Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Draagon

Wykonanie ściany fundamentowej przy przymrozkach

Recommended Posts

Witam.

Mam mały problem do rozwiązania.
Jak wiadomo zaczęły spadać temperatury poniżej 0'C, a ja chcę zakończyc stan zero.

Mam wymurowane narożniki ścian z bloczków betonowych i chcę zaszalować przestrzeń między nimi i/ mogę dzięki temu zrobić wylewanie betonu na dwa sposoby.

1) Częściowy szalunek - trzeba dokupić żwir, agregat i kręcić w betoniarce na agregacie - na drugi dzień rozebrać i przestawić do następnej ściany - procedura się wydłuża.. - pracę rozpoczynam po godzinie 17-tej. Mogę zastosować taki plastyfikator do betonowania w temperaturach do -10'C

2) Szaluję wszystko jak leci i biorę beton z betoniarni. - wady trzeba dokupić desek do szalowania, i brać pompę do betonu do fundamentów wewnętrznych. Wychodzi drożej o ok 1300 zł. Ale kilka h w Sobotę i wszystko mam zalane.
Warunek - dodatnia temperatura ( ma być =gismeteo.ru )

Gdyby nie cena to bez wachania wybrałbym metodę numer 2 - ale jak doliczyć koszty dojazdu na budowę, paliwo do agregatu i ryzyko niejednolitego związania betonu...

Dlatego też mam pytanie - czy ktoś stosował takie plastyfikatory do betonu i co może o nich powiedzieć ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
na plastyfikatorach się nie znam, wiem tylko że betoniarnie je dodają temperatura spada<0
moge ci jedynie doradzić w kwestii pogody - moim zdaniem najdokładniejsza prognoza pogody
http://new.meteo.pl/
dla piotrkowa 48h
http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_...=0u&id=2289

dla piotrkowa 84h
http://new.meteo.pl/php/meteorogram_id_coa...=2n&id=2202

najdokładniejsza jest prognoza 48h- bardzo dobrze się sprawdza...
nie lepiej wymurować całośc z bloczków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki adiqq - tej strony nie znałem.
Ale ciagle mam dylemat - doszedł jeszcze jeden - skoro temperatury zerowe to może cement klasy 425 by wystarczył ?
Tak szybko nie zwiąże - więc zdążyłbym zalewac z betoniarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
jak oglądałem temperatury, to wydaje mi się że nie będzie tak źle...podstawa to śledzić regularnie prognozy pogody...
sam znasz swoje tempo i wiesz ile i w jakim czasie potrafisz zrobic....

zerknąłem jeszcze na prognoze 16-dniową na pogodynce
http://www.pogodynka.pl/polska/16dni/piotr...kow-trybunalski
minus w nocy pojawia się tam dopiero 31.10...czyli masz niecałe 2 tygodnie...sam musisz ocenić czy zdążysz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Idę na kompromis icon_smile.gif
Zewnętrzne zalewam z gruchy, a wewnętrzne betoniarką pociągnę icon_smile.gif
Tylko drewno na szalunki strasznie poszło w górę :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Idę na kompromis icon_smile.gif
Zewnętrzne zalewam z gruchy, a wewnętrzne betoniarką pociągnę icon_smile.gif
Tylko drewno na szalunki strasznie poszło w górę :(


ja murowałem w sobote i dodałem plastyfikator do minus 5 stopni i nic sie nie stało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy jeszcze potrzebna pomoc ale...

Nie każdy plastyfikator jest taki dobry jak się o nim pisze. Owszem nie pozwalają zamarzać wodzie w ujemnych temperaturach, ale potrafią skutecznie niszczyć zbrojenie. Tym bardziej jak są przedawkowane.

Ja używam ZIMOBET334 i w tej chwili jest to jedna z lepszych domieszek na rynku. Łączy w sobie plastyfikator, jednocześnie zabezpiecza świeży beton przed zamarznięciem, do czasu osiągnięcia potrzebnej wytrzymałości i odporności na mróz.

Generalnie, trzeba wiedzieć jak działa mróz na beton i jak się zabezpieczać. Przede wszystkim mieszanka betonowa zrobiona w temperaturze bliskiej zera praktycznie nie "wystartuje", tj. nie wystąpią właściwe reakcje chemiczne.
Teraz można to niejako wymusić na dwa sposoby:
dodać domieszki (np. tej o której pisałem), lub zaopatrzyć się w beczkę metalową, pod nią rozpalić ognisko i robić beton z letniej wody. Gdy zalejesz taki beton (zrobiony na letniej wodzie) i odpowiednio go zabezpieczysz (np. folia z bąbelkami, styropian) to do około -5C będzie wiązał bez straty na wytrzymałości gdyż sam w sobie wydziela ciepło które go chroni.

Oczywiście do betonowania w niskich temperaturach nie powinno się używać cementów popiołowych. Wolniej wiążą i wydzielają mniej ciepła.

Jako ciekawostkę mogę napisać, że mieszanka betonowa wylana i zamrożona przed rozpoczęciem wiązania, nie traci swoich właściwości. Po rozmrożeniu wystarczy ją dowibrować na nowo i będzie twardnieć (wiązać) bez utraty wytrzymałości.

Jest zupełnie odwrotnie gdy mieszanka ulegnie zamrożeniu w momencie gdy już zaczęła wiązać. Wtedy nie nadaje się już praktycznie do niczego.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w kwestii formalnej
o ile wariant 1) da się zrobić na betonie z betoniarni (czyli ostrożne rozebranie szalunku i jego przestawienie, pod warunkiem, że beton raczej B>=20)
o tyle z betoniarki zapomnij, na drugi dzień narobisz sobie tylko kłopotu

betonować można w różnych temperaturach, kwestia, co się betonuje
bo o ile większa kubatura sobie poradzi z niższą temperaturą, o tyle drobnowymiarowe elementy już niekoniecznie, zresztą połowa października to jakie mogą być ujemne temperatury (chyba "chwilowe")
zwykłe okrycie muru/elementu betonowanego jakąś plandeką powinno załatwić problem

co do ciekawostki Kol. vega1, to w jakiej roli Kolego widzisz ten beton, że po rozmrożeniu niech sobie wiąże, jakiejś konstrukcyjnej?

Draagon
rozumiem, że już jesteś daleko po tej robocie i już nie masz dylematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie że nie - w okolicy ogromnie drewno podrożało i po prostu nie było dech do szalunków, już z małopolski miałem ściągać, terminy w okolicznych tartakach na trzy tygodnie do przodu, a w tych co miały to ceny kosmiczne po 850zł/m3
Obecnie mam prawie wszystko zaszalowane i czekam, teraz z kolei betoniarnia ma obłożenie, jakąś nową galerię zalewają icon_smile.gif Podobno na początku grudnia ma być kilka dni po 13'C. Jakby co to siano z łąki ścięte i czeka do obłożenia icon_smile.gif, ale w gruncie rzeczy nie powinno być problemów bo obsypałem szalunki ziemią, jak rano wyleję to myślę że przez 12h coś tam zwiąże, a szalunki zostawię do wiosny. Dodam, że beton bez zbrojenia icon_smile.gif


Barbossa - chciałem beton B-15 taki sam jaki mam wylany w fundamencie do poziomu gruntu, jak się ma B-20 do czasu wiązania w porównaniu z B-15 ?

No i zalewać będę wszystko z gruszki, myk polega na tym, że gruszka wiedzie sobie przez jedną ścianę niezaszalowaną do domciu icon_smile.gif Ma wysięgnik 4m więc sięgnie do tych wewnętrznych ścianek, najpierw tylko trochę spuści pary przy zewnętrznych ścianach. Potrzebuję 7,5m3 betonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
są gruchy z pompą, na jednym wozie, taniej niż oddzielnie, drożej niż sama grucha, ale byś nie czekał, tylko zalał wsio za jednym zamachem

co do czasu to nie mierzyłem, nie miałem takich potrzeb icon_mrgreen.gif
B 20 z pewnością szybciej (w początkowej fazie), ma większą temp przy wiązaniu i zakłada się, że jest sam w sobie w dużym stopniu hydrofobowy, co oznacza, że nie bedzie tak chętnie wciągał wody => "reagował" na niskie temperatury, zanim nie uzyska docelowej wytrzymałości

a wytwórnia może dać Ci beton "ciepły", jeżeli temperatura będzie marna, czasami gratis, czasami za dopłatą

swoją droga, jak wysokie ściany?

i siano sianem, ale najzwyklejsza plandeka/folia byłaby przydatna (nie "wysuszy" betonu)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wysokości od 52cm do 68cm z tego ponad grunt max 40cm. I dobrze wiedzieć o tym betonie ciepłym.
Pompę* mają ale 380 zł/h (ok 2h z dojazdem i robotą) - sam m3 betonu 250 zł i czas pracy Mnie nie obchodzi Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

co do ciekawostki Kol. vega1, to w jakiej roli Kolego widzisz ten beton, że po rozmrożeniu niech sobie wiąże, jakiejś konstrukcyjnej?

tak. Beton zamrożony przed rozpoczęciem wiązania, po rozmrożeniu i ponownemu zawibrowaniu, będzie wiązał bez straty dla zakładanej wytrzymałości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
napisałem to jako ciekawostkę (co zaznaczyłem już w pierwszym poście). Nie napisałem że jest to powszechnie stosowane. Masz kłopot z rozszyfrowaniem tego słowa? CIEKAWOSTKA


PS. Słowo "Kolego" dziwnie brzmi z pod Twoich palców w stosunku do mojej osoby. Nawet jeśli to tylko zwrot grzecznościowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spotkałeś się z takim przypadkiem?

spotkałeś się z takim przypadkiem?

i nie ekscytuj się tak jak porządny megaloman, nikt nie zasłużył sobie na tak długą atencję w moim wykonaniu,
nie masz kruczoczarnych ani kasztanowych, lekko kręconych włosów, wymiarów 906090 i z 170 centów, Twój avatar działa raczej odpychająco

(mam nadzieję :-) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak. Spotkałem się z tym. Zamroziłem szklankę betonu bo nie wierzyłem że moja lodówko-zamrażarka to potrafi. Potem rozmroziłem i pozwoliłem mu związać. Po otłuczeniu wałkiem okazało się ze beton jest faktycznie twardy (a sił mu nie szczędziłem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noooooooo
to ciekawostka potwierdzona empirycznie - czad,
ale widzę tu pewną nieścisłość, wibrowałeś ponownie?
a pierwotnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czad jest dość szkodliwy. Sztachasz się? To by wiele wyjaśniało w naszych wcześniejszych relacjach. Ja po prostu nie mam możliwości zdobycia czadu :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie przesadzasz z tymi relacjami, parę wymian zdań, a Ty już widzisz w tym już jakiś związek,
mientki siakiś jesteś i taki uczuciowy zalamka.jpg

rozumiem, że ciekawostka jest nią, bez żadnego wpływu na temat i betonowanie, przede wszystkim konstrukcji, w obniżonych temperaturach
a co do czadu, to nie wiem, wiem, że CO2 ma wpływ na beton (karbonizacja) ale czy CO ma wpływ podobny :bezradny:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Może doprecyzuję ja sprawa wygląda dokładnie. Nie ma murku ogniowego. Jest ściana rozgraniczająca poszczególne posesje i dachy łączą się prawie na jednym poziomie. Kiedyś to był budynek komunalny i remontowali te dachy jak chcieli. Po wykupieniu jednego segmentu w kamienicy postanowiłem wyremontować dach i to zrobiłem.  Jest to dach dwuspadowy. Po jednej stronie ekipa wjechała 50 cm na dach sąsiedniej posesji bo tak było zrobione opierzenie za czasów ZGK, na krokwi sąsiedniej posesji. Drugie łączenie po tej samej stronie, ale na drugim spadzie wykonano na murze rozdzielającym posesje i wykonano opierzenie. Po drugiej stronie stare opierzenie, łączenie dachów było wykonane na  krokwi po mojej stronie, która jest 30 cm od ściany rozgraniczającej posesje i ekipa zakończyła remont na tej krokwi pozostawiając 30 cm starego dachu??? Właściciel firmy twierdzi, że nie można zakończyć dachu na murze rozgraniczającym bo dachy muszą się łączyć na krokwi. Albo po mojej stronie, albo po stronie sąsiada. Wydaje mi się to dziwne.
    • Witam, Moje pytanie jest troche inne, chodzi o fakt czy zwyczajnie zmiesci nam sie dom, ktory juz mamy wypatrzony( projekt nizej) Dom ma wymiary okolo 19x 15m. Sama działka natomiast ma okolo 8 arów budowlanych (+ okolo 40 arow rolnych,(( na to chwile brak mozliwosci przekrztlcenia, wiec odrazu odpada wykorzystanie rolnej na ta chwile)) Czy dom ktory checmy koniecznie umiescic na tej dzialce zmiesci isie?( Uwzgledniajac studnie szambo i inne media konieczne na budowlanej) Nie ukrywam iz chcemy to zrobic  jak najszybciej wiec opcje sadowe lub pisemne wolimy uniknac. Dodam iz na zalaczaonym  rysunku polorzenia dzialki, jest droga obok i nad budynkiem gospodarczym do jednej dzialki 524 ,525 i obok drugiej sasiadujacej. Nasza  ma byc ta wieksza 525. Zrzut z góry Zdjecie Ogólne DANE OGÓLNE Pow. użytkowa191,1 m2 Pow. garażu40,91 m2 Pow. zabudowy *197,92 m2 Pow. podłóg (bez garażu)209,23 m2 Powierzchnia całkowita336,46 m2 Kubatura brutto1025 m3 Wysokość w kalenicy7,4 m Powierzchnia dachu289 m2 Kąt nachylenia dachu35 stopni   https://www.fotosik.pl/zdjecie/03722b09800516f7    
    • hihi - a to dopiero filozofia - otóż murek - taki ogniowy (graniczny) na dachu, jaki by nie był (łącznie zkominem) - jest elementem dachu, jest przecież kryty, ofasowaniem zazwyczaj, a czasem np. dachówką - i jest czasem wspolny, czasem nie dla sąsiednich dachów. A więc łączy dachy, jest swoistym "zwornikiem" dachów sąsiednich a zarazem ich częścią. Podobnie jak jaskółka, okno dachowe, czy np wyłaz albo cokolwiek na dachu! To też części dachu.   Jak jest projekt dachu, to murki ogniowe, attyki itp są jego częścią - miły Panie bajbaga  - nie ma co dzielić włosa na czworo 
    • Można.     Można - jeśli mur rozgraniczający posesje nie jest murem oddzielenia ppoż, a w przypadku zabudowy jednorodzinnej (w tym w szeregowej) tak może być.   Jednak: to sugeruje, że ta zabudowa jest wielorodzinną, tak więc wymagane jest oddzielenie ppoż - i nijak nie da się na niej wykonać łączenia dachów (bo wystaje ponad dach).
    • Rzecz skandaliczna i niebezpieczna. Do tego nie trzeba nawet znajomości przepisów budowlanych, wystarczy minimum myślenia.
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×