Skocz do zawartości

Ocieplenia stropu nad parterem


Recommended Posts

Witam
Mam zamiar zmierzyć się z tematem jak wyżej, choć nie wiem czy jestem wystarczająco zorientowany w temacie i zdolny do takich prac.
Otóż mam zbudowany domek ze stropem, który to tworzy dolny pas wiązarów kratowych.
Sufit będzie oczywiście z G. K. na ruszcie. W projekcie mam folie pcv paroszczelną. Czy taka folia może leżeć bezpośrednio na płytach GK? Czy na foli może spoczywać wełna mineralna? W projekcie warstwa wełny to 18 cm czy to aby nie za mało? Jakich firm wełna opłaca się kupować najbardziej?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Link do komentarza
ja strop mam ocieplony warstwą 30 cm wełny o współczynniku 0,035
20 cm między belki stropowe
10 cm pod belkami
raczej nie da się położyć folii bezpośrednio na płytach
folię przykleja się do rusztu, tak aby była jak najbardziej szczelna
popatrz u mnie w dzienniku budowy
niedawno samemu ocieplałem strop
Link do komentarza
Cytat

ja nic nie sugeruje - to ty będziesz płacić rachunki za ogrzewanie
ja mam 15+15 wełny.
Minimum dzisiaj to 15+5, standard 15+10 wełny



Qrcze ja to mam jednak posrany ten projekt. Część opisowa mówi o 18 warstwy izolacji termiczne, a część rysunkowa 15+10.
Jak mi się zmieści, żeby zrobić szczelinę między podłogą strychu zrobię 15+15

Cytat

ja strop mam ocieplony warstwą 30 cm wełny o współczynniku 0,035
20 cm między belki stropowe
10 cm pod belkami
raczej nie da się położyć folii bezpośrednio na płytach
folię przykleja się do rusztu, tak aby była jak najbardziej szczelna
popatrz u mnie w dzienniku budowy
niedawno samemu ocieplałem strop



Dzięki, pewnie zrobie podobnie. Masz jeszcze jakieś zdjęcia z tego etapu? Podesłał bym mail'a i poprosił o przesłanie w wolnej chwili zdjęć
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Qrcze ja to mam jednak posrany ten projekt.


Nie sugeruj się projektem jeśli chodzi o termoizolację,na elewacji znając życie masz 12-15cm zwykłego styro ;)
Projekt jedynie ma spełnić warunki normy czyli U przegrody ma być poniżej 0,3 W/m2K a to na dzisiejsze ceny energii zbyt dużo.
Ja zamierzam mieć w stropie 30-35cm ocieplenia a na ścianach 22-25cm grafitowego styro.
W projekcie miałem odpowiednio 20cm i 15cm icon_smile.gif
Sposobów na umieszczenie wełny na stropie jest kilka,albo obniżasz sufit na odpowiednią wysokość albo na dolny pas dajesz kantówki na odpowiednią wysokość a na to dopiero podłoga lub połączenie obu. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Arturo ma racje - izolacje w projektach dobiera się tak, zeby projekt spełniał normę.i tyle...
nikt ci nie zabroni dać więcej...



Czy aby na pewno?
Budynek nie powinien zmieścić w pkt. wyznaczonych przez geodete?
Pani z biura projektowego i mój kiero twierdzi, że budynek powinien mieć taką szerokość i długość jaką ma w projekcie.
Izolacja termiczna to budynek.
W projekcie miałem 29 ściana i 12 ocieplenie. Zmieniłem na 25 i 15. Taką zmianę podobną mogłem wykonać zaznaczając to w dzienniku budowy. Jeśli chciałbym dać 20 cm ocieplenia to powinienem cofnąć ściany do środka. Taką opinie podziela kilka osób.
Mylą sie?
Link do komentarza
izolację dachu dajesz od wewnątrz - nie ma problemu

kiedyś była dyskusja na ten temat ocieplenia zewnętrznego - ale nie pamiętam konkluzji....jak masz zachowane odległości od granicy z sąsiadem, to chyba nie ma problemu....
Link do komentarza
Cytat

izolację dachu dajesz od wewnątrz - nie ma problemu
Zgadza się tu problemu nie ma

kiedyś była dyskusja na ten temat ocieplenia zewnętrznego - ale nie pamiętam konkluzji....jak masz zachowane odległości od granicy z sąsiadem, to chyba nie ma problemu....



Muszę się przyjrzeć tematowi i zapytać w gminie. Myślę, żeby zwiększyć grubość ocieplenia martwi mnie jednak troszke to co powiedział mój kiero
Link do komentarza
Cytat

Czy aby na pewno?
Budynek nie powinien zmieścić w pkt. wyznaczonych przez geodete?
Pani z biura projektowego i mój kiero twierdzi, że budynek powinien mieć taką szerokość i długość jaką ma w projekcie.
Izolacja termiczna to budynek.
W projekcie miałem 29 ściana i 12 ocieplenie. Zmieniłem na 25 i 15. Taką zmianę podobną mogłem wykonać zaznaczając to w dzienniku budowy. Jeśli chciałbym dać 20 cm ocieplenia to powinienem cofnąć ściany do środka. Taką opinie podziela kilka osób.
Mylą sie?


mylą się
i są siacyś dziwni huh.gif
bo właśnie wtedy zmienią się istotne parametry
najważniejsze to odległości, reszta to pikuś
Link do komentarza
Cytat

mylą się
i są siacyś dziwni huh.gif
bo właśnie wtedy zmienią się istotne parametry
najważniejsze to odległości, reszta to pikuś



A które to odległości się zmienią?
Kubatura bez zmian, bo ściana stoi w tym samym miejscu na fundamencie jak w przypadku 29. Budynek był wyznaczony przez geodetę razem z ociepleniem. Zatem jego obrys będzie taki sam, wewnątrz również.
Chyba, że i geodeta, i kiero i kobieta z biura się myli.

Pierwotnie moja ściana miała 36,5 w ramach adaptacji została zmieniona na 41, czyli 29 max i 12 styro. W trakcie budowy zmieniłem zdania i wolałem dać grubsze ocieplenie. Kiero powiedział, że musze zatem zwęzić ściany na 25 i dać 15 styro lub 16 styro tak żebym mój budynek w środku był tak sam, a na zewnątrz zaczął i skończył w miejscu wyznaczonym przez geodete.

I teraz w sumie żałuje, że nie zrobiłem w projekcie ściany 45 Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

widzisz, są dwie możliwości
albo ja Ciebie nie rozumiem,
albo Ty mnie
o co się zapytałeś?



Z wypowiedzi Adiqq- cyt.
"Arturo ma racje - izolacje w projektach dobiera się tak, zeby projekt spełniał normę.i tyle...
nikt ci nie zabroni dać więcej... "
zrozumiałem, że można dawać sobie dowolnie grube ocieplenie.
Mój kiero twierdzi jednak, że muszę absolutnie zmieścić się w pkt. wyznaczonych przez geodete.
Dlatego zwęziłem ściany na korzyść grubszego styro na co zgodził się mój kiero.
Teraz żałuję, że w projekcie nie dałem grubszego ocieplenia bo jak rozumiem teraz samowolnie zrobić tego nie mogę
Link do komentarza
Gość arturo72
Moim zdaniem właśnie osie,wtedy nie ma problemu z grubszą warstwą styro ale nawet gdyby były to rogi budynku to też nie ma problemu ze zmianą grubości ocieplenia pod warunkiem zachowania odległości od granicy.
U mnie geodeta nigdzie nie nanosił punktów na papierze,mam jedynie wpis w dzienniku o wytyczeniu budynku.
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem właśnie osie,wtedy nie ma problemu z grubszą warstwą styro ale nawet gdyby były to rogi budynku to też nie ma problemu ze zmianą grubości ocieplenia pod warunkiem zachowania odległości od granicy.
U mnie geodeta nigdzie nie nanosił punktów na papierze,mam jedynie wpis w dzienniku o wytyczeniu budynku.



u mnie też tylko wpis w dzienniku.
Ten sam geodeta robił pozniej inwentaryzację powykonawczą...
Link do komentarza
Cytat

dziwny ten geodeta :biggrin:

masz operat?



W sumie wpadłem na niego przypadkowo.
Operat? masz na myśli jakiś dokument czy tam opracowanie w tym temacie?


Cytat

No to jak chcesz mieć cieplej to zmieniaj na 18+22cm styro grafitowego i masz ciepłotę i U ściany 0,13 icon_smile.gif



ściany już nie zmienie. Ale chyba zakupie ten styropian grafitowy.
Myślicie, że warto?
Link do komentarza
Cytat

Operat? masz na myśli jakiś dokument czy tam opracowanie w tym temacie?



Operat geodezyjny - dokumentacja techniczna powstała w wyniku prac geodezyjnych i kartograficznych podlegająca obowiązkowi zgłaszania i przekazywania do Państwowego Zasobu Geodezyjno - Kartograficznego

Zasób Geodezyjno – Kartograficzny – należy przez to rozumieć zasób geodezyjny i kartograficzny, stanowiący zbiór map oraz materiałów fotogrametrycznych, teledetekcyjnych, rejestrów, wykazów, katalogów danych geodezyjnych i innych opracowań powstałych w wyniku wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych mających podstawowe znaczenie gospodarcze i ogólnospołeczne.

Mapa Zasadnicza - jest to wielkoskalowe opracowanie kartograficzne zawierające aktualne informacje o przestrzennym rozmieszczeniu obiektów ogólnogeograficznych oraz elementów ewidencji gruntów i budynków, a także sieci uzbrojenia terenu: nadziemnym, naziemnych i podziemnych. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
ło jeżu ale problem zalamka.jpg
daj tyle styro ile chcesz i już nie marudź

Stasiu - zgodnie z tym co napisałeś, nazwijmy dokument, o który mi chodzi - szkicem z tyczenia
coś, co oprócz wpisu w dziennik będzie dokumentem, który wskazuje co geodeta miał na myśli, czyli co wyznaczył
jak wielu zauważa - na gębę to se można
maseczkę huh.gif
Link do komentarza
Witajcie

Potrzebuje kilku rad:) jak ogarnąć temat ocieplenia poddasza.

Dom parterowy, poddasze nieużytkowe(tz. bedzie pełniło funkcje strychu)
Na poddaszu bedę napewno montował rekuperator więc pewnie temperatura nie może być za niska.
Czy ocieplać strop, czy też strop i dach??
Jaka kolejność ocieplenia, tz. jakie folie itd.
Strop mam drewniany a sufity będą podwieszane.

pozdr Przemek
Link do komentarza
Cytat

Witajcie

Potrzebuje kilku rad:) jak ogarnąć temat ocieplenia poddasza.

Dom parterowy, poddasze nieużytkowe(tz. bedzie pełniło funkcje strychu)
Na poddaszu bedę napewno montował rekuperator więc pewnie temperatura nie może być za niska.
Czy ocieplać strop, czy też strop i dach??
Jaka kolejność ocieplenia, tz. jakie folie itd.
Strop mam drewniany a sufity będą podwieszane.

pozdr Przemek


Mniejsza ilość materiału izolacyjnego zużyje się izolując tylko strop. Nie ma potrzeby ogrzewać dodatkowej kubatury strychu nieużytkowego. Proponuję zaizolować strop układając wełnę skalną w matach miedzy legarami drewnianymi jako pierwszą warstwę np. TOPROCK. Od strony pomieszczenia można ułożyć druga warstwę pomiędzy legarami a sufitem podwieszonym np.: SUPERROCK.

Sugerowana grubość izolacji przy zastosowaniu tych materiałów to 25 cm. Folię jako paroizolację należy układać pomiędzy sufitem podwieszonym a wełną. Żeby zapewnić większa sprawność centrali wentylacyjnej z rekuperacją należy zaizolować przewody nawiewne i wywiewne prowadzące do rekuperatora do pomieszczeń matami z wełny skalnej o grubości około 10 cm (np. Alu Lamella Mat). Można też ułożyć przewody z ciepłym powietrzem w izolacji poddasza zapewniając ponad nimi taką samą grubość izolacji jak w pozostałej części dachu.
Link do komentarza
Cytat

Mniejsza ilość materiału izolacyjnego zużyje się izolując tylko strop. Nie ma potrzeby ogrzewać dodatkowej kubatury strychu nieużytkowego. Proponuję zaizolować strop układając wełnę skalną w matach miedzy legarami drewnianymi jako pierwszą warstwę np. TOPROCK. Od strony pomieszczenia można ułożyć druga warstwę pomiędzy legarami a sufitem podwieszonym np.: SUPERROCK.

Sugerowana grubość izolacji przy zastosowaniu tych materiałów to 25 cm. Folię jako paroizolację należy układać pomiędzy sufitem podwieszonym a wełną. Żeby zapewnić większa sprawność centrali wentylacyjnej z rekuperacją należy zaizolować przewody nawiewne i wywiewne prowadzące do rekuperatora do pomieszczeń matami z wełny skalnej o grubości około 10 cm (np. Alu Lamella Mat). Można też ułożyć przewody z ciepłym powietrzem w izolacji poddasza zapewniając ponad nimi taką samą grubość izolacji jak w pozostałej części dachu.



DSC01446.jpg



Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok?
Link do komentarza
Cytat

[attachment=12053:SDC10513.jpg]

Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok?


Moim zdaniem będzie to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że zaizolujemy odpowiednio wszystkie elementy, które będą przebijały warstwę izolacji jak np. wspomniane przewody wentylacyjne.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

[attachment=12053:SDC10513.jpg]

Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok?


Witaj

Mam podobny układ jak ty.
Strop drewniany, wiązary. Obniżam sufit o 25cm.

Jestem po wstępnej rozmowie z moimi fachowcami i proponuja dać 20cm wełny między belki stropowe i 10 cm na ruszt. Powstanie szczelina między jedną warstwa wełny a drugą okolo 10cm. Może tak ci bedzie pasowało jak mi proponująicon_smile.gif

pozdr
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
No to teraz mam mętlik;/
Inna ekipa doradza nie zostawiać żadnej wolnej przestrzeni między dwoma warstwami wełny.
Ponoć lepiej ruszt z profili-krzyżowy i na nim ułożyc dwie warstwy wełny. Ale martwi mnie 25-30cm wełny na ruszcie, wkońcu to jest obciążenie.
Jak można rozwiązać w takim razie ocieplenie stropu drewnianego jeżeli obniżamy sufit o 25-30cm.

pozdr
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...