Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Albert

Utwardzenie podwórka

Recommended Posts

Z jakich materiałow można utwardzić podwórko na wsi, nie musi być koniecznie ładnie, chodzi mi głownie zeby było tanim kosztem icon_confused.gif:
co myślicie u żużlu bo chyba tak sie nazywa taki czarny piasek nazywa icon_confused.gif i czy nie będzie powstawało błoto podczas opadów, jeśli tak to czy można porobić odpływy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj,
też chciałem utwardzić drogę z takiego materiału, ale dowiedziałem się, że stosowanie takiego materiału jest już zabronione. Prawdopodobnie jest on w śladowym stopniu radioaktywny. Dlatego chyba nie warto wwozić sobie tego na podwórko.
Jeżeli nie możesz poradzić sobie z błotem to zrób drenaż ok. 40-50 cm pod powieżchnią, oczywiści nasyp kamyczki, połóż geowłókninę etc, i odprowadź w jakieś miejsce np. do studni chłonnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Utwardzenie podjazdu, parkingu i tras komunikacyjnych można zrobić z tłucznia z odzysku, wygląda brzydko przy zakupie (jest zanieczyszczony ziemią) ale pierwsze deszcze umyją kamienie i wygląda super. Miejsca które chcemy utwardzić korytujemy i rozsypujemy kamienie, dobrze jest ostatnią warstwę wykonać kamieniem o drobnej frakcji. Tak utwardzony teren świetnie przepuszcza wodę i jest przygotowany do późniejszego ułożenia kostki. Użytkuję od trzech lat, tak wykonany parking i dojście do domu (problem mają tylko panie chodzące w szpilkach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam
jeżeli podwórko jest podmokłe to najpierw drenaż, gruz betonowy,tłuczeń, żwir a jeżeli nie to zdjąć humus, wypoziomować piaskiem rzecznym w celu uzyskania odpowiednich spadków i odpowiedniej wysokości przyjmując że płyta betonowa będzie miała 18cm grubości minimum- zbić z desek 28mm szer. 20 cm ramy zewnętrzne wyznaczające wielkość placu manewrowego( można na raty) zablokować deski od zewnętrznej strony , dylatować płyty max. 6x6 m może być szkło gr. 6 mm i szer 20 cm zbrojone beton B- 20, UKłADAć GęSTO PLASTYCZNY i zacierać stalową pacą w razie wytrącania wody posypać suchym cementem, Beton musi być dobrze zagęszczony, by nie był zbyt jamisty. Wielkość kruszywa do 63 mm, pielęgnować zależy od pogody, nie może padać deszcz bezpośrednio na świeży beton i 48 godz. ułożeniu, różnicę wysokości po płytach wypełnić zdjętym humusem i zasiać trawę. sZKODA ROBIć DWA RAZY I TANIEJ KOSZTUJE. pozdr. piotrekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak utwardzony teren świetnie przepuszcza wodę i jest przygotowany do późniejszego ułożenia kostki.



kostki brukowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a co to jest "niesort"?? icon_rolleyes.gif ile to kosztuje i skąd to wziąc?


Też nie wiem co to jest. Jakiś rodzaj kruszywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niesort jak sama nazwa mowi "nie-sort" sa ta marerialy ktore nie maja przyznanej normy czyli odpadki z produkcji takie jak cegly kruszywa itp itd icon_smile.gif icon_cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PODSYPKA Z TŁUCZNIA LUB GRUBEGO ŻWIRU CO NAJMNIEJ 15 CM NASTĘPNIE ZAGĘSCIĆ I WYLAĆ BETONOWA PŁYTE BETONEM B-25 Z WŁÓKNAMI POLIPROPYLENOWYMI GRUBOSCI 15 CM PAMIETAĆ O SPADKACH.
WYKONY BETON UTWARDZIĆ SPECJALNYM PREPARATEM I ZAMKNĄĆ MIKROPORY IMPREGNATEM DO BETONU
TANIE ROZWIĄZANIE I NA LATA ,
PAMIĘTAĆ O DYLATACJACH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry  Poszukuję podpowiedzi w sprawie ogrzewania domu, który będę użytkował w weekendy, święta, długie weekendy, itp., ale przez cały rok. Pozwolę sobie zacząć od konkretów, a później przejść do pytań, o odpowiedź na które chciałbym Was prosić. - Dom jest wybudowany z betonu komórkowego 24cm + styropian 20cm - Okna trzyszybowe, siedmiokomorowe PVC - Parter 80m2 + poddasze użytkowe z sypialniami 40m2 - W okolicy nie ma gazu, MPZP nie pozwala spalać paliw stałych - W projekcie dom ogrzewany jest grzejnikami elektrycznymi i dodatkowo jest kominek z DGP - Według projektu zapotrzebowanie ciepła na cele ogrzewania to Qco = 9,6 kW W domu chciałbym w prosty sposób utrzymywać temp. ok. 10 stopni w tygodniu, a podnosić ją tylko na weekendy, gdy będę na miejscu. Idealne wydaje mi się więc połączenie ogrzewania elektrycznego i kominka. Ale nie chciałbym bazować na zwykłych grzejnikach konwektorowych. Do tej pory wymyśliłem dwa warianty: 1) Ogrzewanie podłogowe akumulacyjne kablami + kominek DGP aby podgrzać w weekendy.  a) Tutaj chciałbym spytać o konieczną grubość wylewki. Mam do zagospodarowania 23 cm wysokości podłogi na parterze: według projektu to styropian 15cm, wylewka 6cm, wykończenie 2cm. Na stropie to styropian 5cm + wylewka 6cm + wykończenie 2cm. b) Czy kable grzejne układa się na poddaszu użytkowym, czy tam powinienem pomyśleć o jakiś grzejnikach? c) Zastanawiam się też jakie są możliwości sterowania temperaturą przy ogrzewaniu kablami grzejnymi? Ustawia się jak bardzo mają grzać podłogę w nocy, a za dnia jest zbyt ciepło lub zbyt zimno i nie ma się już na to wpływu? 2)) Ogrzewanie wodne podłogowe bazujące na zbiorniku akumulacyjnym podgrzewanym w nocnej taryfie + kominek z płaszczem wodnym podłączony do tego samego zbiornika. Pytania związane z tym rozwiązaniem to: a) czy to wykonalne?  b) Jak duży musiałbym mieć zbiornik? Z chęcią poznam też inne racjonalne finansowo alternatywy, jeśli coś przychodzi Wam do głowy. Słyszałem np. o grzejnikach elektrycznych akumulacyjnych, albo o grzaniu klimatyzacją, ale zupełnie nie wiem co o tym myśleć. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Nie chrzań głupot że po budowie to drożej kosztuje bo piszesz tak aby swojemu fachowi naganiać kasę. Akurat murki i mury oporowe to nie broszka architekta krajobrazu więc nie dodawaj sobie animuszu. Jaki jest sens kształtować teren przed budową domu jak w czasie budowy większość takiego ukształtowania może ulec dewastacji, to tak jakbyś zrobił chodniki i podjazdy z kostki czy z puzzli przed budową domu. I dlaczego budowlaniec ma się martwić o efekt końcowy???!!!! Jak budują osiedle bloków to kto martwi się o ukształtowanie terenu wokół tych bloków wraz z infrastrukturą, budowlaniec? Nie wyobrażam sobie bo może mam za małą wyobraźnie aby na placu budowy gdzie jeszcze jest zamiar wybudowania  kilku bloków mieszkalnych kształtować wcześniej teren   ze ścieżkami, chodnikami i jakąś zielenią.
    • Gość www.nawiew.eu
      "trzeba wyczyścić ją wodą, szorując szczotką ze sztywnym włosiem i po wysuszeniu nałożyć środek grzybobójczy." nie wolno dotykać/szorować grzybów ponieważ zarodniki się przemieszczają w powietrzu !!!
    • Gość Rytlanka
      Super firma. Polecam
    • Przecież budowlaniec stawia dom wg projektu, wg zadanych wymiarów poziomych i pionowych, w tym ustawienia do warstwic. Jeśli projektant ma zadany tylko dom i jego ustawienie na działce z dojazdem  - to tak robi. Dzięki temu architekt krajobrazu ma co robić. Gdyby Projektant zaprojektował otoczenie dokładnie z niwelacją całości, skarpami, murkami, palisadami i innymi pierdółkami - to byś kolego nie miał co robić, tylko najwyżej ogrodnik.  Poza tym stok jest sam w sobie wdzięczny dla ogrodu, rozwiązuje zazwyczaj (poza wyjątkami) kwestię wód opadowych, jest "krajobrazowy" - nie wiem w czym problem. To lepiej dla działań twórczych krajobrazowych mieć "nieobrobiony" wcześniej teren. Wg mnie - oczywiście.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...