Skocz do zawartości

Jakim jesteś kierowcą?


Recommended Posts

Cytat

a polscy kierowcy?
zarozumiale i nieustapliwe cwaniaki



najbardziej mnie wkurza , kiedy jadę dwupasmówką (najczęściej z samiuśkiego połednia na Katowice) , i wymijam jakiegoś tira - lewą stroną oczywiście icon_lol.gif , no i jadę , jadę, wyprzedzam .... a za mną ciśnie jakiś cymbał czymś dużym i drogim i miga , i trąbi , i zaś miga ... jakbym kuźwa miała przefrunąć tudzież włączyć turbodoładowanie albo sie teleportować żeby zwolnić mu pas....
nie poczeka , nie zrozumie że moje auto ma ograniczone możliwości i trza mi więcej czasu (według mnie 130 to nie była znowu taka mała prędkość) .... nieeeee , po co ...
a kiedyś byłam świadkiem takiej akcji (jechałam z boku i widziałam) , jak po takiej sytuacji taki spieszący się cwel chcąc zrobić na złość zajechał drogę temu który chwilę blokował pas wyprzedzając .... i po hamplach .... mało wypadku nie spowodował , w samochodzie z tyłu jechało dziecko ....
jakbym dorwała takiego ciula to bym mu nogi z doopy powyrywała.... icon_evil.gif Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

i tak chyba wszyscy wiedza ze polskie drogi sa delikatnie ujmujac do bani
a najwiekszy szok to dla osoby ktora ktora zyla za granica kilka-nascie lat i zawitala do tusklandii
pocieszajacy jest fakt ze gdyby nie euro,dalej byloby nic,tak chociaz MUSZA budowac

a polscy kierowcy?
zarozumiale i nieustapliwe cwaniaki


To byś się musiał przejechać na Ukrainę. Znajomy jak wrócił z Ukrainy to powiedział,że na polskie drogie już nie będzie narzekał bo w porównaniu z ukraińskimi to mamy autostrady icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Jest także druga strona.
Jeśli prawa strona jedzie np. 100km/h, to po jaki gwint, wyprzedza się z szybkością 105km/h i potem zjeżdża na prawą stronę i kontynuuje z 100km/h ?

Natomiast prawdą jest, że nikt i nigdzie nie uczy adeptów, jak prawidłowo wykonać manewr wyprzedzania, to i większość męczy się na najwyższym biegu, myśląc że tak jest poprawnie.
Manewr wyprzedzania (bardzo niebezpieczny), powinien być wykonany dynamicznie – redukcja, gaz do (prawie) odcięcia i wrzucenie wyższego biegu (jeśli jest taka potrzeba) - i myk na prawo i zwalniamy do swojej prędkości podróżnej.

Ciekawostka – w zasadzie nie ma samochodu, który na III biegu nie osiąga 130km/h – warto dla własnej wiedzy i bezpieczeństwa, sprawdzić co może nasze autko – zwłaszcza na wysokich obrotach.
W każdym samochodzie drzemie lew – trzeba go tylko obudzić, a budzi się gdzieś przy około 5.000 obrotów i "ciągnie" aż do odcięcia.


Ps. O benzyniaku pisałem, bo „grzechotniki” mają niższy zakres obrotów, ale zasada ta też jest ta sama.
Link do komentarza
Rysiu ... ja tam nie wiem, ale mnie uczono że kiedy wyprzedzam to mam zredukować bieg na niższy i tak robię ...
w przypadku kiedy rozkulałam Izę do 130 to w trakcie manewru wrzuciłam siłą rzeczy na ostatni bieg ... i tak jechałam se tą 130-tką .... aż tego tira , a za nim kolejnego nie wyprzedziłam ... icon_wink.gif
ciągi tirów to na naszych drogach masakra ... jak się wrąbie takich kilka to przerąbane ... z drugiej strony staram się być wyrozumiała, bo przecież fruwać nie będą - gdzieś jeździć muszą...

pewnie, że są różne przypadki i nie ma co generalizować, ale nie da się ukryć - da się zauważyć naszych drogach brak kultury jazdy ...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Retro to prawie jak ja... icon_smile.gif

DAI - super fajna sprawa icon_smile.gif

Jedno widziałem
- w 2001r jechałem z Białej Cerkwi pod Kijowem do Odessy - i na całym odcinku budowali nową autostradę...
coś chyba koło 600 km...
Taki pikuś,u nas 10 lat później i 60km wybudować z wsparciem UE nie mogą... a drogi poblokowane że hoho





Ale i tak każdemu szczerze odradzam.
Jak ktoś chce turystycznie jechać np Lwów pozwiedzać to niech jedzie BUS-em z Przemyśla.
Odradzam przejścia graniczne ( z powrotem ) Dorohousk, Zosin, najlepsze to chyba Medyka.
Widzę, że niewiele się TAM zmieniło icon_smile.gif
Link do komentarza
Prawdziwa przygoda drogowa jaką przeżyłem– to nocna wyprawa samochodem z Sharam do Kairu, biorąc pod uwagę tam obowiązujące, takie zasady ruchu drogowego (przestrzegane rygorystycznie przez miejscowych kierowców):
1) Musisz mieć sprawny i głośny klakson,
2) Większy ma pierwszeństwo,
3) Na czerwonym świetle można jechać,
4) Na zielonym świetle należy jechać.
5) Światła w samochodzie są zbędne.

W Egipcie, prowadzenie samochodu w dzień, to tylko malutka wprawka przed mocnym horrorem jazdy nocą.


Po takim doświadczeniu, jazda i parkowanie w Atenach w szczycie, to mały (Pan) Pikuś.
Link do komentarza
Cytat

Po takim doświadczeniu, jazda i parkowanie w Atenach w szczycie, to mały (Pan) Pikuś.



Ale chyba nie takie parkowanie?

e2eafe37fdff09c9b5dabc6d25e06aaf.jpg


Cytat

Odradzam przejścia graniczne ( z powrotem ) Dorohousk, Zosin, najlepsze to chyba Medyka.



Nie ma nic stałego. To wszystko jest (było i chyba jest) zmienne i trudno utrafić. Raz lepiej tutaj a za dwa dni tutaj. Sprawdziłem to wielokrotnie. Byłem na Ukrainie 2 paszporty razy (tzn. dwa paszporty opieczętowali mi doszczętnie).
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
we mnie budzi się potwór, którego wrogiem jest każdy inny kierowca icon_evil.gif
już kilka razy pobiłam się z innymi kierowcami... jednemu specjalnie zahamowałam tak ze wbił mi się w tył auta
tak - wiem że mam z tym problem, z tą agresją... ale ona chyba tak narasta jak jest się w swojej puszce i czuje się jak król ulicy ;/
Link do komentarza
Też podziwiam

Coraz częściej się zastanawiam, czy nie zacząć niektórych "wychowywać" na drodze. Jeżdżę 30 lat nie tylko po polskich drogach, nigdy nie trąbię na innych, ani nie wymachuję rękami. Takie zasady sobie ustaliłam i ich przestrzegam. Jednak to co się dzieje w moim kochanym mieście jest trudne do wytrzymania. Sposób jazdy i kultura na drodze sięga pułapu, który jest dla mnie nie do przyjęcia.
Któregoś dnia pewnie nie wytrzymam i też kogoś pobiję ( 51 kg i 157 wzrostu icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Coraz częściej się zastanawiam, czy nie zacząć niektórych "wychowywać" na drodze. Jeżdżę 30 lat nie tylko po polskich drogach, nigdy nie trąbię na innych, ani nie wymachuję rękami. Takie zasady sobie ustaliłam i ich przestrzegam. Jednak to co się dzieje w moim kochanym mieście jest trudne do wytrzymania. Sposób jazdy i kultura na drodze sięga pułapu, który jest dla mnie nie do przyjęcia.


jeździłem swojego czasu trochę po Niemczech i o dziwo kierowcy polscy za granicą są uprzejmi, kulturalni normalnie do rany przyłóż, ale jak miną granicę czyli wrócą do Polski to od razu transformacja demon się w nich budzi i czym to wytłumaczyć (aby nikt mi nie zarzucił że piszę wszyscy oczywiście ,że nie tak uogólniłem) a piszę o tym bo sam się przekonałem i to nie jeden raz.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Apropo’s hamowania przed wyprzedzanym pojazdem to: zdarzyło mi się to kilka razy. Raz z busem, drugi raz z autobusem i trzeci raz z jakimś fiutem…. Otóż busy i autobusy to mają jakąś taką manierę, że im się należy. Zapierniczam tak ze 100 prawym pasem (wiem jechałem za szybko) co by lewy zostawić dla szybszych i w tem bus z zatoczki (bez kitu) niemalże pod koła mi się wyturlał. Hantel i lewy pas – potem przed wała i handel tak z 80 do 15km/h i niech się martwi…. Cóż może następnym razem spojrzy w lusterko. Z autobusem bardzo podobna historia z tym, że jechałem powoli, tak ze 30 może 40km/h (niewielka odległość do ronda) i pacan zrobił taki sam manewr jak kierowca busa – tutaj mam nadzieję, że któryś z pasażerów nabił sobie guza i doniósł organom nadrzędnym na kierowcę autobusu.

P.S. w kodeksie stoii, że należy pomóc i umożliwić transportowi publicznemu włączyć się do ruchu - ale oni to interpretują jakoby byli uprzywilejowani....
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...