Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
berenger

Jaki fundament pod garaż?

Recommended Posts

Klient zdecydował się na budowę garażu. Koniecznie chciał w technologii szkieletowej ale po uwzględnieniu, że teren jest podmokły, wśród drzew, garaż wolno stojący nieogrzewany zdecydował się chyba na garaż murowany. Dochodzą problemy z drewnem impregnowanym ciśnieniowo które nie jest tanie ani dostępne jak w USA od ręki, wiatroizolacje itp.

Kwestia wyboru rodzaju fundamentu.
Oczywiście koszty odgrywają rolę ale solidność będzie jednak najważniejsza.

1. Płyta fundamentowa będąca od razu gotową podłoga zatartą na równo. Tyle że trzeba wykopać na metr, wsypać 40 ton pospółki, folia, zbrojenie i wylać 20-25 cm betonu- tale teren jest podmokły, 20 metrów obok znajduje się rów odwadniajacy. Czy ta dziura wypełniona pospółka nie zmieni się w basen, zamarznie i rozwali cały garaż.

2. Klasyczny fundament ale lany ze zbrojeniem na dnie jak ława. Fundament wylewany prosto do wykopanego rowu. Tyle że dochodzi problem podłogi pod którą jeśli nie będzie 80 cm pospółki to całość zamarznie w zimie i podłogę mróz rozwali.

3. Czy pozostaje tylko fundament bloczkowy na ławach a środek wypełniony pospółką albo drenaż pod płyta fundamentową który może szlag trafić za 15 lat bo się zamuli a całość popęka i zawali.

Czy taki fundament bloczkowy wypełniony od środka pospółką również nie napełni się wodą z czasem i nie rozsadzi podłogi w zimie gdy całość zamarznie?

Jaki materiał do budowy murów? Czy bloczki silka w wilgotnych warunkach zdadzą egzamin czy może całość z bloczku fundamentowego pociągnąć?

Co sądzicie. Jaki wariant wybrać a może istnieje jakieś lepsze rozwiązanie?. Podstawą wykonania ma być solidność i bezawaryjność konstrukcji.

Ile kosztuje garaż 4.5 na 5.5? Edytowano przez berenger (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na murowany garaż - kolego HoverSucksCośtamjeszcze - musi być PnB ,Kierbud itd ...

W WZ- ce będzie napisane - co wolno , a czego nie .

Wracając do meritum - dałbym zwykłe ławy ,
drenaż ,
na podłogę bruk betonowy - na odpowiedniej dla w/w warunków podbudowie ,
ściana 1w
parę rzędów bloczkiem - reszta solbet 36 / 400 ...ale to tylko moje skromne zdanie .
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

taki ceniony fachowiec i nas szaraczków się pyta?!?


ceniony- podałeś informację nie popartą jakimkolwiek cytatem, dowodem- bicie piany i nabijanie postu
szaraczków- no cóż jeśli się do nich zaliczasz to w tym temacie możesz jedynie ponabijać posty bo ja oczekuje pomocy a nie farmazonów.

Mimo wszystko dziękuje za cenne wskazówki i bardzo merytoryczną odpowiedź.


Cytat

Na murowany garaż - kolego HoverSucksCośtamjeszcze - musi być PnB ,Kierbud itd ...

W WZ- ce będzie napisane - co wolno , a czego nie .

Wracając do meritum - dałbym zwykłe ławy ,
drenaż ,
na podłogę bruk betonowy - na odpowiedniej dla w/w warunków podbudowie ,
ściana 1w
parę rzędów bloczkiem - reszta solbet 36 / 400 ...ale to tylko moje skromne zdanie .



dziękuję za odpowiedź oprócz pierwszego zdania.
Gazobeton w budynku nieogrzewanym, wilgoć z otoczenia- hmm, na pewno nic się nie stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... Gazobeton w budynku nieogrzewanym, wilgoć z otoczenia- hmm, na pewno nic się nie stanie?



Słowo - klucz - wentylacja


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Słowo - klucz - wentylacja




ok.

Kurde w sumie dawno nic nie robiłem w szkielecie na płycie fundamentowej. Może jednak tak to zrobić.
A czy do szkieletu trzeba kierownika budowy itp, bo właściciele mówią że już dostali zezwolenie i zgłosili to w odpowiednim urzędzie. Nie znam się na przepisach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Płyta fundamentowa - to 'budowla trwale związana z podłożem' - to raz.

Garaż ..hm
Będzie nazywać się "garaż" - będzie wymagał PnB .
Będzie nazywać się "budynek gospodarczy" - wystarczy zgłoszenie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Płyta fundamentowa - to 'budowla trwale związana z podłożem' - to raz.

Garaż ..hm
Będzie nazywać się "garaż" - będzie wymagał PnB .
Będzie nazywać się "budynek gospodarczy" - wystarczy zgłoszenie .



dziękuje. budynek gospodarczy do 25 m kw.gospodarczy to prawdopodobnie będzie. A czy taki wymaga PnB? będzie na płycie fundametowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ok.

Kurde w sumie dawno nic nie robiłem w szkielecie na płycie fundamentowej. Może jednak tak to zrobić.
A czy do szkieletu trzeba kierownika budowy itp, bo właściciele mówią że już dostali zezwolenie i zgłosili to w odpowiednim urzędzie. Nie znam się na przepisach.



Jeśli się nie znasz, to dopilnuj jednak, żeby Inwestor papiery miał w porządku. Skoro nie trzeba PnB, to musi mieć potwierdzone zgłoszenie i od jego daty musi upłynać 30 dni. Wtedy przy braku sprzeciwu Starostwa można rozpoczynać prace.

Przy zgłoszeniu kierbud nie jest wymagany.

Ale powtarzam: sprzeciw Starostwa wyklucza roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dziękuje. budynek gospodarczy do 25 m kw.gospodarczy to prawdopodobnie będzie. A czy taki wymaga PnB? będzie na płycie fundametowej



Napiszesz w zgłoszeniu jaka to płyta - dostaniesz zgodę - lub nie - ot.

"Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo budowlane - Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25 mkw., przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 mkw. powierzchni działki. Jednakże zgodnie z przepisem art. 30 ust. 1 pkt. 1 takie zamierzenie budowlane objęte jest obowiązkiem zgłoszenia. Jeżeli usytuowanie budynku na działce spełnia przepisane warunki techniczne, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w przepisie § 12, organ właściwy tj. starosta jeżeli nie wniesie sprzeciwu w terminie 30 dni można rozpocząć roboty budowlane. "


...nie tak dawno dyskutowaliśmy tu na ten temat ':
raz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli się nie znasz, to dopilnuj jednak, żeby Inwestor papiery miał w porządku. Skoro nie trzeba PnB, to musi mieć potwierdzone zgłoszenie i od jego daty musi upłynać 30 dni. Wtedy przy braku sprzeciwu Starostwa można rozpoczynać prace.

Przy zgłoszeniu kierbud nie jest wymagany.

Ale powtarzam: sprzeciw Starostwa wyklucza roboty.




dziekuję
za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wymagana „papierkologia” i jej „zasady” (PB):
Cytat

Art. 30.
2. W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych
oraz termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie,
o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie
szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane
odrębnymi przepisami. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy
organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek
uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku
ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.

5. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, należy dokonać przed terminem zamierzonego
rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonywania robót budowlanych
można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy
organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie
2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.
Art. 43.

1. Obiekty budowlane wymagające pozwolenia na budowę oraz obiekty, o których
mowa w art. 29 ust. 1 pkt 20, podlegają geodezyjnemu wyznaczeniu w terenie, a
po ich wybudowaniu – geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, obejmującej
położenie ich na gruncie.



Czyli należy sprawdzić, czego dotyczyło zgłoszenie – jaki budynek, jaki zakres prac, jakie odległości, itp.
Jeśli występuje różnica między zgłoszeniem, a planowanym budynkiem – tryb postępowania powinien być zgodny z Art.36a. – na wszelki wypadek i dla „spokojności”.

Co do technicznego zagadnienia. Nie jestem fachowcem, ale nie bardzo rozumiem w czym problem.
Przecież pod garażem będzie wyższa temperatura niż wokół niego, nawet w przypadku nie ogrzewanego garażu - to co i dlaczego ma „wysadzać”? Zwłaszcza, że obiekt niewielki i lekki (szkielet).
Zawsze można posadowić płytę na równi z gruntem, lub wyżej, a różnicę zniwelować podjazdem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry. Mchy i porosty atakują najczęściej dachówki położone na zacienionych połaciach, gdy dom stoi blisko lasu lub w miejscu osłoniętym drzewami. Szczególnie upodobały sobie naturalne dachówki ceramiczne i dachówki cementowe jak i pokrycia z blach. Ale mogą się pojawiać także na ceramicznych dachówkach glazurowanych o bardzo gładkiej powierzchni. To tylko kwestia czasu. Polecane jest użycie specjalistycznego środka służącego do usuwania glonów, mchów i porostów ALGAT. Jest to środek prosty w użyciu – wystarczy obficie spryskać mchy i porosty i po kilku dniach należy obumarłe rośliny spłukać wodą – większość przy tym zabiegu sama powinna spłynąć, a resztę należy usunąć za pomocą np. szczotki i czystej wody (bez dodatku detergentów). Po przesuszeniu dachu należy jego powierzchnię ponownie spryskać ALGATEM pozostawić do wyschnięcia. Wtedy będzie ona chroniona przed ponownym porastaniem, gdyż ALGAT znacznie opóźni ten proces. Należy pamiętać, że środki grzybo- i glonobójcze są silnymi chemikaliami, dlatego podczas ich nakładania należy zachować szczególną ostrożność. Rękawice i okulary ochronne są konieczne. Trzeba też zabezpieczyć wyloty rur spustowych, by woda z chemikaliami nie spływała prosto do gleby lub na kwiatowe rabatki. Pod rury można podstawić plastikowe beczki, do których spłynie skażona woda.
    • Na blachodachówce pojawił się mech. Widoczny jest zwłaszcza od strony północnej. W jaki sposób najskuteczniej podejść do tematu jego usunięcia?
    • BTW wczoraj złożyłem zgłoszenie  mojej elektrowni PV w RE Konstancin, teraz czekam na tzw warunki z nimi pedzę do BOK PGE i podpisuje aneks do umowy kompleksowej, następnie czekam na licznik 2 biegunowy i z protokołem licznika oraz wypełnionym już przez instalatora wnioskiem śmigam ponownie do RE Konstancin po pieczątkę (?!) i na koniec z tym wszystkim pędzę do Warszawy na ul Konstruktorów do NFOŚiGW składam wniosek na dotację i czekam oraz szczekam chyba jak to przeżyje. 
    • Ten blat ścienny to jakaś płyta stolarska, a nie typowy blat kuchenny. Faktycznie, tak cienki będzie bardziej podatny na odkształcenia. Czym te blaty mają być zabezpieczone przed wilgocią i wodą? W takim miejscu polecam lakier jachtowy z dopuszczeniem do użytku wewnątrz pomieszczeń. Jest najbardziej odporny na wodę. Rozumiem stolarza. Jeżeli blat będzie na sztywno umocowany do ściany to w którymś momencie może się okazać, że pod wpływem zmian wilgotności zamiast się minimalnie odkształcić rozejdzie się gdzieś na połączeniach lub pęknie. Jeżeli szafki wiszące mają dojść do jego krawędzi to można go w ogóle nie kleić. U dołu oprze się o blat na szafkach. Pomiędzy poziomy i pionowy blat wkładamy cienką uszczelkę okienną z EPDM, albo nakładamy tam pasek silikonu sanitarnego. Bez tego połączenie może skrzypieć, gdy będziemy obciążać blat leżący na szafkach. Na górnej krawędzi tej płyty drewnianej na ścianie przykręcamy małe kątowniki. Drugie ramię każdego z nich przykołkowujemy do ściany niedużymi kołkami rozporowymi (6 mm średnicy wystarczy). Styk poziomego i pionowego blatu można uszczelnić silikonem sanitarnym. Dodatkowo ustabilizuje to dolną krawędź drewnianej płyty na ścianie. PS. Jeżeli już kleić do ściany to właśnie na silikon sanitarny.
    • Co wy macie z tymi brodzikami w kabinie? W przypadku takich osób, lepiej postawić na rozwiązania kabiny prysznicowe typu walk-in - gdzie MAMY ODWODNIENIE, a nie bawimy się w koszta z brodzikiem. I jego poziomowaniem, aby nie utrudniał wejścia/wyjścia z kabiny. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...