Skocz do zawartości

Docieplenie ściany trójwarstwowej


marti2000

Recommended Posts

Witam. Drodzy Forumowicze- mam pytanie odnośnie docieplenia domu i liczne na szczere odpowiedzi. Mam ściany postawione w formule trójwarstwowej, czyli: od środka klasyczny suporex 24cm, styropian ok 5cm, max 12cm. Na to jest zewnętrzny tynk. Zastanawiam się nad dociepleniem jeszcze domu, tzn nad położeniem styropianu na zewnętrzny tynk- tak ok 8-10 cm grubości. I teraz moje pytania:
- czy powinno się w ogóle docieplać takie ściany i czy nie zrobi się "kanapki" badx termosu i za 2-3 lata będę wszystko zrywał?
- jeśli jest możliwe docieplenie, to czy np nie powinno się zrobić między obecnym tynkiem a nowym styropianem np 1-2 cm dylatacji, aby się nie skraplała woda?

bardzo proszę o poważne odpowiedzi
Dziekuje
m
Link do komentarza
Cytat

Witam. Drodzy Forumowicze- mam pytanie odnośnie docieplenia domu i liczne na szczere odpowiedzi. Mam ściany postawione w formule trójwarstwowej, czyli: od środka klasyczny suporex 24cm, styropian ok 5cm, max 12cm. Na to jest zewnętrzny tynk. Zastanawiam się nad dociepleniem jeszcze domu, tzn nad położeniem styropianu na zewnętrzny tynk- tak ok 8-10 cm grubości. I teraz moje pytania:
- czy powinno się w ogóle docieplać takie ściany i czy nie zrobi się "kanapki" badx termosu i za 2-3 lata będę wszystko zrywał?
- jeśli jest możliwe docieplenie, to czy np nie powinno się zrobić między obecnym tynkiem a nowym styropianem np 1-2 cm dylatacji, aby się nie skraplała woda?

bardzo proszę o poważne odpowiedzi
Dziekuje
m



Dodatkowe ocieplenie nie spowoduje jakiś problemów i zawilgocenia ściany. Natomiast dyskusyjna jest kwestia opłacalnosci. Obecna ściana ma ciepłochronność na poziomie ok. 0,4 W/m2K a po ociepleniu 10 cm warstwą
styropianu osiągnie 0,2 W/m2K. W skali roku pozwoli to na zaoszczędzenie ok 15 kWh na 1m2 muru. Przy aktualnych cenach energii daje to oszczędność ok. 3-4 zł/m2 w ciągu roku a koszt robót ociepleniowych to 90- 120 zł/m2
Link do komentarza
Cytat

Witam. Drodzy Forumowicze- mam pytanie odnośnie docieplenia domu i liczne na szczere odpowiedzi. Mam ściany postawione w formule trójwarstwowej, czyli: od środka klasyczny suporex 24cm, styropian ok 5cm, max 12cm. Na to jest zewnętrzny tynk. Zastanawiam się nad dociepleniem jeszcze domu, tzn nad położeniem styropianu na zewnętrzny tynk- tak ok 8-10 cm grubości. I teraz moje pytania:
- czy powinno się w ogóle docieplać takie ściany i czy nie zrobi się "kanapki" badx termosu i za 2-3 lata będę wszystko zrywał?
- jeśli jest możliwe docieplenie, to czy np nie powinno się zrobić między obecnym tynkiem a nowym styropianem np 1-2 cm dylatacji, aby się nie skraplała woda?

bardzo proszę o poważne odpowiedzi
Dziekuje
m



Przy tak skonstruowanej ścianie jak Pan opisał jest duże prawdopodobieństwo, że już następuje wykroplenie na warstwach suporexu i styropianu. Suporex ma bardzo mały opór dyfuzyjny µ=3 w porównaniu ze styropianem który ma współczynnik oporu dyfuzyjnego około µ=60. Jeżeli na dzień dzisiejszy nie widać żadnych zawilgoceń to znaczy, że następuje odsychanie wilgoci do wewnątrz, jak również do zewnątrz poprzez ewentualne nieszczelności miedzy płytami. Nie chcąc ryzykować zaburzenia tego układu warto się zastanowić nad dociepleniem ściany od zewnątrz system, który ma mały opór dyfuzyjny czyli jest paroprzepuszczalny. System ROCKWOOL ECOROCK MAX ma tak dobrane elementy zarówno zaprawy klejącej jak również zbrojącej, które w połączeniu z tynkiem mineralnym zapewnią odpowiednio mały opór dyfuzyjny pozwalający wilgoci na zewnątrz przegrody oraz dzięki niskiemu współczynnikowi przewodzenia ciepła ociepla ścianę. Jeżeli użyjemy styropianu frezowanego, czy też ułożymy go z dylatacją 2 cm jak Pan opisuje spowoduje to powstanie komina powietrznego, w którym będzie przemieszczało się zimne powietrze między izolacją a ścianą w efekcie da to taki efekt jak byśmy pod ciepłą kurtkę wpuścili sobie zimne powietrze. Izolacja będzie izolować z dużo niższa sprawnością, więc efekt docieplenia będzie mało zauważalny.
Link do komentarza
Cytat

.....
Suporex ma bardzo mały opór dyfuzyjny µ=3 w porównaniu ze styropianem który ma współczynnik oporu dyfuzyjnego około µ=60 ....

System ROCKWOOL ECOROCK MAX ma tak dobrane elementy zarówno zaprawy klejącej jak również zbrojącej, które w połączeniu z tynkiem mineralnym zapewnią odpowiednio mały opór dyfuzyjny pozwalający wilgoci na zewnątrz przegrody ....


nie żebym się czepiał, ale ten odpowiednio oznacza ile?
takie sformułowanie chyba nie przystoi profesjonaliście, he icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Dodatkowe ocieplenie nie spowoduje jakiś problemów i zawilgocenia ściany. Natomiast dyskusyjna jest kwestia opłacalnosci. Obecna ściana ma ciepłochronność na poziomie ok. 0,4 W/m2K a po ociepleniu 10 cm warstwą
styropianu osiągnie 0,2 W/m2K. W skali roku pozwoli to na zaoszczędzenie ok 15 kWh na 1m2 muru. Przy aktualnych cenach energii daje to oszczędność ok. 3-4 zł/m2 w ciągu roku a koszt robót ociepleniowych to 90- 120 zł/m2



Dziękuję za odpowiedz. Faktycznie, pod względem kosztów może i nie wygląda to zachęcająco. Nie mniej jednak, z uwagi na fakt, że założyłem klinkierowe parapety, które jak widać sa obsadzone źle - woda dostaje się chyba do kratówki od strony zachodniej, ponieważ, tynk zaczął się łuszczyć pod oknami (konkretnie pod parapetami.) Tak czy siak musze wiec tynk położyć nowy (obecny ma ok 15 lat). Tak wiec dołożenie styropianu rozkłada się cenowo.

Ale wracając do sedna. Naczytałem się już trochę forów internwotowych, I tak właściwie nie ma nigdzie jasno powiedziane, czy ocieplenie ściany trójdziałowej nie spowoduje więcej komplikacji i w efekcie złego niż dobrego. zastanawia mnie jeszcze - i tutaj prosiłbym o opinię - czy np. w tej zewnętrznej warstwie styropianu powinie nim dawać jeszcze jakieś otwory dylatacyjne, aby zapewnić dopływa powietrza pod warstwę styropianu?
I jeszcze jedno - czy styropian może bezpośrednio dolegać do obecnego tynku, czy np. musi mieć np. 1-2cm szczelinę dylatacyjną i być osadzony na jakiś kołkach dystansujących?

Będę wdzięczny za informacje w tej sprawie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...