Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

decyzja o PNB wymaga potwierdzenia?


Recommended Posts

Po dwóch tygodniach od otrzymania decyzji trzeba pójść do starostwa, uzyskać pieczątkę o prawomocności decyzji, odebrać ostemplowane 2 egz. projektu oraz ostemplować dziennik budowy. Jeśli w postemplowaniu o PNB był inny uczestnik np. sąsiad to trzeba poczekać trochę dłużej ze względu na czas przysyłania korespondencji.
Link to postu
jak sam autor zauważył - ostateczność, nie prawomocność
z automatu - to uproszczenie
jeżeli nikt nie wnióśł zastrzeżeń to tak, ale w praktyce trwa to miesiąc - 2 tygodnie po ostatniej zwrotce + z tydzień na ewentualne wniesienie zastrzeżeń (mogą być wysłane ostatniego dnia z tych 2 tygodni) i robi się cały miech

można to przyspieszyć - wziąć deczyzję (kopię), smarować do wymienionych w rozdzielniku, zebrać na kopii oświadczenie typu "nie wnoszę uwag" i drzeć do starostwa po pieczątkę o ostateczności
nie wszędzie na to idą, ale można próbować, kwestia czy potrzeba
Link to postu
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

W zasadzie, z „technicznego” punktu widzenia, wygląda to tak, że należy zgłosić zamiar rozpoczęcia prac budowlanych z wyprzedzeniem 7 dniowym. Otrzymuje się wtedy właściwe (wymienione) „kwity”.



Witaj bajbago po latach.
W praktyce wygląda to tak, że PINB nie przyjmie Ci zgłoszenia bez pieczątki z ostatecznością. Także mniej więcej 3 tyg. od dnia kiedy otrzymałeś decyzję goń do Starostwa po pieczęć przy okazji rejestrując dziennik a potem do PINBu.
Pozdrawiam.
Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ale nie wsadzisz do tego komina 11×22 takiego samego wkładu, wydaje mi się najmniej po 1cm z kazdej strony musisz rezerwy zostawić, bo te cegły w środku napewno nie są równe jak stół, inaczej tego tam nie wciśniesz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kurczę, biorę przepisy które podał @retrofood i czytam: Więc wydaje mi się, że przy elipsie 11x22 warunek jest spełniony. Zresztą na rynku są właśnie takie wkłady do kominów...   Co do tematu pierwszego i drugiego zobaczę jeszcze co z tym zrobię. Na razie odkułem i sprawdzam jak to wygląda.  
    • Czy może ktoś szczerze wypowiedzieć się na temat sensowności stosowania izolacji pod murłatą? Czy jest to niezbędnie konieczne i przed czym ma chronić skoro dach będzie szczelny? W przypadku gdy folia pod murłatą będzie gruba i szczelna to nie przepuści nawet pary a co za tym idzie pomiędzy drewnem a folią może skraplać się woda, jak to ma miejsce pod papą pod ścianami, zgadza się? Tym samym czy styk metalowych kotew w murłacie nie będzie narażony na rdzewienie gdy będzie pod folią wykraplać się woda? Tu zdjęcie z mojej budowy, jak widać nie ma tu jeszcze izolacji. Cały ocynkowany pręt jest w większości ok a rdzewieje u podstawy. Jeśli dodać do tego wykroploną wilgoć to z czasem może się okazać że będzie to najsłabszym punktem wieńca.    
    • Dlatego pisałem że to luksus i nie każdego na to stać.     Ja piszę o salonie a nie całym mieszkaniu.  Mam salon coś koło 40m i do tego wysoki przez dwie kondygnacje z antresolą i uważam że jest stanowczo za mały. Powinien mieć minimum 50  metrów. I w nowoczesnych domach tak ludzie teraz robią łącząc ze sobą kuchnię salon i jadalnię.
    • Byłem na konsultacji i bez wyliczeń projektant stwierdził ze wolałby zostać przy wersji z szerszymi płatwiami gdyż wciąganie ich do środka może osłabiać konstrukcję i może zwiększać wygięcie dłuższej części krokwi opartej na płatwi (345cm na poniższym zdjęciu została by zwiększona do 391cm).       Odnośnie słupów pomiędzy ściankami działowymi uważa że to nie najlepszy pomysł bo pracujące słupy mogą prowadzić do pęknięć ścian, ale czy nie stosuje się w takim wypadku jakichś dylatacji? Tłumaczył mi również że tak na prawdę to najważniejsze są słupy środkowe (nr. 3 i 6) bo przenoszą one największy ciężar a słupy 1, 2, 4, 5 tak na prawdę można usunąć bo tam nie ma dużych nacisków (jętki trzymają konstrukcję). Ale o ile słup nr 3 stoi na płycie stropowej rozpiętej pomiędzy 4 ścianami nośnymi, to słup nr 6a znajdował by się przy otworze stropowym czyli wejściu na poddasze. A ta płyta nie ma pod sobą słupa żelbetonowego, tylko nadciągi zaznaczone na fioletowo. Więc wydaje mi się że chyba trzeba by zmienić jego miejsce skoro będą tu występować duże naciski dachu, tak by trafić gdzieś na wieniec ściany nośnej.                
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...