Skocz do zawartości

Dwa mieszkania w jednym domu


Recommended Posts

a zamiast trzech (pewnie wiecej juz by sie na jednej scianie nie zmiescilo, nawet gdyby chcial, hehe) oddzielnych klimatyzatorow nie byloby bardziej estetycznie zamontowac jednostke multi split inverter gdzies w ustronnym miejscu przykrytym jakims krzewem? Takie eksponowanie brzydoty wiszacych na elewacji klimatyzatorow ma tylko chyba na celu tylko jedno: podniesienie tzw statusu w oczach sasiadow. Domek schludny ale bardzo minimalistyczny, wnetrze zimne, malo przytulne, ale to tylko moja subiektywna opinia.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Jak szybko zmieniło się podejście do "starannego zaizolowania budynku" Właśnie realizuję własną budowę .
Dom parterowy dwa mieszkania 150m2 + 36m2 garaż
Koszt budowy pod klucz 520tyś bez działki

Konstrukcja i izolacja:

Płyta fundamentowa na 20 cm XPS pod xps folia choć podobno nie konieczna(co daje całkowity brak mostków cieplnych.)XPS dwie warstwy klejone pianką na brzegach.
Brzeg płyty 20 cm xps

Na płycie 5 cm EPS ogrzewanie podł i wylewka.
Tak nie robię ogrz w płycie bo w razie awarii co mam zrobić kuć płytę ?
Po drugie nie mam rurek z tworzywa po rozmowach z fachowcami kompletny brak zaufania do tego produktu u mnie jest cienkościenna miedź koszt 10% większy od tworzywa (stosuje się większe przerwy pomiędzy rurkami)
Dodatkowo ułożyłem opaskę przeciw wysadzinową 1m szerokości z xps gr 10 cm wokół płyty.
Odwodnienie obwodowe drenaż wokół płyty

Ściany ceramika poryz gr 18,8 (bo nie ociepla się murem tylko izolacją)

Ściany zew ocieplone styropianem grafit 25 cm 15+10 styro fazowany i klejony pianką na krawędziach styropian nie kołkowany (brak mostków)na tak niskiej ścianie nie jest wymagane kołkowanie(kołek =mostek cieplny)
Przed ociepleniem ściana odkurzona i zagruntowana,ocieplanie odbyło się po w dni bez słońca (czarny styropian w słońcu i naciąganie to naciąganie was na koszty nowego tynku za rok czy dwa)

Okna U 0,6 rama 0,8 montaż w warstwie styropianu na kotwach(brak mostków)

Strop stanowi dolna część więźby dachowej i karton gips na stropie 45 cm wełny folia paroprzepuszczalna ,strych nieużytkowy ,między krokwiami nie ma ocieplenia bo po co.

Dom z rekuperatorem spraw 85 % i czujnikiem co2 (czujnik bo reku ma pracować kiedy jest taka potrzeba a nie ciągle)
Dom projektowany jako szczelny (próba szczelności)

Teraz o źródłach ciepła i naciąganiu Was na wielką kasę.
W budynkach bardzo dobrze ocieplonych i szczelnych o kosztach ogrzewania NIE DECYDUJE rodzaj źródła ciepła tylko UTRATA CIEPŁA przez budynek(zapotrzebowanie)

Czyli nie ma różnicy co będzie grzać tylko ile energii potrzeba na 1m2 pow ogrzewanej

Jak ktoś nie wierzy to polecam kalkulator link.

http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster

W kalkulatorze proszę użyć opcji można określić wszystkie warunki i grubości ocieplenia.
Dla domu w moim wariancie ocieplenia i technologii roczny koszt ogrzewania to 763 zł Kocioł kondensacyjny 108% sprawn(tylko ogrzewanie)


A teraz najlepsze koszt ogrzewania dla tych samych parametrów ocieplenia budynku ale źródło POMPA CIEPłA o sprawn 350%= 768 zł

I to nie są czary tylko fizyka

Czyli nie ważne czym nagrzejesz tylko ile czasu będzie to ciepło "trzymane" przez budynek.
Możecie ogrzewać nawet drewnem ,peletem czy innym badziewiem koszty będą identyczne
więc po co mam wydać powiedzmy 50 tyś na pompę ciepła

Podsumowując ja przygotowywałem się czyli zasięgałem opinii przez 10 lat tyle czasu marzyłem o wybudowaniu swojego domu w taki sposób żeby wszystko było przemyślane ten długi okres czasu pozwolił na wybranie optymalnej technologii na każdym etapie budowy
Tak na budowie musiałem być codziennie i pilnować wszystkiego dosłownie wszystkiego
szczególnie na etapach izolacji ,montażu okien.
Tak projekt indywidualny i co z tego ,płacicie za zmiany kupę kasy.

P.s W domu nie mam kotłowni piec jest w kuchni w szafce.
Nie ma kominów ,nie mam dachówki,więźba lekka i tania tak jak i blachodachówka.
Nie inwestowałem w beton na dachu tylko w ocieplenie.

Nie dajcie się namówić na modne=drogie rozwiązania pytajcie ,czytajcie myślcie kochani wszak mamy XXI wiek

Pozdrawiam wszystkich budujących
szczególnie tych co uwierzyli "bo pan projektant powiedział ,że 14 cm ocieplenia
wystarczy bo jest zgodne z normą"

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuchacha

A gdzie Wasz rozum przecież on projektant za gaz nie zapłaci on ma normy a Wy rachunki.


Internetowym trolom i wszelakiej maści fachowcom mówię
O czym mam z wami dyskutować o tym że za ogrzanie gazem domu 150m2 płacę 800 zł rocznie.
Link do komentarza
@Jacekzałożenia i algorytmy obliczeniowe tego kalkulatora są nieszczególnie przygotowane:
  • wybieramy region Polski "Niziny" lub "Wyżyny" cokolwiek się za tym kryje. Może lepiej było dać chociaż mapkę ze strefami klimatycznymi. Przypominam, że mamy ich 5. W pierwszej (np. Pomorze Zachodnie) obliczeniowa temperatura zewnętrzna to -15°C. W piątej (np. Suwałki) zaś -25°C. Oba regiony s ą nizinne. Więc, co przyjęto w programie?
  • wybieramy standard budynku "nowy wg normy WT2014", a program wskazuje nam że wsp. U ścian zewnętrznych wynosi 0,20 W/(m2K). tymczasem zgodnie z WT2014 powinno być 0,25 W/(m2K);
  • współczynnik U dla okien też niezgodny z WT2014, do tego w samym programie (dopiero w dokumentacji) nie widać jaki jest konkretnie. Reszty współczynników już nie sprawdzałem, podejrzewam, że z nimi nie jest lepiej. Tak na marginesie WT2014 to nie norma lecz rozporządzenie ministra;
  • cena za kWh ciepła z danego urządzenia grzewczego się nie zmienia, gdy zmieniamy jego sprawność;
  • ceny za ciepło (kWh) są zaniżone, np. 0,18 zł/kWh z gazu ziemnego przy sprawności kotła 95%;
  • domyślnie przyjęta sprawność urządzeń grzewczych jest cokolwiek dziwna, przypominam, że powinna to być realna sprawność roczna, skoro wyznaczamy z tego koszty ogrzewania domu. A tu mamy gazowy kocioł kondensacyjny o sprawności 95% i węglowy (z uporem nazywany "piecem") o sprawności 80% oraz piec kaflowy o sprawności 40% (na jakiej podstawie tak przyjęto?). Za to dla obu urządzeń na węgiel koszt ciepła wynosi 0,10 zł/kWh.

Reasumując, założenia do obliczeń przyjęto dziwaczne, z mnóstwem błędów. I to od założeń podstawowych. Wynik otrzymany w programie będzie się miał nijak do rzeczywistości. Wyłapanie tego co opisałem zajęło mi krócej niż samo pisanie. Ten program to raczej źle zrobiona zabawka niż coś użytecznego. Ktoś z podstawowa orientacja w temacie, zorientuje się, że autorzy się nie przyłożyli. Edytowano przez Sławomir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...