Skocz do zawartości

Luksfery na ściance dziąłowej z rygipsu


Recommended Posts

Witam,

Jestem w trakcie remontu mieszkania i pojawił się problem - zadałem to pytanie już na forum Muratora ale jakoś nie otrzymałem odpowiedzi. Otóż:

Planuje remont mieszkania i chciałbym zrobić niektóre rzeczy sam. Między innym chciałem samodzielnie postawić ściankę działową żeby z dużego pokoju wydzielić małą sypialnię. Nie będzie ona jednak miała dostępu do światła bo okno zostanie w większej części podzielonego pokoju. Ściankę chciałem zrobić z profili i płyt gipsowo-kartonowych bo ponoć jest to bardzo proste - widziałem już jakieś filmy instruktażowe i myślę że sobie poradzę .... Wpadłem jednak na pomysł żeby ścianka nie była pełna tylko żeby wpuścić trochę światła z części z oknem do tej części bez okna poprzez dwa rzędy luksferów postawionych na górze ścianki. Noi mam teraz dylemat bo nie wiem czy taka ścianka z rigipsu wytrzyma obciążenie dwóch rzędów luksferów. Według instrukcji w ściance powinny być pionowe profile co 60 cm więc dosyć to mocne powinno być ale luksfery chyba lekkie nie są - około 2 kg czyli w moim przypadku to z dodatkami typu zaprawa wychodzi około 70 kg obciążenia.

Jak myślicie - czy jest to możliwe. Czy muszę zrezygnować z luksferów lub zmodyfikować jakoś ściankę ? Ścianka będzie miała szerokość 290 cm i wysokość od ziemi do sufitu 250 cm minus dwa rzędy luksferów czyli około 200 cm.

Dowiedziałem się, że nie wolno skręcać pionowych profili CW z poziomymi UW. Nie można również skręcać płyt kartonowo gipsowych z poziomymi profilami UW. Wynika z tego że w moim przypadku górny profil UW na którym miałyby oprzeć się moje luksfery nie będzie do niczego przykręcony bo do sufitu też nie Więc na czym będą leżeć moje luksfery ???? Ponoć profile pionowe CW powinny być około 1 cm krótsze niż wysokość ściany więc powinien być luz między nimi a profilami poziomymi UW przykręconymi do podłogi i sufitu. Jeżeli ja położę na górnym luźnym profilu UW to on oprze się na pionowych profilach CW a tak chyba nie powinno być - RATUJCIE !!!! Jak mam to zrobić ?
Link do komentarza
możesz zrobić podmurówkę z cegły pełnej na sztorc (6,5cm) pod luksfery a wszystko wypełnić K-G - o ile oczywiście luksfery dasz pionowo - jak poziomo - zamiast profili stalowych możesz dać konstrukcję drewnianą grubości luksfer- chodzi o to by dokręcić tylko płyty do stelażu icon_smile.gif a 60cm to dajesz dlatego, że płytę masz 1,2m szeroką i żebyś trafił z wkrętami w środek ;)

http://www.przk.pl/nr/porady/dom/swietliste_pustaki.html

Cytat

Wprowadzono również technologie pozwalające na wykonywanie ścianek z luksferów bez użycia zapraw. Stosuje się wtedy stelaże drewniane lub z tworzywa sztucznego.

Link do komentarza

możesz zrobić podmurówkę z cegły pełnej na sztorc (6,5cm) pod luksfery a wszystko wypełnić K-G - o ile oczywiście luksfery dasz pionowo - jak poziomo - zamiast profili stalowych możesz dać konstrukcję drewnianą grubości luksfer- chodzi o to by dokręcić tylko płyty do stelażu icon_smile.gif a 60cm to dajesz dlatego, że płytę masz 1,2m szeroką i żebyś trafił z wkrętami w środek ;)



Luksfery mają być poziomo - dwa rzędy pod sufitem a pod nimi ściana - tak żeby to było praktyczne - do ściany można dostawić biurko dziecka czy jakiś inny mebel i nie zasłonią one luksferów które będą u góry ....
A jeżeli chodzi o konstrukcję drewnianą to nie brałem jej pod uwagę ale mógłbym tylko nie wiem czy dobrze rozumiem co ona zmienia. Czy chodzi o to że jeżeli cała ścianka będzie dokładnie grubości luksferów czyli 8 cm to luksfery będą się opierały na płytach K-G a nie bezpośrednio na profilu między nimi ???

A tak szczerze mówiąc to nie wiem też jakiej grubości zrobić tą ściankę bo profile są grubości 5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 7, 5 cm a luksfery mają 8 cm więc będą trochę wystawać. Można ściankę zrobić z profili 7,5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 10 cm czyli o 2 cm więcej niż ma luksfer ....
Link do komentarza
Witaj
nie licz na to że :
2 rzędy luksferów pod sufitem rozświetlą Ci to pomieszczenie
w latach 70 w blokach ciemna łazienka była od jasnej kuchni oddzielana oknem -pod sufitem i powiedzmy sobie szał to nie był icon_smile.gif
może wkomponuj sobie jakiś ozdobnik z tych luksferów na wysokości okna niech ta ściana choć trochę pozwala na niezapalanie światła .
a luksfery dziś potrafią zdobić i fakturą szkła i barwą a i z samego ustawienia też idzie coś wykrzesać ,
jak zaczniesz kombinować coś w karo to jako dodatek sprawdza się gazobeton icon_smile.gif
jak choćby tu :http://www.mtw-orle.pl/galeria.html
pozdrawiam
Link do komentarza

Zdaję sobie sprawę że dwa rzędy luksferów jasności wielkiej nie dadzą ale też takiej nie potrzebuję bo pomieszczenie, które chcę doświetlić to sypialnia - tylko łózko i jakaś szafeczka - będziemy tam tylko spać więc nie musi być jasno icon_smile.gif

A kombinować też za wiele nie mogę bo będę się dopiero uczył układać luksfery więc ma być prosto, łatwo i przyjemnie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A tak szczerze mówiąc to nie wiem też jakiej grubości zrobić tą ściankę bo profile są grubości 5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 7, 5 cm a luksfery mają 8 cm więc będą trochę wystawać. Można ściankę zrobić z profili 7,5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 10 cm czyli o 2 cm więcej niż ma luksfer ....



Rozbrajasz mnie:)

Belka drewniana 5,5cm x7cm spokojnie ci wytrzyma obciążenie luksfer (skręcasz drewno za pomocą kolanek stalowych jak nie masz doświadczenia TU masz wybór co i jak do czego)

Swoją drogą MTW Orle dobrze ci radzi - ścianka działowa z pustaków suporeksa o wiele lepiej i taniej się sprawdzi niż konstrukcja z G-K. A sądzę, że dasz radę ją postawić -wystarczy piła ręczna, kielnia, i zaprawa murarska z marketu.

Wbrew pozorom,skręcenie profili aluminiowych też nie jest takie hopsiup

A co do światła dziennego to za bardzo bym nie liczył -ale możesz dać podświetlenie luksfer icon_smile.gif
Brak obrazka

A jak sypialnia to ma być... to jeszcze łóżko możesz pociągnąć jak się rozkręcisz icon_smile.gif
Brak obrazka
Powodzenia i fantazji w remoncie icon_smile.gif
Link do komentarza
Kurcze nad tą belką drewnianą to muszę pomyśleć - ale jak Ty to widzisz ? - belka drewniana na górze ścianki i na niej luksfery a do belki od spodu przykręcony profil UW ?

Ta ścianka z pustaków to jakoś wydaje mi się że więcej roboty bo i trzeba to otynkować czego nie umiem i gładzi dużo wejdzie a na płytach G-K to moment - szybko, równiutko itd.
Link do komentarza
Wcale, że nie -płyte G-K musisz dociąć zaszpachlować łączenia zeszlifować...

Normalnie dajesz konstrukcję 5x5cm x 7cm ( 7 to ta pionowa a 5 szerokość) skręcasz na blaszki- na wszelki wypadek pod luksferami pod belka dajesz wsporniki z belek. Że udźwignie-nie mam wątpliwości, ale jak dokleić luksfery - tego nie jestem pewien.
Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A ja myślę, że DUŻO prościej i taniej będzie, jak zrobisz tą ściankę nie z płyt G/K, a z YTONGA. Bloczki (np. 11,5 cm grubości) skleisz precyzyjnie ustawiając w pionie, zagruntujesz (aby wyrównać chłonnośc materiału), pociągniesz cienką warstewką jakiejś gładzi gipsowej i bez żadnego bicia się z profilami, płytami, łączeniami płyt, na odpowiedniej wysokości spokojnie umieścisz sobie luksfery w dwóch, czy trzech rzędach nie troszcząc się i ich jakieś tam specjalne mocowanie...
Przy płytach i tak będziesz gipsem się "bawił", tu przy ytongu zużyjesz go trochę więcej, ale i tak się trochę mieszkanie przykurzy icon_rolleyes.gif
Nie bardzo rozumiem ludzi którzy wszędzie pchają te płyty G/K - ja myślę, że tam, gdzie już trzeba (np. ze względu na stosunkowo małą wagę konstrukcji i ściany) to można zastosować G/K, ale przy bloczkach jest mniej roboty, nie ma problemu z powieszeniem telewizora, czy zegara lub szafki icon_confused.gif
Link do komentarza
Hmmmm - nie znałem tego materiału i może to i niezły pomysł ale już za późno icon_smile.gif Kupiłem wczoraj materiał na ściankę z płyt G_K wraz z luksferami które z konieczności postawie w dwóch rzędach PIONOWYCH po bokach ściany a nie na niej jak to miało być w pierwszej wersji. Problem więc już jest połowicznie ale rozwiązany icon_smile.gif
DZIĘKI za pomoc
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...