Skocz do zawartości

Zmiany po wylaniu fundamentów


fafjor

Recommended Posts

Witam.

Fundamenty zostały wykonane, zalane już w październiku, lecz teraz gryzie mnie, że jedna strona budynku mogłaby zostać wydłużona.
Link do projektu: http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ryszkach-7.html

Chciałbym wydłużyć budynek gdzieś o 0,5-1metr "od tyłu" (od strony salonu + gabinetu).
Czy jest jeszcze taka operacja możliwa po wylaniu fundamentów? Rozumiem, że to wiąże się też z projektowaniem dachu na nowo? A może z czymś jeszcze?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Przede wszystkim jest to zmiana istotna w projekcie, na który zostało wydane pozwolenie na budowę. Konieczne więc będzie sporządzenie projektu zastępczego i uzyskanie nowego pozwolenia na budowę.



Dziękuję za odpowiedź

Czy sporządzenie projektu zastępczego tak na oko to będą spore pieniądze? Jest szansa zmieścić się, ze wszystkim w kwocie do 15 tys zł?
Link do komentarza
Projekt objęty jest prawem autorskim i ewentualne zmiany wymagają uzyskania zgody jego twórcy. W projektach typowych z reguły dołaczona jest klauzula określająca jakie odstępstwa od projektu dopuszcza jego autor.

Przy większych zmianach trzeba skontaktować się z projektantem/pracownią, która opracowała projekt i tam można będzie uzyskać konkretne informacje, co do kosztów modyfikacji projektu.
Link do komentarza
No nic, w takim razie chyba daruję sobie tą cała zabawę. Teraz zorientowałem się dopiero, że będzie za mało miejsca na TV i kominek w salonie i kombinuje czy da się cokolwiek zmienić.

P.S. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam małe pytanko odnośnie zabezpieczenia fundamentu przed zimą.
Na fundamencie zebrała się małą ilość wody, która została przykryta folią budowlaną. Nie zaszkodzi ona przez zimę fundamentom? (jest to naprawdę znikoma ilość i malutka warstwa wody)
Link do komentarza
Cytat

No nic, w takim razie chyba daruję sobie tą cała zabawę. Teraz zorientowałem się dopiero, że będzie za mało miejsca na TV i kominek w salonie i kombinuje czy da się cokolwiek zmienić.

P.S. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam małe pytanko odnośnie zabezpieczenia fundamentu przed zimą.
Na fundamencie zebrała się małą ilość wody, która została przykryta folią budowlaną. Nie zaszkodzi ona przez zimę fundamentom? (jest to naprawdę znikoma ilość i malutka warstwa wody)



Żeby nie tracić na doświetleniu w salonie można :


Powiększyć okno a skasować pojedyncze drzwi na taras :

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...