Skocz do zawartości

Dach płaski - żużel


Recommended Posts

Witam.
Proszę Państwa o poradę. Kupiłem niedawno dom typu kostka - dach płaski, pokryty żużlem i zwykłą papą. Chciałbym ocieplić dam od nowa, zaizolować go bo mam wrażenie że ucieka przez niego dużo ciepła. I tu moje pytanko, w jaki sposób najlepiej to zrobić.
Czy można na takie pokrycie dachowe położyć specjalny styropian lub jakąś wełną i papę termozgrzewalną?
Czy trzeb zrywać żużel, położyć styropian i papę?
Dach około 110 m2.
Proszę o pomoc - jestem laikiem w tym temacie.
Nie ukrywam, że szukam rozwiązania najbardziej oszczędnego.
Link do komentarza
Zasadniczą kwestią jest to czy dach przykrywa bezpośrednio pomieszczenie mieszkalne, czy też jest jeszcze strych, czy inną wolną przestrzeń. W takim przypadku ocieplenie układa się na stropie a nie na dachu.

Jeśli pod dachem są pomieszczenia mieszkalne to do jego ocieplenia stosuje się płyty styropianowe pokryte dwiema warstwami papy termozgrzewalnej.

Usunięcie żużlu nie jest konieczne, chyba że jest on mocno zawilgocony na skutek przecieków lub braku paroizolacji.
Link do komentarza
Cytat

Zasadniczą kwestią jest to czy dach przykrywa bezpośrednio pomieszczenie mieszkalne, czy też jest jeszcze strych, czy inną wolną przestrzeń. W takim przypadku ocieplenie układa się na stropie a nie na dachu.

Jeśli pod dachem są pomieszczenia mieszkalne to do jego ocieplenia stosuje się płyty styropianowe pokryte dwiema warstwami papy termozgrzewalnej.

Usunięcie żużlu nie jest konieczne, chyba że jest on mocno zawilgocony na skutek przecieków lub braku paroizolacji.



Dach jest bezpośrednio nad pomieszczeniami mieszkalnymi, nie ma wolnej przestrzeni.
A w jaki sposób można przylepić ww. płyty styropianowe do istniejącego podłoża czyli starej papy.
Rozumiem, że te płyty styropianowe pokryte są papą termozgrzewalną podkładową i trzeba jeszcze dodatkowo pokryć je papą termozgrzewalną.
Link do komentarza
Cytat