miesiące

Pozdrawiam ! Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Co do grubości wełny to już wcześniej wspominałem, że najlepszym i najczęściej polecanym rozwiązaniem jest położenie 30 cm. Oczywiście jest to Pana wybór, więc czekam na informację, czy w Pana odczuciu starczyło 20 cm.
Jeżeli chodzi o wybór wełny jest bardzo dobry, gdyż produkty z grupy Classic przeznaczone są do ogólnego zastosowania.

Pozdrawiam

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation
Link do komentarza
Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!


A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.
Link do komentarza
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.


W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.
Link do komentarza
Cytat

W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.


Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.
Link do komentarza
Cytat

Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.


Tak na pierwszy rzut powiem,że tego roku mamy a raczej nie mamy zimy więc jak na razie przy takich temp kominek wyrabia się z ociepleniem.
Druga sprawa to ile opału się zużywa się przy ociepleniu 20 cm a ile jeżeli dało by się grubszą izolację. Dla przykładu podam mój dom rodzinny gdzie w czasie zimy spalało się 5 t węgla i kilka albo kilkanaście m3 drzewa ale po wymianie okien na plastikowe,wymianie pokrycia dachowego i całkowitą zamianę c.o. na miedziane wraz z kotłem wystarczy teraz połowę tego co przedtem a temp w pomieszczaniach taka sama czyli ile więcej szło w atmosferę przed modernizacją.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.



Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć? Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć?


Reszta elementów to powierzchnia i kubatura, izolacja pozostałych przegród, okna i drzwi, wentylacja etc. gdyż na straty ciepła i konieczność dostarczania go ma wpływ wiele elementów, a nie tylko poddasze.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...