Skocz do zawartości

Stemple budowlane - co i jak ?


Recommended Posts

Witam. Jestem na etapie planowania kosztów budowy i okazuje się, że stemple budowlane jakby na to nie patrzeć to naprawdę spory wydatek. Dlatego warto mu się przyjżeć bliżej.
Z jakich stempli wy zdecydowalibyście się skorzystać ? Z drewnianych czy metalowych i dlaczego ? Poza tym jakie są orientacyjne koszty jednych i drugich ?
Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję za odpowiedź
Link do komentarza
Cytat

Witam. Jestem na etapie planowania kosztów budowy i okazuje się, że stemple budowlane jakby na to nie patrzeć to naprawdę spory wydatek. Dlatego warto mu się przyjżeć bliżej.
Z jakich stempli wy zdecydowalibyście się skorzystać ? Z drewnianych czy metalowych i dlaczego ? Poza tym jakie są orientacyjne koszty jednych i drugich ?
Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję za odpowiedź


Co do drewnianych to kupisz za około 10 zł za sztukę a z odzysku to i nawet za 5 zł natomiast metalowe za drogie aby kupować (można też wypożyczyć) a w większości to firmy mają metalowe na wyposażeniu. Jedne i drugie są dobre bo cały czas się je stosuje. Drewniane jak pozostaną po budowie to można je sprzedać albo wykorzystać na opał ewentualnie do budowy jakieś szopki na drzewo.
Link do komentarza
Cytat

W moim regionie stemple cenią się od 3 zł (z drugiej ręki) za długość 2,70 m do 7,50 zł (nowe) za długość 3,30 m. Jak mój poprzednik napisał, można je później odsprzedać, jednak nie zgadzam się, aby nadawały się na opał, przynajmniej nie do kominka. To zupełnie inne drzewo, aniżeli opałowe.


A czemu nie nadają się na opał? Do kominka nie za bardzo to się zgodzę,ale żeby całkiem się nie nadawały to się nie mogę zgodzić. U mnie to stemple są z drzewa sosnowego , bynajmniej takie widziałem na innych budowach a i sam takie miałem.
Link do komentarza
Miałem na myśli tylko i wyłącznie wartość opałową (kaloryczność) tego drzewa. Oczywiście do pieca i ogniska można wkładać co się rzewnie podoba, ja miałem na myśli wkłady kominkowe, a tu sosna z oczywistych względów się "średnio" nadaje.
Z drugiej strony, płacąc za sosnowy stempel po 3 zł, czy warto tym palić, czy nie lepiej odsprzedać te stemple i za otrzymane pieniądze kupić np. brzozę w cenie 140zł/m3?
Retrofood - ziemniaki z ogniska śnią mi się po nocach - w dobie grilla, mało kto proponuje takie rarytasy, zwłaszcza jak są pieczone w folii w towarzystwie boczku. Palce lizać. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 9 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...