Skocz do zawartości

Zgodnie z wybranym świadomie projektem


Recommended Posts

Uważam, że przy wznoszeniu ścian powinniśmy pozostać przy technologii zaproponowanej przez projektanta. To właśnie na etapie wyboru projektu należy poświęcić więcej czasu na decyzje dotyczące całego procesu budowlanego oraz przeanalizować dalsze lata zamieszkiwania w wybudowanym domu.
Jestem zwolennikiem ścian warstwowych skonstruowanych w ten sposób, że warstwa nośna jest jak najcieńsza, zaś warstwa ocieplająca jak najgrubsza, np. YTONG 24 cm + ocieplenie 20-30 cm.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Zwiększając grubość styropianu już w pewnym momencie niczego więcej się nie osiągnie poza wydanymi pieniędzmi! icon_biggrin.gif Więc 30 cm grubości warstwy ocieplającej to tylko wydane pieniądze.



Każdy ma prawo do własnego zdania. Mój znajomy wybudował kanadyjczyka i ma rachunki 1000zł za ogrzewanie rocznie. Acha, izolacja 24 cm + 10 cm styropianu na dużej pustce powietrznej. Styropian (dołożony po kilku latach) dał dodatkowo kilkuprocentowe oszczędności na ogrzewaniu, ale podstawowa izolacja 24 cm się sprawdziła w 100%. No, ale, jak pisałem, każdy ma prawo do własnego zdania.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif


Leszek, tylko ignorant lub ktoś mocno wypłukany z kasy przykrywa dom styropianem. Niemal zawsze daje się od zewnątrz tynk lub jakąś cegłę oblicówkę, a nie styropian. No chyba, że miałeś na myśli błędy wykonawcze, których nie da się przykryć tynkien icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam




Niekoniecznie, przecież wspomniano o wentylacji nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła (rekuperator) tak więc nie ma mowy o grzybkach! A 30 cm ocieplenia rekomendują spece od domów pasywnych. Ja jestem za!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Troche poczytałem o domach pasywnych i ze względu na osiągnięcie podobnego standartu mój mur będzie miał ściany z ytonga 40 cm + prawdopodobnie wełna 15 cm. niestety urośnie na zewnątrz aby utrzymać wymiary wnętrz icon_smile.gif




Witam!
Ja również zamierzam budowac z Ytonga 44 jedną warstwę, ale uważam, że nie ma potrzeby ocieplania takiej ściany, z tego co mozna się naczytać lub dowiedzieć. Co o tym sądzisz? Dlaczego chcesz ocieplać taką grubą ścianę? Czy te koszty naprawdę się zwrócą i kiedy? Czy ktoś robi jakąś wycenę czy kalkulację? jeszcze pytanko, ile obecnie kosztuje taki jeden bloczek, orientacyjnie, naturalnie na dzień dzisiejszy.
Pzdr icon_confused.gif icon_confused.gif??:

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Dlaczego mniejsza inwestycja ma się zwacać.? Przecież w domach izolowanych nie stosuje się ogrzewania centralnego,. Zaizoluj dom , zrób skutecznę wentylację i elektryczne ogrzewanie . Dom izolowany zużywa 40 kWh/m2 rocznie a koszt założenia systemu ogrzewania na 150m2 to około 4000-5000 zł. zostaję naprawde sporo kasy na minimum 30 cm styropianu w podłodze, 30 cm wełny w ścianie od środka by wilgoć nie wchodziła, i 50 cm w dachu! A ytong niezabezpieczony przed wilgocią... im grubszy tym więcej wilgoci.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...