Skocz do zawartości

Strop na Poddaszu


Recommended Posts

]Witam.Zamierzam sie zabrac za Remont poddasza o pow ok 100m2.Potrzebuje pomocy w sprawie posadzki na poddaszu tzn...Obecnie jest strop drewniany od dolu trzcina,deski,belki,wolna przestrzen na grubosc belek i od gory deski nabite i pokryte ciekna warstwa zaprawy ktora sie praktycznie juz cala skruszyla.Jak wykonac podloge na takim podkladzie???czy mozna zrobic w jakis sposob wylewke na ten strop i wymurowac scianki dzialowe???czy podloga drewniana i scianki z G/K???(jak ocieplic i wygluszyc taki strop)Jakie rozwiazanie najlepiej zastosować na takim stropie???Z góry dzięki za rady i pomysły:)jestem nowicjuszem na Forum.Domek ma około 50 lat.Wieczorem postaram sie wrzucic fotki.pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Generalny remont takiego stropu to usuniecie wszystkich warstw podłogowych i sufitowych - pozostają jedynie belki nośne. Na tej konstrukcji można od spodu zamontować sufit podwieszany z płyt g-k, przestrzeń miedzy belkami wypełnić wełną mineralną a jako podkład podłogowy na poddaszu ułożyć płyty OSB.

Modernizacja w ograniczonym zakresie do samych warstw podłogowych to usunięcie zaprawy z desek zależnie od ich stanu a także planowanego rodzaju posadzki wymiana na płyty OSB lub przykrycie desek płytami gipsowo-włóknowymi na podsypce wyrównującej. Na takim stropie absolutnie nie wolno stawiać murowanych ścianek działowych a można je
jedynie wykonać w technologii zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych.
Link do komentarza
Witam.Calkowita rozbiorka stropu jest niemozliwa poniewaz,na kondygnacji dolnej byl niedawno przeprowadzony remont i sa zastosowane podwieszane sufity z plyt g/k mocowane do tego stropu.Mozna rozebrac tylko strob z gory????tzn ala wylewke deski?po zalozeniu welny miedzy belki, pod deski mozna cos wlozyc tzn chodzi mi by ewentualnie w pozniejszym czasie nie bylo zadnych zgrzytow itp spraw i czy sama welna wystarczy na wygluszenie stropu????obecnie jak sie chodzi po stropie to wszystko sie przenosi na dolna kondygnacje...Pozdrawiam Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A jak dokladnie wygluszyc ten strop by sie nic nieprzenosilo na dolna kondygnacje???jak juz wczesniej pisalem na chwile obecna jak chodze po stropie to sie wszystko przenosi na dolna kondygnacje.druga sprawa.Podczas remontu i podwyzszania dachu 5-6 lat temu byly przygotowane deski na podloge.Czy moge na wypoziomowany strop nabic deski a nastepnie na to plyte osb???czy to niema sensu???? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nabijanie dodatkowych desek z felcem jeżeli taki przewidziano jako podkład moim zdaniem nie ma sensu, gdzie minusem może być zmniejszenie wysokości pomieszczeń. Chyba, że to nie stanowi większego problemu jak i zwiększony nakład finansowy. Na pewno zwiększy to sztywność podłogi. Gorzej z wygłuszeniem. Nie mam doświadczenia z perlitem może ktoś się by wypowiedział kto go stosował w zabudowie drewnianej stropu.
Ja mam glinę jeżeli była taka możliwość oraz wełnę (w części po łazience gdzie glina była w kiepskim stanie).
Postawiliśmy z żoną na zdrowie i naturę :-)

Link do komentarza
1. Drewnianej konstrukcji stropu nie da się całkowicie wygłuszyć – taki jego urok.
2. Można zastosować maty wygłuszające.
3. Najlepiej zastosować podłogę wielowarstwową izolując akustycznie każdą warstwę – np. matami wygłuszającymi.
4. Na połączeniach belek stropowych z innymi elementami stosować podkładki wygłuszające.
5. W każdym przypadku należy wyliczyć jakie mogą być obciążenia maksymalne.
6. Jeśli wyliczenia konstrukcyjne na to pozwolą – wylać żelbetowy strop oparty na belkach i ewentualnym wieńcu. Przy czym styk wylewanego stropu z belka też powinien być wygłuszony (podkładki wygłuszające, np. wycięte z mat).
Link do komentarza
Panowie
izolacja akustyczna to nie tylko wypchanie watą czy innym szuwaksem
to także odizolowanie elementów konstrukcyjnych takiej podłogi od reszty stropu
np podkładki filcowe pod legary

gliny wybrać tyle, aby dało się wprowadzić inną izolację, np wełnę, im więcej różnych ośrodków do przenoszenia dźwięków tym lepiej się on tam rozprasza (chyba icon_mrgreen.gif )

jeżeli ma to być użytkowe to dałbym raczej dość grube dechy (też na podkładkach z filcu, lub pianki pod panele), nie będą dudnić tak jak przy łażeniu po osb lub panelach
zresztą to też przestaje być tak dokuczliwe jak zagraci się podłogę
Link do komentarza
poddasze bedzie uzytkowe.Ja widze to tak.Wyrzuce cala ta prowizoryczna wylewke by dostac sie do desek.Po sciagnieciu desek na grubosc belek wloze welne, jakas folie paroprzepuszczalna tez musze zalozyc???zaloze spowrotem deski pod deski tez by pasowalo cos dac wygluszajacego?.Zrobie konstrukcje pod plyte osb(tez by jak pasowalo jakos wygluszyc) i pozniej nakrece plyte.Czy w przestrzen miedzy stropem a konstrukcja pod osb tez dac jakies dodatkowe wygluszenie???tak jak pisaliscie maty wygluszajac,welne???/ Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mozesz cos wiecej nap jak twoj znajomy przeprowadzal remont?krok po kroku. Propo plyt, mozna dac na pierwsza warstwe deski podlogowe i na druga plyte osb>zamiast dwoch warstw plyty osb???Aha i kluczowe pytanie,dlaczego dalby druga plyte OSB???

Mozesz cos wiecej nap na temat przeprowadzonego testu??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mam pytanie odbiegajace troche od tematu.W pozniejszym czasie stawiajac scianki dzialowe moge czesc scian wymurowac jezeli one beda przedluzeniem scian nosnych z dolnej kondygnacji???Chodzi mi o to czy moge czesc scianek na poddaszu wymurowac jezeli oczywiscie mi wyjda na scianach nosnych,a czesc scianek postawic z G/K???czy tez najlepiej wszystko z G/K???Moge byc w bledzie,ale wychodze z zalozenia ze murowane to murowane,zawsze bedzie stabilniejsze i masywniejsze.Co wy na to???Na pierwszym obrazku jest rozrysowana dolna kondygnacja budynku,wszystkie scianki wewnatrz budynku sa sciankami nosnymi.Co do poddasza to mam nieco inny pomysl na rozstawienie pomieszczen.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na nim.
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif

Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na takiej ścianie. Chyba że ci te ściany wystają nad podłogę - wtedy to żaden problem
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...