Skocz do zawartości

W jaki sposób obmurować wannę?


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Gość glazurnik
Można z płyt,można z bloczków można też użyć styropianu.Odpowiednio grube i twarde płyty styropianu łączymy odrobiną pianki montażowej.Po stwardnieniu zewnętrzną stronę zaciągamy klejem i zatapiamy w nim siatkę zbrojeniową (taką jak do dociepleń)Po wyschnięciu zagruntować i kleić płytki.Proste i szybkie rozwiązanie..
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Glazurnik
Po co się tak męczyć. Dostępne są gotowe nośniki styropianowe. Wstawia się wannę i okłada płytkami. Tylko źle położony silikon ulega trwałemu zabrudzeniu - tak samo jak taśma.
Link do komentarza
Cytat

Po co się tak męczyć. Dostępne są gotowe nośniki styropianowe. Wstawia się wannę i okłada płytkami. Tylko źle położony silikon ulega trwałemu zabrudzeniu - tak samo jak taśma.


Co to znaczy "źle położony silikon"? Zajmuję się hydrauliką kilkanaście lat i jeszcze nie spotkałem silikonu, który po roku, dwóch nie czernieje.
Żadne tam pleśnio, grzybobójcze. KAŻDY silikon z jakim się zetknąłem czernieje po jakimś czasie.

Co do zabudowywania wanien, to ważne są cztery rzeczy;
1. sztywność i stabilność konstrukcji
2. dostęp do syfonu i ew. baterii nawannowej
3. pochylenie ścianki dla wygodnego stania przy wannie
4. wykafelkowanie obszaru pod wanną

Spotkałem się z takimi zabudowami, że ręce opadają. Potem, jak przyjdzie co do czego, to tylko kucie zostaje.

Najczęściej spotykam się z brakiem pkt.1 i pkt.4.
Jeśli nie położymy płytek pod wanną, to o wycieku dowiemy się albo od sąsiada z dołu (to lepsza opcja, bo taki wyciek zostanie szybko zauważony), albo kiedy poczujemy smród stęchlizny w łazience. Tak bywa w domach, gdzie pod wanną nie ma niższej kondygnacji. Wtedy woda może wsiąkać w mury latami zanim to zauważymy. Miałem kilka takich przypadków.
Te 2m2 płytek to nie majątek, ale przynajmniej, kiedy syfon się rozszczelni - a to się często zdarza - woda wypłynie na łazienkę.

I jeszcze jedno...., może to i oczywiste, ale z praktyki wiem, że nie dla wszystkich. Przed kafelkowaniem łazienki, zabudowaniem wanny, stelaża WC, itp. koniecznie trzeba wymienić stare, stalowe rury na nowe,... zdecydowanie nie stalowe. Edytowano przez adamis (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Elektryczną instalację przy remoncie kochani też wymieńcie!!! Czarodzieje, łatacze i fachowcy od wszystkiego pokleją i połatają przewody na cacy a za pół roku wezwany elektryk ręce rozkłada bo kafle trzeba odkuwać. O zgrozo, jak ja lubię łazienki zrobione za kilka, kilkanaście tysięcy a prądu nie ma bo pod kaflami coś się upaliło..
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Może lepiej schować całą obudowę pod wywynięty brzeg wanny, a płytki zlicować z brzegiem wanny. Newiem po co prezentujecie takie badziewne rozwiązanie.

Właśnie jestem po zrobieniu łazienki i w życiu nie dałbym zrobić obudowy pod brzegiem wanny-dla mnie to dopiero badziewne rozwiązanie... Powyższy przykład można ulepszyć poprzez zrobienia wcięcia tak na 10cm od dołu i wgłąb 10cm. wygodniej stoi się przy wannie bo mamy miejsce na stopy/palce. Wszystko zrobione z płyt gk i profili i zrobione tak że w razie wymiany wanny da się zdemontować - bez rozbiórki obudowy.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Gość Andrzej lubelskie
witam - cos nie za bardzo zgadza sie ten opis bo po pierwsze z tego co jest napisane murek wikol wanny ma byc wpuszczony ok 1,5 cm w glab od obrysu wanny a pozniej pokazane jest ze murek wystaje po za wanne Moim zdaniem te 1,5 cm ktore zostanie po przesunieciu murka od obrysu zostanie wypelnione gruntem oraz klejem i plytka i wtedy bedzie licowac z obrysem wanny a nie wystawac jak pokazuja kolejne rysunki- pozdrawiam
Link do komentarza

aktualizacja: 2011-09-16 :icon_eek:

 

Wannę ustawiamy w wymaganym miejscu, podmurowujemy dno i układamy ją na poduszce z zaprawy tak, aby wanna znalazła się na odpowiedniej, zaplanowanej wysokości. Następnie wykonujemy stelaż i mocujemy zieloną pytę g/k, hydroizolujemy, kleimy płytki.

Coraz częściej doświadczeni i doszkoleni glazurnicy stosują płytę budowlaną ULTRAMENT. Szczególnie użyteczna jest przy zabudowie wanien narożnych z łukowatymi elementami. Doświadczony glazurnik zrobi taką zabudowę w ten sposób, że będzie możliwy bezkolizyjny i nieniszczący demontaż - np przy konieczności dostania się pod wannę (z hydromasażem na przykład) - zastępuje się w ten sposób niezbyt estetyczne zwykle rewizje...

Płyta ta również może być użyta do budowy różnych konstrukcji pod glazurę czy mozaiki w łaźniach, spa, itp.  typu okrągłe czy spiralne kabiny natryskowe, szafki, półki w łazienkach, które mają być pokryte glazurą.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...