Skocz do zawartości

Komin wentylacyjny


Recommended Posts

Witam. W projeckie mam dwa kominy obok siebie wraz z kominkami wentyalcyjnymi. Dowiedziałem się ostatnio, że kominy wentylacyjne powinny mieć dwa otwory na tzw przestrzał, na przeciw siebie, aby był dobry ciąg powietrza.
U mnie tak sie nie da, kanały mogą mieć tylko jeden wlot, lub jeśli je przestawię będą miały dwa wloty ale po ukosie, a nie na przestrzał.
Jak zrobić żeby było dobrze.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. W projeckie mam dwa kominy obok siebie wraz z kominkami wentyalcyjnymi. Dowiedziałem się ostatnio, że kominy wentylacyjne powinny mieć dwa otwory na tzw przestrzał, na przeciw siebie, aby był dobry ciąg powietrza.
U mnie tak sie nie da, kanały mogą mieć tylko jeden wlot, lub jeśli je przestawię będą miały dwa wloty ale po ukosie, a nie na przestrzał.
Jak zrobić żeby było dobrze.
Pozdrawiam


Te kanały masz zakończone kominkami wentylacyjnymi czy tzw czapą? Narysuj schemat bo mi jakoś wyobraźnia nie działa icon_biggrin.gif Tak na serio to czy równolegle do siebie czy prostopadle zwrócone do siebie to nie ma przeszkód aby otwory były na przestrzał,nic nie stoi na przeszkodzie aby na samej górze otwory łączyły te dwa kanały.
Link do komentarza
Witam. Kominy w projekcie mam tak jak na rysunku. W takim układzie mogę zrobić po jednym otworze wlotowym lub dwa po skosie /z boku i od czoła/.
Myślałem jeszcze nad obróceniem jednego komina aby wentylacje były po przeciwnych stronach, ale wtedy i tak nie zrobię otworów na przestrzał tylko jak w pierwszej wersji, od czoła lub dwa wloty po skosie.
Jak zrobić aby działało poprawnie, jak mówią aby działało poprawnie muszą być otwory na przestrzał.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Witam. NIe będzie to przeszkadzało, że otwory są przez dwa kanały wentylacyjne.


Ja mam zrobione dokładnie tak jak TINEK pokazał na rysunku i jest ok. Gdybyś zrobił jeden otwór to mogło by się zdarzać,że powietrze było by wpychane do wewnątrz a na zakończeniu kanałów otwór przez oba kanały nie zaburzy wyciągu.
Link do komentarza
Cytat

Witam. Podpowiedzcie mi jeszcze czy wentylację zostawić tak jak w projekcie czy lepiej będzie dać wentylację do ściany.
Pozdrawiam


Ja bym dał do ściany wtedy będziesz miał większe pole manewru z podłączeniem pieca do komina.A w sumie nie możesz wpisać tych kominów w ścianę aby nie wystawały tylko były by ciągiem ściany z jednej strony a z drugiej trochę by wystawały.
Link do komentarza
Cytat

W stropach mam zostawione otwory na kominy, a że robi się zazwyczaj razem to wiem, ale ja zostawiłem sobie kominy aby zrobić je po ścianach i stropach.


To zarówno dobrze by było jakbyś zostawił przerwę w ścinie na kominy.Ale to już musztarda po obiedzie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Jeśli można (choć dziś to jednak bardziej marketingowo ponieważ "naganiam Klienta" do czego nie jestem raczej przyzwyczajony):
Schiedel ma w ofercie nasady na kanały wentylacyjne (grawitacyjne: Bryza i hybrydowe: Fenko). Niestety jeszcze nie posiadają adapterów montażowych pozwalających na ich montaż na kanale wentylacyjnym w pustaku jak wyżej (spalinowo-wentylacyjnym). Za zgodą Twojego rejonowego kominiarza możnaby pomyśleć o zwężeniu kanału otworem w betonowej płycie przykrywającej (kanał 10 x 26 cm a otwór w płycie np 12 x 17 cm) i do takiego otworu nasada Schiedel Bryza już pasuje.

http://www.schiedel.pl/produkty/schiedel-bryza/przyklady

Nasada zabezpiecza kanał przed niekorzystnym działaniem wiatru (wtedy gdy złośliwie próbuje wbić się do komina), zabezpiecza przed deszczem, a w przypadku gdy ponad dachem wiatr wieje choćby nieznacznie - dzięki swojemu kształtowi wywołuje dodatkowe podciśnienie w kanale (zwiększa wartość ciągu kominowego). W przypadku braku wiatru nie daje oporów w stosunku do wykonania kanału wentylacyjnego z bocznymi otworami na przestrzał.
Link do komentarza
Witam. Naganianie naganianiem, ale odpowiedz istotna i warta uwagi i właśnie nad czymś takim myślałem, tylko jak ta nasada zostanie założona na komin to co z zasysaniem dymu z kanału dymnego, który jest obok /pustak kominowy spalinowo - wentylacyjny/ Jak rozwiązać ten problem. W linku podanym przez Pana pokazane są te nasady zakładane na kanał wentylacyjny, a co w przypadku gdy obok jest kanał spalinowy.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Naganianie naganianiem, ale odpowiedz istotna i warta uwagi i właśnie nad czymś takim myślałem, tylko jak ta nasada zostanie założona na komin to co z zasysaniem dymu z kanału dymnego, który jest obok /pustak kominowy spalinowo - wentylacyjny/ Jak rozwiązać ten problem. W linku podanym przez Pana pokazane są te nasady zakładane na kanał wentylacyjny, a co w przypadku gdy obok jest kanał spalinowy.
Pozdrawiam


Przy prawidłowo zrobionej wentylacji grawitacyjnej nie ma mowy o wciąganiu dymy do środka poprzez kanał wentylacyjny, (raz na rok może się to zdarzyć ale i w to wątpię) zresztą nasada jest tak skonstruowana aby uniemożliwić wciąganie powietrza do środka,nasada ma za zadanie wspomagać wyciąganie.
Link do komentarza
Cytat

Przy prawidłowo zrobionej wentylacji grawitacyjnej nie ma mowy o wciąganiu dymy do środka poprzez kanał wentylacyjny, (raz na rok może się to zdarzyć ale i w to wątpię) zresztą nasada jest tak skonstruowana aby uniemożliwić wciąganie powietrza do środka,nasada ma za zadanie wspomagać wyciąganie.



No i roboty dla mnie zabrakło.
Link do komentarza
Ja tylko dodam, że na „wszelki wypadek” należy na kratce zainstalować klapę zwrotną - zwłaszcza jeśli nie ma do kominka osobnego doprowadzenia powietrza.


Ps. Może się to wydać śmieszne, ale nawet dziś są instalatorzy kominków, którzy twierdzą, że ten kanał wentylacyjny służy do zasysania powietrza dla potrzeb kominka.
Zapewne stąd takie pytanie. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące wentylacji. Czy mogę pod kanał wentylacyjny wentylujący salon podłączyć jeszcze jedną wentylację z kuchni. Podłączenie zrobiłbym pod dachem rurą pcv.
Pozdrawiam


Raczej nie powinno się podłączać do jednego przewodu wentylacyjnego więcej aniżeli jedno pomieszczenie po to aby nie zaburzać pracy (ciągu) wentylacji.
Link do komentarza
Cytat

Pewnie niejeden by się ucieszył, tak sobie myślałem że oszczędzę na dachówce kominkowej icon_biggrin.gif
Pozdrawiam


Dachówka kominkowa nadaje się do pionu odpowietrzającego kanalizację a do przewodu wentylacyjnego już nie za bardzo, chyba że ją umieścisz jak najwyżej na dachu blisko kalenicy.
Link do komentarza
Cytat

Witam. Dlatego, iż komin załapałby tylko dwa kanały wentylacyjne i tak by trzeba było postawić 3 dachówki kominkowe, a tak mam więcej dachówek i tak musi zostać.
Pozdrawiam


Jak mus to mus icon_lol.gif niech tak będzie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam
1. Spiro chyba metalowe/blaszane ?
2. w projekcie mam spiro, ale poprowadzone w ścianach i to nośnych z czego zrezygnowałem i muszę teraz poprowadzić wentylację przy ścianach, a następnie je zabuduję /dlatego też będę miał aż tyle dachówek kominkowych o czym pisałem wcześńiej/
3. z szeryfem będę rozmawiał jak będę miał jakąś koncepcję
Pozdrawiam
Link do komentarza
Witam. Wklejam zdjęcia. Wentylacja według projektu jest z rur spiro umieszczona w ścianach nośnych, ja postanowiłem nie dawać ich w ścianach nośnych i teraz szukam dobrego rozwiązania jak najlepiej poprowadzić piony wentylacyjne i z jakiego materiału je wykonać.

DSC01446.jpg

;

DSC01446.jpg

;

DSC01446.jpg



Na pierwszym zdjęciu piwnica - wentylacja z pralni pomieszczenie 0/3;
drugie parter - wentylacja z łazienki i kuchni /w kuchni będzie tylko jedna/ pomieszcenie 1/6 i 1/3
trzecie piętro - wentylacja z łazienki pomieszczenie i tu wydaje sie najprościej wykonać wentylację w suficie i bezpośrednio wyprowadzić ponad dach, ewentualnie 2/5, zagiąc rurę na poddaszu i wyprowadzić bliżej szczytu aby był lepszy ciąg. Nie wiem czy dobrze rozumuję.
Proszę o wszelkie porady i sugestie.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam
1. Spiro chyba metalowe/blaszane ?
2. w projekcie mam spiro, ale poprowadzone w ścianach i to nośnych z czego zrezygnowałem i muszę teraz poprowadzić wentylację przy ścianach, a następnie je zabuduję /dlatego też będę miał aż tyle dachówek kominkowych o czym pisałem wcześńiej/
3. z szeryfem będę rozmawiał jak będę miał jakąś koncepcję
Pozdrawiam


Ad.1 Rura spiro ,bynajmniej tą jaką widziałem była aluminiowa. Mam zamiar taką kupić do pochłaniacza kuchennego.A metalowe też chyba są dostępne na rynku tylko weź pod uwagę ,że metal prędzej czy później może skorodować a z aluminium raczej nie.
Ad.2 Tak prawdę mówiąc to dziwny masz ten projekt,pierwszy raz się spotkałem aby w nowo budowanym domu stosować rury jak by nie można zrobić normalnie kanałów murowanych.
Czy projekt Twojego domu jest indywidualny?

Jak dobrze pamiętam to Ty dostawiałeś komin systemowy do ściany wewnątrz budynku,bo też tak miałeś w projekcie, zgadza się?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...